KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Het is traaaaaaaaaaaaaaaag , niet leuk meer.

Verder zou ik de zendervolgorde willen instellen.

Geld ook voor kijken via de decoder

 

En de start van opnames, graag de 5 minuten eraf, liever gewoon bij het begin van de opname starten

Groet en fijne dagen Rob

Reputatie 5
Badge +2

Trage decoder:

 

Gewoon veel te weinig intern geheugen bij de meeste decoders:

Motorola maar 546 mb😱

De HMB2260  en VIP2952 maar 1 gig.

 

De enige die het nieuwe menu enigszins acceptabel aankan is de VIP5202 met 2 Gig intern geheugen.

 

Dus Kpn> geef iedereen een Arris 5202.

 

Dat lijkt mij wel zo fair We betalen tenslotte royaal voor ons abonnement. 

 


leuk idee maar wel weer belastend voor het milieu

als het met een firmware update opgelost kan worden

en het weer zo snel werkt als voor het “nieuwe” menu is dat ook prima

en de storing (probleem) hebben ook sommige 4k ontvangers

(gelezen op een paar pagina,s terug)

 

Goed streven dat milieu verhaal. Klopt alleen maar ten dele. De oude kastjes verbruiken meer dan de nieuwe. Lees hier maar eens de verschillen. En dat op 2 miljoen kastjes.… Reken de milieubelasting dan maar eens uit. Of ben je er zo 1 die denkt dat blijven rondrijden in een auto van 1980 beter is voor het milieu dan die een keer wegdoen voor een nieuwe?

Bovendien: "De nieuwe tv-ontvanger is twee keer zo klein dan z’n voorganger en misschien nog wel belangrijker; 65 procent minder plastic en gemaakt van 33 procent gerecycled plastic." Aldus KPN.

Reken ook even de milieu belasting uit voor een nieuw kastje, dat dan inclusief productie en vervoer en recycle oud kastje.

Daar kun je toch een poos een oude voor laten staan voordat je op het kantelpunt komt dat de nieuwe zuiniger word, tegen die tijd is er al weer een nieuwere en zuinigere op de markt.

Reputatie 5
Badge +2

En zo blijft oude zooi altijd bestaan...... Milieu technische vooruitgang doet dit alles teniet.

Bovendien zie ik in je profiel dat jij een 5202 hebt dus makkelijk praten zo. 

Reputatie 7

Software verandert en stelt hogere eisen aan CPU capaciteit en geheugen hoeveelheid. De gevolgen daarvan maken we nu mee met de huidige problemen met dit nieuwe menu.

Dat is nog maar helemaal de vraag. Ik denk dat de HMB2260 en VIP2952 technisch prima in staat zijn om het nieuwe menu de ondersteunen. Eigenlijk is dat ook al wel bewezen want op 10 december was onze HMB2260 met html versie 4.111.212 razendsnel. Ik zi ook niet in waarom het nieuwe menu een zwaardere belasting zou moeten geven dan het oude menu. Zoveel is er nu ook weer niet veranderd.

Ik zal ook even een boon in de pot doen. Na al die maanden het trage menu genegeerd te hebben toch maar eens gezocht of er meer mensen last van hebben. 195 pagina's wat bijna alleen hierover gaat. Dat mag KPN zich toch well aantrekken. Ben pas van telfort over gezet naar kpn en ben er dus allerminst tevreden over. Reverse die update en ga het testen niet live uitvoeren. Want dat is zoals ik het zie. Ik programmeer zelf offerte configurators enn zou het naar mijn gebruikers toe nooit kunnen maken om iets te updaten en het daardoor eigenlijjk onbruikbaar te maken. los het op KPN.

Reputatie 5
Badge +2

Prima, dan de keuze aan de betalende (en daarmee beslissende) klant.... Oude kastje houden en dan het abonnement naar benden, of nieuw kastje en financieel geen voordeel.

Reputatie 7

Prima, dan de keuze aan de betalende (en daarmee beslissende) klant.... Oude kastje houden en dan het abonnement naar benden, of nieuw kastje en financieel geen voordeel.

Waarom dan?

Reputatie 1

Ja, je staat er toch iedere keer weer versteld van hoe KPN goed lopende bedrijven overneemt en ze vervolgens de vernieling inhelpt.
Recent voorbeeld : XS4ALL en Telfort. En in het verleden :Planet internet

Gebruikers van zowel XS4All ,Telfort en ook Planet hadden nooit problemen maar dat is nu wel anders!

Badge +17

@Bayer waarom zit je hier dan  nog als het allemaal zo dramatisch is. Niemand verplicht je on te blijven. Overigens zijn er genoeg mensen waaronder ik die  nog nooit een probleem hebben gehad met KPN. 

Reputatie 5
Badge +2

Reken ook even de milieu belasting uit voor een nieuw kastje, dat dan inclusief productie en vervoer en recycle oud kastje.

Daar kun je toch een poos een oude voor laten staan voordat je op het kantelpunt komt dat de nieuwe zuiniger word, tegen die tijd is er al weer een nieuwere en zuinigere op de markt.

 

Reputatie 4
Badge

Kort samengevat heeft KPN last van tunnelvisie en schijt aan de betalende klant.

Al in de eerste dagen na de uitrol kwamen de eerste meldingen al in dit forum. Toen had meteen besloten moeten worden dat ze er mee stoppen en de testfase in de destijds besloten kring voort te zetten. 

Het is schandalig dat deze bak ellende alsmaar verder in onze strot geduwd wordt. Fixje hier. Pogingkje daar. Belofte hier. Storingkje daar

Wat willen de programmeurs van KPN nu eigenlijk totdat ze hun tunnelvisie loslaten? Een compliment? Prima hier is jullie compliment: Het nieuwe menu ziet er heel mooi en fris uit. Valt niks over te zeggen. 

