KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 2

@ChrisWissink

O, gelukkig! Ik schrok al. Heb nog heel wat opnames staan die ik wil kijken namelijk.

 

Misschien dat ik voorlopig wel even al mijn opnames per aflevering opneem, ipv als serie-opname. Zeker degenen die vaak herhaald worden.

Dan zit ik tenminste niet met verrassing-opnames die alleen maar ruimte in beslag nemen.

Tegen de tijd dat KPN hopelijk tot inkeer is gekomen, ga ik wel weer serie-opnames plannen. 

Sinds de update restart de tv ontvanger zichzelf regelmatig: tijdens opnames bekijken, maar ook tijdens live kijken. Alleen deze avond is het al 3 keer gebeurd. Vanmiddag 2 keer en de afgelopen dagen ook een aantal keer.

Vervolgens is alles weer opgestart en heeft de ontvanger niet onthouden waar je was gebleven in het kijken van je opname.

Dit begint wel erg vervelend te worden.

 

Reputatie 7
Badge +10

Sinds de update restart de tv ontvanger zichzelf regelmatig: tijdens opnames bekijken, maar ook tijdens live kijken. Alleen deze avond is het al 3 keer gebeurd. Vanmiddag 2 keer en de afgelopen dagen ook een aantal keer.

Vervolgens is alles weer opgestart en heeft de ontvanger niet onthouden waar je was gebleven in het kijken van je opname.

Dit begint wel erg vervelend te worden.

 


@FamRuiter Super vervelend! Helpt het als je voor een frisse start kiest? (reset) 

- menu

- instellingen

- systeem

- frisse start

oeps

@Henk2304 

Op verkeerde topic geplaatst? Wat doe SIP gegevens in het topic over het nieuwe menu?

Ik denk zo maar dat je het hier wilde plaatsen:

https://forum.kpn.com/internet-9/tweede-telefoon-aansluiten-v12-502104

Over "En Cas de Malheur” gesproken :kissing_closed_eyes:

De verandering in de update in het menu is er niet beter op geworden. Onduidelijke gids en trager.

Het terugkijken werkt traag en gids weergave te breed en niet overzichtelijk 
On Demand is weg dit werkt ook wel maar anders echt wennen.

Geef mij het oude menu maar weer. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @mboekholt

Goed dat je dit meldt. De klachten van de gids zijn bekend bij de ontwikkelaars en deze zijn nu hard op zoek naar een oplossing hiervoor. Dit is even afwachten.  Het feit dat On Demand is gesplitst is even wennen, maar wel fijner. Nu zoek je voor films bij films en series bij series. Dit voorkomt dat alles door elkaar loopt. 

Terug naar het oude menu kan niet, omdat deze nieuwe software ook een overstap naar een nieuw platform betekend. Het oude platform wordt een tijdje na de omzetting uitgeschakeld en dan zal de oude softwareomgeving niet meer werken. 

De layout van digitale tv van kpn is aangepast. Ik vind dit geen verbetering. Ik noem de volgende punten.


 

  1. Wanneer je een programma zoekt, krijg je een lijst van gevonden programma´s. Eerder kon je van dit scherm meteen zien welk programma het betrof. Door de weergave van bijvoorbeeld seizoen en aflevering. Ook kon je vanaf het eerste programma op dit scherm doorscrollen naar alle geselecteerde programma´s. Ook kon je vanaf het eerste scherm een opname inplannen. Nu moet je extra handelingen verrichten.

  1. Wanneer je op zoeken drukt duurt het erg lang voordat het scherm verschijnt. Wanneer je twee keer op zoeken drukt krijg je automatisch de letter A in de zoekbalk.

  1. Ik mis de genres waarop je kon selecteren,. Dus religie, natuur, sport films etc.

  1. De aanduiding van het zender is erg licht en klein weergegeven.

  1. Wanneer je de ondertiteling uitschakelt krijg je de vraag of je het programma wilt stoppen. Dit is erg irritant.

  1. Waarom is er niet aangegeven hoe lang een opgenomen programma bezig is ipv alleen hoe lang een programma nog duurt.

  1. Wanneer je het opgenomen versnelt wil afspelen bij bijvoorbeeld reclameonderbrekingen, is de snelheid van de versnelling heel erg klein weergegeven.

