KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 3
Badge

We zijn een uur verder.....nog altijd geen opnamens kunnen bekijken..

STBZap-03 videoserver niet gevonden. 

Reputatie 1

Sinds KPN Telfort heeft overgenomen is mijn TV ontvanger zeer traag geworden. Ik heb getimed hoe lang het bijvoorbeeld duurt om van ‘opnamen’ terug te gaan naar de reguliere TV uitzending, dat duurt bijna 15 seconden. Glasvezel is toch het snelste dat er is? Hebben anderen ook deze ervaring?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Zeer trage tv gids, ik heb 2 kastjes vip 2952, bij Telfort was alles prima, hoe kan dit. Glasvezel is het probleem niet.

Hoop op een snelle oplossing anders naar een andere provider.

Reputatie 6
Badge +4

Zeer trage tv gids, ik heb 2 kastjes vip 2952, bij Telfort was alles prima, hoe kan dit. Glasvezel is het probleem niet.

Hoop op een snelle oplossing anders naar een andere provider.

Nog even wachten Bertus :wink: . Ondertussen kun je hier de tijd wel doorkomen met het lezen van alle vorige pagina’s.

Reputatie 6
Badge +4

Hier een nieuw hoogte punt in traagheid bereikt. Laden en sluiten van de tv gids duurt tussen de 20 en 25 seconden. Wisselen van zender mbv cijfertoetsen tussen de 10 en 15 seconden en uit standby halen van de ontvanger duurt tussen de 10 en 12 seconden.

Heb weer eens herstart, frisse start maar helpt absoluut niets. De tijden blijven zoals boven beschreven. 

En dan te bedenken dat we misschien nog maanden met deze troep moeten leven. KPN boeit het niet, ik krijg van de gesprekken die ik gehad heb echt het gevoel dat ik een zeurende klant ben, lijkt de medewerkers buiten zeggen van sorry niets te interesseren. Een datum per wanneer dit opgelost is krijgen we niet. Compensatie? Vergeet het maar, zal er zeer zeker niet komen. Een nieuwe ontvanger krijg ik ook niet meer, heb inmiddels de 2e en deze is een nog grotere ramp dan de eerste, is net als vorige een HMB2260. 

Sinds de KPN programma update is de witte KPN afstandsbediening zo traag dat het ca. 5 sec duurt voordat het beeld veranderd na de opdracht.  De ontvanger is een Arris VIP 2952. Hoe kan dit probleem opgelost worden?

 

*Admin: bericht toegevoegd aan algemeen topic

Reputatie 3
Badge

Zojuist eindelijk Netflix weer aan de praat gekregen. Moet elke keer opnieuw inloggen.

Tijdens het kijken de melding dat er een probleem is met de Netflix app. 

Herstart de ontvangen....zucht.

Ik hoop dat de hoge bobo's bij KPN problemen krijgen met hun auto's en elke dag de accu moeten loskoppelen om weer verder te kunnen rijden. Beetje zelfde idee.

Tijd om over te stappen.

na de laatste update van de tv is alles in de gids en zender keuze onzetten traag voor er iets gebeurt

hoe kan ik de oude update er weer op zetten ?????

of is er een andere oplossing ?

*admin: reactie toegevoegd aan het verzameltopic 

Probleem is hier ook… Internet werkt perfect, beeld & audio is superb.
Switchen tussen tv kanalen in een 100ste van een seconde…..
Maarrrr zodra ik wat wil in de gids of menu - 8 tot 16 seconden lag bij elke handeling….. 
Omdat het lijkt alsof de software 'bevroren’  is, probeer je nog wat knoppen en dan loopt het helemaal mis.  Ga je met veel moeite naar netflix of youtube, dan vanaf dat punt loopt het als een sneltrein zo goed. Terug naar het tv gedeelte… bagger en onwerkbaar.

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Probleem is hier ook… Internet werkt perfect, beeld & audio is superb.
Switchen tussen tv kanalen in een 100ste van een seconde…..
Maarrrr zodra ik wat wil in de gids of menu - 8 tot 16 seconden lag bij elke handeling….. 
Omdat het lijkt alsof de software 'bevroren’  is, probeer je nog wat knoppen en dan loopt het helemaal mis.  Ga je met veel moeite naar netflix of youtube, dan vanaf dat punt loopt het als een sneltrein zo goed. Terug naar het tv gedeelte… bagger en onwerkbaar.

 

 

en als je dan ook maar iets anders hebt ingedrukt in die 10 secondes, gebeurt dát wel in een flits, maar krijg je niet wat je wilt.. en kun je weer opnieuw beginnen..
doet me denken aan de 80’er jaren, toen je in een wekelijks thuisgestuurde gids eea moest opzoeken… bladeren door de papieren gids.. Het duurt nu net zo lang, alleen krijg je niet wat je zoekt..

zó MEGA-slecht van KPN

Sinds update een tijdje terug is interactieve TV extreem traag.

terugzetten oude update was beste optie (en nieuwe updates eerst testen?). Ik lees heel veel klachten hierover. KPN blijft toch behoorlijk in gebreke, door dit niet serieus te nemen en vorige versie (van half jaarterug ofzo) terug te zetten.