Tot zo ver de complimenten.

Stop ermee. Ga verder testen in de besloten groep.

Besef wel dat wij elke maand betalen voor deze mislukte upgrade.

Reputatie 2

Ik ben twee maanden geleden begonnen de eerste klacht te melden. Inmiddels reageert de ontvanger nog trager op de menu's maar ook het inschakelen. @kpn jullie moeten je echt rot schamen. De kwaliteit van de klanten service en de communicatie is om te janken. Talloze klachten op dit forum en Twitter. En het enige wat jullie melden is dat er nog een schaduw over de update hangt en we geduld moeten hebben. Dat jullie zo met klanten om durven gaan is schandalig. Ik ben al jaren klant van Telfort en daar ging alles altijd prima.  Ik hoop oprecht dat er heel veel mensen overstappen. 

De laatste weken reageren alle 3 tv ontvangers traag. Overgang naar tv gids en weer terug en ook de netflix app valt telkens uit. Hoe kan ik dit verhelpen?? Dit wordt onder tussen gewoon irritant 

Reputatie 3
Badge

Hallo KPN vandaag wederom gezeik met die bagger ontvanger!!!!!!!!

Ben er helemaal klaar mee, wil je een keer TV kijken, en in dit geval een opname weeeeeeeer een foutmelding!!!!

STBZap-03 videoserver niet gevonden! Hij doet het gewoon niet.

Ook de Netflix app geeft een blauw scherm. Zucht!

Draai aub die hele troep maar teug. 5 jaar lang zonder problemen tv gekeken bij Telfort, en nu al maanden gedoe.

Maandag maar eens bellen want ik wil voor deze ellende compensatie, en dan niet gratis zendertje want daar doe ik helemaal niks mee.

Reputatie 2

Het werken met het menu is erg traag, duurt ongeveer 10 seconden voor je op het gevraagde staat. Is dit alleen bij mij ? Als dit zo blijft, ondanks een nieuwe onvriendelijke afstandsbediening, overweeg ik over te stappen naar Ziggo.

Hier ook; na de update erg traag. Zeker geen verbetering! TV-gids is waardeloos zo; duurt sws 8 tellen eer er een reactie gebeurd

 

@marc k , @Dani68 @Mike44  Ik heb jullie reacties naar het grote topic over dit onderwerp verplaatst. 

Reputatie 6
Badge +3

Het werken met het menu is erg traag, duurt ongeveer 10 seconden voor je op het gevraagde staat. Is dit alleen bij mij ? Als dit zo blijft, ondanks een nieuwe onvriendelijke afstandsbediening, overweeg ik over te stappen naar Ziggo.

Nee, je bent niet de enige, er zijn er nog een paar. Lees de voorgaande 195 pagina's maar even door.

Reputatie 1

Het duurt behoorlijk lang voordat het issue mbt traagheid menu wordt opgelost.

zo moeilijk kan het toch niet zijn!

Badge +12

De enige die het nieuwe menu enigszins acceptabel aankan is de VIP5202 met 2 Gig intern geheugen.

Dus Kpn> geef iedereen een Arris 5202.

 


leuk idee maar wel weer belastend voor het milieu

 

Is waar (de milieubelasting), maar aan de andere kant zijn toch eigenlijk al deze kastjes (helemaal de 1853) aan het eind van hun technische en eigenlijk ook economische levensduur. Mijn 2260's dateren van 2013. Zeven jaar is een eeuwigheid in IT land. Software verandert en stelt hogere eisen aan CPU capaciteit en geheugen hoeveelheid. De gevolgen daarvan maken we nu mee met de huidige problemen met dit nieuwe menu. Deze kastjes worden echt met behoorlijk goedkope onderdelen “in elkaar gegooid”, dus aan de kwaliteit en levensduur moet niet veel worden verwacht. 

Als KPN alle verouderde STB's vervangt gaat het bijv om zo'n 3,5-4 miljoen stuks (gemiddeld 2 per aansluiting). Kostprijs voor KPN schat ik bij zo'n grote inkoop op max. € 50 per stuk (en dan zit ik nog hoog). Komt dus op € 200 miljoen. Hm, dan zitten er geen bonussen in dit en volgend jaar. Gaan we dus denk ik niet meemaken…. Jammer

 

 

edit: bericht verwijderd. Alles was al gezegd. 😉

Wat een drama. Sinds overgang van Telfort naar KPN alleen maar verslechtering. Niet alleen mbt TV maar ook WiFi sinds overgang dramatisch verslechterd. Was jaren trouwe Telfort klant. Zolang zullen ze mij bij KPN niet houden.

KPN  is keihard bezig  met de fabrikanten om een oplossing te vinden. Die wordt dit jaar niet meer verwacht. Nog even doorbijten dus.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Sorry hoor Joep maar pagina 1 met klachten van sommige reageerders dateert al van ± 6 maanden geleden !
Hoelang wil je dat ze dan nog door moeten blijven bijten ?

Zoals het er nu uit ziet is het probleem de KPN boven het hoofd gegroeid en kan de oplossing nog wel eens ver weg zijn , helaas.

Reputatie 2

KPN  is keihard bezig  met de fabrikanten om een oplossing te vinden. Die wordt dit jaar niet meer verwacht. Nog even doorbijten dus.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

De oplossing voor iets wat jaren zonder problemen functioneert en na een update niet meer is niet heel ingewikkeld toch?

 

Wanneer komt er een fatsoenlijke snelheid voor de tv gids? vroeger met Telfort was alles oké. 

Maar nu is het zeer storend, anders toch maar naar andere provider.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic