KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Bij gids openen was vroeger in een overzicht alle netten te zien met programma’s , nu kun je alleen  per kanaal bekijken     een teruggang !

Reputatie 7
Badge +10

Bij gids openen was vroeger in een overzicht alle netten te zien met programma’s , nu kun je alleen  per kanaal bekijken     een teruggang !

 @wimvanderbent Als je nog een keer op gids drukt op de afstandsbediening,  in de gids, krijg je dan wel alles te zien? 

Reputatie 7

Bij gids openen was vroeger in een overzicht alle netten te zien met programma’s , nu kun je alleen  per kanaal bekijken     een teruggang !

@wimvanderbent, druk nog een keer op gids en je hebt switcht naar de weergave die je beschrijft.

Met de laatst gebruikt weergave zal de volgende keer gestart worden.

Wat een dramatische nieuw  menu kpn schaam je ik las ergens dat jullie dit uit klant onderzoek hebben gedaan. Ik weet niet welke klanten maar wij hebben niks ontvangen van een enquête. Maar wat een teleurstelling  er klopt gewoon niks van logica in het nieuwe menu. Letters zijn klein opafstand bij het oude menu geen last van, was fijn als je naar de gids ging dat het beeld minimaliseert zodat je toch nog wat kan zien wat er gebeurd nu hoor je alleen. Menu is echt dramatische traag. Blauwe info knop werkt niet meer. Wij zitten gewoon te twijfelen om over te stappen. het helen nieuwe menu is dramatisch niet gebruiksvriendelijk traag onlogisch en het ergste is als je snel naar een anderen zender wil druk je erop komt er eerst te staan wat er afspeelde dan vraagt hij nu afspelen welke idioot verzint wil gewoon snel naar een zender dit zijn zoveel handelingen om naar een zender te willen en als iets snel op het nieuws of een film wil terug zeppe mis je alle belangrijke echt ongebruikvriendelijk de persoon die dit verzonnen heeft kijkt blijkbaar zelf geen tv anders verzin je niet iets zo dom. Jullie gaan van plaats vooruit achteruit goed bezig kpn. Doe eerst echt een enquête of klant onderzoek en luister naar de klanten wat ze echt willen.

 

Graag ouden menu terug. Voor de mensen die het oude menu ook terug willen, ik doe dit elke ochtend het is wel vervelend. Ik zet het kasje terug naar fabrieksinstellingen opnieuwe instaleren frisse start.

Ps. 

Blijf bij de installatie want als hij bijna klaar is vraagt hij er is een nieuwe update wil je die instaleren. dan druk je op uitstellen

En het oude menu is terug we zijn al een kijken voor een anderen provider want dit is geen doen elke dag. Tenzij het oude kpn  menu terug komt. 

Reputatie 7

...Voor de mensen die het oude menu ook terug willen, ik doe dit elke ochtend het is wel vervelend. Ik zet het kasje terug naar fabrieksinstellingen opnieuwe instaleren frisse start.

Ps. 

Blijf bij de installatie want als hij bijna klaar is vraagt hij er is een nieuwe update wil je die instaleren. dan druk je op uitstellen

En het oude menu is terug we zijn al een kijken voor een anderen provider want dit is geen doen elke dag. Tenzij het oude kpn  menu terug komt. 

Het is niet verstandig om het oude menu te gebruiken op het nieuwe iTV platform. Het zou dan wel eens mis kunnen gaan met opnames.

Wat voor idioot e reactie is dat terug het is niet verstandig het oude menu gebruiken. Het oude menu werkt teminste naar behoren.  En welke opnames wie zegt dat ik opneem. doe gewoon wat aan dat stomme nieuwe onlogische menu. Het is gewoon dramatische je kan niet eens normaal naar een zender dan zie je eerst wat er afspeelt dan vraagt hij nu afspelen. Dat hoor meer thuis bij een videotheek. Je wil gewoon snel naar een zender. 

Reputatie 7

Het is gewoon dramatische je kan niet eens normaal naar een zender dan zie je eerst wat er afspeelt dan vraagt hij nu afspelen. Dat hoor meer thuis bij een videotheek. Je wil gewoon snel naar een zender. 

Ik ben het volkomen met je eens en ook ik heb precies dezelfde feedback gegeven want dat tussenscherm is heel vervelend.