Reputatie 1

Hele kpn tv gebeuren is supertraag, al maanden, sinds nieuwe menu dus!

Denk dat de inmiddels verouderde kpn kastjes de nieuwe techniek niet kunnen bijhouden. Alles al gereset, batterijen ab vervangen,experia gereset enz.

Waardeloze 'verbetering…

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hele kpn tv gebeuren is supertraag, al maanden, sinds nieuwe menu dus!

Denk dat de inmiddels verouderde kpn kastjes de nieuwe techniek niet kunnen bijhouden. Alles al gereset, batterijen ab vervangen,experia gereset enz.

Waardeloze 'verbetering...

 

Zoals Noordzee vermeld, is het niet goed gegaan met de update helaas.

Hopelijk vinden ze snel de oplossing.

Helaas moeten we even wachten.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Waarom we hier niet op de hoogte gehouden worden

Waarom het teruggedraaid is en wat de rede hiervan is?

10/12: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11/12! Zodra nieuwe datum bekend is laten we het weten.

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

een gigantische ergernis, reden om over te stappen!!!!!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Deze week is het menu en het omschakelen wel héél erg traag. Ook Netflix geeft heel lang een zwart scherm. Wat is er toch aan de hand bij KPN? 

TPE Landgraaf

Reputatie 1

 

Allereerst… ik betaal pakweg 95 Euro per maand aan KPN… 

Sinds de 'nieuwe’ gids is de levering van glasvezelservice bedroevend…. ik heb nog nooit zoveel voor wanprestatie betaald.

Ik heb even de moeite genomen om het jankverhaal van 196 pagina's klachten over het disfunctioneren van de nieuwe gids en ik ben er stil van. Ik heb alle klachten…. van een supertrage schakelen, tot vastlopen tot een NETFLIX, die eerst prima was maar nu totaal niet meer werkt.

Dit is duidelijk een monopolistengedrag… iedereen heeft zijn internet en televisie infrastructuur overgedaan naar KPN… en aan de heidenen overgeleverd. Omschakelen naar een andere provider kan natuurlijk maar zeg nu zelf. Ziggo, het oude UPC, was nog een stuk erger en als ik mijn dochter mag geloven nog slechter dan KPN.

Dus je hebt de keuze tussen slecht of nog slechter… voor honderd euro per maand zegge 1200 Euro per jaar.

KPN, je moet de doodschamen. In een markt met echte concurrentie waren jullie allang verdwenen met een dergelijke service.

Op zijn hollands: het is volkomen kut!

Met vriendelijke groet, 

uw abonnee

 

Na de update zijn beide TV ook ontvangers  en stuk trager geworden .

Software opnieuw installeren heeft geen zin.

Ben hier niet blij mee 

Hier ook een heel traag menu. Elke handeling duurt ongeveer 8 seconden. Onnodig te zeggen dat we er niet heel vrolijk van worden en we dit niet veel langer volhouden. Ik vrees dat binnenkort KPN apparatuur vliegles krijgt. De ergernis loopt met de dag op aangezien er geen verbetering optreed. 

Net even gechat met KPN. Aangezien mijn ontvanger, de Arris, al zeker twaalf jaar oud was, zal deze vervangen worden zodat het tv menu, en Netflix, weer sneller zal worden. Dus, met dank aan KPN servicedesk, snel en prima geholpen. Maandag ophalen🙂

Badge +12

Aanbieders van lineaire tv, waaronder KPN, elimineren zichzelf op deze manier. Het wordt aanbieders van andere manieren van tv kijken wel heel gemakkelijk gemaakt. NlZiet, RTL XL en streaming aanbieders zijn de lachende en winnende derde. Het enige wat mij daarin nog tegenhoud zijn de zenders die niet op een andere manier te kijken zijn (Fox sport, Ziggo Sport Totaal etc). Daar heb je een provider voor nodig. Maar ja...als KPN zo blijft aanklooien dan is het maar de vraag hoe lang het gaat duren voordat ook daar meer mogelijkheden gaan komen...

Badge +12

Net even gechat met KPN. Aangezien mijn ontvanger, de Arris, al zeker twaalf jaar oud was, zal deze vervangen worden zodat het tv menu, en Netflix, weer sneller zal worden. Dus, met dank aan KPN servicedesk, snel en prima geholpen. Maandag ophalen🙂

En dan krijg je hetzelfde model met dezelfde problemen..

Ik hoop echt voor je dat het beter wordt..

Reputatie 2

Net weer uit Netflix gegooid voor de zoveelste keer…

Het wachten op de gids en het menu is al erg irritant maar dat steeds opnieuw inloggen wordt ik echt niet goed van!

Wanneer wordt dit opgelost KPN??????

Reputatie 7
Badge +7

Ach, we hebben nog 2 kadootjes tegoed van KPN: een op 27 dec en een op 31 dec. Dan zal de alles-oplossende update, de update die alle problemen voor eens en altijd oplost, wel op een van deze 2 dagen komen. Dat moet wel.   :grin::grin: :grin: 

(Voordat jullie denken dat ik dit serieus meen, nee dus. Iets met cynisch dus.)

Reputatie 2

Iemand nog tips voor een beter alternatief dan deze kpn bagger?