KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik mis de blauwe knop functie om vanuit de gids op te nemen. Klopt dit?

Ik krijg sinds de update de zenderlijst te zien¿

Nu moet je naar de betreffende zender (tergend langzaam) scrollen. 

Reputatie 1

Menu is super traag en loopt telkens vast. Slecht update! 

Reputatie 7
Badge +7

Ik mis de blauwe knop functie om vanuit de gids op te nemen. Klopt dit?

Ik krijg sinds de update de zenderlijst te zien¿

Nu moet je naar de betreffende zender (tergend langzaam) scrollen. 

@Anneke-Anna Je kunt vanuit de gids opnemen met de Rec-knop op de AB.

Reputatie 7
Badge +16

Menu is super traag en loopt telkens vast. Slecht update! 

Welke ontvanger heb je @Hap81?

Reputatie 7
Badge +10

Ik mis de blauwe knop functie om vanuit de gids op te nemen. Klopt dit?

Ik krijg sinds de update de zenderlijst te zien¿

Nu moet je naar de betreffende zender (tergend langzaam) scrollen. 

@Anneke-Anna Je kunt vanuit de gids opnemen met de Rec-knop op de AB.

Yes, bedankt! (Ik moet nog steeds wennen aan de nieuwe witte ab en veranderende functies nu)

@Jayminee

- en waarom kan je van comedy central en spike tv geen aflevering meer terug kijken? De groene pijltjes zijn niet/nauwelijks aanwezig. 

Dat staat los van de software. Heb nog de oude en hier is ook bijna niks terug te kijken van deze zenders.

- Waar kan ik zien hoelang ik een programma heb gepauzeerd.

Staat dat dan niet meer in de infobalk onderin? Je kunt ‘m zichtbaar maken met de gele knop. I.t.t. de oude software staat die balk bij pauze er niet continu.

- Waarom is de gids niet bewchikbaar tijdens live pauzeren? Dit was voorheen wel mogelijk.

Oh, dat is jammer. Maar de nieuwe software en platform zijn gelukkig wel weer veel flexibeler voor aanpassingen dan het 13 jaar oude platform. Dus wat niet is….

Reputatie 4
Badge +4

@Paul_ 

Ik had je al een DM gestuurd en ben enige tijd geleden overgezet naar de nieuwe firmware en menu. Tot op heden geen last gehad van lagging op de Samsung tv en de VIP5202's draaien nu perfect:thumbsup:

Dank nog voor je medewerking en inspanning.

 

Cheers

Ook wij ervaren met het nieuwe menu heel af en toe een blokkerig beeld maar dat herstelt zich dan ook direct weer. Met het oude menu hadden wij hier nooit maar dan ook nooit last van.

Het is mijns inziens wel iets waar KPN een gedegen onderzoek naar zou moeten doen.

Ik ervaar dit ook erg. KPN gebeld en ze konden niks vinden, de enige oplossing was de modem te resetten en anders een nieuwere modem opsturen, wat niet gaat helpen en heb gezegt dat dat niet nodig was omdat de modem gewoon goed was. Nu de software opnieuw geïnstalleerd maar merkt wel na de installatie dat hij vroeg dat er een nieuwere software geïnstalleerd moest worden  terwijl ik dat net al gedaan had. Vreemd. 

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_

Ik had je al een DM gestuurd en ben enige tijd geleden overgezet naar de nieuwe firmware en menu. Tot op heden geen last gehad van lagging op de Samsung tv en de VIP5202's draaien nu perfect:thumbsup:

Dank nog voor je medewerking en inspanning.

 

Cheers

Fijn om te lezen!

Na gebruik van de nieuwe layout een paar vraagjes:

 

- Waar kan ik zien hoelang ik een programma heb gepauzeerd. 

- Waarom is de gids niet bewchikbaar tijdens live pauzeren? Dit was voorheen wel mogelijk.

- Waarom zijn er foto's van tv programmas in de gids zichtbaar? De leesbaarheid van de kleine letters was al een probleem hier, maar door die foto is het nog kleiner geworden.

