KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 1

Ik heb ook een vip2952vip en het duurt ook 6 seconden voordat ik tvgids te zien krijg.

Reputatie 4
Badge +2

Ik zie dat mijn reactie van 24/11 is verwijderd terwijl het om een nieuwe storing/foute werking gaat. Dus het zou fijn zijn als het weer terug gezet wordt. 
(anders zou je denken dat we, ondanks de goede bedoeling om aan te geven wat er fout gaat met het nieuwe menu, monddood worden gemaakt)

Reputatie 6
Badge +4

Wellicht ten overvloede hier op het forum, maar de snelheid van het menu en de gids is beneden niveau.

6 seconden wachten tot de gids er is is toch niet van deze tijd. Ontvanger is de VIP2952V2 en is zelfs rechtstreeks aangesloten op de xperiabox.

 

Daarbij heb ik de software nogmaals geïnstalleerd. Wat ook gebeurd is dat het cijfer op het display van de zender waar je naar kijkt soms er niet staat. Een herstart lost het tijdelijk op. 

 

Lijkt mij raadzaam als KPN om spoedig met een oplossing te komen, of zorgen dat de juiste ontvanger wordt verstuurd zonder kosten.

Als ze mij een VIP2952V2 sturen dan gaat deze rechtstreeks retour naar KPN. Dan neem ik me nog niet eens de moeite om hem aan te sluiten. Begrijp niet dat KPN niet gewoon een 4k ontvanger stuurt naar de mensen die een klacht ingediend hebben en waar ze contact me gehad hebben. Opsturen van een van de ontvangers die problemen geven met het nieuwe menu is echt vragen om problemen met de klanten.

Reputatie 7
Badge +20

@Ouweneus ik heb voor jouw probleem een nieuw topic aangemaakt zodat we dit daar met de community kunnen kijken naar een oplossing voor dit specifieke probleem.

Reputatie 4
Badge +2

@Ouweneus ik heb voor jouw probleem een nieuw topic aangemaakt zodat we dit daar met de community kunnen kijken naar een oplossing voor dit specifieke probleem.

Is in mijn historie niet terug te vinden. Is dit specifiek en geen onderdeel van het nieuwe menu???

Reputatie 6
Badge +4

Ben behoorlijk kwaad. Ik had een niet functionerende HMB2260 en hier ook een klacht over ingediend. Ik zou een nieuwe ontvanger krijgen toegestuurd. Nou ik heb deze zojuist opgehaald en wat denk je?

Ze sturen gewoon een gebruikte HMB2260 op, je ziet duidelijk aan de voetjes dat deze al eens bij een andere klant gestaan heeft. Er zitten ook krassen op de ontvanger.

Ik ben dus echt heel kwaad nu. Het is toch verdomd niet teveel gevraagd als een klant problemen heeft met een bepaalde ontvanger om hem/haar dan een andere ontvanger te sturen dan die ze al in bezit hebben.

Blijkbaar is het KPN teveel moeite om even na te denken. 

Reputatie 6
Badge +4

De vervangende ontvanger is niet echt veel sneller dan de oude. Tv gids laad in 3-4 seconden. Voor mij nog altijd onacceptabel langzaam.

Heb dus hier een klacht over ingediend. Ben momenteel echt behoorlijk kwaad, zo ga je niet met klanten om. Ze leveren dezelfde troep die niet werkt ter vervanging van oude troep die niet werkt. En dan krijg je ook nog eens een ontvanger die al eens door een andere klant gebruikt is en terug gestuurd is.

@jobje73

Tenzij je een Samsung televisie hebt gewoon het beeldscherm uitzetten met de originele AB van de televisie.

Bij Philips kan het en bij Sony ook. Hangt van model af hoe dus kijk even in de gebruiksaanwijzing (die zit tegenwoordig meestal in het menu van het toestel).

Bovenstaande kan ook handig zijn voor @gdf .

Reputatie 6
Badge +3

@jobje73

Tenzij je een Samsung televisie hebt gewoon het beeldscherm uitzetten met de originele AB van de televisie.

Bij Philips kan het en bij Sony ook. Hangt van model af hoe dus kijk even in de gebruiksaanwijzing (die zit tegenwoordig meestal in het menu van het toestel).

Bovenstaande kan ook handig zijn voor @gdf .

Peter, bedankt voor je reactie. Ik heb een Philips. Zojuist even geprobeerd, maar het geluid ging uit toen ik op de rode uitknop op de AB van Philips drukte. Dat werkt dus niet. Vanavond maar eens zoeken naar de handleiding. Wie weet krijg ik dat werkend.

toen ik op de rode uitknop op de AB van Philips drukte

Ja duhhh. Dan zet je het hele toestel uit. Via het menu kan je alleen het beeldscherm uitzetten. Heb 't bij de moderne Philips van mijn moeder 2 X gedaan maar niet precies onthouden.

Bij mijn Philips uit 2013 is het eenvoudiger: Met de PHILIPS-ab: groene knop indrukken en kiezen voor 'Scherm uitzetten”.
Beeldscherm weer aan: op diezelfde ab de OK knop indrukken.

Reputatie 2

Deze week zijn we begonnen met het uitrollen van een nieuwe NMC versie, dit is NMC8.0.109_2. De laatste batch daarvan wordt op 24 november gedaan.

Dit verhelpt het probleem dat het kanaalnummer niet meer zichtbaar was op het display van de 2260, 2952 en 8001.

We hebben hier thuis de update inmiddels ook ontvangen op onze VIP2952 ontvangers (afgelopen dinsdag) en het ziet er inderdaad naar uit dat het uitvallen van het display nu weer is verholpen. We hebben het tot nu toe niet meer zien gebeuren. Heel fijn!

 

In de afgelopen periode is de traagheid van o.a. de gids op onze ontvangers helaas erg toegenomen. Na de (HTML) update van eind oktober / begin november leek het erop dat alles vlotter zou gaan - we zaten toen op iets minder dan 2 seconden voor bijv. het openen van de gids - maar afgelopen week zaten we op meer dan 5 seconden voordat de gids helemaal gepresenteerd was. Het bedienen van de ontvangers gaat dan overall heel erg traag, waardoor het lijkt alsof ze helemaal niet meer reageren. Het lijkt erop dat het herstarten van de ontvangers dan tijdelijk helpt om de boel weer wat sneller te krijgen, maar de traagheid neemt daarna net zo goed weer toe.

Nee, hier zijn we niet blij mee en we willen dan ook dat het z.s.m. wordt opgelost.

Reputatie 5
Badge +2

Het ging een poosje goed, maar nu weer met bepaalde opname foutmelding STB-ZAP-003 / -40462- Videoserver niet gevonden. Die had ik al een hele poos niet meer gehad.

Ik dacht dat we hier van af waren, maar blijkbaar niet.

Reputatie 5
Badge +2

Het ging een poosje goed, maar nu weer met bepaalde opname foutmelding STB-ZAP-003 / -40462- Videoserver niet gevonden. Die had ik al een hele poos niet meer gehad.

Ik dacht dat we hier van af waren, maar blijkbaar niet.

Herkenbaar. Ook komt het vaker voor dat we grijze blokjes zien. Was het eerst wat ruis, nu is het soms meer dan 50% van het beeld (wel met name aan de onderkant).

Reputatie 7
Badge +30

Ben behoorlijk kwaad. Ik had een niet functionerende HMB2260 en hier ook een klacht over ingediend. Ik zou een nieuwe ontvanger krijgen toegestuurd. Nou ik heb deze zojuist opgehaald en wat denk je?

Ze sturen gewoon een gebruikte HMB2260 op, je ziet duidelijk aan de voetjes dat deze al eens bij een andere klant gestaan heeft. Er zitten ook krassen op de ontvanger.

Ik ben dus echt heel kwaad nu. Het is toch verdomd niet teveel gevraagd als een klant problemen heeft met een bepaalde ontvanger om hem/haar dan een andere ontvanger te sturen dan die ze al in bezit hebben.

Blijkbaar is het KPN teveel moeite om even na te denken. 

We kunnen niet kiezen welke ontvanger je krijgt bij een serviceruiling. Dit wordt bepaald door de wat er op dat moment in het magazijn op voorraad is. En ja, dat kan ook een gebruikt exemplaar zijn. Alle apparatuur die wij retour ontvangen wordt nagekeken en als er geen mankementen zijn, weer uitgeleverd. Daarbij wordt ook naar de buitenkant gekeken, en waar nodig schoongemaakt/hersteld.

Kan het kloppen dat de HTML versie stiekem een cijfer hoger is geworden, ik heb op de box 4.110.208 staan terwijl in de openingspost 4.110.207 staat.:wink:

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33 Scherp! Er is in de tussentijd inderdaad een (kleine) update geweest. 

Dacht, zal eens kijken of de ontvanger boven de update heeft gehad, die staat namelijk in diepe slaap, en daar zag ik het, maar hij is netjes meegegaan, top dus.

Wij vinden het nieuwe menu en met name de tv gids waardeloos.

Als hier niet zeer binnenkort verandering in komt ga ik naar een andere provider.

Iets terugkijken van een paar dagen terug is niet te doen.

Neem een voorbeeld aan Delta in Zeeland, veel duidelijker en vooral veel sneller

Youtube kijken in Zeeland gaat net zo snel als op de pc, bij KPN is het veel te traag.

Eens kijken of dit bij Ziggo beter is!!!!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Badge +12

@Doornekamp33 Scherp! Er is in de tussentijd inderdaad een (kleine) update geweest. 

Ik let er eigenlijk niet op omdat k een 5202 heb die de problemen niet kent. Als er een update is geweest dan merk ik het vanzelf: mijn afstandbediening weigert dan dienst. Even de stekker uit de ontvanger, opnieuw opstarten en de ab doet het weer...blijft vreemd maar als dat het enige probleem is hoor je mij niet klagen ;-)

Reputatie 7
Badge +7

Ik merk nu dat er blijkbaar bij een van de laatste updates iets is veranderd. Maar dit is wel een fijne verandering!

Eerst was het zo dat als je een opname al ging kijken als die nog liep, en je spoelde verder tot aan het live-moment, dan werd het afspelen van de opname gestopt en sprong je over naar live-tv. Vaak een andere zender. Dat was altijd hinderlijk en irritant.

Nu is het zo dat als je doorspoelt tot aan het live-moment dat je gewoon in die opname blijft. Fijn!

Het grappige is dat ik een tijdje geleden nog zat te denken of ik dit hier als wens zou indienen. Heb het toen niet gedaan. Maar blijkbaar kan KPN een beetje gedachtelezen. :grinning:

Ik heb de hmb2260 maar nog geen update

@Doornekamp33 Scherp! Er is in de tussentijd inderdaad een (kleine) update geweest. 

Ik let er eigenlijk niet op omdat k een 5202 heb die de problemen niet kent. Als er een update is geweest dan merk ik het vanzelf: mijn afstandbediening weigert dan dienst. Even de stekker uit de ontvanger, opnieuw opstarten en de ab doet het weer...blijft vreemd maar als dat het enige probleem is hoor je mij niet klagen ;-)


Heb ik dus met beide ontvangers nog geen probleem mee gehad, werken nog steeds prima en ik heb ook de 5202 in gebruik.

Reputatie 3
Badge

Vandaag weer hetzelfde probleem met de blauwe knop; hij gaat terug naar een eerder moment in het programma. 3x geprobeerd, 3x hetzelfde moment. Dus niet 5 minuten terug maar een willekeurig moment. 

Hebben meer mensen daar last van???

 

 

Sinds dat de TVontvanger de nieuwe software heeft, moet ik gemiddeld 4x per week een herstart doen. Met vooruit spoelen van de reclame bij een opgenomen serie blokkeert de hele boel. TV gids duurt heel lang met laden. Ik heb ook de software opnieuw geïnstalleerd maar niks helpt.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 2

Het lijkt of het menu sinds de update nóg een stuk trager is geworden. Een reactiesnelheid van seconde of 5 is inmiddels standaard.

Ik dacht eerst dat het aan mijn internetverbinding lag, maar volgens de speedtest is de snelheid nog hetzelfde. Dus dat kan het haast niet zijn toch?