KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

Het is raar dat veel mensen geen last hebben, maar dat alle mensen die wél last hebben allemaal precies 3 seconden noemen.    

Dat klinkt heel kort, maar als je een beetje een zapper bent (zoals ik) voelt dat heel lang. 

Drie seconden is een eeuwigheid, één seconde is eigenlijk al te lang.

Reputatie 7
Badge +7

Het is raar dat veel mensen geen last hebben, maar dat alle mensen die wél last hebben allemaal precies 3 seconden noemen.    

Dat klinkt heel kort, maar als je een beetje een zapper bent (zoals ik) voelt dat heel lang. 

Drie seconden is een eeuwigheid, één seconde is eigenlijk al te lang.

@wjb  en @Medenker   Overigens gaat het verlaten van de gids ook tergend langzaam hier. Weliswaar geen 3 secondes maar toch zeker 2.

Ik hoop op een spoedige oplossing door de techneuten.

Reputatie 3

@Medenker  op verzoek van de techneut heb ik vorige week vrijdag al een filmpje gemaakt van het opstarten van de gids en de link naar hem gestuurd. Uit het filmpje bleek dat de opstarttijd bij mij ook 3 seconden duurt. Dit is verder nog in onderzoek. Samen met een ander probleem dat ik af en toe ervaren heb.

Fijn, dan hoef ik het niet te doen :)    

Het is raar dat veel mensen geen last hebben, maar dat alle mensen die wél last hebben allemaal precies 3 seconden noemen.    

Dat klinkt heel kort, maar als je een beetje een zapper bent (zoals ik) voelt dat heel lang. 

Die drie seconden zit ik ook op. Krijg het idee dat er teveel data geladen moet worden om het soepel te maken. 

Edit*

Is trouwens ook traag met door zappen naar de volgende pagina

Geweldige update, het ziet er een stuk frisser uit en ik heb het gevoel dat de 4k decoder een stuk stabieler is dan voor de update. 

 

Ik heb wel twee feedback puntjes

1. Het zou fijn zijn als je de screensaver voor de radio kunt instellen, zodat bijvoorbeeld altijd de tijd wordt weergegeven. 

2. Dat je tijdens het radio luisteren de aquarium of haard app kunt aanzetten, met geluid van de radio ipv geblub en geknisper ;) 

 

Reputatie 3
Badge

Ik heb net via “ Menu, instellingen, Systeem” voor “frisse start” gekozen.     

De ontvanger herstart, en na een paar minuten heb je weer beeld. De ontvanger vraagt dan om de rest van de software te installeren, of dit later te doen. Ik heb gekozen voor “later”  

 

En daar was de oude, snelle gids weer!   

 

Afijn, even later de ontvanger uitgezet en ging de nieuwe software alsnog installeren. En ja hoor, weer het trage menu… :(

 

Nog een puntje van ergernis: als ik via de gids naar een zender ga, en ik druk dan op OK krijg ik tussenmenu met “nu kijken, terug kijken, opnemen”   

Ik wil gewoon met 1 klik naar die zender. De kans dat ik wil terugkijken of een opname wil plannen is minimaal, maar áls ik dat wil vind ik een extra stap niet erg. 

Ik wil gewoon met 1 druk van zender wisselen. 

 

En: hoe zet ik bij opnames de ondertiteling 888 uit? 

Voorheen door op Home te klikken. Dat werkt wel voor live TV kijken en teletekst uitzetten, maar niet meer voor opnames. Mag die optie terug? 

Reputatie 7

Ik wil gewoon met 1 klik naar die zender.

Helemaal mee eens.

Reputatie 7

​​Overigens gaat het verlaten van de gids ook tergend langzaam hier. Weliswaar geen 3 secondes maar toch zeker 2.

Dat is hier binnen een halve seconde gebeurd.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb net via “ Menu, instellingen, Systeem” voor “frisse start” gekozen.     

De ontvanger herstart, en na een paar minuten heb je weer beeld. De ontvanger vraagt dan om de rest van de software te installeren, of dit later te doen. Ik heb gekozen voor “later”  

En daar was de oude, snelle gids weer!   

