KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Even een algemene opmerking: ik heb nu al een paar keer gezien dat na een update de resolutie teruggezet is naar 720p. Niet iedereen heeft hier last van, maar het kan geen kwaad dat zo nu en dan te controleren. Doorgaans is 1080i (geen 4k-optie) aan te bevelen, of UHD@50 (wel 4k-optie).

Reputatie 7
Badge +16

Even een algemene opmerking: ik heb nu al een paar keer gezien dat na een update de resolutie teruggezet is naar 720p. Niet iedereen heeft hier last van, maar het kan geen kwaad dat zo nu en dan te controleren. Doorgaans is 1080i (geen 4k-optie) aan te bevelen, of UHD@50 (wel 4k-optie).

Heb ik hier geen last van gehad. Beide 5202 staan nog netjes op de UHD@50 en 1080i.  Vooral op de 8001 lijkt dit wel voor te komen.

Vorige week ontvingen we (van Xs4all) een mail over het vernieuwde tv menu. Deze zou dinsdag vernieuwd worden. Op dinsdag kregen we vervolgens een mail met het bericht dat ons vernieuwde menu een vertraging heeft opgelopen. Er werd geen nieuwe datum genoemd. We worden op een later moment opnieuw geinformeerd. Wat is er in die 2 dagen (tussen zondag en dinsdag) veranderd?

Dit kun je beter bij XS4all navragen @Raim. Dat is jouw provider nog momenteel.

Bijzonder dat zo’n verandering zonder melding vooraf wordt ingevoerd. Op zich ziet het er fris uit, maar ook hier is het openen van de gids En de bediening ervan echt tergend traag geworden op de 2260. 

Ook het ontbreken van picture in picture bij de zenderlijst is een erg groot gemis. Wel fijn dat er meer in te stellen is, hopen dat er nog snel wat verbeteringen worden doorgevoerd aan deze software.

Reputatie 7
Badge +16

Bijzonder dat zo’n verandering zonder melding vooraf wordt ingevoerd. Op zich ziet het er fris uit, maar ook hier is het openen van de gids En de bediening ervan echt tergend traag geworden op de 2260. 

@Bauw De meesten hebben een mail gehad vlak voor de omzetting. Maar het mag ook zonder melding want de apparatuur is eigendom van KPN en die vereisen dat de ontvangers altijd op de recente versie moet zitten (kleine uitleg). Daarnaast is ook het platform achter de software vernieuwd en gaat het oude platform met de vorige software ook uit te lucht binnenkort. De gids is bekend en hier wordt aan gewerkt voor een oplossing hiervoor.

Ook het ontbreken van picture in picture bij de zenderlijst is een erg groot gemis. Wel fijn dat er meer in te stellen is, hopen dat er nog snel wat verbeteringen worden doorgevoerd aan deze software.

PIP komt hoogstwaarschijnlijk niet meer terug. Maar er wordt nog steeds hard aan de software gewerkt en er zullen dus regelmatig updates plaatsvinden.

Hallo,

Ik weet niet meer of het de oude gids ook zo was, maar nu mis ik het wel.

In de Gids staat de begin tijd van het geselecteerde programma en daar achter de duur van het programma. Kan i.p.v. de duur van het programma niet de eind tijd weergegeven worden… dan hoef ik niet te rekenen of eerst selecteren om dat in de infobalk de eindtijd te zien.

Tevens vind ik het irritant dat ik nu twee keer moet drukken om een programma te kijken, voorheen kon je selecteren en begon je meteen met kijken. 

Reputatie 5
Badge +5

...

Tevens vind ik het irritant dat ik nu twee keer moet drukken om een programma te kijken, voorheen kon je selecteren en begon je meteen met kijken. 

 

eens!

Ik zal blij zijn als PIP weg is in de gids (en opnamelijst). Leidt nogal af. Maar dan zal ik wsl ook het geluid afzetten, zeker als het geluid is waarbij beeld nodig is. Een talkshow is weer wat anders, die kan ook net zo goed via de radio :wink: danwel sound only.

Reputatie 7
Badge +16

Ik zal blij zijn als PIP weg is in de gids. Leidt nogal af. 

+1, dat geflits in de ooghoek leid erg af inderdaad. Vraag me sowieso af wat mensen er nog wijs uit kunnen worden. Stel je kijkt een goede film en iemand gaat uitgebreid de gids in, en jij bent aangewezen op het kleine pip schermpje. 

Als ik uitgebreid m'n programma's voor opname uit ga zoeken voor die avond die ik dat als de radio speelt. Dan blijft dat hoekje gewoon zwart.

