KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

We hebben software :)

HTML 4.122.212, dus net een cijfertje hoger dan de eerdere. Deze heeft dezelfde inhoud als de HTML 4.122.211, met een kleine tweak:

---

Deze versie hebben we in de nacht van 14 op 15 als test uitgerold. Gisternacht en vannacht volgt de rest. Natuurlijk monitoren we dit nauw, dus als er wat gebeurt kunnen we er gelijk op inspringen.

 

@Erik_  Hier op beide ontvangers deze update gekregen. De zichtbare toevoegingen zijn handig. Dank!

Kopie uit de topic ,,Meerdere tv problemen waaronder fout 400 en wegvallend geluid’’ ;

Kan wel zijn @Alexandra en je kan zoeken tot je een ons weegt het blijft wel een feit dat in persoonlijk voor de update geen problemen heb ondervonden.

Het enige wat ik weel eens had dat het systeem wat trager werd , dan zette je de Arris even uit met de schakelaar en klaar was Kees.

Gaan we even terug in de tijd , er komt een kabel van de KPN binnen uit 1960 en wat voor signalen gingen er toen doorheen , inderdaad alleen een telefoon signaal en nu moet alles door het zelfde kabeltje heen .

Dan kan je er een modem achter plaatsen van 1 miljoen euro , het is vragen om storingen. 

Een brand kan je ook niet blussen met een 8 mm waterleiding.

Vanavond kan ik ineens een opname weer niet bekijken , werd eruit gegooid zonder enige redenen.

En dan begin je over meneer Hendriks , even de reacties goed teruglezen jongedame , de klant is koning en de kloant heeft altijd gelijk , ook al heeft hij het niet maar blijkbaar is commentaar op de KPN een gevoelig puntje , zeg maar punt.

Hier wil ik het maar bij laten , prettige avond en laten we maar bidden dat het ooit nog goed komt maar ikvrees met grote vrees de KPN kennende gezien mijn ervaringen.

Vraag ;

Ben ik nu in Nederland de enigste die pieeeeeeeepde foutcode 400 op zijn scherm te zien krijg ?

Reputatie 7
Badge +30

@jc-1954 mocht je toch willen dat Alexandra met je in gesprek gaat, laat het dan ook even in je eigen topic weten. Daar gaf je ook aan het erbij te willen laten. Mocht dat niet zo zijn, geef het daar gerust aan. We helpen je graag verder, maar hebben dan wel wat concrete informatie nodig. In je eigen topic. 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben software :)

HTML 4.122.212, dus net een cijfertje hoger dan de eerdere. Deze heeft dezelfde inhoud als de HTML 4.122.211, met een kleine tweak:

  • Sport categorie laadt minder dingen tegelijk in. Hierdoor laadt hij eerst snel in, maar kan het daarna ietsje langer duren als je naar andere categorieën gaat. Dit doen we om de belasting op het tv platform wat te verlagen.

Ook hebben aan de platformkant wat verdere optimalisaties doorgevoerd waardoor hij de belasting ook beter aankan.

 

Deze versie hebben we in de nacht van 14 op 15 als test uitgerold. Gisternacht en vannacht volgt de rest. Natuurlijk monitoren we dit nauw, dus als er wat gebeurt kunnen we er gelijk op inspringen.

 

Ennnnn, dit is met succes voltooid :)

Regelmatig gaat de instelling van het menu weer naar blauw. En worden weer alle zenders gekozen ipv de zelf gemaakte zenderlijst.

Bij de berichten staat dan dat het menu is vernieuwd.

Als KPN blij wordt van zo vaak het menu vernieuwen, moeten ze dat zeker niet laten.

Maar kunnen zede instellingen kleur menu en gekozen zenderlijst dan niet ongemoeid laten?

 

Nog een aanvulling: ook de instelling herinnering voor komende programma's wordt iedere keer gereset.

Reputatie 5
Badge +5

Regelmatig gaat de instelling van het menu weer naar blauw. En worden weer alle zenders gekozen ipv de zelf gemaakte zenderlijst.

Bij de berichten staat dan dat het menu is vernieuwd.

Als KPN blij wordt van zo vaak het menu vernieuwen, moeten ze dat zeker niet laten.

Maar kunnen zede instellingen kleur menu en gekozen zenderlijst dan niet ongemoeid laten?

 

Hallo Vlijm,

Ik heb KPN geholpen om dit probleem echt te gaan op lossen. Mijn ontvanger is diverse keren hiervoor uitgelezen. Eerste keer al in Februari. Om dat uitlezen mogelijk te maken heb ik trouwens best veel moeite moeten doen. Een ontvanger heb ik ook bijna 2mnd niet volledig kunnen gebruiken. Na weer een uitlees sessie (rond 5 mei) heb ik niets meer vernomen. 
Ik heb 2 ontvangers, beiden moet ik nu 3-4x per week instellen. 

@KPN. Met de 1e test software was het probleem 100% opgelost. Toen was er weer een SW update en was ik weer terug bij af. Ik vind het jammer dat er niet verder meer is gecommuniceerd wanneer dit is opgelost. Niet met mij, of verder in deze Topic. Want er zijn zeker andere gebruikers geweest die dit probleem hier hebben gemeld. 

En als ik dan lees dat met de nieuwe SW er nu leuke kleuren combinaties zijn in te stellen in het TV menu…. Dan weet ik dat het verlies van instellingen geen prioriteit meer heeft. 

Vanmorgen weer alles gereset. Met melding “nieuw tv menu”.

Het is vervelend dat er geen datum te zien van wanneer de  geïnstalleerde versies zijn.

Nu kan je niet zien of er een oude versie opnieuw geïnstalleerd is, of dat er een nieuwe versie is.

Het zal toch niet echt waar zijn dat het menu tot soms 2 x per week wordt geüpdate?

Op zich niet erg (hoewel ik dan denk doe het 1x maand goed), als het maar niet tot het deze instellingen reset leidt.

Reputatie 5
Badge +5

Vanmorgen weer alles gerest. Met melding “nieuw tv menu”.

Het is vervelend dat er geen datum te zien van wanneer de  geïnstalleerde versies zijn.

Nu kan je niet zien of er een oude versie opnieuw geïnstalleerd is, of dat er een nieuwe versie is.

Het zal toch niet echt waar zijn dat het menu tot soms 2 x per week wordt geüpdate?

Op zich niet erg (hoewel ik dan denk doe het 1x maand goed), als het maar niet tot het deze instellingen reset leidt.

Hallo Vlijm,

Dat zie ik ook altijd. Ook zie ik dan weer een bericht in “mijn berichten”. Daarin word ik erop gewezen dat het TV menu is verbeterd 🙄

Er is geen nieuwe software versie geïnstalleerd. Want die is er nl nog niet. 
Via Instellingen → Informatie kun je de laatste versies vinden van HTML en NMC. 

Hallo Vlijm,

……….

Er is geen nieuwe software versie geïnstalleerd. Want die is er nl nog niet. 
Via Instellingen → Informatie kun je de laatste versies vinden van HTML en NMC. 

Maar waarom geen release datum erbij?

En waarom zijn de instellingen dan gereset?

Ik ga echt geen boekhouding bijhouden van html-,  nmc- en versienummers.

 

aanvulling @An-DH:

je bedoelde dit topic

 

Reputatie 7
Badge +24

Het zou handig zijn als KPN een pagina of topic zou hebben met alle versies onder elkaar, met daarbij de datum en veranderingen. Niet alleen voor de tv ontvangers, maar ook voor de routers en versterkers. 

Reputatie 5
Badge +5

Hallo Vlijm,

……….

Er is geen nieuwe software versie geïnstalleerd. Want die is er nl nog niet. 
Via Instellingen → Informatie kun je de laatste versies vinden van HTML en NMC. 

Maar waarom geen release datum erbij?

En waarom zijn de instellingen dan gereset?

Ik ga echt geen boekhouding bijhouden van html-,  nmc- en versienummers.

 

aanvulling @An-DH:

je bedoelde dit topic

Niet alleen daar Vlijm. Ook in deze Topic. Meerdere keren zelfs.
Maar nu er naar gaan zoeken… in deze inmiddels 355 pagina’s, liever niet. 
En waarom worden de instellingen gereset? Who knows 🤷🏼‍♀️

 

Reputatie 7
Badge +7

Gisteravond kwam bij het afspelen van een opgenomen programma weer eens een oud fenomeen voorbij: Voor een paar seconden zwart beeld en geen geluid.

Heel jammer, want het ging wekenlang goed en probleemloos nadat ik de tv-ontvanger had aangesloten met een ultra-high-speed hdmi-kabel.

Reputatie 7
Badge +20

@vlijm en @An-Dh, de ontvanger lijkt dus regelmatig te kiezen alsof hij weer het nieuwe menu heeft. Elke keer na een reset van de ontvanger eigenlijk? In ieder geval zal ik de feedback meenemen, dan kan er nog eens naar gekeken worden. 

