KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

---

@katana, meen je niet, weer dus. Hopelijk was het nu eenmaligi en blijft het weer goed gaan. 

@Bart_Z  Om eerlijk te zijn, vind ik jouw reactie een beetje mager. Want geef je mijn feedback dan niet door aan de ontwikkelaars of (andere) techneuten? Ik ben van mening dat dit best onder hun aandacht gebracht mag worden.

Reputatie 1

de herhaalvraag wilt u de video stoppen zou ik graag verwijderd willen hebben. ik druk al op een stop knop daar wil ik niet nogmaals aan herinnerd worden 

kan men dat in een volgende versie via bijv een menu uit of aanzetten.

Reputatie 7
Badge +30

Het zou handig zijn als KPN een pagina of topic zou hebben met alle versies onder elkaar, met daarbij de datum en veranderingen. Niet alleen voor de tv ontvangers, maar ook voor de routers en versterkers. 

Voor de tv ontvangers staat in het startbericht (onder de spoiler tag) een hele lijst met alle updates sinds het nieuwe menu. Verder worden oudere updates hier bijgehouden

 

Dit is verder ook een mooi bruggetje naar het volgende: de uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu het nieuwe menu. Dat betekent ook dat vanaf de volgende firmware update een nieuw topic beschikbaar zal zijn voor feedback en vragen. 

Dat topic is deze:  

In dat topic zie je dat we, na het EK, vanaf 13 juli een nieuwe update (NMC8.0.124_1 & HTML4.125.201) gaan doen. Alleen de twee pilotgroepen daarvoor zijn al wel komende nacht (1 juli) en de nacht van 7 op 8 juli. Dus vandaar dat we het topic al wel vast live hebben gezet. Vragen/opmerkingen over die update graag ook plaatsen in dat topic. Dingen over de huidige firmware kunnen hier.

--------------------

@Vlijm, aanvullende vraag nog even. Je zet dus 's nachts de boel helemaal uit. Hoeveel tijd zit er tussen het aanpassen van je instellingen en het helemaal uitzetten van de ontvanger? En doe je dat dan direct van aan naar uit, of gaat het van aan naar standby en dan naar uit?

Als je van aan direct naar uit gaat, wil je dan eens testen hoe het gaat als je eerst naar standby gaat. Als je dat al deed: hoeveel tijd zit er tussen standby en uitzetten? Als dat minder is dan een half uur, wil je eens testen of dingen wel bewaard blijven als je een half uur wacht? Wil je daarnaast ook je forumprofiel invullen, dan kunnen de ontwikkelaars ook als het nodig is een kijkje nemen naar jouw specifieke account.

@An-DH, ik zie je opmerking ook in het andere topic. Ik ga even navragen of er wat uit is gekomen die laatste keer dat ze de gegevens hebben uitgelezen.

 

 

Gisteravond kwam bij het afspelen van een opgenomen programma weer eens een oud fenomeen voorbij: Voor een paar seconden zwart beeld en geen geluid.

Heel jammer, want het ging wekenlang goed en probleemloos nadat ik de tv-ontvanger had aangesloten met een ultra-high-speed hdmi-kabel.

He, verdorie. Dat is naar, @Katana321 . We nemen dit mee op ons lijstje, maar voor verder doorzetten moet het wel eigenlijk nog weer vaker voor gaan komen. Het kan namelijk ook zijn dat dit ‘gewoon’ een losse, korte, verstoring was die niet per sé gerelateerd is aan eerder. Dus ik kan dit nu wel doorgeven, maar dan is het een enkel datapunt waar ze nog niets mee kunnen. Als het in de komende tijd nou wel vaker voorkomt, laat het vooral weten, want dan heeft het zin om het door te geven.

 

Reputatie 7
Badge +30

de herhaalvraag wilt u de video stoppen zou ik graag verwijderd willen hebben. ik druk al op een stop knop daar wil ik niet nogmaals aan herinnerd worden 

kan men dat in een volgende versie via bijv een menu uit of aanzetten.

