KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Kijk eerst eens op de KPN iTV app op je slimfoon of op https://tv.kpn.com. Staan daar je opnames nog wel goed? Zo ja, zet je ontvanger(s) dan helemaal uit (schakelaar 8erop) en trek de netspanningsadapter er uit. Sluit na 30 s de boel weer aan en start de ontvanger, kans dat het dan wel goed staat.

Vandaag de update gekregen. Mijn bescheiden menig is dat het een volledig overbodige update is.

er verandert niets wezenlijks ,alleen de vormgeving en een iets andere menue-strucuuur. je doet er verder hetzelfde mee, natuurlijk ook logisch. wellicht denken vormgevers dat het zin heeft om dit te veranderen en het houdt hun ook wel weer aan het werk.

Verder heeft het bij mij 1 negatief gevolg; het is iets trager geworden.de tv ontvanger is een Arris VIP 2952

Reputatie 7
Badge +7

Vandaag de update gekregen. Mijn bescheiden menig is dat het een volledig overbodige update is.

er verandert niets wezenlijks ,alleen de vormgeving en een iets andere menue-strucuuur. je doet er verder hetzelfde mee, natuurlijk ook logisch. wellicht denken vormgevers dat het zin heeft om dit te veranderen en het houdt hun ook wel weer aan het werk.

Verder heeft het bij mij 1 negatief gevolg; het is iets trager geworden.de tv ontvanger is een Arris VIP 2952

@Jelmar  Jawel, er is wél iets wezenlijks veranderd. Behalve dat de update op jouw tv-ontvanger(s) is geïnstalleerd, is nu ook jouw account overgezet naar een ander en nieuw tv-platform.

Geen idee, kijk nog op dezelfde manier tv. Wat is daar aan veranderd dan, zou ik dat moeten zien? 

Reputatie 7
Badge +16

Dat zijn geen dingen die je meteen ziet @Jelmar, het nieuwe plaform werkt geheel samen met itvonline en de itv app. Daarnaast was het oude platform al 13 jaar oud en uit ontwikkeld. Het nieuwe platform zorgt straks dat er nog meer mogelijk is om het platform mee uit te breiden, dus ook met dingen die je wel gaat zien. 

👍 Dank je voor de info. Ben benieuwd . 

Wat een verschikkelijke update!!! Tv kijken is zo omslachtig geworden, kan ik terug naar het oude? Terug knop werkt niet meer om tussen zenders te wisselen, moet nu om over te schakelen via de gids twee keer op ok drukken laden van de gids is erg langzaam...

Fijne vernieuwers: bewaar het goede!

bij Gids: totaaloverzicht (10 zenders per pagina) weg!; nu alleen hele avond van 1 zender en dan maar verder klikken. Ook erg onhandig met opnemen.

Wil ik Canvas of Arte kijken, kan ik alle zenders aflopen (of de tv-zenders uit mijn hoofd leren natuurlijk)

Voortaan eerst de klant vragen wat hij/zij wil en dan vernieuwen ipv deze reacties moeten verwerken en beantwoorden en vervolgens systeem aanpassen (bezuinigen is niet iets voor managers, maar gewoon kinderspel).

Update: vormgeving boven functionaliteit = triest

en de al ingeplande serie-opnames verschijnen nu allemaal als losse items ipv onder 1 kop!

 

 

Reputatie 7

bij Gids: totaaloverzicht (10 zenders per pagina) weg!; nu alleen hele avond van 1 zender en dan maar verder klikken. Ook erg onhandig met opnemen.

Wat bedoel je hiermee, de gids bevat toch nog steeds 8 zenders per pagina?

 

Wil ik Canvas of Arte kijken, kan ik alle zenders aflopen (of de tv-zenders uit mijn hoofd leren natuurlijk)

Wat bedoel je met "alle zenders aflopen", het werkt in de gids toch nog altijd precies hetzelfde als voorheen?

als ik Gids aanklik verschijnt alleen de zender die opstaat (met alle programma’s die op die zender komen); vervolgens kan ik 1 zender vooruit of terug...

Hoe krijg ik het totaaloverzicht?

Reputatie 7

Druk nog een keer op het gids knopje om te wisselen van gids weergave.

De laatst gekozen weergave blijft actief totdat je in de gids weer wisselt van weergave.

Je moet er maar opkomen! Dank!

Badge

Kijk eerst eens op de KPN iTV app op je slimfoon of op https://tv.kpn.com. Staan daar je opnames nog wel goed? Zo ja, zet je ontvanger(s) dan helemaal uit (schakelaar 8erop) en trek de netspanningsadapter er uit. Sluit na 30 s de boel weer aan en start de ontvanger, kans dat het dan wel goed staat.

nou… daar staan ze inderdaad wel allemaal gewoon in…. verder gedaan wat je beschreef maar helaas… geen verandering… vreemd...

