KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@jobje73 deze melding heeft niets met de software van de TV ontvanger te maken. Ik denk dat je hier beter een nieuw topic voor aan kunt maken. We helpen je er daar graag verder mee.

Reputatie 6
Badge +3

@jobje73 deze melding heeft niets met de software van de TV ontvanger te maken. Ik denk dat je hier beter een nieuw topic voor aan kunt maken. We helpen je er daar graag verder mee.

Waar heeft het dan wel mee te maken? Ik krijg die melding sinds een x aantal maanden op mijn tv. 

Reputatie 6
Badge +4

Ik heb het gevoel dat de tv gids niet geladen wordt als de ontvanger opstart (Uit diepe slaapkomt) De eerste keer dat ik de tv gids open duurt het namelijk behoorlijk langer voordat deze geladen is, loopt soms op tot 5-6 seconden. Daarna duurt het een seconde of 2-3 voordat deze opent. Nog ver van de tijden voordat KPN meende dat het oude menu niet meer goed genoeg was, maar sneller dan de extreme traagheid van tijd geleden.

Op m'n 8001 heb ik nu NMC 8.0.116_2 en HTML  4.117.211, op m'n 5202 alleen nog NMC 8.0.116_2. Het valt me op dat beiden niet langer aangeven of een uitzending in HDR is (bij de 4k zenders). Al geruime tijd kreeg ik telkens zodra ik een 4k zender opzette de melding op de tv dat het programma in HDR werd weergegeven en zag je het beeld zich daar ook duidelijk op aanpassen. Nu niet meer. Bij de 5202 staat HDR op "Auto”, bij de 8001 is die optie er niet maar die gedroeg zich qua HDR precies net zo als de 5202 in de auto-stand. Is kpn gestopt met het doorgeven van HDR of is er wat anders aan de hand?

Gisteravond op de 5202 (sinds een aantal dagen wel HTML  4.117.211) wel weer HLG/HDR. Op de 8001 nog steeds niet en 692 (Insight TV 4k) loopt op de 8001 nog steeds vast.

Ik heb het gevoel dat de tv gids niet geladen wordt als de ontvanger opstart (Uit diepe slaapkomt) De eerste keer dat ik de tv gids open duurt het namelijk behoorlijk langer voordat deze geladen is, loopt soms op tot 5-6 seconden. Daarna duurt het een seconde of 2-3 voordat deze opent. Nog ver van de tijden voordat KPN meende dat het oude menu niet meer goed genoeg was, maar sneller dan de extreme traagheid van tijd geleden.

Op de 5202 bedoel je? Ik vond gisteravond ook dat die wat stroperig reageerde, maar omdat ik gefocust was op de 4k-zenders en met name HDR heb ik daar verder geen aandacht aan geschonken.

Reputatie 6
Badge +4

Op de 5202 bedoel je? Ik vond gisteravond ook dat die wat stroperig reageerde, maar omdat ik gefocust was op de 4k-zenders en met name HDR heb ik daar verder geen aandacht aan geschonken.

Nee, ik heb de HMB2260

Nee, ik heb de HMB2260

Oh ja, excuses; ik was ff vergeten dat die inmiddels ook beschikt over de energiespaarstand.

Reputatie 6
Badge +3

Op m'n 8001 heb ik nu NMC 8.0.116_2 en HTML  4.117.211, op m'n 5202 alleen nog NMC 8.0.116_2. Het valt me op dat beiden niet langer aangeven of een uitzending in HDR is (bij de 4k zenders). Al geruime tijd kreeg ik telkens zodra ik een 4k zender opzette de melding op de tv dat het programma in HDR werd weergegeven en zag je het beeld zich daar ook duidelijk op aanpassen. Nu niet meer. Bij de 5202 staat HDR op "Auto”, bij de 8001 is die optie er niet maar die gedroeg zich qua HDR precies net zo als de 5202 in de auto-stand. Is kpn gestopt met het doorgeven van HDR of is er wat anders aan de hand?

Gisteravond op de 5202 (sinds een aantal dagen wel HTML  4.117.211) wel weer HLG/HDR. Op de 8001 nog steeds niet en 692 (Insight TV 4k) loopt op de 8001 nog steeds vast.

Insight in HD op de 2260 geeft heel veel blokvorming. 

