KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

Even off-topic: Vinden jullie ook dat 1. het radiogeluid véél harder is dan het TV-geluid en dat 2. het radiogeluid best wel crappy is (misschien omdat het te hard dus +zoveel dB wordt doorgestuurd, wat mij dan wel weer sterk lijkt).

Het radiogeluid is inderdaad veel harder dan het TV-geluid. Dit is precies waarom ik geen Toslink kabel gebruik tussen TV ontvanger en home cinema set maar een aux kabel met volumeregeling.

Blij dat ik geen Arris VIP5202 heb want die heeft geen aux aansluiting meer.

Reputatie 5
Badge +5

Het zou bijzonder prettig zijn als je een x-aantal keer (bijvoorbeeld 6 keer) op Rechts of op Links drukt, het programma x-maal-30 seconden (dus 6 x 30 seconden = 3 minuten) zou door- of terugspoelen.

Reputatie 5
Badge +5

Even off-topic: Vinden jullie ook dat 1. het radiogeluid véél harder is dan het TV-geluid en dat 2. het radiogeluid best wel crappy is (misschien omdat het te hard dus +zoveel dB wordt doorgestuurd, wat mij dan wel weer sterk lijkt).

Het radiogeluid is inderdaad veel harder dan het TV-geluid. Dit is precies waarom ik geen Toslink kabel gebruik tussen tV ontvanger en home cinema set masr een aux kabel met volumeregeling.

Blij dat ik geen Arris VIP5202 heb want die heeft geen aux aansluiting meer.

Een audio-kabel is wel erg jaren 80 hè en het ondersteunt ook zo slecht multi channel audio.

Sowieso kan het geluid over een HDMI-kabel beter zijn dan over een Toslink-kabel.

Reputatie 7

Een audio-kabel is wel erg jaren 80 hè en het ondersteunt ook zo slecht multi channel audio.

Dat hoeft hij ook niet te ondersteunen, radio is geen "multi channel audio" maar gewoon stereo.

 

Sowieso kan het geluid over een HDMI-kabel beter zijn dan over een Toslink-kabel.

Bij televisie kijken loopt het geluid uiteraard gewoon via hdmi naar mijn Sony televisie en vandaaruit via hdmi-ARC naar mijn Sony home cinema set. Ik moet er niet aan denken dat ik stereo geluid zou hebben bij een DD5.1 uitzending.

Reputatie 3
Badge +1

Het zou fijn zijn als je de programma's van de zender een week vooruit kon bekijken, dit is niet prettig.  Die plaatjes boven in het scherm vind ik veel te groot, daardoor zijn de letters van de programma's kleiner geworden en dat leest moeilijk. Die plaatjes vind ik eigenlijk ook niet interessant…..Dat je 2x op play moet drukken voor iets start is ook niet handig… Er valt dus nog wat te verbeteren...

Het kan toch niet zo zijn dat op basis van enkele gebruikers alles word veranderd? Mij en vele andere word niets gevraagd, ik wil zsm het oude duidelijke menu terug.

Ik heb sinds gisteravond het nieuwe menu, en ik ben er niet blij mee!

Positief:

  • het ziet er beter en moderner uitziet.

Negatief:

  • het duurt langer voordat de gids verschijnt
  • de gids gaat over het hele beeld, de oude gids liet nog ruimte om iets van het programma te zien (in de linkerbovenhoek)
  • in de gids moet je twee keer op een programma klikken om er naar toe te gaan
  • de informatie over een programma dekt ook het hele scherm af

Door welke groep van consumenten is dit getest?

Doe mij de oude versie maar weer…...

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben benieuwd of de uitrol na de toch vele klachten, met name de traagheid, doorgaat of wordt er ondertussen een inmiddels aangepaste uitrol uitgevoerd op de decoders die de software nog niet hebben? 

Reputatie 7

Ik ben benieuwd of de uitrol na de toch vele klachten, met name de traagheid, doorgaat of wordt er ondertussen een inmiddels aangepaste uitrol uitgevoerd op de decoders die de software nog niet hebben? 

De uitrol gaat gewoon ongewijzigd door.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben benieuwd of de uitrol na de toch vele klachten, met name de traagheid, doorgaat of wordt er ondertussen een inmiddels aangepaste uitrol uitgevoerd op de decoders die de software nog niet hebben? 

De uitrol gaat gewoon ongewijzigd door.

 

Ok, dank je. 

Het verbergen van de erotiek kanalen is makkelijker geworden in het nieuwe menu. Wat hinderlijk is, is dat opgenomen erotiek programma's wel altijd in de lijst met opnames te zien zijn. Ook als erotiek verbergen op aan staat en ook als de betreffende zender op verborgen staat. In het oude menu werden opgenomen programma's van verborgen zenders niet in de lijst met opnames getoond. Kan dat aangepast worden?