Kijk eerst eens op de KPN iTV app op je slimfoon of op https://tv.kpn.com. Staan daar je opnames nog wel goed? Zo ja, zet je ontvanger(s) dan helemaal uit (schakelaar 8erop) en trek de netspanningsadapter er uit. Sluit na 30 s de boel weer aan en start de ontvanger, kans dat het dan wel goed staat.

nou… daar staan ze inderdaad wel allemaal gewoon in…. verder gedaan wat je beschreef maar helaas… geen verandering… vreemd...

Dat is dan wellicht nog een bug in de nieuwe software, @ChrisWissink ?

Het is erg leuk dat er een firmware update is geweest en dat je nu met een gelikt menu en programmagids zit. Het werkt erg prettig en is overzichtelijk. Er is maar 1 groot nadeel…….zucht…..het duurt allemaal twee keer zolang. 

Als je vanaf ziggo komt of je bent een nieuwe abonnee zal het je niet zo opvallen maar ik ben al een lange gebruiker en heb 2 Arris 2952 kastjes. Ik was gewend dat alles zeer responsive was. 1 klik en pats de gids stond er,  het scrollen door de gids ging vloeiend en je kon met de back button terug naar het laats gekeken kanaal. Als ik nu op de gids klik duurt het ruim 3sec voor hij is ingeladen en als ik naar het volgende blad wil (na 8 kanalen scrollen) duurt het weer 2 seconden voor alles is ingeladen. Ik snap dat je gegevens moet opvragen maar dat kan hij eenmalig per 24 uur voor alle zenders doen en die bufferen (of nog beter die tijdsduur zelf laten instellen). Dit opvragen/zappen geldt voor als je alle kanalen hebt ingesteld of als je favorieten hebt aangemaakt, daar zit geen verschil tussen. 

Ik hoop niet dat de Arris 2952 aan de grens van zijn verwerkingssnelheid zit (CPU/GPU) want dat komen er nog meer klachten op de langere termijn.  Ik zit nog niet op glasvezel (dat gaat binnen 2 maanden gebeuren) maar ik betwijfel of dat ook maar enig invloed heeft op de traagheid van de firmware. 

En ja, ik heb bij beide kastjes opnieuw de software handmatig ingeladen, alles naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw naar mijn smaak ingeregeld. 

Dus of het kastje zit aan zijn max, of de software is slecht geschreven of het nieuwe gecombineerde platform zorgt voor deze vervelende vertraging (ik gok dit laatste). Ik hoop dat daar eens grondig naar gekeken kan worden want ik ben niet de enige die hier over loopt te klagen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Morgothzz Vanuit het pilot team is dit ook aangegeven en er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.

@Morgothzz , er zijn meer reacties over traagheid bij de wat "oudere” ontvangers. Er zijn echter ook reacties van mensen die dat soort klachten bij de 2952 juist niet hebben. Dat maakt het zoeken naar de oorzaak wat complexer. Zelf heb ik een 8001 en een 5202 en ondervind totaal geen klachten op dit gebied. Helaas is afw88 op dit moment het enige wat je kunt doen.

@Morgothzz , er zijn meer reacties over traagheid bij de wat "oudere” ontvangers. Er zijn echter ook reacties van mensen die dat soort klachten bij de 2952 juist niet hebben. Dat maakt het zoeken naar de oorzaak wat complexer. Zelf heb ik een 8001 en een 5202 en ondervind totaal geen klachten op dit gebied. Helaas is afw88 op dit moment het enige wat je kunt doen.

Als maar sommige Arris 2952 gebruikers er last van hebben is het dus niet hardware gerelateerd (of die moeten de V2/D2 versie hebben) dan kom je dus uit bij de koppeling met het digitale platform. 

Zelfs V2 of niet lijkt niet uit te maken (D2 ken ik niet). Maar ook de 2260 heeft soms wel en soms geen klachten.

Goedendag, 

 

Sinds enkele dagen mag ik ook gebruik maken van het vernieuwde tv menu bij de interactieve tv. Helaas moet ik melden dat het buiten het visuele, geen enorme vooruitgang is. Sterker nog, de laad-tijden en het navigeren door het menu is zelfs een stuk trager geworden. Tevens is er een extra handeling nodig om via het menu over te zappen naar een andere zender. Dit lijkt me (zonder verwend te willen zijn:p) toch niet helemaal de bedoeling van een nieuwe update. Je zou verwachten dat het sneller en juist makkelijker zou worden.

 

Overigens moet ik wel vermelden dat ik een arris vp 2925 heb staan. Deze is inmiddels alweer een paar jaartjes oud. Mischien dat het daar aan kan liggen?

 

Ik vroeg me voornamelijk af of dit een bekend probleem was? En zo ja, of daar al aan gewerkt wordt. En als dit geen bekend probleem is. Wat zou ik dan kunnen doen om het op te lossen?

 

Ps. Persoonlijk vind ik het menu er wel een stukje beter uitzien. Dat mag ook vermeld worden ;)

 

 

Reputatie 2

Ook hier een klant die niet blij is met het nieuwe TV-menu.

KPN had beloofd dat TV kijken hiermee overzichterlijker en makkelijker zou worden, maar mijn gezin en ik zijn helaas niet enthousiast. Sterker nog, we vinden het waardeloos. Sorry, ik kan het niet mooier maken dan het is! ☺

Ik lees hier veel negatieve reacties van mensen en ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.
Om een aantal negatieve punten te noemen die mij persoonlijk erg storen:

Wij hebben een aantal persoonlijke zenderlijsten. In het oude menu kon je in de Gids heel makkelijk van zenderlijst wisselen. Nu moet je de Gids uit, naar Instellingen, daar van zenderlijst wisselen en daarna weer terug naar de Gids. Dat is onnodig omslachtig! Dus graag de mogelijkheid tot het wisselen van zenderlijst terug in de Gids s.v.p.!

Het lettertype van het Menu is een stukje kleiner dan voorheen. Wij hebben twee 32” TV’s en daarop leest het net niet comfortabel meer. Het lijkt ook dat het lettertype kleiner is gemaakt zodat er grote afbeeldingen van TV-programma’s getoond kunnen worden. Dat ziet er leuk uit, maar als het ten koste gaat van de lettergrootte, dan wekt het alleen maar irritatie op.

Het zappen gaat traaaaaaaag… Ik lees dat het bij veel mensen 3 seconden duurt om het menu op te starten, maar bij ons is het vooral het zappen wat traag gaat. Dat duurt 1,5 seconde, wat beduidend langer is dan voorheen. Het menu zelf werkt bij ons wel redelijk snel, alhoewel daar ook een lichte vertraging in zit ten opzichte van het oude menu.

Het is zeer onhandig dat een geplande serie-opname alleen nog maar zichtbaar is in de Geplande Opnames als er een aflevering in de actuele gids staat. Het gevolg is nu dat als we een serie opgenomen, gekeken en verwijderd hebben, dat de TV-ontvanger opnieuw het programma op gaat nemen zodra het herhaald wordt.

Ik wil dat niet. Ik wil na het kijken en verwijderen van een opgenomen gewoon de serie-opname kunnen annuleren. Ik wil dat niet vlak voor het uitzenden van de laatste aflevering doen, want dan moet ik die laatste aflevering weer als eenmalige aflevering ‘los’ opnemen, met als gevolg dat hij niet bij de eerder opgenomen afleveringen in hetzelfde mapje staat.  Dus graag alle geplande opnames weer zichtbaar maken, net als vroeger. Dat is veel overzichtelijker!

Na het stoppen van het afspelen van een opname wordt, zoals iemand anders ook al opmerkte, eerst de overbodige vraag gesteld of ik de video wil stoppen. Na op JA gedrukt te hebben, schiet het beeld eerst even op de huidige TV-uitzending, om vervolgens weer terug te schieten naar het menu.
Dit heen en weer geflitst ziet er allemaal erg onrustig uit en kijkt niet prettig.
Bij oudere opnames onthoudt het menu na het stoppen ook niet waar je gebleven bent, zelfs niet als je de opname direct weer aanzet.

Graag Picture in Picture in het menu terug s.v.p.. We vinden dat erg handig.

Binnen het On Demand menu zou ik graag weer de series georderd volgens zender willen zien. Dus aparte mapjes met series van ABC Studio’s, BBC First, etc. Nu staat alles door elkaar en dat maakt het er niet overzichtelijker op.

Bij het gebruik maken van ondertiteling van txt 888, moest ik in het oude menu op de knop TV drukken om txt 888 uit te schakelen. Pas dan kon ik het programma (opname of live) pauzeren of terug of vooruit spoelen. Dit was al niet zo handig, maar nu is het nog onhandiger geworden.

Als ik in een opname txt 888 wil uitschakelen om bv even verder te spoelen, dan vraagt de ontvanger nadat ik op de knop TV druk of ik de opname wil stoppen. Dat wil ik dan niet, maar ik moet wel, want het is de enige manier om txt 888 uit te zetten. Daarna moet ik weer op play drukken om de opname te herstarten, dan kan ik verder spoelen en uiteindelijk kan ik dan txt 888 weer opnieuw aanzetten. Dit is zo vreselijk omslachtig en moet m.i. echt beter kunnen.