Dat tussenscherm kan je overigens voorkomen door niet de OK knop te gebruiken maar de play knop. Met de play knop wordt de uitzending direct gestart.

Reputatie 7
Badge +7

Wat voor idioot e reactie is dat terug het is niet verstandig het oude menu gebruiken. Het oude menu werkt teminste naar behoren.  En welke opnames wie zegt dat ik opneem. doe gewoon wat aan dat stomme nieuwe onlogische menu. Het is gewoon dramatische je kan niet eens normaal naar een zender dan zie je eerst wat er afspeelt dan vraagt hij nu afspelen. Dat hoor meer thuis bij een videotheek. Je wil gewoon snel naar een zender. 

@Fernandes de reactie van @wjb is niet idioot. Ik stond net op het punt hetzelfde te schrijven als wat hij schreef. We hebben namelijk op dit moment te maken met 2 tv-platforms, het oude en het nieuwe. Jouw work-around kan voor vervelende effecten zorgen, zoals wjb al schreef.

Mijn vraag is of je antwoord wil op je vraag hoe je dat tussenscherm kunt omzeilen. Want je formuleert het als een klacht richting KPN. Dit is een forum waar gebruikers elkaar willen helpen.

Sorry voor mij reactie. Ik zet hem terug naar fabriek instellingen ik weet niet of je dan nog kan opnemen maar dan heb je wel het oude menu. En als hem terug zet blijf bij de installatie want hij vraagt aan het einde er is een nieuwe versie of je die dan wil downloaden. Dan druk je op uitstellen. 

Beste wjb zet hem terug naar fabrieks instellingen en je heb het oude platform terug. 

Reputatie 7

Sorry voor mij reactie. Ik zet hem terug naar fabriek instellingen ik weet niet of je dan nog kan opnemen maar dan heb je wel het oude menu. En als hem terug zet blijf bij de installatie want hij vraagt aan het einde er is een nieuwe versie of je die dan wil downloaden. Dan druk je op uitstellen. 

En ons advies is om dat niet meer te doen maar gewoon het nieuwe menu te gaan gebruiken. Gebruik daarbij de play knop i.p.v. de OK knop om een uitzending vanuit de gids te starten.

We hopen allemaal dat in de gids het kleine schermpje met de lopende uitzending (PiP) weer terug zal komen. Dit is een veel gehoorde klacht en ik begrijp dat er naar gekeken gaat worden.

Reputatie 7

Beste wjb zet hem terug naar fabrieks instellingen en je heb het oude platform terug. 

Dat ga ik niet doen want de kans is groot dat ik dan problemen krijg met de opnames.

Reputatie 7
Badge +7

Sorry voor mij reactie. Ik zet hem terug naar fabriek instellingen ik weet niet of je dan nog kan opnemen maar dan heb je wel het oude menu. En als hem terug zet blijf bij de installatie want hij vraagt aan het einde er is een nieuwe versie of je die dan wil downloaden. Dan druk je op uitstellen. 

@Fernandes Ik weet dat die mogelijkheid er is. Maar het advies is om dit niet te doen.

Reputatie 4
Badge +1

Dit dus :expressionless: 
Die ‘toestemming’ (lees artikel) gaat vast tezamen met akkoord voor het pakket wat je afneemt of gaat afnemen, lees, daar kun je niet omheen als je alles in 1 wilt in de nabije toekomst, vermoed ik :rolling_eyes: Maar goed….

Persoonlijk ben ik een enorm tegenstander van die "persoonlijke" reclame.

Ik verwacht ook niet dat die toestemming ooit gekoppeld zal worden aan het al dan niet kunnen afnemen van een televisiepakket en als dat ooit wel het geval zal zijn dan is dat bij ons thuis dus einde televisiepakket want ik zal daar nooit aan meedoen.

Ik raad ook iedereen aan om die functionaliteit links te laten liggen, ik vind het een zeer verwerpelijke ontwikkeling.

Ik mag toch hopen dat Glas op 1 of vrije kanaal nummering hoog op de actielijst staat. Iets waarmee de nieuwe omgeving kan scoren. Naast alle eerder genoemde urgente punten zoals traagheid, PiP, lettergrootte etc.

Om nu ontwikkeltijd en moeite te steken in persoonlijke reclame is echt absurd.