  1. Wanneer je een opgenomen programma wilt bekijken , wordt het programma niet vanaf het begin afgespeeld maar een paar minuten verder in de opname. Ook wordt de opname van een programma regelmatig te laat gestart waardoor je het begin mist.

9. De zoekhistorie wordt maar een paar dagen bewaard. Dit was niet zo bij de vorige layout

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @jouke s,
Vanuit mijn ervaring uit de pilot kan ik wel een aantal vragen beantwoorden. Niet allemaal, omdat ik niet alle in en outs heb. 

Wanneer je een programma zoekt, krijg je een lijst van gevonden programma´s. Eerder kon je van dit scherm meteen zien welk programma het betrof. Door de weergave van bijvoorbeeld seizoen en aflevering. Ook kon je vanaf het eerste programma op dit scherm doorscrollen naar alle geselecteerde programma´s. Ook kon je vanaf het eerste scherm een opname inplannen. Nu moet je extra handelingen verrichten.

Er zit inderdaad een scherm extra tussen, dit is gedaan juist om de keuze te bieden. 

De aanduiding van het zender is erg licht en klein weergegeven.

Bedoel je de tekst in de gids? Zo ja, hier wordt volgens mij naar gekeken of dit duidelijker kan. 

Wanneer je de ondertiteling uitschakelt krijg je de vraag of je het programma wilt stoppen. Dit is erg irritant.

Als je twee maal achter elkaar op de teletekst knop drukt in de opname verdwijnt teletekst. 

Waarom is er niet aangegeven hoe lang een opgenomen programma bezig is ipv alleen hoe lang een programma nog duurt.

Omdat de meesten het fijner vinden als ze inschakelen bij een programma snel kunnen zien of het nog de moeite waard is om te blijven plakken. Vaak is aanduiding in de gids wel een leidraad hoe laat een programma begonnen is. 

Wanneer je een opgenomen programma wilt bekijken , wordt het programma niet vanaf het begin afgespeeld maar een paar minuten verder in de opname. Ook wordt de opname van een programma regelmatig te laat gestart waardoor je het begin mist.

Dit blijft een lastige, over het algemeen beginnen opnames vanaf het moment dat de gids de starttijd aangeeft. Meestal als een programma om 21:30 begint, start de opname al op 21:25. Dit is 5 minuten te vroeg dus spoelt de software automatisch 5 minuten vooruit.  Helaas kan het niet altijd op het perfecte moment starten, aangezien de zender nooit exact de juiste tijden doorgeeft. Als een programma 10 minuten uitloopt, is hier weinig aan te doen. 

 De zoekhistorie wordt maar een paar dagen bewaard. Dit was niet zo bij de vorige layout

Dit doen ze om het overzichtelijk te houden. Anders heb je een hele berg zoekgeschiedenis.

Reputatie 7
Badge +7

 

Wanneer je de ondertiteling uitschakelt krijg je de vraag of je het programma wilt stoppen. Dit is erg irritant.

Als je twee maal achter elkaar op de teletekst knop drukt in de opname verdwijnt teletekst. 

@ChrisWissink  Dit werkt zo bij de VIP5202. Bij mijn VIP2952 niet, helaas.

Reputatie 7
Badge +16

@ChrisWissink  Dit werkt zo bij de VIP5202. Bij mijn VIP2952 niet, helaas.

Aii, ik dacht dat dit bij elke ontvanger nu het geval was. Thanks voor de aanvulling in deze. 

Reputatie 7
Badge +25

 

Chris geeft al zeer uitgebreid reactie, waarvoor dank! Het is duidelijk dat er dingen verbeterd moeten/kunnen worden, en ik geef de feedback die hier wordt gedeeld ook door aan de betreffende afdeling.

Kleine toevoeging op onderstaande. De handeling die Chris noemt werkt op dit moment alleen nog op de 5202 tv-ontvanger. Die optie komt ook nog voor de andere tv-ontvangers, maar werkt nog niet.

 

Wanneer je de ondertiteling uitschakelt krijg je de vraag of je het programma wilt stoppen. Dit is erg irritant.

Als je twee maal achter elkaar op de teletekst knop drukt in de opname verdwijnt teletekst. 

 

*edit: jullie zijn veel sneller dan ik.:sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Kleine toevoeging op onderstaande. De handeling die Chris noemt werkt op dit moment alleen nog op de 5202 tv-ontvanger. Die optie komt ook nog voor de andere tv-ontvangers, maar werkt nog niet.

Dat is het nadeel dat je allemaal dezelfde ontvangers hebt. Dan ga je er stiekem een beetje vanuit dat dit softwarematig geregeld is. Maar thanks voor de toelichting, dan is dit mij ook helder. :wink:

*edit: jullie zijn veel sneller dan ik.:sweat_smile:

Yeah! Eindelijk :joy:

De zoekhistorie wordt maar een paar dagen bewaard

Godzijdank! :grinning: Ik moet nog steeds (nog niet vernieuwd) de ontvanger af en toe helemaal uit zetten om dat leeg te maken.

Wanneer je een opgenomen programma wilt bekijken , wordt het programma niet vanaf het begin afgespeeld maar een paar minuten verder in de opname.

Die standaard 5 minuten is bijna altijd spot on (op een paar seconden na). Ik doe het met de oude software al handmatig zo.

Bij mij zit die 5 min er meestal naast, zowel te ver als niet ver genoeg. 

Zal liggen aan de zender(s) waar je van opneemt. Hier veelal NPO 1, 2 , RTL 4, en 8 en SBS 6.

Meestal NPO. 't Zelfde geldt overigens voor Terugkijken. 

In de informatiebalk zijn de plaatjes met het logo van de zender vaak erg klein. Met name bij de regionale tv zenders. Je kunt dan in de blauwe balk nauweljks zien op welke zender je bent.

 

Hallo, ik behoor tot de 2952 groep maar ben nog niet ge update. Wanneer staat dit te gebeuren?

Reputatie 7
Badge +30

Dat ziet er inderdaad nogal onduidelijk uit, Zendericoon. Als ik hier op mijn tv check dan zijn de zendericonen eigenlijk allemaal goed leesbaar. Wel klein, maar daar is niet zo heel veel aan te doen. Ze moeten wel in de balk passen. Staat jouw ontvanger wellicht op SD kwaliteit ingesteld? Dit kun je controleren via Menu > Instellingen > Beeldscherm en dan ‘Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger’. Als deze op SD staat, kijk of je die op HD kunt zetten.

 

Frank, dat valt helaas niet te zeggen. We updaten in batches en wie in welke batch zit is niet na te gaan. Kwestie van afwachten :)

Reputatie 7
Badge +16

@Erik_ Ik kan beamen dat sommige (vooral regionale) zenderlogo's inderdaad klein en onduidelijk zijn. Zoals bij RTV Oost is het logo zelfs in het zwart omhuld qua achtergrond. Maakt het niet duidelijker op nee.  Maar in deze is er weinig aan te doen, groot logo en weinig ruimte.  Zelfs de SD versie van BBC one (regionaal op 101) heeft helemaal geen logo zelfs. 
 

Tv staat op HD.

Bijv bij omroep Flevoland is er ook geen vermelding op het grote beeld. Als je wat verder van het scherm zit, is het echt niet te zien welke zender het is. Bij het ontwerp van de infobalk moet dat toch al gezien zijn, want de logo's zijn veel ouder.

Reputatie 4
Badge +2

Vorige week ontvingen we (van Xs4all) een mail over het vernieuwde tv menu. Deze zou dinsdag vernieuwd worden. Op dinsdag kregen we vervolgens een mail met het bericht dat ons vernieuwde menu een vertraging heeft opgelopen. Er werd geen nieuwe datum genoemd. We worden op een later moment opnieuw geinformeerd. Wat is er in die 2 dagen (tussen zondag en dinsdag) veranderd?

Frank Bulten: Hallo, ik behoor tot de 2952 groep maar ben nog niet ge update. Wanneer staat dit te gebeuren?

Hier gaat elke ochtend de ontvanger hoopvol aan, maar ook vandaag nog niet overgezet met m’n 2952. Op zaterdag t/m maandag let ik er niet op, want ga niet uit van omzettingen in het weekend.