Goede vraag, @Berrybaart. De herhaalvraag is er voor als men per ongeluk op de stopknop drukt. En, vanuit persoonlijke ervaring, ik vind hem heel erg handig. Het komt bij mij nog wel eens voor dat ik of zelf op de afstandsbediening ga zitten en op die manier knoppen indruk die ik niet wil indrukken, of de kat banjert erover heen en doet hetzelfde :smile:  Dus ik verwacht niet dat hij weggaat, maar ik neem je verzoek om een zelf in te stellen optie mee, wellicht is dat wel mogelijk.

Reputatie 5
Badge +5

@Erik_ 

in deze topic, nu 2 mnd terug..

 

@Berrybaart

de herhaalvraag wilt u de video stoppen zou ik graag verwijderd willen hebben. ik druk al op een stop knop daar wil ik niet nogmaals aan herinnerd worden 

kan men dat in een volgende versie via bijv een menu uit of aanzetten.

De allernieuwste afstandsbedieningen hebben geen stop-knop. Dan is die extra melding, na drukken op “terug”, wel prettig. Terug en Stop hebben dezelfde IR code. Daar kan dus geen onderscheid gemaakt worden in de software. Die herkent simpelweg niet welke knop gebruikt wordt.

 

kan men dat in een volgende versie via bijv een menu uit of aanzetten.

Dat zou evt. een optie kunnen zijn. Mss dat Erik_ dat aan de ontwikkelaars kan doorspelen.

@Erik_

@Vlijm, aanvullende vraag nog even. Je zet dus 's nachts de boel helemaal uit. Hoeveel tijd zit er tussen het aanpassen van je instellingen en het helemaal uitzetten van de ontvanger? En doe je dat dan direct van aan naar uit, of gaat het van aan naar standby en dan naar uit?

Als je van aan direct naar uit gaat, wil je dan eens testen hoe het gaat als je eerst naar standby gaat. Als je dat al deed: hoeveel tijd zit er tussen standby en uitzetten? Als dat minder is dan een half uur, wil je eens testen of dingen wel bewaard blijven als je een half uur wacht? Wil je daarnaast ook je forumprofiel invullen, dan kunnen de ontwikkelaars ook als het nodig is een kijkje nemen naar jouw specifieke account.

 

Ik zet de instellingen terug zodra ik zie dat ze reset zijn, meestal binnen 5 minuten na opstart. Gebruik de gids veel.

Ik denk dat kijken naar mijn specifieke account niet veel bijdraagt.

In de 1e plaats is het vaker genoemd, en blijkbaar ook al een keer opgelost. Speelt dus niet alleen op mijn account.

Daarnaast zitten we in een verhuistraject. Oud adres (tot 14 dagen geleden) TFT (rock-solid) adsl met V10 en HMB2260 ontvanger met kabel aan modem.

Nu sinds  14 dagen op tijdelijk adres met KPN (rock-solid) adsl met V10 en HMB2260 ontvanger met kabel aan modem. 

Op beide adressen met identieke apparatuur met zelfde fenomeen.

En volgende week verhuizen naar nieuw adres. Internet verhuizing is aangevraagd.

Vanmorgen na opstart zijn de instellingen weer gereset. En nu wil ontvanger wel aan (led van rood naar groen),  maar bleef klok op display staan en dus ook geen beeld op tv. Pas na via menu software opnieuw laden weer beeld. Waarna na 1 minuut volgens scherm weer nieuwe software moest geladen. Daarna verder vandaag geen rare dingen.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de aanvulling, @Vlijm.

Nog een laatste vraag: wanneer is de laatste keer dat je een Frisse Start hebt gedaan (Menu > Instellingen > Systeem)? Als dit al even geleden is, wil je die nog een keer doen? Idealiter minimaal een half uur voordat je de ontvanger weer stroomloos maakt.

De mate waarin dit bij jou (en ook bij An-DH) voorkomt is niet iets dat we verder op grote(re) schaal zien. Daarom is het juist wél nuttig om specifiek naar jou account te kunnen kijken. Het feit dat je op het moment in een verhuistraject zit maakt daarvoor niet uit, het gaat namelijk om de connectie tussen je ontvangers en ons tv platform, wat in de basis losstaat van je internetverbinding an sich. Dus ik (en de iTV mensen) zouden het waarderen als je je klantnummer of iTV abonnementsnummer toch in je forumprofiel zou willen vermelden 🙂 Als je dat doet, wil je 't hier dan even laten weten?

