KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 3

Ik sluit mij bij zovelen op nieuw aan dat het sinds 1 of 2 weken geleden weer ERG traag is allemaal.,

Het terugbrengen van PiP heeft het scrollen tussen zenders weer goed gemaakt, daar geen haperingen meer. Maar sinds een goede week weer een seconde of 8-10 tot gids open is. En als je een zender kiest duurt het 10-13 seconde gemiddeld voordat de gids weer verdwijnt. En dan merk je toch wel dat ik iemand ben die soms even gauw wil kijken op een zender terwijl ik door de kanalen browse en dat nu niet meer gaat.

Kastje op de slaapkamer exact zelfde, deze is een fractie sneller maar nog steeds niet wat het voorheen was

Reputatie 5
Badge +3

We hebben een Arcadyan HMB2260 ontvanger bij ons Kpn abonnement, echter is sinds de update van de menu’s is het kastje heel traag geworden. Reageert met behoorlijk vertraging als je hem aanzet, menu probeert te openen e.d.

Is hier een oplossing voor.

Doe eens een gok Ingrid als je 191 pagina’s heb met klachten !

Kan je rekenen , reken er dan maar niet op , ze behandelen ons gewoon als de sukkels die toch al een abonnement hebben en maandelijks tig-euro’s betalen .

Het zal hun echt aan hun anus roesten of er klachten zijn wat wel blijkt uit de communicatie , geen dus ,

naar hun klanten toe.

Is er met die trage menu’s niet sprake van een wanprestatie? Als dit niet op korte termijn opgelost is dan regel ik zelf wel dat ik mij niet elke dag moet ergeren aan KPN.  Toch jammer naar meerdere jaren tevreden te zijn geweest over de kwaliteit van de dienst. 

Reputatie 4
Badge

Wat nog het meest brutale is aan deze hele kwestie is dat KPN totaal niet reageert op bepaalde klachten in dit forum of via de helpdesk.

Behalve als er een storing was melden ze het maar al te graag. Er was een storing! Is inmiddels verholpen. Doorlopen en betalen. Hup! 

Maar nu onze redders van Totaal TV er een paar keer aandacht aan hebben besteed:...

https://www.totaaltv.nl/nieuws/storing-herstartende-bruikleendecoder-interactieve-tv-heeft-aandacht-kpn/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpnklanten-blijven-zich-ergeren-aan-decoder-interactieve-tv/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-interactieve-tv-nieuwe-firmware-maakt-decoder-sneller/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpnklanten-blijven-klagen-over-trage-decoder-interactieve-tv/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-draait-verbetering-interactieve-tv-terug-weer-naar-oude-firmware/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verbetert-trage-decoder-interactieve-tv-mogelijk-pas-in-2021/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-klantenservice-binnen-week-update-voor-trage-decoder/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-bevestigt-langer-last-van-trage-decoder-interactieve-tv/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-decodersoap-is-het-hardware-of-software-probleem/

Krijgen hun wel reactie van KPN. Belachelijk natuurlijk dat wij het via de media te horen moeten krijgen. En in dit topic zwijgt KPN.

Schaam jullie!

Reputatie 6
Badge +3

B

Goed verhaal, lekker kort :sweat_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Paar pagina's terug dat de mogelijke oplossing pas begin 2021 uitgerold word, dus fingers crost dat het ook lukt dit keer.

Hoe vind je zelf dat het gaat met KPN?

Reputatie 1

Het tv menu is ook niet te doen op deze trage manier.

Vaak meer dan 10 seconden wachten voor je een stap verder of terug wil in het menu!

Sommige avonden zijn er ook enkele seconden blokken op het beeld te zien, weet niet wat er aan de hand is bij KPN maar deze programmeurs mogen ze direct vervangen.

Dit duurt maar voort sinds het nieuwe tv menu.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Kpn, wanneer gaan jullie nou echt eens iets doen aan die trage tv gids.

Ik lees in topics dat eraan gewerkt wordt maar dat is nu al 2 maanden het geval. 

Het is echt een grote ergernis en ik zit er echt aan te denken om over te stappen als er niet snel iets aan gedaan wordt

Paar pagina's terug dat de mogelijke oplossing pas begin 2021 uitgerold word, dus fingers crost dat het ook lukt dit keer.

Hoe vind je zelf dat het gaat met KPN?

Ik persoonlijk heb geen enkel klagen meer, dus voor mij gaat het prima als je het op de man af vraagt.

De aandelen gaan ook nog niet verkeerd die ik heb, dus die ook dikke prima.:money_mouth:

Voor degene met de TV problemen zal het ongetwijfeld anders zijn en gaat het niet zo best, alleen hoop ik van ganser harte dat de oplossing snel en goed komt, het vorige debacle trof mij ook ook al heb ik de probleemloze ontvanger in huis als verse klant.

10 Seconden wachten voor de gids. Wat een ERGERNIS! Het werkte vroeger zo goed en snel.
De tevreden klant van weleer denkt er serieus over KPN vaarwel te zeggen.

Wij hebben sinds jaar en dag glasvezel maar helaas sinds de upgrade ook behoorlijk last van die supertrage tv menu’s. De reactie snelheid is echt laag, je vraagt je af in wat voor mate al die settopboxen echt worden getest voordat zo’n update wordt verspreid. 
Wel jammer dat KPN geen enkele tijdsindicatie afgeeft wanneer het in 2021 is opgelost. 
Ik hou het nog even vol maar oriënteer me intussen wel op alternatieven.