- daarnaast zou ik graag de optie zien om zelf de kleur van het menu te bepalen (bijv. Dag/nacht modus).

- en waarom kan je van comedy central en spike tv geen aflevering meer terug kijken? De groene pijltjes zijn niet/nauwelijks aanwezig. 

Zie Peter zijn bericht voor de meeste antwoorden, maar dit zijn wel duidelijke en goede signalen. Bijvoorbeeld de “kleine letters”. Persoonlijk herken ik dit niet, maar heb het nu wel enkele keren voorbij zien komen. De tijd van live pauzeren kun je inderdaad niet zien op dit moment. Weet dus dat we alle signalen doorsturen naar de developers. Daar wordt het dan besproken, en kunnen we alleen maar weer van leren.

Algemenere zaken zoals het signaal dat de gids trager is bijvoorbeeld is altijd iets waar aan gewerkt wordt. Ik krijg wel het gevoel dat het zeer verschillend is bij mensen, dus dat is opmerkelijk.

Verder moedig ik iedereen alleen maar aan om feedback te geven. We reageren niet individueel op elk stukje feedback, maar alles wordt gelezen/doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +7

@Paul_

 

 

Algemenere zaken zoals het signaal dat de gids trager is bijvoorbeeld is altijd iets waar aan gewerkt wordt. Ik krijg wel het gevoel dat het zeer verschillend is bij mensen, dus dat is opmerkelijk.

@Paul_  Dat de snelheid van de gids zo verschillend is, is vooral zo opmerkelijk omdat het verschillend is op 2 types tv-ontvangers die gelijke specificaties hebben. 

Bij mij duurt het maar liefst 3 seconden(!) voordat de info van de gids op het scherm staat. Aangezien wij hier bijna alles via de gids regelen (zappen en opnemen) is dit hoogst irritant. Zeg maar onaanvaardbaar.

Reputatie 7
Badge +10

Loop hier tegen een bug aan. 
 

Na het pauzeren tijdens een programma terugkijken kan er ineens niet meer teruggekeken worden.

Ik heb de ontvanger uitgezet met de knop achter en nu start het hele kastje niet meer op.

 

Reputatie 7
Badge +25

Loop hier tegen een bug aan. 
 

Na het pauzeren tijdens een programma terugkijken kan er ineens niet meer teruggekeken worden.

Ik heb de ontvanger uitgezet met de knop achter en nu start het hele kastje niet meer op.

 

Hoi! Dus je pauzeert een programma tijdens Terugkijken. En dan kun je 'm niet meer verder laten afspelen? Dus je drukte op play, en wat gebeurde er dan precies?

Je hebt de tv-ontvanger uitgezet en start nu niet meer op. Krijg je wel wat in beeld? Zwart beeld? Ik heb zo'n vermoeden dat je nu de tv-ontvanger gaat resetten?

Reputatie 7
Badge +10

Loop hier tegen een bug aan. 
 

Na het pauzeren tijdens een programma terugkijken kan er ineens niet meer teruggekeken worden.

Ik heb de ontvanger uitgezet met de knop achter en nu start het hele kastje niet meer op.

 

Hoi! Dus je pauzeert een programma tijdens Terugkijken. En dan kun je 'm niet meer verder laten afspelen? Dus je drukte op play, en wat gebeurde er dan precies?

Je hebt de tv-ontvanger uitgezet en start nu niet meer op. Krijg je wel wat in beeld? Zwart beeld? Ik heb zo'n vermoeden dat je nu de tv-ontvanger gaat resetten?


Klopt.

Reset is idd bezig, software reinstall, moest zonder menu (standby knop 2260 gedrukt)  want het beeld bleef zwart.

Kreeg eerst de melding dat het programma niet geladen kon worden en toen zwart beeld en een foutcode die ik vergeten ben op te schrijven 🙈

Reputatie 7
Badge +25

Helder. Laat je weten of het allemaal weer opstart? Ik geef het door.

Reputatie 7
Badge +10

Na software reset, wat heel traag ging, gekozen voor uitstellen nieuwe software. 

