KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Badge

Hier ergeren we ons steeds meer aan de trage werking van het nieuwe systeem. Je drukt ook steeds net een keer te vaak op een knop en dan zit je ineens waar je niet wilt zijn en kan je weer opnieuw.

Ook regelmatig spontane reboot van het hele systeem tijdens terugkijken van opnames. We hebben de ontvanger eerder al een frisse start gegeven, maar dat heeft niet mogen baten.

Reputatie 2

Sinds meerdere weken is het menu van de tv ontvanger ontzettend traag. Openen van de gids duurt 4 tot 5 seconden terwijl het voor de update het menu er vrijwel meteen stond. 

Zojuist de software opnieuw geinstalleerd. Hierbij had ik de mogelijkheid om installatie van de verbeterde update tijdelijk uit te stellen. Op dit moment was de gids weer binnen 1 sec te openen. Bij de menu knop werd een leeg menu getoond.

To een ik de tv ontvanger op standby zette verscheen de melding dat er een volgende update werd uitgevoerd. Het resultaat is dat ik weer met een irritant en traag menu zit. Ik hoop dat dit snel kan worden opgelost want anders zal ik naar een andere aanbieder op zoek moeten gaan.

 

Oh ja, ook zonder de vertraging vind ik het verbeterde menu een achteruitgang. Als ik in de gids een aantal dage terug blader en dan een tv-programma kies wat niet mijn smaak blijkt te zijn en ik kies dan de terug button dan staat de gids weer op vandaag. Moet ik eerst weer dagen terug bladeren voordat ik verder kan zoeken naar een mooi tv-programma. 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen allemaal, ik heb zojuist een update geplaatst in het topic over het spontaan herstarten van de tv ontvangers: We hebben een oplossing daarvoor.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

 

Ik heb het overzichtje met updates in het startbericht aangevuld met deze uitrol. De firmware versie wordt NMC8.0.110_1901.

Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

Reputatie 7

Dat is goed nieuws.

Laten we hopen dat de oorzaak van de trage werking van de gids ook op korte termijn boven water zal komen.

Badge +12

Met die laatste update zullen veel mensen een stuk vrolijker worden. Als dat een voorbode is dat de traagheid ook opgelost wordt dan kan er gelukkig snel een einde komen aan de problemen en kunnen veel klanten weer als vanouds tv kijken.

Reputatie 7
Badge +10

*knip

 

Oh ja, ook zonder de vertraging vind ik het verbeterde menu een achteruitgang. Als ik in de gids een aantal dage terug blader en dan een tv-programma kies wat niet mijn smaak blijkt te zijn en ik kies dan de terug button dan staat de gids weer op vandaag. Moet ik eerst weer dagen terug bladeren voordat ik verder kan zoeken naar een mooi tv-programma. 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

 

Precies het bovenstaande vind ik ook vervelend en tijdrovend.

Ook vervelend is bij het stoppen van bijvoorbeeld een opname, het beeld springt dan kort terug naar live-TV en weer terug naar de opname. Heel onrustig.

Reputatie 7
Badge +10

Ik zit me trouwens af te vragen waarom de ene 2260 (in dit geval) wel het herstart probleem heeft en de andere niet.

De vorige 2260 van mijn ouders had continu last van het herstart probleem. Nu hebben ze sinds een maandje (ongeveer) een vervangende 2260 en deze heeft het herstart probleem niet. Gelukkig maar, maar ik vind het wel bijzonder.
 

Gaf de fout in de software dan toch een memory leak?

Reputatie 7
Badge +20

@Anneke-Anna  Ik durf het zo niet te zeggen, ik weet ook niet of dat exact duidelijk is. Bijzonder is het wel, maar ik ga er van uit dat het met de nieuwe update tot de verleden tijd behoort. 

Reputatie 7

Gaf de fout in de software dan toch een memory leak?

Dat zou heel goed kunnen maar ik denk dat we daar nooit antwoord op zullen krijgen.

Reputatie 4
Badge +2

Na de update van vannacht zit ik ineens ook met een tergend trage 2952 v2. Voor de update opende de gids in 2 tot 2.5 sec. Instellingen en opnames openen en sluiten duurde ook 2 seconden. Nu duurt alles 5 tot 8 seconden. Hij is nou bezig met een “Frisse start”, maar als hij dan nog zo traag reageert, dan hang ik aan de telefoon bij XS4ALL en eis ik een 5202.

Ik vraag me trouwens ook af of ze nieuwe software eerst ook testen op de 2260 en 2952.

Edit: Na de frisse start duurt het openen en sluiten van de gids nu 4 tot 5 seconden (fijn hoor, zo'n update) Zal me niks verbazen als mijn ontvanger nu ook elke dag gaat herstarten.

Reputatie 7
Badge +10

Gaf de fout in de software dan toch een memory leak?

Dat zou heel goed kunnen maar ik denk dat we daar nooit antwoord op zullen krijgen.

 

Denk het ook niet, dat daar een antwoord op komt, maar vragen staat vrij ;-)

Hopelijk is dit a lesson well learned.