Just sayin'

Reputatie 7

Heb de meldingen rondom 4K vastlopers enzo doorgegeven, naast het ontbreken van de HDR-melding van vorige week. Overige feedback van deze week is ook weer doorgemaild. Reacties zodra ik ze heb :)

Goedemiddag @Anneke-Anna@PeterG en @Jeroen 2, gisteravond waren er inderdaad wat problemen met terugkijken en het bekijken van opnames. Dit is ook gisteravond nog verholpen. Meer informatie vindt je op:

Jose,

Het waren niet alleen de opnames. @wjb heeft iets vermeld over trager worden van de HMB2260. Nu is dat bij ons weer op een aanvaarbaar niveau. 

We mogen toch hopen dat WebCare medewerkers volledige aandacht aan dit soort meldingen geven?

Ik hoop dat toch niet alle klanten van KPN hier alles moeten gaan herhalen. Toen ik zag dat er een melding was, leek mij dit voldoende.

De ervaringen eerder deze week met de opnames en terugkijken was een aparte storing. Vandaar ook José's verwijzing naar dat aparte topic. Dat staat verder los van overige feedback, dat kan hier natuurlijk gewoon gedeeld worden en nemen we mee. 

Waar heeft het dan wel mee te maken? Ik krijg die melding sinds een x aantal maanden op mijn tv. 

Het lijkt op problemen met het kiezen van het juiste invoerkanaal. Vaak heeft dat met de tv te maken. Vandaar ook de suggestie om een apart topic aan te maken. Dan kan daar wat makkelijker naar gekeken en over meegedacht worden.

Reputatie 2

Nog steeds regelmatig zwart beeld, KPN iTV werkt niet meer op TV

zie video

https://vimeo.com/534601931/623c0ca119

• Kan NIET meer fatsoenlijk TV kijken, steeds paar seconden kwijt,  al MAANDEN LANG. Beeld EN geluid vallen uit.
  • Uitwijken naar KPN iTV op Samsung TV werkt meer, SINDS EEN WEEK
  • Voorheen konden we nog via KPN iTV opnames terugkijken zonder zwart beeld (behalve groot aantal zenders die via KPN iTV niet terug te kijken zijn). Maar dat kan nu ook niet meer.
  • Wifi (vooral 2.4 band) slecht, valt af en toe uit
  • Ook vaste verbinding (UTP) van Experiabox naar computer valt af en toe uit tijdens Zoom en Teams
  • Heb 200 mBit Glasvezel
  • Nijmegen
  • Al vaak geklaagd, probleem steeds niet opgelost
  • Aan mijn kant ALLES al geprobeerd (kabels vervangen, apparaten verplaatsen, resetten, opnieuw installeren, andere TV decoder)
  • Ik denk nog steeds dat het aan de Experiabox ligt.
  • Of aan de glasvezel kabel zelf, zou doorgemeten moeten worden.

KPN zegt tot nu toe dat er aan gewerkt wordt. Geloof graag dat mensen hard werken maar dit is niet normaal.

Voel me niet gehoord.
Zou graag Fritzbox proberen, maar vind niet dat ik daar nu na al maanden problemen te hebben extra voor moet betalen.

HELP!

Reputatie 7
Badge +10

De ervaringen eerder deze week met de opnames en terugkijken was een aparte storing. Vandaar ook José's verwijzing naar dat aparte topic. Dat staat verder los van overige feedback, dat kan hier natuurlijk gewoon gedeeld worden en nemen we mee. 

Gezien de frequentie waarmee de storingen optreden ná de updates, vind ik dat moeilijk te geloven.

De weergave van Insight HD (83) is inderdaad ook niet goed. Af en toe wat vlekkerig te noemen en haperingen. En er gaat geen 2 minuten voorbij of het komt wel voor.

@Kaljo 

Reputatie 7
Badge +7

zie video

---

Ook bij ons lijkt het heel veel op het voor een paar seconden zwart worden in het filmpje. 

Vraag aan @Harry nieboer : Hoor ik het goed in jouw filmpje dat je tijdens die paar seconden zwart beeld ook geen geluid hebt?

Hier is het in elk geval zo dat ik dan géén geluid heb.

10 minuten geleden was het weer raak...

Reputatie 2

zie video

---

Ook bij ons lijkt het heel veel op het voor een paar seconden zwart worden in het filmpje. 