 

Reputatie 7

Negatief:

  • in de gids moet je twee keer op een programma klikken om er naar toe te gaan

Dit kan je voorkomen door niet op de OK te drukken maar op de Play knop.

Ik hoop, net als jij, dat de OK knop ook weer zonder dat vervelende tussenscherm gaat werken.

Ik heb bij al mijn usability cursussen geleerd dat je de meest gebruikte functionaliteit niet achter een dubbele actie moet leggen. Volgens mij is het nog altijd zo dat als je in de gids een uitzending aanklikt dat je die dan wilt gaan kijken.

Opnemen kan je sowieso al doen via rec knop en terugkijken via de groene knop.

Blijft het opvragen van de programma informatie over en mijn voorstel zou zijn om die functionaliteit aan de teletekst knop toe te wijzen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik vind het ook vervelend dat het televisie menu doorloopt in het radio menu, het heeft niets met elkaar te maken en zit alleen maar in de weg. Als je de televisiekanalen bekeken hebt kon je doorgaan en begon je weer op één, nu moet je weer helemaal terug. Ook hier is niet goed over nagedacht……..

Reputatie 7

Ik vind het ook vervelend dat het televisie menu doorloopt in het radio menu, het heeft niets met elkaar te maken en zit alleen maar in de weg. Als je de televisiekanalen bekeken hebt kon je doorgaan en begon je weer op één, nu moet je weer helemaal terug. Ook hier is niet goed over nagedacht……..

Helemaal mee eens en ik hoop dat de TV gids en radio gids weer snel gesplitst gaan worden.

Als ik IN de gids naar bv zender 15 wil dan druk ik de cijfers 15 in. (maar dat is hier nog steeds in de oude situatie; hoop dat dat in de nieuwe toch net zo is...)

Ja, @PeterG , dat werkt met de nieuwe software nog net zo.

Reputatie 1

Toch ook 2 problemen gezien.

 

  1. heel soms bij het wisselen van zender mis ik geluid, ik moet dan weer even een andere zender selecteren en weeer terug.
  2. Als ik de gids ben ingeweest kan ik met de back button niet meer terug naar het vorige kanaal, dat kanaal is die verloren.
Reputatie 7
Badge +16

Het kan toch niet zo zijn dat op basis van enkele gebruikers alles word veranderd? Mij en vele andere word niets gevraagd, ik wil zsm het oude duidelijke menu terug.

@Bas_k1983 
Input van miljoenen klanten gaat nooit dezelfde mening geven. Een select groepje klanten heeft dit getest inderdaad. Zoveel mensen, zoveel mensen. Geen beginnen aan voor KPN. 
Teruggaan kan sowieso niet, want het platform achter de software is ook vernieuwd.
Het oude platform gaat binnenkort uit te lucht. Dus stel je zou terug kunnen naar oudere software, dan zit je binnenkort met een niet bruikbare ontvanger.

Reputatie 1

Maar er is een verschil tusse een oud platform en het oude interface. We vragen alleen om een minder trage omgeving, puur text ipv een hoop grafishe zooi. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

Reputatie 7
Badge +16

Maar er is een verschil tusse een oud platform en het oude interface. 

Nee geen verschil, de oude interface werkt samen met het oude platform. De nieuwe interface met nieuwe platform. Dat is de redenen dat je niet terug kunt. 
 

We vragen alleen om een minder trage omgeving, puur text ipv een hoop grafishe zooi. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

Dit probleem is bekend en er wordt inderdaad gewerkt aan een oplossing voor de traagheid. Dit is inderdaad hinderlijk. Hoop dat er snel verbetering aan komt @RoelofT

Ik begrijp dat Pip niet terugkomt. Waarom bestaat de gids dan maar uit 8 regels per pagina, terwijl er ruimte genoeg is voor meer dat het dubbele? De afbeeldingen die nu het grootste deel van het scherm beslaan, voegen wat mij betreft niets zinnigs toe! 

Reputatie 7

Helemaal mee eens maar het liefst zie ik PiP weer terugkomen.

Reputatie 3
Badge +1

Helemaal mee eens maar het liefst zie ik PiP weer terugkomen.

En dan hopelijk ook weer wat grotere letters, ik zit namelijk niet met m'n snuffer tegen het glas….:wink:

Helemaal mee eens maar het liefst zie ik PiP weer terugkomen.


en dan graag met aan/uit knop in het menu

zodat de gebruiker kan kiezen

trouwens update heb ik nog niet op onze HMB2260

Reputatie 7
Badge +16

en dan graag met aan/uit knop in het menu

zodat de gebruiker kan kiezen

Zo zou ik het dan ook graag zien. Is alleen maar hinderlijk aanwezig als die weer terugkeert. 

trouwens update heb ik nog niet op onze HMB2260

Heb je hem op de andere ontvangers al wel binnen dan?