KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

Wát een sukkelige manier van uitrollen.

Wat is er dan sukkelig aan de manier van uitrollen?

Ik zie veel verhalen op internet over het traag zijn van de tv ontvangers na een update.  Inmiddels zelf alles gedaan wat KPN heeft aangegeven.   Maar helemaal geen resultaat.  

  • Gids openen duurt absurd lang. 
  • Menu openen idem .
  • Door deze traagheid druk je continu op teveel knoppen met gevolg dat …
  • Vastlopen van de ontvanger. 
  • is niet 1 ontvanger maar 3 stuks die hetzelfde probleem geven.
  • Is geen probleem van de afgelopen week!!

Het is nu zover dat de irritatie nu te groot gaat worden ( voor een ieder) .  Ik hoor graag of iemand hetzelfde probleem heeft en kan mij aangeven wat die eraan gedaan heeft. 

 

Gerben 

Wát een sukkelige manier van uitrollen.

Wat is er dan sukkelig aan de manier van uitrollen?

Moet ik dat nog uitleggen?

@PolarMonk Voor mij wel graag, want ik snap hem niet, het uitrollen ging namelijk gesmeerd.

 De gevolgen van het uitrollen voor een hoop heel wat minder.

UPDATE 25-12-2020:

Ik heb nu ook een paar screenshots bijgevoegd:

Ik kan binnen het menu echter niets aan de energie spaarstand instellen/wijzigen.

Mijn huidige softwareversie is:

HTML: 4.112.213

NMC: 8.0.111_1901.dev

Dit zou je moeten kunnen regelen bij de Instellingen van Stand-by. Daar kun je de energie-spaarstand uitzetten.

Hallo @Katana321 , die keus heb ik dus niet.

 

onze afstand bediening heeft vertraging , en met bellen krijg je te horen dat het een software fout is die tot 19 jan gaat duren , HOE IS DIT MOGENLIJK.  

Hallo @wjb ,minder dan 2 seconden.

@JanD  Hoe lang is het geleden dat jouw 2952 deze software erop heeft gekregen of dat je de 2952 herstart hebt?

Hallo @Katana321 , gisteravond, 24-12-2020

 

Badge +19

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?

Reputatie 7

Wát een sukkelige manier van uitrollen.

Wat is er dan sukkelig aan de manier van uitrollen?

Moet ik dat nog uitleggen?

Ja, met de manier van uitrollen is mijns inziens niets mis. Een uitrol vindt keurig 's nachts plaats zodat je er als abonnee geen last van hebt omdat je dan toch op één oor ligt.

Waarschijnlijk bedoel je iets anders. 

Badge +19

Er zijn problemen met diverse tv ontvangers. Er is een update in de maak maar die zal dit jaar niet meer uitgerold worden. Helaas!

Onlangs het nieuwe menu geïnstalleerd, dit is bijzonder traag. Het reageert pas na een 10 tal seconden. Hierbij maakt het niet uit welke functie, starten, afsluiten, naar opnames, opnames bekijken. Dit is ontzettend irritant, zijn er meer mensen met deze ervarin?

Admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 6
Badge +3

Er zijn problemen met diverse tv ontvangers. Er is een update in de maak maar die zal dit jaar niet meer uitgerold worden. Helaas!

Oke…? Dat wordt hier toch al maanden geschreven?

Reputatie 7
Badge +7

  

Hallo @wjb ,minder dan 2 seconden.

@JanD  Hoe lang is het geleden dat jouw 2952 deze software erop heeft gekregen of dat je de 2952 herstart hebt?

Hallo @Katana321 , gisteravond, 24-12-2020

 

Zou jij dan jouw 2952 de komende dagen niet willen herstarten? Want ik benieuwd of de gids van jouw 2952 over een paar dagen net zo snel is als nu.

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou de tip van pietheingrun proberen. Via instellingen-systeem-software updaten. Scheelt bij mij aanzienlijk in erfenis

 

Okeee?! Jouw tip heb ik hier gedaan. Ik zat op 10 tot 12 respons tijd van de gids. Nu instant, minder dan een seconde voor de gids opent en sluit.

20 uur later is de reactietijd hier weer opgelopen naar 3,5 seconden… Benieuwd hoe ‘snel’ de reactietijd morgen is.

Reputatie 7

Zou jij dan jouw 2952 de komende dagen niet willen herstarten?