@Erik_

Frisse start doe ik eigenlijk nooit. Zal het zo doen, en dan minmaal half uur wachten met stroomloos maken.

abo nummer itv op tijdelijk adres vermeld

Aanvulling:

Na frisse start meteen weer melding nieuwe software beschikbaar. Zelfde als vanmorgen na software opnieuw laden.

Ook nu deze weer laten installeren.

 

Aanvulling 2:

Tot mijn verbazing was een zelf gemaakte zenderlijst nog beschikbaar na de frisse start. Was wel gedeselecteerd, maar nog wel aanwezig.

@Erik_ 

En vanmorgen weer de instellingen gereset, en melding nieuw tv menu.

Reputatie 7
Badge +30

Ai, ik had gehoopt dat de Frisse Start hier toch in zou helpen 😞 Dank voor het abonnementsnummer. Ik geef dit door aan de iTV mensen en kom er op terug zodra ik reactie heb, @Vlijm

Reputatie 7

Ai, ik had gehoopt dat de Frisse Start hier toch in zou helpen 😞 

@Erik_, Zou het kunnen dat het afmelden en opnieuw aanmelden van de TV ontvanger het probleem zou kunnen verhelpen?

Reputatie 7
Badge +30

Ai, ik had gehoopt dat de Frisse Start hier toch in zou helpen 😞 

@Erik_, Zou het kunnen dat het afmelden en opnieuw aanmelden van de TV ontvanger het probleem zou kunnen verhelpen?

Weet ik niet.  Het is weer aan de iTV mensen doorgegeven, zal dit ook nog even expliciet vragen. Ik kan zelf niet direct een reden bedenken waarom dat zou kunnen helpen, maar ook niet waarom het niet zou kunnen :)

Reputatie 7

Ai, ik had gehoopt dat de Frisse Start hier toch in zou helpen 😞 

@Erik_, Zou het kunnen dat het afmelden en opnieuw aanmelden van de TV ontvanger het probleem zou kunnen verhelpen?

Weet ik niet.  Het is weer aan de iTV mensen doorgegeven, zal dit ook nog even expliciet vragen. Ik kan zelf niet direct een reden bedenken waarom dat zou kunnen helpen, maar ook niet waarom het niet zou kunnen :)

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat het verwijderen en weer terug zetten van een TV ontvanger in het abonnement soms een wondermiddel leek te zijn maar ik kan het uiteraard ook mis hebben. :wink:

@Erik_  @An-DH @wjb 

 

Twee accounts, twee V10s en 2 HMB2260s met precies dezelfde gedragingen. Ik weet dat het niet onmogelijk is, maar dat is wel heel toevallig..

Zijn An-DH en ik dan echt de enige die 's nachts hun ontvanger uit zetten en deze problemen hebben?

 

 

Reputatie 5
Badge +5

@Erik_  @An-DH @wjb 

 

Twee accounts, twee V10s en 2 HMB2260s met precies dezelfde gedragingen. Ik weet dat het niet onmogelijk is, maar dat is wel heel toevallig..

Zijn An-DH en ik dan echt de enige die 's nachts hun ontvanger uit zetten en deze problemen hebben?

 

 

Hallo Vlijm,

Ik heb 2x een Arris Vip 2952 V2 😊

Het feit dat wij de ontvanger geheel uitzetten én ook graag afwijkende instellingen gebruiken (eigen zenderlijsten, kleuren, enz) betekent vast dat wij tot een kleine groep behoren. 
En wellicht zijn er ook klanten die niet op dit forum komen maar wel tegen dit probleem aan lopen?

Enige wat ik nog een keer kan melden. De medewerker van de IT afd. bevestigde mij dat de “fout” was gevonden via de uitgelezen bestanden. En de test SW die erna op een van mijn Arris boxen is gezet heeft 2 maanden geen enkele keer de instellingen verloren! Het kan dus zeker opgelost worden. 

Nog een aanvulling: het probleem is bij mij begonnen bij het introduceren van de 1e versie van SW nieuwe Tv menu. Ervoor had ik geen problemen. 
 

