KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 1

Bij het zoeken in de tv gids ben je heel veel tijd kwijt

Hij is zeer traag

Dit is sinds de update

admin: reactie verplaatst naar verzameltopic  

KPN, Moderator,

wanneer krijgen we een nieuwe update van de TV ontvanger,  graag spoed, kan de oude versie zolang terug gezet worden. ?

wacht nou niet dat ik en waarschijnlijk meer abonnees bellen om te melden dat wij de  overstap gaan maken naar een andere provider.

dit is geen goede manier om de nieuwe update uit te rollen. tussen iedere handeling 6 tot 9 seconden moeten wachten is niet leuk meer en voor mij een reden om te stoppen met KPN. 

krijgen we antwoord wanneer we kunnen verwachten wanneer de update op de rol staat.?

groet JE

Reputatie 6
Badge +3

Kastje sloeg volledig op hol. Ga iets terugkijken, zet ondertiteling aan en begint spontaan een geheel ander programma snel vooruit te spoelen??? Uitgezet gewacht aangezet alles weer OK

:astonished::drooling_face:

 

Er zijn duidelijk véél meer dingen aan de hand dan alleen maar traaaaaaag

Oke kaljo, dan hem jij nog meer problemen, des te meer dat kpn er snel en goed naar gaat kijken en oplossen, misschien een goede applicatie beheerder en programmeur in dienst nemen..

We wachten nog even af ik neem aan dat er gewoon gewerkt word na de kerst bij KPN.

JE

Kpn moet nog even wachten met het oplossen van de steeds trage invulling van de tv gids en het steeds vastlopende deze hmb2260 dan kost hun dat heel veel.klanten ,Ik ben er zachtjes wel.klaar mee,Wat een droevig gedoe zeg .

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

@OmaBep : Ik heb jouw reactie naar dit topic verplaatst. Hier kun je op de hoogte blijven van de updates van het itv menu.

@jc-1954 Gezien uw reactie's hier in het topic verdienen die ook geen schoonheidsprijs, u was het een poos terug al spuugzat en zal net als alle anderen gewoon moeten afwachten of een eigen conclusie trekken.:wink:

En 24/7 werken, ben je van de pot gerukt zeg, dat houd niemand vol alleen een robot zou dat lukken.:drooling_face:

Dat u nu niet naar de meubel boulevard kunt om een leuke kerst te hebben kan KPN weinig aan doen.:hugging:

Ja mevrouw Doornekamp , the truth is a bitch hé !

Maar sorry hoor,  dat mijn reacties niet in je straatje passen is jouw probleem en van werken is nog nooit iemand dood gegaan of je moet een van 9 tot 4 , 3 dagen per week persoontje zijn !

En dat de KPN er weinig aan kan doen 🙄  , wie is er nu van de pot gerukt om dit te zeggen als er al 194 pagina’s met klachten zijn , inderdaad , jij. 

,,DE” oplossing voor jou zal zijn , mijn reacties en van anderen niet meer lezen maar dat zal er niet in zitten gezien je voorgaande 551 bemoeizuchtige reacties.

Rust goed uit , nog een prettige kerst , vermoei je niet te veel en denk aan je hart 😘  👋 .

@jc-1954 Gezien uw reactie's hier in het topic verdienen die ook geen schoonheidsprijs, u was het een poos terug al spuugzat en zal net als alle anderen gewoon moeten afwachten of een eigen conclusie trekken.:wink:

En 24/7 werken, ben je van de pot gerukt zeg, dat houd niemand vol alleen een robot zou dat lukken.:drooling_face:

Dat u nu niet naar de meubel boulevard kunt om een leuke kerst te hebben kan KPN weinig aan doen.:hugging:

Ja mevrouw Doornekamp , the truth is a bitch hé !

Maar sorry hoor,  dat mijn reacties niet in je straatje passen is jouw probleem en van werken is nog nooit iemand dood gegaan of je moet een van 9 tot 4 , 3 dagen per week persoontje zijn !

En dat de KPN er weinig aan kan doen 🙄  , wie is er nu van de pot gerukt om dit te zeggen als er al 194 pagina’s met klachten zijn , inderdaad , jij. 

,,DE” oplossing voor jou zal zijn , mijn reacties en van anderen niet meer lezen maar dat zal er niet in zitten gezien je voorgaande 551 bemoeizuchtige reacties.

Rust goed uit , nog een prettige kerst , vermoei je niet te veel en denk aan je hart 😘  👋 .

Laten we niet persoonlijk worden 

En het probleem op elkaar af reageren 

En focussen op het probleem 

Dat is al erg genoeg 

En hopelijk wordt het snel opgelost door kpn 

 

 

.