Het enige positieve punt dat ik kan opnoemen is dat als je nu een opgenomen programma wilt kijken, hij automatisch de eerste 5 (extra) minuten overslaat. (Alhoewel dat niet werkt bij de oudere opnames.)

Voor de de rest is het gewoon één en al ellende! 😭 Ik snap werkelijk waar niet hoe KPN dit heeft kunnen uitrollen. TV kijken wordt juist onoverzichtelijker en moeilijker met dit nieuwe menu. Mijn verzoek is dan ook dat KNP de komende tijd nog verbeteringen aan gaat brengen s.v.p..

 

Reputatie 7
Badge +16

@ERvB  
Vanuit de pilot zijn we grotendeels positief, met aantekeningen dat wel. Het is ook wennen en dat is voor ieder vaak even iets wat tijd kost. Ik had ook in het begin wat moeite, maar nu ik eenmaal gewend ben, wil ik nooit meer terug (kan ook niet) 

Wij hebben een aantal persoonlijke zenderlijsten. In het oude menu kon je in de Gids heel makkelijk van zenderlijst wisselen. Nu moet je de Gids uit, naar Instellingen, daar van zenderlijst wisselen en daarna weer terug naar de Gids. Dat is onnodig omslachtig! Dus graag de mogelijkheid tot het wisselen van zenderlijst terug in de Gids s.v.p.!

Blauwe knop of options knop zal je snel sturen naar zenderlijst. 

Het lettertype van het Menu is een stukje kleiner dan voorheen. Wij hebben twee 32” TV’s en daarop leest het net niet comfortabel meer. Het lijkt ook dat het lettertype kleiner is gemaakt zodat er grote afbeeldingen van TV-programma’s getoond kunnen worden. Dat ziet er leuk uit, maar als het ten koste gaat van de lettergrootte, dan wekt het alleen maar irritatie op.

Klopt, wordt naar gekeken volgens mij. 

Het is zeer onhandig dat een geplande serie-opname alleen nog maar zichtbaar is in de Geplande Opnames als er een aflevering in de actuele gids staat. Het gevolg is nu dat als we een serie opgenomen, gekeken en verwijderd hebben, dat de TV-ontvanger opnieuw het programma op gaat nemen zodra het herhaald wordt.

Ook hier wordt naar gekeken om dit terug te halen. Dit laatste gebeurd omdat de gids de laatste tijd wat afwijkt omdat er destijds steeds nooduitzendingen zijn of dat een opname mislukt omdat er last minute iets veranderd waardoor de eerste opname mislukt. 

Bij het gebruik maken van ondertiteling van txt 888, moest ik in het oude menu op de knop TV drukken om txt 888 uit te schakelen. Pas dan kon ik het programma (opname of live) pauzeren of terug of vooruit spoelen. Dit was al niet zo handig, maar nu is het nog onhandiger geworden.

Hier komt op termijn een andere oplossing voor die veel handiger is. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Hanneske,

Is bekend bij de ontwikkelaars en deze hebben de traagheid in onderzoek momenteel. 

Reputatie 2

@ChrisWissink 

Bedankt voor je reactie!

Fijn dat je een aantal punten opnoemt waar aan gewerkt wordt.

 

Het wisselen van zenderlijst via de blauwe knop heb ik inmiddels gevonden. Dat gaat idd sneller.

Ik ben benieuwd hoe de oplossing voor txt 888 eruit komt te zien. Zou mooi zijn als dat veel handiger wordt.

 

Het klopt wel dat een nieuw menu een kwestie van wennen is. Een andere lay-out en vormgeving went snel, maar als bepaalde functies zijn verdwenen of omslachtiger zijn geworden, dan gaat dat wennen toch een stuk lastiger.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ERvB,

Achter de schermen geven wij (pilot groep) nog steeds feedback door. Deze nieuwe software is een opstapje naar een nieuwe toekomst van het platform waar deze software op draait.  Deze nieuwe software heeft namelijk ook een nieuwe achterliggend systeem die het oude vervangt (deze was 13 oud en uitontwikkeld). 
Er is nu volledige ruimte om door te ontwikkelen en uit te breiden. 
Gelukkig is de feedback die jij geeft ook belangrijk, dit geven moderators op het forum eens in de zoveel tijd door aan de ontwikkelaars (met de kanttekening dat niet alle wensen mee genomen kunnen worden). Het team ontwikkelaars gaan dan kijken of en hoe de software wat gestroomlijnder of beter kan worden. Blijf deze feedback ook vooral geven! 😉.