Afijn, even later de ontvanger uitgezet en ging de nieuwe software alsnog installeren. En ja hoor, weer het trage menu… :(

@Medenker  Interessante bevinding!

Heb het meteen gemeld in het pilot-deel van het forum.

MAXIMUS:

1. Het zou fijn zijn als je de screensaver voor de radio kunt instellen, zodat bijvoorbeeld altijd de tijd wordt weergegeven. 

2. Dat je tijdens het radio luisteren de aquarium of haard app kunt aanzetten, met geluid van de radio ipv geblub en geknisper ;) 

@MAXIMUS

TV uitzetten. Scheelt behoorlijk stroom. Luisteren via je soundbar / HTS.

Leuke dcf77 (radiocontrolled) klok naast je tv zetten. Gebruikt ook minder dan ingeschakelde tv met tijd op scherm.

Worden nu eerst gebruikers die ook een 4k ontvanger hebben omgezet?

En de gebruikers met alleen HD komen later?

Reputatie 7

Worden nu eerst gebruikers die ook een 4k ontvanger hebben omgezet?

En de gebruikers met alleen HD komen later?

Klopt, zo staat het in ieder geval wel in het openingsbericht van dit topic.

Suuuuuper irritant dat je niet met 1 klik naar een andere zender kan.. doe dit aub weer terug zoals het was

Reputatie 2

Feature request:

Het zou mooi zijn als de infobalk weer is weg te klikken met de Terug-knop. 

Na het kiezen van een zender staat deze onderin beeld. Als ik heel graag die balk weg wil hebben, omdat ik zo snel mogelijk de ondertiteling wil kunnen volgen bijvoorbeeld, dan klikte ik hem weg met "terug". Maar als ik dat nu doe, dan duurt het alleen maar langer voor de balk weg is. 

Reputatie 7

Heb je bij de instellingen in ieder geval wel de duur dat deze info-balk getoond wordt teruggezet naar 2 seconden.

Reputatie 2

Hoi wjb. Nee, want vaak vind ik het wel fijn als ie er staat. 

Alleen af en toe heb ik hem graag snel weg. Dat kon voorheen, dus ben ik daar wat aan gewend.

Als de functie niet terug kan dan wen ik daar vast ook wel aan, net als de dubbelklik in de gids. 

Reputatie 7

Als de functie niet terug kan dan wen ik daar vast ook wel aan, net als de dubbelklik in de gids. 

Die dubbelklik in de gids kan je voorkomen door de play toets te gebruiken i.p.v. de OK toets.

Ik hoop overigens dat ook de OK knop je weer direct naar de uitzending zal gaan brengen.

Badge

Wanneer kunnen we deze update nou eens verwachten? Heb de arris vip2952

Tijdens het kijken van een programma  , ga ik vaak naar de gids om te zien wat ik vandaag op ga nemen, dit op mijn gemakje want ik kan mijn programma blijven volgen vanwege de PIP (picture in picture) . Die is helaas weggehaald !!? 

En wat ook lastiger is geworden. Bij het terugkijken van een programma kan je het onderbreken en de volgende dag bijv weer verder kijken. Je start dan gewoon waar je gebleven bent. Nu zit daar geen geheugen meer op en start het altijd weer bij het begin…. !!?? 

Dringende vraag aan KPN: Graag deze 2 opties weer opnieuw invoeren  

@plofkip .

Eerst zijn abonnementen met 1 of meer 4k ontvangers aan de beurt. Die hebben meer prio omdat deze wijziging ook enkele problemen met de zxv8001 en vip5202 oplost.

Als die abo’s zijn omgezet komen de abonnementen met alleen HD-ontvangers (2260, 2952, 1853) aan de beurt.

De ontvangers 1960 en 1963 zijn over enkele maanden niet meer bruikbaar, die worden niet omgezet naar het nieuwe menu/platform. En het oude platform gaat na de omzetting uit. Die kijkers worden door KPN geïnformeerd en kunnen hun ontvanger(s) omruilen.