Fijne dagen!

Reputatie 2

Inderdaad een slecht stuk, technisch halfbakken conclusies en dan nog beweren dat het ‘vooral ouderen’ treft?? Vraag mijn zoon van 18 eens wat hij er van vindt? Maar dan wel bukken als er een bord of een vaas op je af vliegt...!

De wachttijd op het reageren van AB commando’s lijkt alleen maar gekker te worden, oplopend tot zeker 10 seconden. Ik begrijp niet dat het type nummer van mijn decoders begint met ‘VIP’, want zo voel ik mij nu niet bij KPN!

Mijn Arris 2952 staat in de stand-by-stand, toen ik met de AB de decoder aanzette ging de decoder opstarten op een manier alsof ik de hoofdschakelaar aanzette i.p.v. uit de stand-by met een mededeling dat de decoder uit een diepe slaap moest ontwaken door de instellingen van de stand-by-stand, die ik gewoon op standaard heb staan.

????????????????????????????????

UPDATE 25-12-2020:

Ik heb nu ook een paar screenshots bijgevoegd:

Ik kan binnen het menu echter niets aan de energie spaarstand instellen/wijzigen.

Mijn huidige softwareversie is:

HTML: 4.112.213

NMC: 8.0.111_1901.dev

Reputatie 7
Badge +6

UPDATE 25-12-2020:

Ik heb nu ook een paar screenshots bijgevoegd:

Ik kan binnen het menu echter niets aan de energie spaarstand instellen/wijzigen.

Mijn huidige softwareversie is:

HTML: 4.112.213

NMC: 8.0.111_1901.dev

Dit zou je moeten kunnen regelen bij de Instellingen van Stand-by. Daar kun je de energiespaarstand uitzetten.

Reputatie 7

Dus in het menu "Instellingen" -> "Stand-by" heb jij geen optie "Energiespaarstand"?

Overigens een goede zaak dat de energiespaarstand na de 5202 ook op de andere TV ontvangers geactiveerd lijkt te worden.

Hoe is overigens de snelheid van de gids op die TV ontvanger?

Hallo @wjb 

Ik heb alleen de [stand-by-na] ….minuten of uit

en [klok tonen] ja/nee

Verder geen klachten meer over de ontvanger, het automatisch opstarten is over en verder ben ik niet zo met het menu van de de ontvanger bezig.

Na het opstarten staat op het scherm ook nog u bent x minuten stand-by geweest en heeft daarmee x Watt aan energie bespaard.

Ik heb de gewoonte als ik ga slapen de decoder gewoon compleet van de stroom te halen en pas op het moment dat ik de volgende dag naar de radio wil luisteren de decoder pas weer aan te zetten.

Reputatie 7

en [klok tonen] ja/nee

De zoveelste indicatie dat testen een heel moeilijk onderwerp is bij KPN.

Wel de energiespaarstand activeren maar niet de html aanpassing doorvoeren die benodigd is om die energiespaarstand zelf uit of aan te kunnen zetten. :confounded:

Verder geen klachten meer over de ontvanger, het automatisch opstarten is over en verder ben ik niet zo met het menu van de de ontvanger bezig.

@JanD, Wat is dan nu de laadtijd van de gids op die Arris VIP2952?

Reputatie 7
Badge +20

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dit is nu even hoe de situatie ervoor staat. Ik begrijp goed dat jullie hier van balen. Maar meer kan ik er echter op dit moment niet van maken. 

Reputatie 7
Badge +6

en [klok tonen] ja/nee

Wel de energiespaarstand activeren maar niet de html aanpassing doorvoeren die benodigd is om die energiespaarstand zelf uit of aan te kunnen zetten. :confounded:

Ah, ik zie nu dat mijn 2952 oudere (html/nmc-)versies heeft dan JanD. Die van mij gaat dus nooit in energiespaarstand. Mijn 5202 heeft die spaarstand wel, maar het eerste wat ik deed was: uitzetten.

Reputatie 7

Ah, ik zie nu dat mijn 2952 oudere (html/nmc-)versies heeft dan JanD. 

Klopt, die VIP2952 heeft zowel een nieuwere NMC (.dev) als een nieuwere html versie.

Dat is ook waarom ik zo benieuwd ben naar de laadtijd van de gids op die VIP2952 van @JanD.

De html versie is immers hoger dan die versie de er op 10 december voor zorgde dat mijn HMB2260 weer vlekkeloos snel werkte.

en [klok tonen] ja/nee

@JanD, Wat is dan nu de laadtijd van de gids op die Arris VIP2952?

Hallo @wjb ,minder dan 2 seconden.

Reputatie 7

Hallo @wjb ,minder dan 2 seconden.

Dat is een goede ontwikkeling. Nu maar hopen dat KPN het issue met de energiespaarstand snel zal fixen en dat deze versie snel uitgerold zal worden.

Reputatie 4
Badge

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dit is nu even hoe de situatie ervoor staat. Ik begrijp goed dat jullie hier van balen. Maar meer kan ik er echter op dit moment niet van maken. 

Hoe kijkt u thuis tv als ik vragen mag?

Reputatie 7
Badge +6

Hallo @wjb ,minder dan 2 seconden.

@JanD  Hoe lang is het geleden dat jouw 2952 deze software erop heeft gekregen of dat je de 2952 herstart hebt?

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben van KPN zó veel beter gewend, maar dit is echt houtje-touwtje ict niveau. Wát een sukkelige manier van uitrollen. Daarmee jezelf te kakken zetten is echt dom.