Dan is aan jouw wij houden het bij het ouden menu die werkt naar behoren. Die anderen is traag onlogische werkt gewoon niet naar behoren tv scherm minimaliseert niet meer kan niet een snel naar een zender zie je eerst een scherm net als bij een videotheek en dan staat er nu afspelen dat hoor thuis bij een videotheek geen tv platform. Je wil gewoon snel zeppe is het door een vrouw bedacht wij mannen houden van zeppe als je wat ziet wil je er snel naar toe niet eerst twee handelingen uitvoeren voor je er pas komt. Ander word het gewoon over stappen we zitten al een beetje te kijken op internet wat een beetje vergelijkbaar is. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Dan is aan jouw wij houden het bij het ouden menu die werkt naar behoren. Die anderen is traag onlogische werkt gewoon niet naar behoren tv scherm minimaliseert niet meer kan niet een snel naar een zender zie je eerst een scherm net als bij een videotheek en dan staat er nu afspelen dat hoor thuis bij een videotheek geen tv platform. Je wil gewoon snel zeppe is het door een vrouw bedacht wij mannen houden van zeppe als je wat ziet wil je er snel naar toe niet eerst twee handelingen uitvoeren voor je er pas komt. Ander word het gewoon over stappen we zitten al een beetje te kijken op internet wat een beetje vergelijkbaar is. 

@Fernandes ik adviseer je even terug te lezen. wjb heeft een paar goede tips gegeven.

Overigens is het niet zo dat het oude menu / oude tv-platform zonder problemen was/is. Daar zat namelijk een sync-probleem in dat nu gelukkig met het nieuwe tv-platform verdwenen is.

Als je nog tips wilt hebben, laat maar weten.

Reputatie 7
Badge +7

 

Als je nog tips wilt hebben, laat maar weten.

@Fernandes  Zo zijn er verschillende (ik denk 6) manieren om te kunnen zappen. Ik gebruik ze allemaal, afhankelijk van wat ik wil. En ik gebruik altijd die manier die mij het snelst naar de zender/programma brengt.

Reputatie 7
Badge +16

Sorry voor mij reactie. Ik zet hem terug naar fabriek instellingen ik weet niet of je dan nog kan opnemen maar dan heb je wel het oude menu. En als hem terug zet blijf bij de installatie want hij vraagt aan het einde er is een nieuwe versie of je die dan wil downloaden. Dan druk je op uitstellen. 

Je raakt met deze keuze wel alle opnames kwijt die je doet op het oude platform. Dus de update gaat een keer gepushed worden zonder dat je terug kunt en dan zullen alle opnames ook direct niet meer werken die je gemaakt hebt op het oude platform. Choice is yours, maar kpn kan je opnames niet meer herstellen als het zover is. 

Reputatie 5
Badge +4

Ongeveer twee weken geleden zijn wij ook overgezet naar de nieuwe firmware, inmiddels zitten we hierdoor sinds vandaag bij Ziggo. 
 

wij gebruikten IPTV van Kpn(Xs4all) jaren naar volle tevredenheid met twee 2260 ontvangers, het was snel en responsive. Mijn bejaarde moeder kon er goed mee omgaan. Tot twee weken terug……. 
 

De problemen die we ervaren zijn, ten eerste de gids is heel traag geworden en het duurt nu enkele seconden om deze te openen. Ten tweede bij het zappen tussen de kanalen is er nu ook één irritante vertraging. Ten derde bij het doorspoelen van reclame bij opnamen valt de opname soms uit en kun je vanaf het begin gaan doorspoelen in de hoop dat het niet weer uitvalt.
 

Maar de grootste ergernis is het kleine lettertype en de grote druke plaatjes. Mijn moeder is bejaard en heeft dus moeite met kleine letters, voor de update kon ze gewoon goed de gids lezen vanaf de bank. Nu belde ik de helpdesk met de vraag hoe dit te vergroten en die gaven aan om maar dichter bij de tv te gaan zitten.
 

 

Iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet en mag overstappen, zeker als de KPN helpdesk zulke onbeschofte antwoorden geeft, maar mijn ervaring met het nieuwe platform is een geheel andere. Ook ik heb 2 HMB2260 ontvangers waarbij nu na de nieuwe software geen enkel probleem optreedt. De gids is nog steeds snel en responsive. Inplannen van opnamen is een fluitje van een cent (eenvoudiger nog m.i. dan in het vroegere systeem). Ik kan wel de opmerkingen delen mbt de verhouding tussen “het plaatje” en de getoonde tekst in de gids. Er is teveel aandacht gegeven aan het visuele aspect, terwijl het toch zou moeten gaan om de weergave van de programma's en tijden.