En wat versta je nu onder "herstarten" want die Arris VIP2952 van @JanD zal vanwege die energiespaarstand waarschijnlijk elke dag wel "geherstart" worden.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Chaam 76, ik heb jouw bericht verplaatst naar dit algemene topic. Hier lees je alles over het nieuwe TV-menu en de updates hiervan.

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?

Hallo @Joep1965 , als je dat aan mij vraagt, Arris 2952 rechtstreeks op modem en waarom vraag je dat?

 

,,Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dit is nu even hoe de situatie ervoor staat. Ik begrijp goed dat jullie hier van balen. Maar meer kan ik er echter op dit moment niet van maken.’’ !

 

 

Wel geachte KPN moderator , dan moet de KPN maar uit hun luie Kerststoel komen en 24/7 gaan werken om hun klanten eindelijk een keertje tevreden te gaan stellen.

En de mededeling ,,. . . . . dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren.’’ verdient betreft klantvriendelijkheid zeker geen schoonheidsprijs en dan ook nog geen sorry zeggen is blijkbaar de normaalste zaak van wereld voor de KPN .

@jc-1954 Gezien uw reactie's hier in het topic verdienen die ook geen schoonheidsprijs, u was het een poos terug al spuugzat en zal net als alle anderen gewoon moeten afwachten of een eigen conclusie trekken.:wink:

En 24/7 werken, ben je van de pot gerukt zeg, dat houd niemand vol alleen een robot zou dat lukken.:drooling_face:

Dat u nu niet naar de meubel boulevard kunt om een leuke kerst te hebben kan KPN weinig aan doen.:hugging:

Leuk hoor die irritante vertraging bij wisselen zenders.

Ben nu 4 dagen nieuwe klant maar wilde al annuleren alleen die 14 dgn termijn gaat niet op volgens kpn maar wettelijk is dat wel bepaald. 
dus zit ik een jaar vast aan dit???!

Als die update mbt tv ontvanger niet opgelost wordt en zo weer maanden verder ben met afwachten tot alles gefixt is door KPN dan stap ik volgend jaar weer over naar Ziggo 

Dit is enorm balen en frustrerend een pakket wat je afneemt en gelijk niet naar behoren werkt:-( en maar moet afwachten 

Ik vind het nieuwe menu helemaal niks 

1. Mijn knoppen op de afstandsbediening zoals retour knop van zender werkt niet meer moet je eerst weer terug naar gids en vandaaruit de zender opzoeken

2. Bij terugspoelen staat er verberg infobalk en als ik op play druk dan moet deze juist verbergen en dat is dan niet mogelijk

3. Beeld in beeld is verdwenen!!!!!?? wat juist fijn is kan je toch nog "zien" wat er gebeurt nu "hoor" je alleen

4.iets van opname direct  willen verwijderen kan ook niet meer! via rode knop op afstandsbediening

Zo ook de blauwe knop die eerst wel zijn functie had werkt ook niet meer met dit nieuwe!!! menu 👿

 

Ik wil het vorige menu terug en anders stap ik wel over naar een ander

Dit zijn tevéél punten

Erg Omslachtig handelen !!!

 

Als er zonodig een zg 'frissere' interface voor het menu moet komen laat dan de zaken die goed werken intact. De nieuwe gids is een complete ramp, en dat is nog zwak uitgedrukt.

Draai die hele zaak terug naar de oude versie en ga intussen die frissere interface GOED testen. En als alles goed werkt, dan pas uitrollen...

Het zou van Kpn een goede zaak zijn dat ze over dit probleem een antwoord zouden geven!

admin: reactie verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +7

Zou jij dan jouw 2952 de komende dagen niet willen herstarten?

En wat versta je nu onder "herstarten" want die Arris VIP2952 van @JanD zal vanwege die energiespaarstand waarschijnlijk elke dag wel "geherstart" worden.

Daarmee bedoel ik een herstart vanuit het menu of het even stroomloos maken. Het zou kunnen dat het ontwaken vanuit die energiespaarstand hetzelfde doet als een herstart, maar dat weet ik niet. Daarom voor de zekerheid mijn vraag aan JanD om de 2952 niet te herstarten.

Reputatie 6
Badge +3

Het zou van Kpn een goede zaak zijn dat ze over dit probleem een antwoord zouden geven!

admin: reactie verplaatst naar verzameltopic

Antwoord op welke vraag?

Reputatie 1

Zou graag op de hoogte gehouden worden van verbeteringen op dit gebied want ook ik erger me groen en geel aan de trage reacties van de ontvanger: het duurt soms wel 10 seconden voor een menu of de gids verschijnt!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic