KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Krijg nu toch steedsgeluids sychroon problemen, ik heb hem op nul vertraging staan, elke keer als er een update komt staat die weer op 240 ms vertraging in het geluidamenu, kan daar eens naar gekeken worden heb er lang geen last van gehad maar nu word het gewoon ingebakken om verkeerd te staan, laat de instellingen met rust.

Hi Doornekamp, dat is niet fijn. Dankjewel voor het seintje. Ik doe navraag voor je, we komen erop terug!

Ik hou het in de gaten, is nu de derde keer dat ik hem terug gezet heb, boven de bijna nooit gebruikte blijft wel op 0, die had ik ook nooit gewijzigd in het verleden, beneden wel een keer bij een update omdat het toen nodig was.

Reputatie 7
Badge +20

Hier kan je middels een abbo op npo plus allerlei, soms oudere, series kjjken welke op de diverse npo 1, 2 of 3 zenders geweest zijn of nog zijn.

Ik vind dat net zo een toegevoegde waarde als bv de youtube of netflix app.

 

Als je een Smart TV heb, dan heb je de app toch ook?

Ik kijk bijvoorbeeld Netflix, Youtube altiljd via de app op de Smart TV.

Reputatie 6
Badge +3

Kanaal 81 is verdwenen?

Reputatie 6
Badge +4

Kanaal 81 is verdwenen?

NPO politiek? Hier is die er nog.

Reputatie 7
Badge +10

Kanaal 81 is verdwenen?


Hier niet.… NPO Politiek op 81

Niet (per ongeluk) verborgen? Ik weet zo even niet of deze in het Pluspakket zit, welke ik heb  

 

 

Zo te zien heb jij het Pluspakket, @Anneke-Anna . Ik zie er meer zenders van bij jouw (o.a. rtl lounge, rtl crime, npo 1 extra en dus npo politiek).

@Kaljo

Zenderlijst Pluspakket:

36 Eurosport 2 HD

…KINDER
52 Nick Toons
53 Nick jr. BG
54 Nick Music
55 Boomerang HD BG
57 Baby TV
59 RTL Telekids HD BG/T*

…DIVERSEN
71 Comedy central extra BG/T*
73 RTL Lounge HD BG/T*
74 RTL Crime HD  BG/T*
76 NPO 1 extra
77 OUT TV HD
78 Family 7 HD (religieuze televisie)
81 NPO Politiek BG/T
83 Discovery Science HD BG
85 Animal Planet 24 HD BG
87 Nat Geo Wild HD BG
88 NPO 2 extra HD BG/T
89 ONS (16:9) BG

…MUZIEK
110 MTV Music 24 (16:9 sinds 29-1-’19, non stop clips) BG
111 Slam! TV
112 Oranje tv
113 192tv BG
114 100 procent NL
115 Stingray Classica HD (vh. Brava)

202 Pluspakket on demand aanbod

…EROTIEK
653 Pornhub
654 Babes TV HD

(bron: breedbeeldweetjes)

Reputatie 6
Badge +3

Wat een onzin om 81 in het pluspakket te stoppen, cker in deze tijd.

 

@PeterG na een paar kanalen uit je lijst te zoeken is duidelijk dat ik dit niet (meer) heb.

Ik vermoed dat het hier dan om het tijdelijke pluspakket gaat wat wij ontvingen voor ons geduld na het december fiasco. Dit "kadootje" zal dan onlangs gestopt zijn.

 

Reputatie 7
Badge +10

Zo te zien heb jij het Pluspakket, @Anneke-Anna . Ik zie er meer zenders van bij jouw (o.a. rtl lounge, rtl crime, npo 1 extra en dus npo politiek).
 

Klopt 👍

Kanaal 81 is verdwenen?

NPO politiek? Hier is die er nog.

Ja leuke zender dat NOS politiek. Moet je eens de ondertiteling van aanzetten. 

Kan geen enkele komische show tegenop als je dan ziet hoe bijvoorbeeld Grapperhaus, van der Staay en Arib dan lijkt het belachelijk te worden gemaakt. Misschien zeggen ze wel dat ze het nooit hebben gezien maar dat zegt weer iets over de management laag van de NOS. 

Kan KPN niets aan doen, iedereen ziet bij de NOS natuurlijk zo een dovenvertaler op de achtergrond en daar maakt de NOS goede sier mee, maar voor de meer dan 1 miljoen gehoorgestoorden doen ze zo min mogelijk. Een automatische vertaler laten meedraaien, die ze waarschijnlijk voor een prikkie hebben aangekocht  en dan vertellen dat er ondertiteld wordt . 

