KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Hoi, @Marjon van den Broek . Allereerst een hartelijk welkom op het forum! :bouquet::cake:

Ga ik naar de gids, wat heel traag werkt, en dan hoor ik de huidige zender niet meer!!!

Dan heb je nog een Motorola VIP1853 ontvanger. Als je deze omruilt voor een snellere (qua bediening) dan zul je die bezwaren niet meer hebben. Die openen de gids in maximaal 1½ seconde en het geluid gaat door. Beeld kan ook via instelling in menu.

Tevens zul je een mooier beeld ervaren.

Ga naar www.kpn.com/omruilen (voorwaarde: je abonnement dient gekoppeld te zijn in je MijnKPN Account)

P.S. de afstandsbediening houdt je, die werkt ook op de nieuwe(re) ontvangers.

Bedankt voor dit snelle antwoord. Omruilen is geregeld. Wat doe ik als het knop play/pauze van de afstandsbediening niet meer werkt?

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor dit snelle antwoord. Omruilen is geregeld. Wat doe ik als het knop play/pauze van de afstandsbediening niet meer werkt?

Dan kan je zelf een nieuwe aanvragen. Dit is gratis en wordt door de brievenbus bezorgd @Marjon van den Broek. :)

Reputatie 1
Badge

Iedere verandering is even wennen.

Deze week werd het nieuwe ITV menu bij ons uitgevoerd.

Maar ik kan nu al zeggen dat ik geen fan ben van de nieuwe vormgeving. Vooral de noodzaak om afbeeldingen te gebruiken in de menu's is geen vooruitgang. De laadtijd van de menu's en dan voornamelijk de gids is toegenomen. Nu begrijp ik dat dit komt door de settopbox (1853, omruil proces is al gestart). Maar wat mij het meeste stoort op het moment is de KPN kerst ster als screensaver wanneer je radio luistert via de tv. Deze blijft maar in beeld, waar voorheen na een aantal minuten het beeld op zwart ging blijft deze ster maar terug komen. Dit is erg storend en levert een onrustig beeld op in de achtergrond. Zeker gezien je de tv aan niet laten om de radio functie te gebruiken. Het zou mooi zijn geweest als er in de instellingen en optie zat om deze ster uit te zetten. Verder heb ik het gevoel dat er sowieso is gesneden in de opties om de settopbox in te stellen. Nu de nieuwe settopbox afwachten en kijken of de gebruikers ervaring verbeterd. 

 

@RvSo1o

Een tv is vrij onlogisch om radio te luisteren. Maar bij de Sony kan je wel het beeld uitzetten terwijl het geluid door gaat. Zoek even in de instelling m.b.v. de Sony afstandsbediening. Bij de Sony van mijn moeder (uit 2016) kan het i.i.g. Energie-instellingen volgens mij.

Of sluit een versterker of soundbar aan. Ook dan kun je radio luisteren zonder beeld (tv dan uit). En dan kan je die ook gebruiken voor geluid bij tv kijken….

Het zou mooi zijn geweest als er in de instellingen en optie zat om deze ster uit te zetten.

Maar niet logisch. Ook met '’zwart'’ blijft het beeldscherm dan aan en dus ook nog stroom verbruiken. Voor plasma en nog in gebruik zijnde beeldbuizen helemaal niet goed ook.

Reputatie 7

Een tv is vrij onlogisch om radio te luisteren.

Zeg dat ook even tegen KPN want zonder televisie die aan staat en zonder display op de 5202 wordt het dan wel heel lastig om radio te luisteren.

Reputatie 1
Badge

Zoals wjb aangeeft is het lastig om radio te luisteren zonder dat de tv aanstaat. Ook met een versterker. In het verleden hadden we een mini stereo set  maar daar kan je alleen gebruik van maken via de aux uitgang van de box. En is de tv nog steeds nodig om van zender te wisselen. Maar even terug naar het probleem. Voor de update kon je instellen dat het scherm op zwart ging na een paar seconden. Nu kan je gewoon niets meer instellen op dat gebied.

De tv hoeft niet de hele tijd aan te staan. En zeker niet met een ontvanger met display zoals jij nog hebt, @RvSo1o !

En is de tv nog steeds nodig om van zender te wisselen.

Voor radio niet. Je ziet het zendernummer op de display bij de HD ontvangers. Je kan dus gewoon zonder tv-beeld de radiozender wijzigen.

Hier zet ik ook éven de tv aan 's ochtends, maar die gaat na hooguit een minuut weer uit als een radiozender aanstaat om vervolgens ook uren uit te blijven totdat ik tv ga kijken.

Dus om wjb nou zo na te praten (vrij letterlijk), die het m.b.t. de Arris vip5202 bedoeld, die óók uit kan zodra je gewenste radiozender aan staat….

En zoals ik al vermeldde: Bij Sony kan je het beeldscherm apart uit en aanzetten.

Reputatie 7

@RvSo1o, Ik ben het volkomen met je eens, het zou KPN sieren om de optie op te nemen dat het scherm na een x aantal seconden op zwart gaat bij het luisteren naar de radio.

Tevens zou het KPN sieren met een 4K TV ontvanger te komen waar gewoon een display op zit.

En als laatste zou het KPN sieren als ze de internationale standaarden voor het bedienen van TV ontvangers via ethernet zouden implementeren op haar TV ontvangers zodat je gewoon je mobiele telefoon zou kunnen gebruiken om de TV ontvanger te bedienen .

Een gids waar je niet vooruit , achteruit , naar boven of beneden kan scrollen , fout 400 .

Blijkbaar heel moeilijk om een vlekkeloos systeem te ontwikkelen .

DVD recorder van Sony had 10-15 jaar geleden al een storingsvrij systeem in zijn recorders ontwikkeld.

@RvSo1o, Ik ben het volkomen met je eens, het zou KPN sieren om de optie op te nemen dat het scherm na een x aantal seconden op zwart gaat bij het luisteren naar de radio.

Tevens zou het KPN sieren met een 4K TV ontvanger te komen waar gewoon een display op zit.

En als laatste zou het KPN sieren als ze de internationale standaarden voor het bedienen van TV ontvangers via ethernet zouden implementeren op haar TV ontvangers zodat je gewoon je mobiele telefoon zou kunnen gebruiken om de TV ontvanger te bedienen .


Maar dan moet er waarschijnlijk eerst nog weer een prijsverhoging komen om deze verbetering te bekostigen.

Reputatie 1

Even een ander vraagje ? Waarom kunnen we geen 4k ontvanger meer kiezen via mijn kpn ?

Wegens een tekort aan 4k-ontvangers door de wereldwijde chipstekorten. Als je Hussel hebt kun je telefonisch nog de 4k-optie bestellen en wordt er één HD-ontvanger omgeruild voor een 4k exemplaar. 

Reputatie 1
Badge

De tv hoeft niet de hele tijd aan te staan. En zeker niet met een ontvanger met display zoals jij nog hebt, @RvSo1o !

En is de tv nog steeds nodig om van zender te wisselen.

Voor radio niet. Je ziet het zendernummer op de display bij de HD ontvangers. Je kan dus gewoon zonder tv-beeld de radiozender wijzigen.

Hier zet ik ook éven de tv aan 's ochtends, maar die gaat na hooguit een minuut weer uit als een radiozender aanstaat om vervolgens ook uren uit te blijven totdat ik tv ga kijken.

Dus om wjb nou zo na te praten (vrij letterlijk), die het m.b.t. de Arris vip5202 bedoeld, die óók uit kan zodra je gewenste radiozender aan staat….

En zoals ik al vermeldde: Bij Sony kan je het beeldscherm apart uit en aanzetten.

Dat klopt als je een verstreker of sounbar gebruikt.Dan kun je de tv uitzetten en via externe boxen luisteren. Ik gebruik geen van beiden. En zit ook niet te wachten op weer een extra apparaat bij mijn tv. Waar het mij om gaat is dat bij de oude vormgeving de screensaver kleiner was en naar verloop van tijd verdween. Nu bliift deze aanwezig en is belachelijk groot en ereg aanwezig. 

Ik schreef: En zoals ik al vermeldde: Bij Sony kan je het beeldscherm apart uit en aanzetten.

Jij schreef: Dat klopt als je een verstreker of sounbar gebruikt.Dan kun je de tv uitzetten en via externe boxen luisteren.

@RvSo1o . Ik heb 't daar niet over de TV uitzetten, maar het beeldscherm van de TV terwijl die TV wel geluid blijft geven. Dus geen soundbar of versterker nodig dan.

Helaas is het nieuwe menu van de Interactieve tv geen vooruitgang. Is zeer traag, de blauwe knop voor meer informatie werkt niet meer, het geluid valt weg van de zender waar naar gekeken en/of geluisterd wordt, enz. enz.

Dit zijn dingen waar je als kijker/luisteraar niet veel aan hebt. Het geeft een boel ergernis.

Ik denk dat hier geen pilot aan vooraf is gegaan. Als dit wel zo geweest zou zijn, was de boel wel anders ingericht. Jammer! Jammer! Jammer! Doe daar snel iets aan waar de kijker/luisteraar werkelijk iets positiefs aan heeft. Zonde van al het geld dat daar aan besteed is. Misschien moeten we allemaal toch maar naar de concurrent toe gaan als hier niet snel iets aan gedaan wordt

Admin: Reactie verplaatst naar algemene topic over dit onderwerp

Reputatie 7

Helaas is het nieuwe menu van de Interactieve tv geen vooruitgang. Is zeer traag, de blauwe knop voor meer informatie werkt niet meer, het geluid valt weg van de zender waar naar gekeken en/of geluisterd wordt, enz. enz.

Dit zijn dingen waar je als kijker/luisteraar niet veel aan hebt. Het geeft een boel ergernis.

Ik denk dat hier geen pilot aan vooraf is gegaan. Als dit wel zo geweest zou zijn, was de boel wel anders ingericht. Jammer! Jammer! Jammer! Doe daar snel iets aan waar de kijker/luisteraar werkelijk iets positiefs aan heeft. Zonde van al het geld dat daar aan besteed is. Misschien moeten we allemaal toch maar naar de concurrent toe gaan als hier niet snel iets aan gedaan wordt

Admin: Reactie verplaatst naar algemene topic over dit onderwerp

Je hebt dus blijkbaar nog een prehistorische Motorola VIP1853.

Ruil dat ding om voor een "moderne" 2260 of 2952 via deze site.

@wjb ,

Ook de Arris VIP 2952 vertoont dezelfde kuren.

Ik krijg steeds meer de indruk dat het netwerk niet geschikt is wat de KPN er mee wil doen.

Ook de Arris VIP 2952 vertoont dezelfde kuren.

Dat is niet standaard zo, @jc-1954 . Mijn 2952 werkt prima. Mogelijk moet de jouwe gewoon omgeruild.

KOPIE uit andere topic van gisteren. 

Nick83 schreef:

jc-1954 schreef:

En of de kabel tussen de Experiabox en de ontvanger er iets mee te maken zou hebben is de vraag nog maar omdat er op dat moment ook geen verbinding  met het internet te krijgen was.

 

Dan zou een KPN medewerker misschien de lijn eens door kunnen meten.

Heeft u uw forumprofiel al ingevuld?  Nee , moet dat ?

Geen idee Nick maar ;

Waarom verdwijnt de 400 fout regelmatig zonder iets te doen en werkt alles weer naar behoren ?

Waarom moet je overschakelen van zender bij deze fout , wat soms wel en soms niet helpt of helemaal niet gaat ?

Waarom moet je soms nieuwe software installeren of de stroom er even afhalen om de boel weer aan de gang te krijgen ?

Waarom heb ik dan ook [soms] ook geen internet ?

Waarom heeft het systeem dan eerst wel goed gewerkt . . . . tot de update ?

Daarom denk ik dat het niet bij mij ligt maar ergens waar het het signaal gemaakt wordt tot mijn voordeur.

Ik heb jaaaaaaaren een DVD recorder gebruikt voor op te nemen , af te spelen , opnames te bewerken gewoon via de coaxkabel , NOOIT geen problemen gehad.

Ook de Arris VIP 2952 vertoont dezelfde kuren.

Dat is niet standaard zo, @jc-1954 . Mijn 2952 werkt prima. Mogelijk moet de jouwe gewoon omgeruild.

Dan wordt dat al nummer 3.

Blijft nog de vraag wanneer ik 192TV op heb staan en achter mijn PC zit te googelen de melding ,,geen verbinding’’ op het scherm krijgt.

Reputatie 7
Badge +20

@jc-1954, volgens mij heeft dit issue niets te maken met de softwareupdate. Ik zie dat je hier al een eigen topic voor hebt:

Mijn collega daar helpt je hier graag mee verder.

Reputatie 7
Badge +22

de laatste groep voor deze HTML versie is iets verschoven en zal de update krijgen in de nacht van 9 op 10 juni. 

@Erik_, Ook dat is blijkbaar niet gelukt.

Ook deze update is nog niet gelukt, ik heb op de 5202 versie:

4.120.209 en geen 211. 😁

Reputatie 7
Badge +30

de laatste groep voor deze HTML versie is iets verschoven en zal de update krijgen in de nacht van 9 op 10 juni. 

@Erik_, Ook dat is blijkbaar niet gelukt.

Ook deze update is nog niet gelukt, ik heb op de 5202 versie:

4.120.209 en geen 211. 😁

@Dennis Schreve klopt! Hij gaat wel komen hoor, waarschijnlijk deze week nog, we zullen hier sowieso laten weten wanneer het echt klaar is. 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben software :)

HTML 4.122.212, dus net een cijfertje hoger dan de eerdere. Deze heeft dezelfde inhoud als de HTML 4.122.211, met een kleine tweak:

  • Sport categorie laadt minder dingen tegelijk in. Hierdoor laadt hij eerst snel in, maar kan het daarna ietsje langer duren als je naar andere categorieën gaat. Dit doen we om de belasting op het tv platform wat te verlagen.

Ook hebben aan de platformkant wat verdere optimalisaties doorgevoerd waardoor hij de belasting ook beter aankan.

 

Deze versie hebben we in de nacht van 14 op 15 als test uitgerold. Gisternacht en vannacht volgt de rest. Natuurlijk monitoren we dit nauw, dus als er wat gebeurt kunnen we er gelijk op inspringen.