KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@D.Prins ik kan geen reden vinden waarom dit zou moeten werken. Maar als het nu in orde is dan is dat natuurlijk alleen maar fijn! :relaxed: 

Reputatie 2
Badge

Nog steeds geen update op vip5202

komt die nog ?

Reputatie 7

Nog steeds geen update op vip5202

komt die nog ?

Als je even wat berichtjes terug had gekeken dan wist je het antwoord al.

Blijkbaar zijn niet alle reacties geschikt voor deze site als het over het niet goed werken van ITV  gaat.

Wat bedoel je? Er is op dit forum geen censuur maar je moet je wel aan de forumregels houden. 

Reputatie 7
Badge +7

 

Ondanks de communicatie vanuit KPN dat op 8 juni bovenvermelde update zou zijn geïnstalleerd is dat nog altijd niet gebeurd.

Wel het bericht gekregen dat er nieuwe software beschikbaar is voor de afstandsbediening.

VRAAG AAN KPN: wanneer kan ik de update HTML 4.122.211. voor de Arris 5202 verwachten?

@ruudforsthovel, de laatste groep voor deze HTML versie is iets verschoven en zal de update krijgen in de nacht van 9 op 10 juni. Ik verwacht om niet in de weg te zitten van de NMC 8.0.121_2 waar wel afgelopen nacht de laatste groep van is uitgerold (van daaruit heb je de afstandsbediening update ook). 

@Erik_  Het is toch zo dat een HTML-update niet 's nachts maar overdag wordt uitgerold?

Reputatie 7

 

VRAAG AAN KPN: wanneer kan ik de update HTML 4.122.211. voor de Arris 5202 verwachten?

de laatste groep voor deze HTML versie is iets verschoven en zal de update krijgen in de nacht van 9 op 10 juni. 

@Erik_, Ook dat is blijkbaar niet gelukt.

Ik heb ook nog geen update gehad in de nacht van 9 op 10 juni 2021.

Reputatie 7
Badge +7

@wjb en @JanD Volgens mij komt een html-update altijd overdag en niet 's nachts.

@wjb en @JanD Volgens mij komt een html-update altijd overdag en niet 's nachts.

Fout antwoord.

 

Reputatie 7

@wjb en @JanD Volgens mij komt een html-update altijd overdag en niet 's nachts.

Zie wat @Erik_ daar over schreef:

de laatste groep voor deze HTML versie is iets verschoven en zal de update krijgen in de nacht van 9 op 10 juni

Reputatie 7
Badge +7

@wjb en @JanD Volgens mij komt een html-update altijd overdag en niet 's nachts.

Zie wat @Erik_ daar over schreef:

de laatste groep voor deze HTML versie is iets verschoven en zal de update krijgen in de nacht van 9 op 10 juni

 

Dat had ik natuurlijk ook gelezen. Daarom mijn vraag aan Erik (boven jullie berichten). 

Ik heb HTML 4.122.211 al een tijdje op m'n 8001 evenals NMC 4.121…. Op m'n 5202 heb ik wel de NMC-versie maar nog geen HTML 4.122.211; daar heb ik nog HTML 4.120….

Reputatie 7
Badge +16

Klopt, weer geen update gekregen gekregen vannacht op mijn 5202's. Ik denk nu ook dat het na de sportzomer gaat gebeuren. 

Ik wil u dit keer hartelijk bedanken en een compliment maken voor het nieuwe tv-design. Tenminste zo noem ik het maar even. 
Ik ben er heel erg blij mee.
Want de dikke blauwe balk blijft niet meer mijn halve scherm in beslag nemen als ik het even op pauze zet.
Weet u waar ik me nu al op verheug?  Bij het tv-programma Twee voor Twaalf hebben ze altijd de paardensprong (is een puzzel). Dat gaat mij altijd veel te snel, dus ik kon nooit mee doen want de halve paardensprong verdween achter de blauwe balk als ik er even rustiger naar wilde kijken . Ik had er al een foto van gemaakt om me weer e's bij u te beklagen over zo veel onhandigheid.
 

Maar wat zie ik nu? Als ik een paar seconden wacht, verdwijnt die hele balk en kan ik op mijn eigen tempo de paardensprong :grinning: doen. Joepie!
En bij alle films, waarbij ik de ondertiteling beter wil lezen en bij alle talkshows, waar ik beter wil zien hoe iemand heet.
Mijn hartelijke dank!
Met vriendelijke groeten,
Henny Jellema-van de Kamp
Haarlem

 

Admin: samengevoegd met het verzameltopic

@hennyjellema 

Oeps. In het oude menu kon je tijdens pauze die balk uitzetten door op de gele knop te drukken….