Reputatie 7
Badge +10

Wat een onzin om 81 in het pluspakket te stoppen, cker in deze tijd.

 

@PeterG na een paar kanalen uit je lijst te zoeken is duidelijk dat ik dit niet (meer) heb.

Ik vermoed dat het hier dan om het tijdelijke pluspakket gaat wat wij ontvingen voor ons geduld na het december fiasco. Dit "kadootje" zal dan onlangs gestopt zijn.

 

@Kaljo @Noordzee geeft hier meer informatie. 

Reputatie 2
Badge

Hier kan je middels een abbo op npo plus allerlei, soms oudere, series kjjken welke op de diverse npo 1, 2 of 3 zenders geweest zijn of nog zijn.

Ik vind dat net zo een toegevoegde waarde als bv de youtube of netflix app.

 

Als je een Smart TV heb, dan heb je de app toch ook?

Ik kijk bijvoorbeeld Netflix, Youtube altiljd via de app op de Smart TV.


Ik heb geen smart tv, maar als jij er 1 over heb dan houd ik me aanbevolen. Die dingen zijn mij nog te duur.

Reputatie 2
Badge

Wat een onzin om 81 in het pluspakket te stoppen, cker in deze tijd.

Ik vermoed dat het hier dan om het tijdelijke pluspakket gaat wat wij ontvingen voor ons geduld na het december fiasco. Dit "kadootje" zal dan onlangs gestopt zijn.

 

Na dat giga fiasco idd met dat menu zou het kpn passen om bijvoorbeeld die npo start/plus app aan het app menu in de itv tuner te voegen ipv die onzinigge "kadootjes” uit eigen zak. Nee, het is beslist niet meer wat het geweest is. Bij telfort waren we beter af in ieder geval. De overgang in kpn was zeker geen vooruitgang. Ik hoop dat er een mod reageert en er werk van maakt.

Reputatie 6
Badge +3

Hier kan je middels een abbo op npo plus allerlei, soms oudere, series kjjken welke op de diverse npo 1, 2 of 3 zenders geweest zijn of nog zijn.

Ik vind dat net zo een toegevoegde waarde als bv de youtube of netflix app.

 

Als je een Smart TV heb, dan heb je de app toch ook?

Ik kijk bijvoorbeeld Netflix, Youtube altiljd via de app op de Smart TV.


Ik heb geen smart tv, maar als jij er 1 over heb dan houd ik me aanbevolen. Die dingen zijn mij nog te duur.

Ze hoeven echt niet duur te zijn hoor. Jaar of 3 (nov 2017) terug een Philips tv-tje gekocht. Deze kostte mij destijds bij Coolblue 329 euro. Gewoon aangesloten op de wifi en ik kan er apps mee afspelen. Ook speel ik er youtube filmpjes mee af die ik stuur (stream?) via de laptop, zonder andere apparaten. Dus, het hoeft echt niet heel duur te zijn als je niet super veel eisen stelt aan de beeldkwaliteit e.d. Ik ben er meer dan tevreden mee in elk geval.

Reputatie 6
Badge +10

Feedback

 

Ik heb Amazon Prime Video op proef en gekoppeld via de TV-ontvanger. Amazon Prime heeft ook korte voorstukjes (reclame) wat de videodienst nog meer te bieden heeft. Op www.primevideo.com kun je deze voorstukjes overslaan. Maar bij de tv-ontvanger mis ik deze optie.  Deze voorstukjes komen er best vaak op voor een film of tv-serie. 

 

Content op Amazon Prime is 1080p. Even voor de grap getest of de tv-ontvanger van 1080i naar 1080p schakelt, als ik in tv-menu resolutie op automatisch zet. Er vindt geen omschakeling plaats. TV-ontvanger blijft doodleuk 1080i uitsturen. Dat zal ook wel voor YouTube gelden.

 

 

Reputatie 2

Kan het zijn dat jullie onlangs een update hebben gedaan? De traagheid van het tv kastje is sinds een paar dagen namelijk weer helemaal terug... 

Kan het zijn dat jullie onlangs een update hebben gedaan? De traagheid van het tv kastje is sinds een paar dagen namelijk weer helemaal terug... 

Kijk ff welke NMC- en HTML-versies je hebt. Er worden op dat gebied regelmatig updates uitgebracht en in batches naar de ontvangers gestuurd, ook nu weer.