Sinds die nieuwe update steeds opnieuw opstarten en hij is ook zeker trager.

Zit je naar een film te kijken slaat de tv weer uit en moet je weer wachten op de opstart. En het ergste is ook nog dat je de film weer vanaf het begin begint niet waar je gebleven bent.

Reputatie 7

Sinds die nieuwe update steeds opnieuw opstarten en hij is ook zeker trager.

Wanneer heb je die update ontvangen?

Welk type TV ontvanger heb je?

Badge +12

Sinds die nieuwe update steeds opnieuw opstarten en hij is ook zeker trager.

Zit je naar een film te kijken slaat de tv weer uit en moet je weer wachten op de opstart. En het ergste is ook nog dat je de film weer vanaf het begin begint niet waar je gebleven bent.

Heb je gecontroleerd of je inderdaad echt de laatste update hebt (NMC8.0.110_1901)? Haal anders even alles een minuut van de stroom af. Dus Experiabox, evt NTU als je glasvezel hebt, tv-ontvanger etc. Dan alles één voor één opnieuw opstarten. Begin met de NTu, dan router en als laatste ontvanger. Wacht minimaal 1 minuut tussen het opstarten van het volgende apparaat. Ik zeg niet dat het de oplossing is maar soms wil het helpen. 

Reputatie 4
Badge

Gefeliciteerd KPN! Jullie hebben het grote publiek gehaald met de ronduit slechte service betreft jullie updates.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpnklanten-blijven-klagen-over-trage-decoder-interactieve-tv/

Ik heb al meerdere malen mijn beklag gedaan maar vrijwel iedere klacht word ontweken op het forum betreft de traagheid.

Ik neem aan dat andere aanbieders vanaf nu ook meekijken in dit forum. Ik zou het zeer op prijs stellen als er een gerichte marketing gestart wordt door hun om ons hier weg te halen!

Schaam jullie!

Bij die nieuwe release was dat.

VIP2952 V2 dat nummer staat erop.

Merk is ARRIS

Badge +12

Bij die nieuwe release was dat.

VIP2952 V2 dat nummer staat erop.

Merk is ARRIS

Probeer eens te doen wat ik aangeeft en kijk eens of dat scheelt.

Mijn tv ontvanger blijft traaaaaag. Ook na een frisse start. Vooral de tv-gids duurt eeuwen voordat die is opgestart. Wanneer wordt dat verholpen?

Reputatie 6
Badge +3

Mijn tv ontvanger blijft traaaaaag. Ook na een frisse start. Vooral de tv-gids duurt eeuwen voordat die is opgestart. Wanneer wordt dat verholpen?

Lees maar even terug. Velen wachten op hetzelfde antwoord, al maanden.

Reputatie 2

Ik heb de Arris VIP en inderdaad na de update ook irritant traag. Hopelijk wordt het snel verholpen. Zo niet dan overweeg ik een overstap naar een andere provider.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb de Arris VIP en inderdaad na de update ook irritant traag. Hopelijk wordt het snel verholpen. Zo niet dan overweeg ik een overstap naar een andere provider.

Velen wachten al maaanden (waaronder ik) op een sneller menu en met name een snellere gids. Ik snap dat je het irritant vindt, maar wees blij dat het bij jou nu pas is ontstaan.

Reputatie 3
Badge

Ik zit op een HMB2260 en het blijft bagger. Trage software en gids, vastlopers, blauwe schermen met vage meldingen. 

Toevallig laatst iemand gesproken van de desk: ja er is een nieuwe update uit, komt erop als je software opnieuw installeren kiest. Nou helemaal niet blijft gewoon dezelfde versie als daarvoor, met dezelfde trage troep. 

Leuk die nieuwe interface, maar het is echt drama.

Reputatie 7

Toevallig laatst iemand gesproken van de desk: ja er is een nieuwe update uit, komt erop als je software opnieuw installeren kiest.

Afgelopen nacht is die update al op jouw HMB2260 geplaatst dus vandaar dat er nu geen nieuwe versie meer geïnstalleerd wordt als je voor "opnieuw installeren" kiest, je hebt de laatste versie immers al. Die versie heeft overigens alleen een fix voor het spontaan opnieuw opstarten van de TV ontvanger.

Reputatie 5
Badge +4

op de HMB2260 is de laatste update ( NMC8.0.110_1901) 2x zo traag als voorheen , zowel het openen als het sluiten van de gids. Ook de storing van halve beeld grijze blokken waas aan de onderzijde is verergerd.

Badge

Ik weet eigenlijk niet wat de vooruitgang is. Verandering is vaak geen vooruitgang. De layout schijnt men een vooruitgang te vinden. In mijn optiek heb ik vrijwel alle gebruiksgemak ingeleverd. Ik onderschrijf de achteruitgang die op dit forum wordt gedeeld. Zeker de HERVATTEN optie mis ik erg. 

Ik moet zeggen dat ik het schandelijk slecht vind voor zo'n grote speler op de markt. Ik ben er nog steeds verdrietig om en vrees dat het niet meer wordt zoals het was.