En ineens is het kinderslot actief, zeer vreemd.  En blijft actief terwijl ik dit nu weer heb uitgezet. Op ‘nee’

En staat toch de nieuwe software erop terwijl ik voor uitstellen had gekozen. Alle zenders zijn ineens vergrendeld met het kinderslot. Dit terwijl het echt uitstaat. 

*En menu blijft leeg. 

Heb je dit probleem met de 5202 of met de 2260, @Anneke-Anna ?

Reputatie 7
Badge +10

Heb je dit probleem met de 5202 of met de 2260, @Anneke-Anna ?


2260 Staat hier ergens ook wel tussen :-) 

Wat bedoel je “staat er tussen”? Doet die het wel of niet?

Overigens: @ChrisWissink heeft hier beschreven hoe foutcode 307 op te lossen met de 5202.

Reputatie 7
Badge +10

Hopelijk laatste spam bericht 🙈

De software kon niet langer worden uitgesteld werd er getoond, ontvanger heeft nu weer de laatste software.
 

En serie terugkijken (verder kijken waar ik gebleven was) lukt weer. Hopelijk blijft het zo. 

Reputatie 7
Badge +10

Wat bedoel je “staat er tussen”? Doet die het wel of niet?

 


Toch een reactie van mijn kant hierop.

Want ik vind dat jouw reactie wel wat vriendelijker had gemogen.
Paul haakte als KPN medewerker hier op in, blijkbaar was het helder genoeg voor hem en daar gaat het uiteindelijk om.

Je doet veel voor het forum en kudo’s voor jou, waarschijnlijk worden er dan een paar oogjes dichtgeknepen vanuit KPN, maar hoe ik tegen jouw soms toch manier van reageren aankijk is dat  ik vond dat je kortaf reageert, tegen het kattige aan.

Moet je zelf weten, maar ik bedank hier voor, dus ga mijn vragen in het vervolg graag voorbij. Dank je bij voorbaat.


Je vroeg welke ontvanger ik heb en dat heb ik beschreven hierboven als je dat gelezen had. Scheelt frustratie van meerdere kanten. 

Want ik vind dat jouw reactie wel wat vriendelijker had gemogen.

Hier wil ik nog even op ingaan. Dat Paul dit had gevraagd heb ik gewoon niet gezien. Dan kan je ook gewoon reageren met: “sorry Peter, dit heeft Paul al gevraagd”.

Dan waren we klaar geweest. Dan om het nu meteen als onvriendelijk te bestempelen terwijl ik het gewoon behulpzaam bedoel.

Reputatie 3
Badge

Hoe staat het met het onderzoek naar klachten dat de gids en het menu traag zijn? Opmerkingen als “daar hebben we tijdens de test geen klachten over gehad” zijn niet heel behulpzaam. Als ik de afgelopen paginas terug lees zie ik dat ik niet de enige ben.     

Het is makkelijk te controleren. Ik wil wel een filmpje maken waaruit blijkt dat het 3 seconden duurt.    

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoe staat het met het onderzoek naar klachten dat de gids en het menu traag zijn? Opmerkingen als “daar hebben we tijdens de test geen klachten over gehad” zijn niet heel behulpzaam. Als ik de afgelopen paginas terug lees zie ik dat ik niet de enige ben.     

Het is makkelijk te controleren. Ik wil wel een filmpje maken waaruit blijkt dat het 3 seconden duurt.    

Het is in onderzoek. Het is iets wat uitgezocht moet worden en dat is niet in 3-5 dagen gedaan. Geduld is het sleutelwoord. Als er meer bekend is dan wordt dat hier vast wel gemeld. 

Reputatie 7

Ik wil wel een filmpje maken waaruit blijkt dat het 3 seconden duurt.    

Dat zou ik graag willen zien. Wij hebben één 8001 en twee 2260's en op alle drie de TV ontvangers is de gids heel snel dus vind ik het heel interessant om te zien wat jij ervaart.

 

Reputatie 3

Harstikke leuk menu maar gebruikt te veel geheugen.

 

Op mijn hmb2260v2 reageert alles veel te traag!