Laten we niet persoonlijk worden 

En het probleem op elkaar af reageren 

En focussen op het probleem 

Dat is al erg genoeg 

En hopelijk wordt het snel opgelost door kpn 

 

Klopt helemaal Peter , u bent alleen 6 uur te laat om Doornekamp33 hiermee te confronteren.

Als ik dan van de pot gerukt ben , vraag je om zo’n reactie 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dit is nu even hoe de situatie ervoor staat. Ik begrijp goed dat jullie hier van balen. Maar meer kan ik er echter op dit moment niet van maken. 

Wel heel typische reactie... KPN zou hier juist van moeten balen!!!!

Zoals (veel) eerder aangegeven (door velen) zou KPN beter een actievere rol moeten spelen in deze betreffende de informatie hierover. Elke dag wordt dit forum aangevuld door mensen die zoekend zijn naar antwoorden op de vragen over de trage gids en het menu. En elke dag worden dezelfde vragen gesteld en gedreigd met overstappen naar concurrent en meer van dat soort taal. Dit helpt uiteraard niks, en het werkt ook niet. 

En uit de reacties van deze nieuwe mensen op dit forum is KPN nog steeds bezig met het omzetten naar het nieuwe systeem. Dus zijn er nog steeds mensen op het oude systeem aangesloten.(ook vanwege de Motorola kastjes die nog steeds actief zijn).

KPN, ga er nou eens goed voor zitten en bespreek waarom dit zo door moet gaan op deze manier. Het kwam al zo knullig en amateuristisch over maar zo door blijven klooien maakt het allemaal niet beter. En kom dan met een bericht waar mensen wat aan hebben. Daar betalen we gewoon voor.

 

@jc-1954

Dat telt voor iedereen niet persoonlijk worden

De ergenis is hoog in dit topic

Ik hoop dat kpn snel met een update komt

Om dit op te lossen

Maar ik snap uw reactie 

De reactietijden van mijn tv-ontvangers zijn al een tijdje zwaar onder de maat ( k** dus). Ik weet niet hoe ik er achter kom welk type ontvanger ik heb. Eigenlijk wil ik de functies die KPN zegt te kunnen leveren anders korting of een betere ontvanger. 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Hier ook problemen met de tv gids traaaaaaaaggggggg

meerdere keren update uitgevoerd geen resultaat .

ben benieuwd of er inmiddels al meer bekend is over oplossingen 

 

EB v10

Reputatie 6
Badge +9

Dit probleem hebben momenteel duizenden abonnee's !!! Begin volgend jaar (Januari) komt er een update (firmware) en dan moet het allemaal weer zijn zoals het hoort te zijn. Nog ff geduld.

Update:

openen en sluiten opnamelijst: 14 seconden (zucht)

Tv-gids: 12 seconden (ietsje minder lang)

GRUWELIJK TENENKROMMEND.

Na stoppen van een opname krijg je live tv en vergeet je gewoon dat je die lijst weer moet krijgen. Dat duurt dus 14 secoNden, en om de lijst dáárna weer te sluiten ook weer 14 seconden en toe nog grotere ergernis zit je dan ook nog 5 seconden met de infobalk opgescheept…. WAAAAHHH! :imp:

Update:

openen en sluiten opnamelijst: 14 seconden (zucht)

Tv-gids: 12 seconden (ietsje minder lang)

GRUWELIJK TENENKROMMEND.

Na stoppen van een opname krijg je live tv en vergeet je gewoon dat je die lijst weer moet krijgen. Dat duurt dus 14 secoNden, en om de lijst dáárna weer te sluiten ook weer 14 seconden en toe nog grotere ergernis zit je dan ook nog 5 seconden met de infobalk opgescheept…. WAAAAHHH! :imp:

Je moet even de software opnieuw inladen 

Dan ga je naar iets minder traag 

Let wel op dat je hier 10 min. Tijd voor nodig hebt 

 

Reputatie 1

Goedenavond,

Me door dik 4800 reacties werken, lijkt me een beetje teveel van het goede, dus misschien is het wel niet erg vernieuwend wat ik hier ga opschijven. Dat is dan maar zo: iedereen heeft recht op een mening en ik dus ook.

Ik denk dat het een eufemisme is om vast te stellen dat de KPN nogal de weg kwijt is. Hoe ik het volgehouden heb, vraag ik me zelf ook af, maar ik ben al ruim 10 jaar gebruiker van ITV. In die 10 jaar zijn er al talloze ITV updates geweest en ook als ik heel diep in mijn geheugen graaf kan ik me niet herinneren dat er ooit een 'major’ update is geweest die de bruikbaarheid van ITV in positieve zin heeft doen toenemen. Bij elke update meer toeters en bellen en minder performance.