Dan: menu → gids → tv gids

Beste , ik heb vorige week een update gehad , en wat werkt het slecht zeg, programma’s die gepland voor opnames , worden niet opgenomen, menu werkt erg traag ten opzichte van vorige , graag weer oude aub , als dit lang duurt stap ik op

Admin: reactie verplaatst naar actueel topic

Reputatie 7

Ik zal blij zijn als PIP weg is in de gids (en opnamelijst). Leidt nogal af. 

Dat was het tweede dat mijn vrouw als nadeel van het nieuwe menu noemde.

1) Extra keer op OK drukken om een uitzending te starten.

2) Ontbreken van het PiP schermpje met de lopende uitzending. Erg handig als je even wilt controleren of een andere uitzending opgenomen gaat worden en zo niet dan snel even de opname te starten.

Reputatie 7
Badge +16

Aangezien ik mijn feedback nu hier mag droppen, dan als het PIP terugkomt, er een optionele optie van maken. Dus een aan/uit schakelaar voor deze optie. Ik zet hem met alle liefde direct uit.  Maar ga er vanuit dat het niet meer terugkomt.

Reputatie 2

Ik heb gemerkt dat de 2260 wel vertraagd reageerde of vast loopt deze gereset en toen werkte deze weer maar nog wel traag hier wordt nog aan gewerkt. Het nieuwe menu ziet er beter uit dan de oude menu ook de gids ziet er beter uit.

 

ik zelf heb de 2952 deze heeft de update nog niet ontvangen en vraag mij af of deze nog wel komt of niet en zo ja wanneer want zit te wachten tot ik deze kan testen. Ik heb nog niks vernomen dus vraag me af of deze hardware een software update krijgen en anders een nieuwe hardware die wel de nieuwe software kan krijgen.


volgens mij is de 2260 verouderd en moeten klanten over op de 2952 of nieuwer (5202 is een 4K ontvanger) hopelijk wordt dit breder ingezet zodat men voorbereid is op de toekomst.

Reputatie 7
Badge +16

ik zelf heb de 2952 deze heeft de update nog niet ontvangen en vraag mij af of deze nog wel komt of niet en zo ja wanneer want zit te wachten tot ik deze kan testen. Ik heb nog niks vernomen dus vraag me af of deze hardware een software update krijgen en anders een nieuwe hardware die wel de nieuwe software kan krijgen.

Als er al een ontvanger over is, zal die ander ook over moeten gaan. Want je profiel wordt overgezet en niet je ontvanger.  Doe dan een software reset en dan zal je de het nieuwe menu ook op de 2952 krijgen.

volgens mij is de 2260 verouderd en moeten klanten over op de 2952 of nieuwer (5202 is een 4K ontvanger) hopelijk wordt dit breder ingezet zodat men voorbereid is op de toekomst.

Nee hoor, de 2952 en 2260 zijn rond dezelfde periode uitgekomen en zijn ook bijna identiek aan elkaar hardwaretechnisch. De 5202 wordt niet geleverd aan vaste/huidige klanten, maar alleen als het 4K pakket wordt aangeschaft van €2,50 extra per maand. 

Reputatie 7

Aangezien ik mijn feedback nu hier mag droppen, dan als het PIP terugkomt, er een optionele optie van maken. Dus een aan/uit schakelaar voor deze optie.

Precies, zo hoort het te zijn, configureerbaar maken van dergelijke opties.

Zelf leveren wij software aan bedrijven in Europa en al onze klanten hebben 100% dezelfde software. Toch werken ze er volledig anders mee en is de functionaliteit zo geconfigureerd dat deze het bedrijfsproces van de individuele klant optimaal ondersteunt.

Het betekent ook dat bedrijven daardoor meer agile kunnen werken want door aan wat configuratieschroefjes te draaien richten we die software zo in om een veranderd bedrijfsproces te gaan ondersteunen.

Niet iedereen is/denkt/doet hetzelfde en als je die toch met één stuk software wilt kunnen bedienen dan is "configureren" het sleutelwoord.

Reputatie 7
Badge +7

Aangezien ik mijn feedback nu hier mag droppen, dan als het PIP terugkomt, er een optionele optie van maken. Dus een aan/uit schakelaar voor deze optie.

Precies, zo hoort het te zijn, configureerbaar maken van dergelijke opties.