 

@katana, meen je niet, weer dus. Hopelijk was het nu eenmaligi en blijft het weer goed gaan. 

Iets te snel doorgetypt met je mentions, @Bart_Z


Dus bij deze nog even: @Vlijm@An-DH en @Katana321 zie bericht hierboven van Bart.

 

*Admin: de juiste Bart gementioned

@vlijm en @An-Dh, de ontvanger lijkt dus regelmatig te kiezen alsof hij weer het nieuwe menu heeft. Elke keer na een reset van de ontvanger eigenlijk? In ieder geval zal ik de feedback meenemen, dan kan er nog eens naar gekeken worden. 

…..

@Bart_Z 

Na het 's morgens weer stroom op de ontvanger en de tv.

Ik weet dat dan de software opnieuw geladen wordt, maar dat lijkt me toch wat anders dan een reset.

 

Iets te snel doorgetypt met je mentions, @Bart_Z


Dus bij deze nog even: @Vlijm@An-DH en @Katana321 zie bericht hierboven van Bart.

 

*Admin: de juiste Bart gementioned


Het duurt ook wel erg lang voor de @ namen uit het topic geladen zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk verhaal. Ik heb jouw feedback nogmaals doorgestuurd naar de ontwikkelaars. 

Oh aha, je zet 'm 's nachts uit @Vlijm . Dan is momenteel een nadeel dat die instellingen niet blijven (menukleur en gekozen favorietenlijst weet ik het van).
Dit is al langer bekend bij de ontwikkelaars; het staat al eerder in dit topic. En Bart_Z (al die Barts ook in het team….) heeft het zojuist nogmaals doorgegeven.

Waarom laat je 'm 's nachts niet gewoon op stand-by? Dan krijgt ie ook 's nachts de updates (heb je daar ook geen last van bij inschakelen) en blijven je instellingen bewaard.

@PeterG 

Oude stempel. Stroomverbruik + brandgevaar.

PC en laptop gaan ook na gebruik uit, en niet op stand-by of slaapstand.

En ik vind dat ook dan de vaste instellingen bewaard moeten worden. Doen mijn pc en laptop ook.

Reputatie 5
Badge +5

Oh aha, je zet 'm 's nachts uit @Vlijm . Dan is momenteel een nadeel dat die instellingen niet blijven (menukleur en gekozen favorietenlijst weet ik het van).
Dit is al langer bekend bij de ontwikkelaars; het staat al eerder in dit topic. En Bart_Z (al die Barts ook in het team….) heeft het zojuist nogmaals doorgegeven.

Waarom laat je 'm 's nachts niet gewoon op stand-by? Dan krijgt ie ook 's nachts de updates (heb je daar ook geen last van bij inschakelen) en blijven je instellingen bewaard.

Mag de klant zelf hiervoor kiezen? Motivatie voor keuze aan of uit is ook niet nodig.
De oplossing was er ook al. Gewoon implementeren. Zoals in de door mij gebruikte test SW 🤷🏼‍♀️

@Vlijm

Oude stempel. Stroomverbruik + brandgevaar.

Geldt voor apparaten die opladen, al is het risico op brand eigenlijk uitgesloten als je geen Chinese lader maar een originelegebruikt. Een tv ontvanger laadt niet op.

En ik vind dat ook dan de vaste instellingen bewaard moeten worden.

Mee eens. Echter heeft de ontvanger (dus) geen backupbatterij hiervoor. Er moet dus iets gevonden worden dat dat ook via de centrale opslag kan gaan. Dat is nu nog niet zo.

@An-DH 

Mag de klant zelf hiervoor kiezen? Motivatie voor keuze aan of uit is ook niet nodig.

Tuurlijk mag dat. Beweer ik érgens dat dat niet mag? Ik vermeld alleen de huidige nadelen; dat die instellingen niet blijven.

Reputatie 7

En ik vind dat ook dan de vaste instellingen bewaard moeten worden.

Mee eens. Echter heeft de ontvanger (dus) geen backupbatterij hiervoor. Er moet dus iets gevonden worden dat dat ook via de centrale opslag kan gaan. Dat is nu nog niet zo.

Tegenwoordig is er echt geen backupbatterij meer nodig om gegevens voor maanden/jaren te bewaren. Denk maar eens aan jouw USB stickje. :wink:

Duidelijk verhaal. Ik heb jouw feedback nogmaals doorgestuurd naar de ontwikkelaars. 


@Bart_Z 

Neem je al de eerder feedback hierover dan ook nog een keer mee?