Het resultaat nu, anno 2020: een gedrocht.

Mijn voorstel is van heel praktische aard: met weemoed denk ik terug aan de update 15 oktober 2010 (een simpele zenderwijziging en alles bleef verder hetzelfde). Zou de KPN niet de hele bak ellende die er nu in mijn kastje is gepropt kunnen weggooien en mij en alle andere klanten deze update kunnen doen toekomen? KPN zou daarmee mij en alle andere klanten en zichzelf een enorme dienst bewijzen.

De frustratie is inmiddels zo groot, dat het eind van mijn trouw aan het merk KPN met rasse schreden is genaderd.

met vr gr,

W

Reputatie 1

Na alle ellende met een maand lang steeds opstartende ontvanger, waarbij alles is geprobeerd maar niets hielp,  na update ging het helemaal mis, en nu weer een ongelooflijk trage ontvanger, moet soms wel 15 seconden wachten na indrukken toets voor hij reageert. Dit is niet meer leuk. Wanneer gaat KPN nou iets doen hieraan, of moeten er eerst heel veel overstappers naar Ziggo komen voor KPN wakker wordt dat dit niet langer kan zo! Nu ruim 3 maanden ellende, mijn geduld raakt op!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

KPN  is keihard bezig  met de fabrikanten om een oplossing te vinden. Die wordt dit jaar niet meer verwacht. Nog even doorbijten dus.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wanneer komt de oplossing voor het super irritant trage menu?

Het wordt steeds trager. Resetten helpt niet, t probleem ligt bij kpn.

Hopelijk snel n oplossing?????

Reputatie 1

Wanneer word er eindelijk wat aan die trage bediening gedaan

Gemiddeld 9 seconden voordat er überhaupt iets gebeurd

Ja al software update gedaan

En al 4 keer reboot

Maar is echt niet normaal

Help

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 2

Trage decoder:

 

Gewoon veel te weinig intern geheugen bij de meeste decoders:

Motorola maar 546 mb😱

De HMB2260  en VIP2952 maar 1 gig.

 

De enige die het nieuwe menu enigszins acceptabel aankan is de VIP5202 met 2 Gig intern geheugen.

 

Dus Kpn> geef iedereen een Arris 5202.

 

Dat lijkt mij wel zo fair We betalen tenslotte royaal voor ons abonnement. 

 

Trage decoder:

 

Gewoon veel te weinig intern geheugen bij de meeste decoders:

Motorola maar 546 mb😱

De HMB2260  en VIP2952 maar 1 gig.

 

De enige die het nieuwe menu enigszins acceptabel aankan is de VIP5202 met 2 Gig intern geheugen.

 

Dus Kpn> geef iedereen een Arris 5202.

 

Dat lijkt mij wel zo fair We betalen tenslotte royaal voor ons abonnement. 

 


leuk idee maar wel weer belastend voor het milieu

als het met een firmware update opgelost kan worden

en het weer zo snel werkt als voor het “nieuwe” menu is dat ook prima

en de storing (probleem) hebben ook sommige 4k ontvangers

(gelezen op een paar pagina,s terug)

 

Reputatie 2

Ik heb het opgegeven na 4 maanden dit probleem met ITV na de updates, daarvoor niks aan de hand, 5 jan. zit ik bij een andere Provider. Ticket staat nog open maar komt helaas niks uit. klantnr 9068452756

Reputatie 5
Badge +4

De enige die het nieuwe menu enigszins acceptabel aankan is de VIP5202 met 2 Gig intern geheugen.

Dus Kpn> geef iedereen een Arris 5202.

 


leuk idee maar wel weer belastend voor het milieu

 

Is waar (de milieubelasting), maar aan de andere kant zijn toch eigenlijk al deze kastjes (helemaal de 1853) aan het eind van hun technische en eigenlijk ook economische levensduur. Mijn 2260's dateren van 2013. Zeven jaar is een eeuwigheid in IT land. Software verandert en stelt hogere eisen aan CPU capaciteit en geheugen hoeveelheid. De gevolgen daarvan maken we nu mee met de huidige problemen met dit nieuwe menu. Deze kastjes worden echt met behoorlijk goedkope onderdelen “in elkaar gegooid”, dus aan de kwaliteit en levensduur moet niet veel worden verwacht. 

Als KPN alle verouderde STB's vervangt gaat het bijv om zo'n 3,5-4 miljoen stuks (gemiddeld 2 per aansluiting). Kostprijs voor KPN schat ik bij zo'n grote inkoop op max. € 50 per stuk (en dan zit ik nog hoog). Komt dus op € 200 miljoen. Hm, dan zitten er geen bonussen in dit en volgend jaar. Gaan we dus denk ik niet meemaken…. Jammer.