Zelf heb ik de infobalk nu op 3 seconden staan. Standaard is dat 5. Kan tussen 1 en 30 seconden. Zie Instellingen TV-menu.

Reputatie 7
Badge +7

Over de nieuwe HTML-versie, zie dit bericht uit een ander topic: 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/vip-5292-update-25-mei-t-m-3-juni-html-4-122-211-542344?postid=1322441#post1322441

Reputatie 7
Badge +30

Betreffende HTML 211.122, die zou inderdaad afgelopen nacht. Dit is alleen, helaas, niet gelukt. Dit volgt nu komende week. Dat is al tijdens de freeze, de periode waarin we geen softwareupdates doen, maar omdat het hier gaat om het laatste restje van een update die verder al klaar is, mag die dan nog afgerond worden.

 

@Katana321, updates zijn altijd 's nachts, omdat we zo min mogelijk (potentiële) hinder willen veroorzaken voor klanten. Nu is dat bij een HTML update minimaal omdat daarvoor geen herstart van de ontvanger vereist is, maar we doen het dan toch voor de zekerheid 's nachts. Het gebeurt alleen overdag/op een moment dat je de ontvanger aan hebt als het in de nacht niet gelukt is. 

 

@hennyjellema, fijn te horen dat je blij bent met het nieuwe menu 🙂 Je kunt, zoals Peter ook al benoemt, via Menu > Instellingen > TV Menu instellen hoeveel seconden de infobalk zichtbaar is.

Reputatie 7
Badge +16

Betreffende HTML 211.122, die zou inderdaad afgelopen nacht. Dit is alleen, helaas, niet gelukt. Dit volgt nu komende week. Dat is al tijdens de freeze, de periode waarin we geen softwareupdates doen, maar omdat het hier gaat om het laatste restje van een update die verder al klaar is, mag die dan nog afgerond worden.

Is het wel handig dit soort dingen tijdens een EK te doen @Erik_ ? Ik lees dat er nu voornamelijk performance issues zijn en ik ben er niet meer gerust op dat er geen hinder door gaat ontstaan. Helaas valt z'n update dan niet tegen te houden, maar had graag gezien dat zulke updates uitgesteld worden. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb net ook nog even de reactie van @Jeroen-bart Engelen in dat losse topic gelezen. Dat is ook inderdaad wat ik te horen kreeg van de ontwikkelaars. Specifieke datum is er dus nog niet, maar de richting mij uitgesproken verwachting is wel dat ze het probleem op tijd weten te verhelpen om dit volgende week te kunnen afronden. Als dat anders wordt, of we krijgen meer informatie, dan laat ik het weten.  Ook voor ons (KPN) geldt dat we geen problemen willen tijdens het EK, dus we zullen hierin voorzichtig zijn :)

Nu al een jaar gepruts en gedoe met die waardeloze menu update
Niet van deze tijd zo slecht
Na maanden van soms heeeeeel lang na commando’s van de afstandsbediening is het een sinds een paar maanden beter.
Maar langzaam wordt het weer trager.
Een paar seconden wachten om iets in de TV gids te zien of iets dergelijk vind ik echt zwaar onder de maat.
KPN blijft maar aan prutsen en ondertussen gewoon een verhoging van de abbonementskosten durven vragen.
Heb op mijn adres helaas geen fatsoenlijk alternatief

Wanneer haakt KPN aan bij het niveau van Libetty Global?

Reputatie 7
Badge +7

---

@Katana321, updates zijn altijd 's nachts, omdat we zo min mogelijk (potentiële) hinder willen veroorzaken voor klanten. Nu is dat bij een HTML update minimaal omdat daarvoor geen herstart van de ontvanger vereist is, maar we doen het dan toch voor de zekerheid 's nachts. Het gebeurt alleen overdag/op een moment dat je de ontvanger aan hebt als het in de nacht niet gelukt is. 

---

@Erik_ Mijn ervaring hier is echt anders. Ik heb je hierover een PB gestuurd.

Het gebeurt alleen overdag/op een moment dat je de ontvanger aan hebt als het in de nacht niet gelukt is. 

B.v. omdat de 5202 in deep sleep staat. 

Kan ik weer terug naar het oude menu? Heel irritant dit. Ga ik naar de gids, wat heel traag werkt, en dan hoor ik de huidige zender niet meer!!! Echt waardeloos dit.

 

Wanneer haakt KPN aan bij het niveau van Libetty Global?

Dat hoop ik toch niet, hier is die kabel heel erg slecht, en de boxen van hun zijn op de Next na ook niet te hachelen zo slecht.

KPN doet het hier een heel stuk beter in ieder geval.