Sinds een paar dagen het nieuwe menu, en er zijn plus- en minpunten.

Pluspunten:

  • Afspelen van opnames begint bij 5 minuten
  • Meteen 5 minuten doorspoelen met de blauwe knop

Maar er zijn ook wat minpunten, die het eindoordeel negatief maken:

  • In de lijst met opnames staat de huidige tijd nergens meer (terwijl daar toch meer dan genoeg plaats voor is)
  • Lijst met opnames, klik op een serie, zie ik de lijst met opgenomen afleveringen. Maar nergens als ik door die afleveringen ga, de korte omschrijving (die er in het oude menu wel was). Nu moet ik op OK drukken voor de volledige beschrijving, maar dan kan ik weer niet snel naar de vorige of volgende aflevering (zoals voorheen wel kon), maar moet eerst 'terug’, dan de andere aflevering selecteren en weer OK. Erg onhandig.
  • Als ik tijdens het afspelen van een opname op ‘stop’ druk, vraagt hij nu of ik de opname wil stoppen. Ja natuurlijk, daarom druk ik op die knop. Bij functies die niet te herstellen zijn (bv opname verwijderen) is zo'n vraag nuttig, maar als ik per ongeluk op 'stop’ druk kan ik gewoon weer afspelen en gaat hij keurig verder waar ik gebleven was. Maak desnoods een optie in de instellingen om deze nutteloze vraag uit te zetten.
  • Als ik bij het kijken van een (bv Engelse of Duitse) opname de ondertiteling via teletekst aan heb staan, en de opname even wil pauzeren, ging dat voorheen ook al niet zonder de teletekst uit te zetten (gemiste kans! waarom kan dat niet?). Maar als ik nu op de kop ‘tv’ druk om dat te doen, vraagt hij of ik de opname wil stoppen. Nee, ik wil de teletekst uitzetten want dat kan niet anders!

Ik hoop dat iemand dit leest (ook in deze lange draad) en de feedback gebruikt om het menu te verbeteren.

Reputatie 3
Badge

@plofkip.

Eerst zijn abonnementen met 1 of meer 4k ontvangers aan de beurt. Die hebben meer prio omdat deze wijziging ook enkele problemen met de zxv8001 en vip5202 oplost.

Als die abo’s zijn omgezet komen de abonnementen met alleen HD-ontvangers (2260, 2952, 1853) aan de beurt.

De ontvangers 1960 en 1963 zijn over enkele maanden niet meer bruikbaar, die worden niet omgezet naar het nieuwe menu/platform. En het oude platform gaat na de omzetting uit. Die kijkers worden door KPN geïnformeerd en kunnen hun ontvanger(s) omruilen.

Nee hoor want ik heb dit nieuwe menu al een paar dagen en heb geen 4K ontvangers .

Badge

@PeterG mijn schoonouders hebben het nieuwe menu al 2 weken zonder 4k ontvanger...

Reputatie 7
Badge +10

Ik dacht hier gelezen te hebben dat het abonneenummer werd afgegaan. Ik kan het alleen niet zo snel terugvinden  

Hier is de 2260 ook al bijna een week voorzien van de laatste software. 

Badge

Ik dacht hier gelezen te hebben dat het abonneenummer werd afgegaan. Ik kan het alleen niet zo snel terugvinden  

Hier is de 2260 ook al bijna een week voorzien van de laatste software. 

Hmja het gekke is dat mijn schoonouders veel later lid zijn geworden dan ik.

Reputatie 7
Badge +10

Ik dacht hier gelezen te hebben dat het abonneenummer werd afgegaan. Ik kan het alleen niet zo snel terugvinden  

Hier is de 2260 ook al bijna een week voorzien van de laatste software. 

🤷‍♀️
Er zal vast wel ergens een logica inzitten, ik heb me er alleen (nog) niet in verdiept wat het nieuwe software betreft 😅

Als het gaat om (kritieke) bugs op te lossen zijn die ontvangers vaak het eerste aan de beurt. Het ‘lijkt’ nu willekeurig te gaan.