Vraag aan @Harry nieboer : Hoor ik het goed in jouw filmpje dat je tijdens die paar seconden zwart beeld ook geen geluid hebt?

Hier is het in elk geval zo dat ik dan géén geluid heb.

10 minuten geleden was het weer raak...

Klopt, bij ons valt zowel beeld als geluid steeds een paar seconden uit

Reputatie 7

zie video

• Kan NIET meer fatsoenlijk TV kijken, steeds paar seconden kwijt,  al MAANDEN LANG. Beeld EN geluid vallen uit.
  • Uitwijken naar KPN iTV op Samsung TV werkt meer, SINDS EEN WEEK
  • Voorheen konden we nog via KPN iTV opnames terugkijken zonder zwart beeld (behalve groot aantal zenders die via KPN iTV niet terug te kijken zijn). Maar dat kan nu ook niet meer.
  • Wifi (vooral 2.4 band) slecht, valt af en toe uit
  • Ook vaste verbinding (UTP) van Experiabox naar computer valt af en toe uit tijdens Zoom en Teams
  • Heb 200 mBit Glasvezel
  • Nijmegen
  • Al vaak geklaagd, probleem steeds niet opgelost
  • Aan mijn kant ALLES al geprobeerd (kabels vervangen, apparaten verplaatsen, resetten, opnieuw installeren, andere TV decoder)
  • Ik denk nog steeds dat het aan de Experiabox ligt.
  • Of aan de glasvezel kabel zelf, zou doorgemeten moeten worden.

KPN zegt tot nu toe dat er aan gewerkt wordt. Geloof graag dat mensen hard werken maar dit is niet normaal.

Voel me niet gehoord.
Zou graag Fritzbox proberen, maar vind niet dat ik daar nu na al maanden problemen te hebben extra voor moet betalen.

HELP!

Dank voor het filmpje en je lijst, @Harry nieboer. Je hebt de huidige meest up to date firmware binnen (NMC 8.0.116_2 & HTML 4.117.211)? En je hebt dit op één ontvanger, welk type is dat? Wil je jouw forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we, naast dat we de feedback meenemen, ook nog specifiek naar jouw situatie kijken.

Wat betreft de iTV app, dat wordt door een ander team gedaan dan de ontvanger en de software en heeft daar ook niets mee te maken. Dus dat is buiten het bereik van dit topic. Wat ik je daarin kan aanraden is om de app eens te verwijderen, de tv te herstarten en hem dan opnieuw te installeren. Vaak helpt dat. Mocht het probleem met de smart tv app blijven bestaan, dan kun je dat het beste in het smart tv app topic aankaarten. 

@Katana321, jij ervaart nog steeds eigenlijk precies hetzelfde als Harry's filmpje? 

Gezien de frequentie waarmee de storingen optreden ná de updates, vind ik dat moeilijk te geloven.

Interactieve tv is een heel stuk groter dan alleen de ontvanger en de software daarvoor. Niet elke storing heeft met de software te maken. Wat er eerder deze week precies aan de hand was weet ik niet, maar het kan ook net zo goed veroorzaakt zijn door iets als een losgeschoten kabel in een van onze datacenters, bij wijze van spreken. Het is makkelijk om het dan allemaal op een hoop te gooien. En vanuit jullie perspectief als klant snap ik dat ook, maar daarom wil ik het juist wel wat nuanceren hier. 

Reputatie 7

Verder staat er weer een update op stapel voor zowel de NMC als de HTML. NMC vereist een herstart van de ontvanger, HTML niet. 

NMC 8.0.118_1 heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update. Deze uitrol is gepland voor de periode 13 april tot 4 mei. Met dan op 13 en 20 april de testgroepen en dan de rest van de uitrol vanaf de 26e.

De HTML gaat naar 4.119.205. Hier zitten voornamelijk fixes en aanpassingen in gebaseerd op de feedback die we hier van jullie hebben gekregen. Dat vind ik persoonlijk erg leuk om te zien. 

• Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

• Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

• Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

Planning van de uitrol is van 13 t/m 22 april met de testgroepen op 13 en 15 april en dan de rest van de uitrol op 20 en 22 april. 