Reputatie 2

Kan het zijn dat jullie onlangs een update hebben gedaan? De traagheid van het tv kastje is sinds een paar dagen namelijk weer helemaal terug... 

Kijk ff welke NMC- en HTML-versies je hebt. Er worden op dat gebied regelmatig updates uitgebracht en in batches naar de ontvangers gestuurd, ook nu weer.

Dat is HTML: 4.117.211 en NMC: 8.0.116_2

Reputatie 7

Is er al eens iets bekend over de npo start app? En dan met name wanneer deze app ook bij de kpn eens beschikbaar komt, Bij ziggo is ie er al langere tijd, maar hier niet. Het zou de kpn sieren om hier eens naar te kijken, als je service in het vaandel hebt staan en de grootste aanbieder van…….. bent dan mis ik, en velen met mij, deze app.

We kijken altijd naar manieren om onze klanten meer opties en meer content te kunnen bieden. Maar bij video-apps zoals NPO Start (en ook Disney+ waar we het verzoek ook wel vaker over krijgen) is dat niet iets dat zo gedaan is. Ten eerste vereist dat een overeenkomst met de leverancier van de dienst, en dan moet de app nog aangepast of herbouwd worden om geïntegreerd te kunnen worden in onze ontvangers en de software daarvan. Deze dingen dingen kosten tijd en geld. Vandaar dat we over dit soort dingen dan ook niets zeggen voor helemaal zeker is dat het ook gaat gebeuren. Op dit moment is er in ieder geval niets bekend.

 

Feedback

Ik heb Amazon Prime Video op proef en gekoppeld via de TV-ontvanger. Amazon Prime heeft ook korte voorstukjes (reclame) wat de videodienst nog meer te bieden heeft. Op www.primevideo.com kun je deze voorstukjes overslaan. Maar bij de tv-ontvanger mis ik deze optie.  Deze voorstukjes komen er best vaak op voor een film of tv-serie. 

Content op Amazon Prime is 1080p. Even voor de grap getest of de tv-ontvanger van 1080i naar 1080p schakelt, als ik in tv-menu resolutie op automatisch zet. Er vindt geen omschakeling plaats. TV-ontvanger blijft doodleuk 1080i uitsturen. Dat zal ook wel voor YouTube gelden.

 

 

 

Dank voor de feedback, ITVkijker, neem ik mee. Voor de toekomst, echter, dit kun je beter plaatsen in het Amazon topic. De inhoud van de Amazon app staat namelijk los van de ontvanger software. Dan is het voor ons overzichtelijker als we dat ook hier scheiden.

 

Kan het zijn dat jullie onlangs een update hebben gedaan? De traagheid van het tv kastje is sinds een paar dagen namelijk weer helemaal terug... 

Kijk ff welke NMC- en HTML-versies je hebt. Er worden op dat gebied regelmatig updates uitgebracht en in batches naar de ontvangers gestuurd, ook nu weer.

Dat is HTML: 4.117.211 en NMC: 8.0.116_2

Hoe traag is traag, @ReinierVdP?  En waar is het precies traag? 

Je krijgt deze week nog update naar HTML 4.119.205. Wil je, als je die eenmaal hebt kijken of het nog steeds traag is?

Reputatie 2

Het is traag in die zin dat het meerdere seconden duurt voordat de box reageert als je op een knop drukt. Iets minder erg dan bij de grote storing, maar wel dusdanig dat je regelmarig de indruk krijgt dat hij niet reageert, je dan nog een keer drukt en je vervolgens ergens anders in het menu komt dan waar je wilt zijn. Mijn vrouw begon er eerder in de week al over. Ik dacht, zal wel meevallen, maar dat doet het helaas niet.

 

Ik zal de week die update in de gaten houden. Welke dag komt hij?

Reputatie 7

Het is traag in die zin dat het meerdere seconden duurt voordat de box reageert als je op een knop drukt. Iets minder erg dan bij de grote storing, maar wel dusdanig dat je regelmarig de indruk krijgt dat hij niet reageert, je dan nog een keer drukt en je vervolgens ergens anders in het menu komt dan waar je wilt zijn. Mijn vrouw begon er eerder in de week al over. Ik dacht, zal wel meevallen, maar dat doet het helaas niet.

 

Ik zal de week die update in de gaten houden. Welke dag komt hij?

Dank voor de aanvulline, Reinier! Als je hem vanmorgen niet had, dan komt hij in de nacht van 21 op 22 april. 

 

 

Verder nog wat kleine dingetjes naar aanleiding van eerdere feedback. 