Ik lees in dit topic ontzettend veel over “traag” en “onnodige handelingen". Nogmaals ik ervaar nog het een nog het ander. Na een kleine twee weken gebruik be ik helemaal gewend aan de wijzigingen en er eigenlijk best blij mee.

Reputatie 7

Inplannen van opnamen is een fluitje van een cent (eenvoudiger nog m.i. dan in het vroegere systeem).

Daar is vrijwel niets aan veranderd, het is nog steeds in de gids op de rode rec knop drukken en, bij een serie, kiezen voor serie opname of enkele aflevering.

Reputatie 7
Badge +7

Inplannen van opnamen is een fluitje van een cent (eenvoudiger nog m.i. dan in het vroegere systeem).

Daar is vrijwel niets aan veranderd, het is nog steeds in de gids op de rode rec knop drukken en, bij een serie, kiezen voor serie opname of enkele aflevering.

@wjb als ik het mij goed herinner ging het softwarematig (dus niet met de rec-knop) inplannen in het oude systeem iets anders dan nu. En is dat volgens mij nu 1 klik minder dan toen.

Reputatie 7

Inplannen van opnamen is een fluitje van een cent (eenvoudiger nog m.i. dan in het vroegere systeem).

Daar is vrijwel niets aan veranderd, het is nog steeds in de gids op de rode rec knop drukken en, bij een serie, kiezen voor serie opname of enkele aflevering.

@wjb als ik het mij goed herinner ging het softwarematig (dus niet met de rec-knop) inplannen in het oude systeem iets anders dan nu. En is dat volgens mij nu 1 klik minder dan toen.

Wij gebruiken altijd de rode rec knop in de gids om een opname in te plannen, dit is mijns inziens veruit de eenvoudigste methode. Het opnemen van een losse uitzending is dan één klikje en het opnemen van een serie twee klikjes, makkelijker kunnen we het niet maken.

Ik zou ook niet eens weten wat je bedoelt met het softwarematig inplannen.

Reputatie 5
Badge +4

@wjb Even geheel off-topic. Wjb zat jij vroeger op het Telfort forum (onder dezelfde forumnaam)? Ik zat/zit daar als stellingen90 maar ben al jaren niet actief.

Reputatie 7
Badge +7

 

@wjb als ik het mij goed herinner ging het softwarematig (dus niet met de rec-knop) inplannen in het oude systeem iets anders dan nu. En is dat volgens mij nu 1 klik minder dan toen.

Wij gebruiken altijd de rode rec knop in de gids om een opname in te plannen, dit is mijns inziens veruit de eenvoudigste methode. Het opnemen van een losse uitzending is dan één klikje en het opnemen van een serie twee klikjes, makkelijker kunnen we het niet maken.

Ik zou ook niet eens weten wat je bedoelt met het softwarematig inplannen.

Zelf gebruik ik ook vaak de rec-knop. Mijn vrouw meestal op die andere manier. Zelf gebruik ik altijd die andere manier als ik de info van een film gelezen heb, want dan zie je meteen de mogelijkheid van een opname inplannen. De rec-knop werkt dan niet.

Met “softwarematig inplannen” bedoel ik:

-ga via de gids naar het programma dat je wilt opnemen. Klik op OK.

-vervolgens kun je meteen kiezen voor “Plan opname” of “Plan serie opname” (overigens niet de juiste schrijfwijze. Ik zal dat dadelijk bij een moderator neerleggen).

Als ik het mij goed herinner moest ik vroeg eerst kiezen voor “Opnemen” en had je vervolgens de keuze uit opnemen aflevering of opnemen serie. Dus 1 klik meer.

Reputatie 7

@wjb Even geheel off-topic. Wjb zat jij vroeger op het Telfort forum (onder dezelfde forumnaam)? Ik zat/zit daar als stellingen90 maar ben al jaren niet actief.

Klopt, ik heb 18 reacties op het Telfort forum geplaatst.

Daarnaast ben ik ook lid van de forums van Ziggo en T-Mobile.