Reputatie 7
Badge +10

Interactieve tv is een heel stuk groter dan alleen de ontvanger en de software daarvoor. Niet elke storing heeft met de software te maken. Wat er eerder deze week precies aan de hand was weet ik niet, maar het kan ook net zo goed veroorzaakt zijn door iets als een losgeschoten kabel in een van onze datacenters, bij wijze van spreken. Het is makkelijk om het dan allemaal op een hoop te gooien. En vanuit jullie perspectief als klant snap ik dat ook, maar daarom wil ik het juist wel wat nuanceren hier. 

Ik zeg niet dat het alleen met de software te maken heeft, de frequentie waarmee de storingen optreden ná de updates vallen in het bijzonder op, dat kan niemand ontkennen.

Ik geef het nog maar een keer aan, misschien was het niet geheel duidelijk vanuit jouw genuanceerde perspectief als KPN medewerker. Just saying.

Reputatie 7
Badge +7

---

@Katana321, jij ervaart nog steeds eigenlijk precies hetzelfde als Harry's filmpje? 

---

@Erik_  Ja, precies hetzelfde als wat je in het filmpje ziet op tijd 00:08. Alleen niet zo lang als in het filmpje. Hier duurt het steeds ongeveer 2 secs.

Het gebeurt hier zowel bij live-tv, als bij opnames, als bij terugkijken.

Ik hebben alles gedaan om uit te sluiten dat het probleem aan deze kant zit: Andere HDMI-kabel, andere HDMI-ingang v.d. tv, tv-ontvanger naar fabrieksinstellingen, EB stroomloos, EB naar fabrieksinstellingen.

Ik heb alles bedraad aangesloten. Geen switch of wifi-punten in het netwerk.

Reputatie 1

Is er ook een mogelijkheid om cec aan te zetten  zodat als je ontvanger aanzet de tv ook aan gaat op de arris 2952 .Op de 4k ontvanger kan dat wel toch?

Is er ook een mogelijkheid om cec aan te zetten  zodat als je ontvanger aanzet de tv ook aan gaat op de arris 2952 .Op de 4k ontvanger kan dat wel toch?

Die optie is er momenteel alleen op de 5202, @Berrybaart .

(en ik zie het probleem niet. Enige cec functie: tv gaat aan / schakelt naar hdmi ingang bij inschakelen ontvanger. Erg onhandig als je 'm 's ochtends alleen voor de radio aanzet. En bovendien: het knopje om je tv aan te zetten zit nota bene er vlak naast op de ab….)

Reputatie 7
Badge +20

Die optie is er momenteel alleen op de 5202, @Berrybaart .

(en ik zie het probleem niet. Enige cec functie: tv gaat aan / schakelt naar hdmi ingang bij inschakelen ontvanger. Erg onhandig als je 'm 's ochtends alleen voor de radio aanzet. En bovendien: het knopje om je tv aan te zetten zit nota bene er vlak naast op de ab….)

Volgens mij is dit niet alleen de software, maar ook de hardware moet dit ondersteunen.

En dat heeft zover ik weet alleen de VIP5202 

Reputatie 2
Badge

Is er al eens iets bekend over de npo start app? En dan met name wanneer deze app ook bij de kpn eens beschikbaar komt, Bij ziggo is ie er al langere tijd, maar hier niet. Het zou de kpn sieren om hier eens naar te kijken, als je service in het vaandel hebt staan en de grootste aanbieder van…….. bent dan mis ik, en velen met mij, deze app.

Reputatie 7
Badge +20

Is er al eens iets bekend over de npo start app? En dan met name wanneer deze app ook bij de kpn eens beschikbaar komt, Bij ziggo is ie er al langere tijd, maar hier niet. Het zou de kpn sieren om hier eens naar te kijken, als je service in het vaandel hebt staan en de grootste aanbieder van…….. bent dan mis ik, en velen met mij, deze app.

Wat kan ik met deze app?

Wat is de toegevoegde waarde?

Reputatie 2
Badge

Hier kan je middels een abbo op npo plus allerlei, soms oudere, series kijjken welke op de diverse npo 1, 2 of 3 zenders geweest zijn of nog zijn.

Ik vind dat net zo een toegevoegde waarde als bv de youtube of netflix app.

Krijg nu toch steedsgeluids sychroon problemen, ik heb hem op nul vertraging staan, elke keer als er een update komt staat die weer op 240 ms vertraging in het geluidamenu, kan daar eens naar gekeken worden heb er lang geen last van gehad maar nu word het gewoon ingebakken om verkeerd te staan, laat de instellingen met rust.