Zelf leveren wij software aan bedrijven in Europa en al onze klanten hebben 100% dezelfde software. Toch werken ze er volledig anders mee en is de functionaliteit zo geconfigureerd dat deze het bedrijfsproces van de individuele klant optimaal ondersteunt.

Het betekent ook dat bedrijven daardoor meer agile kunnen werken want door aan wat configuratieschroefjes te draaien richten we die software zo in om een veranderd bedrijfsproces te gaan ondersteunen.

Niet iedereen is/denkt/doet hetzelfde en als je die toch met één stuk software wilt kunnen bedienen dan is "configureren" het sleutelwoord.

@wjb  en @ChrisWissink  Ik ben het helemaal met jullie eens. Ook ik heb graag de mogelijkheid bepaalde functies wel of niet in te schakelen. Eventueel nadat je eerst een “expert-modus” hebt gekozen waarna je die extra mogelijkheden hebt.

Maar ja, de vraag is of die mogelijkheid nu in de beheer-module aanwezig is. Zo niet, dan ligt er een mooie uitdaging voor de programmeurs.

Reputatie 2

Ik heb contact gezocht met KPN over de updates.

Eind deze maand moeten alle updates zijn doorgevoerd op alle Interactieve TV ontvangers aldus KPN.

Heb je de update nog niet dan moet je de update uiterlijk op 1 augustus hebben.

Thanks, IT Expert.

Ik heb ‘m nog niet (beetje lastig met de support erop, maar ja...)

Wacht het rustig af.

Reputatie 7
Badge +16

Heb je de update nog niet dan moet je de update uiterlijk op 1 augustus hebben.

Heb je gebeld? Want dan zal ik het met een korreltje zout nemen. Ik heb hier nog niks gehoord/gelezen van deze deadline. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb contact gezocht met KPN over de updates.

Eind deze maand moeten alle updates zijn doorgevoerd op alle Interactieve TV ontvangers aldus KPN.

Heb je de update nog niet dan moet je de update uiterlijk op 1 augustus hebben.

Dit lijkt me wat aan de rappe kant, dus heb ik het even nagevraagd. 

 

We zijn inmiddels bezig met de uitrol op de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. De prognose is om medio september daarmee klaar te zijn. Vervolgens zijn klanten met een Motorola 1853 aan de beurt.  Dat duurt dan nog ongeveer een maand. 

Klanten met oudere Motorola's krijgen deze update niet. Die ontvangers worden allemaal omgewisseld. 

 

Ik heb de tijdlijn ook even opgenomen in het startbericht.

Badge

 

Dit lijkt me wat aan de rappe kant, dus heb ik het even nagevraagd. 

 

We zijn inmiddels bezig met de uitrol op de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. De prognose is om medio september daarmee klaar te zijn. Vervolgens zijn klanten met een Motorola 1853 aan de beurt.  Dat duurt dan nog ongeveer een maand. 

Klanten met oudere Motorola's krijgen deze update niet. Die ontvangers worden allemaal omgewisseld. 

 

Ik heb de tijdlijn ook even opgenomen in het startbericht.

Ik heb hier een oude Motorola box en een ZTE ZXV8001 de ZTE heeft nog niet de nieuwe update gekregen. Ik las dat de update wordt geactiveerd op het abonnement en niet per tv-box. Betekent dit dat ik de update pas krijg op de ZTE als de oude Motorola is vervangen?

Reputatie 7
Badge +16

 @jelle2195 Heb je die Motorola nog niet gratis vervangen dan?  Dan zal je inderdaad de update wat sneller kunnen krijgen.

De Motorola’s vip1853 worden wél meegenomen met deze update. Maar ze zijn en blijven verouderd en zullen dus o.a. Youtube, Netfix en diverse nieuwe toekomstige functies niet gaan ondersteunen.

Omruilen dus die Motorola's (1960, 1963 en 1853) kpn.com/omruilen.

Reputatie 7
Badge +20

@jelle2195 als je een Motorola vip1853 hebt, zal je met beide ontvangers pas aan de beurt zijn nádat het omzetten van de 2952 en de 2260 af is gerond. Mocht je een oudere Motorola hebben dan dien je die inderdaad om te ruilen. Je zult dan een nieuwere ontvangen van ons krijgen en zal dan eerder te maken krijgen met de update :slight_smile:

Badge

Betr:opname.

Dus op de zender die de gids pas 3 dagen van tevoren publiceert, zie ik de andere 4 dagen van de week NIET dat er een serieopname is gepland. Pas bij publicatie in de gids duikt deze ook (3 dagen) op bij de geplande opnames.

Ervaar ik niet als vooruit gaan.