@Harry nieboer, de problemen met het beeld die jij ervaart. Je had al heel veel dingen geprobeerd. Voor de volledigheid: heb je ook getest of het met een andere HDMI kabel beter wordt? Het team denkt dat dit wellicht met HDMI te maken heeft. Bij jou dan ook, @Katana321, omdat jouw ervaringen er zo op lijken. Alleen bij jou zag ik dat je aangaf HDMI ook al te hebben vervangen. Zouden jullie er eventueel voor openstaan als er iemand van het tv team langs zou komen om het eens bij jullie thuis te bekijken? Zo ja, vul dan alvast op je forumprofiel een contacttelefoonnummer in waarop je bereikbaar bent (mag in het veld persoonlijke gegevens). Dan gaan we overleggen of dat haalbaar is. 

 

@Doornekamp33, was het bij elke recente update dat je de geluidsinstelling weer moest aanpassen? Of alleen bij de meest recente? Zou je de ontvanger eens volledig willen resetten naar fabrieksinstellingen en software verwijderen? En dan even kijken of het na de volgende update nog wel goed staat. Zo niet, dan kan ik het dan opnieuw meenemen.

 

Vanwege afwezigheid binnen het tv team eerder deze maand is wat van de feedback van een week of twee geleden er bij ingeschoten qua bespreken door heb. Dat neem ik donderdag bij het insturen van de nieuwe feedback van deze week opnieuw even mee. Hopelijk kan ik dan vrijdag of maandag weer een wat uitgebreider bericht met reacties delen.

Reputatie 7
Badge +7

---

Verder nog wat kleine dingetjes naar aanleiding van eerdere feedback. 

@Harry nieboer, de problemen met het beeld die jij ervaart. Je had al heel veel dingen geprobeerd. Voor de volledigheid: heb je ook getest of het met een andere HDMI kabel beter wordt? Het team denkt dat dit wellicht met HDMI te maken heeft. Bij jou dan ook, @Katana321, omdat jouw ervaringen er zo op lijken. Alleen bij jou zag ik dat je aangaf HDMI ook al te hebben vervangen. Zouden jullie er eventueel voor openstaan als er iemand van het tv team langs zou komen om het eens bij jullie thuis te bekijken? Zo ja, vul dan alvast op je forumprofiel een contacttelefoonnummer in waarop je bereikbaar bent (mag in het veld persoonlijke gegevens). Dan gaan we overleggen of dat haalbaar is. 

---

@Erik_  Ja, hdmi-kabel had ik al vervangen en tevens andere hdmi-ingang v.d. tv gebruikt. (Ook tv-ontvanger en EB gereset en stroomloos gemaakt.)

De afgelopen week ging het eigenlijk best goed, maar eergisteren ineens 2 keer op een avond, zie mijn melding hierover:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/arris-5202-af-en-toe-zwart-beeld-met-de-samsung-ue43tu7170sxxn-2020-536776?postid=1289447#post1289447

Het is prima als iemand hier eens komt kijken. Gegevens zijn ingevuld.

@Erik_  Het is in ieder geval 2x voorgekomen dat het geluid vertraagd stond na een update, daarvoor had ik hem een tijdje zelf vertraagd staan omdat er een lip sync probleem was wat daarna was opgelost, of dit nu bewust is gedaan of een toevalligheid.

Ik wacht nog even de volgende keer af of het weer gebeurd, dan ga ik de voorgestelde reset uitproberen, maar aangezien ik heel veel zenders verborgen heb staan is dat nogal een poosje werk om die allemaal weer aan te vinken, stel het zolang mogelijk uit om daar aan te beginnen.

Wat wel opvallend is, de tweede decoder heeft dit probleem niet gehad, die heb ik ook nooit ingesteld met een vertraging, word eigenlijk nooit gebruikt, alleen bij de update heb ik hem eens aangezet, staat normaal in diepe slaap.

Lees veel.over de klacht telkens een paar seconde zwart beeld tijdens het kijken dit probleem ervaren wij ook hiermee komt het kijk genot niet aan het goede hoop dat het snel.wordt opgelost. Heb soms pas de uhd abbonement en sinds dien heb ik het met oude tv ontvanger nooit last gehad.

Reputatie 6
Badge +8

Ik weet niet of het hier al eens eerder gemeld is.

Maar als ik een opname pauzeer kan ik niet zien hoe lang de opname nog duurt. Hier staat dan 0 0 terwijl als de opname wordt afgespeeld er wel een tijd werd weergegeven hoe lang de opname nog duurt.