Wat ik weet van de introductie van de Arris bij Telfort ( later dan en naast de HMB's) is dat de specs en de inwendige 100 % overeen kwamen. Mogelijk ook het uiterlijk. Alleen de leverancier was anders.

En ik denk zelf dat heel wat mensen de kleur aanpassen (mogelijkheid werd enthousiast ontvangen hier), en eigen zenderlijsten maken.

Ik heb geen idee wanneer het bij mij begonnen is. In mijn beleving nog niet zo heel lang geleden. Overgang Telfort - KPN?

 

Vanmorgen waren de instellingen weer gereset. Lijkt wel of het nu iedere dag gebeurt. Gisteravond eerst ontvanger op standby voor het uitzetten.

Valt me nu op dat in TV Menu wel de kleur wordt gereset, maar niet de tijd info balk en niet maak tv-beeld  zichtbaar.

Ook krijg ik na iedere reset nog steeds de tip de kleur van het menu op oranje te zetten…. :grin:

Jumbo, Trekpleister en AH reageren sneller op de actualiteit….

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Vlijm! Het is niet de bedoeling dat je ontvanger dagelijks (uit zichzelf) reset. Als dit blijft voorkomen, maak dan even een eigen topic aan, zodat een moderator met je mee kan kijken. Het oranje menu is voor de sportzomer! Niet alleen voor voetbal:blush:, vandaar dat het oranje menu nog even blijft:innocent:

Hi @Vlijm! Het is niet de bedoeling dat je ontvanger dagelijks (uit zichzelf) reset. Als dit blijft voorkomen, maak dan even een eigen topic aan, zodat een moderator met je mee kan kijken. Het oranje menu is voor de sportzomer! Niet alleen voor voetbal:blush:, vandaar dat het oranje menu nog even blijft:innocent:


@Erik_  reageert hier in dit topic regelmatig over dit onderwerp, ook met aanvullende vragen. Ook  @An-DH heeft dit issue al meerdere malen aangekaart. Hier maar ook in eigen topics. Wil het maar hier houden.

Hi @Vlijm! Het is niet de bedoeling dat je ontvanger dagelijks (uit zichzelf) reset. Als dit blijft voorkomen, maak dan even een eigen topic aan, zodat een moderator met je mee kan kijken. Het oranje menu is voor de sportzomer! Niet alleen voor voetbal:blush:, vandaar dat het oranje menu nog even blijft:innocent:

Lisa,

Wat is het oranje menu? Het enige dat heb gezien is dat het zo mooie menu bij sport nu is veranderd voornamelijk geschikt voetbal. Houden we dit de hele zomer?. @wjb had hier beschreven dat we het tot maximaal tot 11 juli 2021 zouden moeten uitzingen. Nu ben ik bang, dat dit voetbal menu de hele zomer blijft.

Het oude menu was veel beter geschikt voor deze sportzomer hoor, want naast voetbal is er deze zomer ook de OS,  de Tour de France, Wimbledon, de Formule 1 op Zandvoort en eigenlijk nog veel meer sport. 

Reputatie 7

@wjb had hier beschreven dat we het tot maximaal tot 11 juli 2021 zouden moeten uitzingen. 

Ik had het alleen toen niet over het oranje menu of het "mooie" menu bij Sport nu maar over het verschrikkelijke EK voetbal op de televisie. :wink:

Vanmorgen waren de instellingen weer gereset. Lijkt wel of het nu iedere dag gebeurt. Gisteravond eerst ontvanger op standby voor het uitzetten.

……...

En vanmorgen weer.

Reputatie 7
Badge +30

Balen, @Vlijm :-(. Ik ga het doorgeven. Even voor de zekerheid: het is bij jou alleen de kleur die weer teruggaat naar het oude? Of valt je verder nog iets op?

Balen, @Vlijm :-(. Ik ga het doorgeven. Even voor de zekerheid: het is bij jou alleen de kleur die weer teruggaat naar het oude? Of valt je verder nog iets op?

@Marcia_ 

Kleur naar blauw ipv donker, zenderlijst weer naar alle zenders ipv eigen gemaakte lijst en start herinnering naar uit ipv aan

ter info: 

@Erik_   meldde al dat hij het ook zou doorgeven