KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128220 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

Top @Alex_P !

Nu ook nog in specifieke gevallen aan nieuwe klanten een 5202 geven en andere wensen van klanten vervullen😋💪

Reputatie 7
Badge +8

(ik dacht dat ze dit grotendeels hadden weggenomen, maar blijkbaar niet)

Wat bedoel je hiermee?

Ik meende mij te herinneren dat ze mij ooit verteld hadden dat in de tijd sinds HD Glas is geintroduceerd, ze de kwaliteit van de normale streams al zover hadden verbeterd dat het verschil nihil was, maar blijkbaar was dit een waarde-oordeel van die engineer, want de bitrate is nog steeds een duidelijk verschil.

Reputatie 7

Ik hoop toch zo dat KPN dan nu ook even doorpakt en HD-'Glas' op 1 ook snel zal implementeren.

Als ik de reacties lees, krijg ik de volgende indrukken:

KPN verlaat de markt van de lineare TV (want in de toekomst is 8K al helemaal uit de boze)

KPN levert in de toekomst TV alleen nog maar bestemd voor welliswaar goede smartphone beeldscherm formaat (M.a.w. niet geschikt voor een in de toekomst meer normaal kamerbreed beeldscherm

Men kan geen 4K abonnementen meer afsluiten

 

Ik zal het wel helemaal fout hebben, maar voor bestaande klanten vraagt dit volgens mij toch wel echt snel om uitleg in verband met toekomstige (thuis) investeringen. 

 

Reputatie 7

Men kan geen 4K abonnementen meer afsluiten

Jawel hoor, je kunt nog altijd een 4K abonnement afsluiten.

Reputatie 3

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

Goed om te zien! En fijn dat jullie klachten hierover serieus hebben genomen! 😀

En hopelijk in de toekomst inderdaad alsnog HD Glas op 1 (zoals ooit is beloofd door KPN).

Reputatie 7
Badge +12

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

Heel eerlijk wel ontzettend netjes, weet niet of het in de pijpleiding zat alleen het lijkt erop of KPN de ophef over HD Glas zag en zich daar op verkeken hadden en nu de volle focus hierop gaat leggen. Kan niet worden gezegd dat er niet naar klanten wordt geluisterd.

@Ik_Hussel ,

Ik herhaal het vast te veel.Maar ik vraag me wat af.

Heeft een monteur als jij wel de optie om bij een nieuwe klant een 5202 te plaatsen als de klant deze wenst i.p.v de Sagemcom?

Reputatie 3
Badge

HD glas op 1, hoorde ik al 5 jaar, helaas nooit uitgekomen ondanks de vraag van de klanten.

Helaas nog steeds toekomst muziek.

Reputatie 7
Badge +12

@Ik_Hussel,

Ik herhaal het vast te veel.Maar ik vraag me wat af.

Heeft een monteur als jij wel de optie om bij een nieuwe klant een 5202 te plaatsen als de klant deze wenst i.p.v de Sagemcom?

Officheel is het standpunt nee, ik krijg in mijn bon de melding wat er aangesloten wordt. Voorheen kon ik wel een oudere stb plaatsen voor scard of omdat de 5202 storing gaf. (Eerder juist een 5202 plaatsen ivm storing)

Hoe het zit met de tv+ box zit kan ik niet zeggen, in theorie is het denk ik ja, alleen er zit nu ook een prijsverhoging voor de tv+ box bij dus ik durf het je oprecht niet te zeggen, voor ons is het ook nieuw.

 

Dan het niet officiële; van mij zal je hem niet op aanvraag krijgen, mensen met een v10 vragen regelmatig om een box12 maar ik vervang geen werkende apparatuur. Maar het is wel eens gebeurd door een monteur. Ben daar zelf iets te groen voor.

Officheel is het standpunt nee, ik krijg in mijn bon de melding wat er aangesloten wordt. Voorheen kon ik wel een oudere stb plaatsen voor scard of omdat de 5202 storing gaf. (Eerder juist een 5202 plaatsen ivm storing)

Hoe het zit met de tv+ box zit kan ik niet zeggen, in theorie is het denk ik ja, alleen er zit nu ook een prijsverhoging voor de tv+ box bij dus ik durf het je oprecht niet te zeggen, voor ons is het ook nieuw.

 

Ik begrijp dat dat het lastig maakt!Maar als de klant gewoon de volle pond van 3.50 meer wilt betalen en dan een 5202 prima vind, lijkt me dat KPN daar wel mee in kan gaan.Sowieso vind ik dat KPN de klant veel te weinig in keuze laat.Een niet nader te noemen concurrent bied wel keuzes, al kost een omruil op verzoek van klant wel 19,95.Maar wel keuze uit 3 boxen waarvan 2 met dezelfde naam.En als je het dan toch over met de concurrentie hebt, KPN moet daar wel tegen kunnen opboksen.Maar voor groen maakt die omruil weinig uit, die ongebruikte sagemcom die de monteur inneemt kan dan natuurlijk direct weer ergens anders geplaatst worden.

 

Reputatie 7
Badge +7

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

Heel eerlijk wel ontzettend netjes, weet niet of het in de pijpleiding zat alleen het lijkt erop of KPN de ophef over HD Glas zag en zich daar op verkeken hadden en nu de volle focus hierop gaat leggen. Kan niet worden gezegd dat er niet naar klanten wordt geluisterd.

@Ik_Hussel  Eens. Maar ik ben wel benieuwd of dat HD-glas op de tv-box uitvoerig getest is. Want om nou binnen één dag van “nee” naar “ja” te gaan… Ik weet niet hoor. Zou dat voor het “ja” voldoende goed getest zijn? Of was iemand te voorbarig met dat “nee"? Dat vraag ik mij serieus af.

Reputatie 7
Badge +24

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

Heel eerlijk wel ontzettend netjes, weet niet of het in de pijpleiding zat alleen het lijkt erop of KPN de ophef over HD Glas zag en zich daar op verkeken hadden en nu de volle focus hierop gaat leggen. Kan niet worden gezegd dat er niet naar klanten wordt geluisterd.

Op de achtergrond werd hier natuurlijk aan gewerkt aangezien het een grote wens was, dit hebben we echt niet binnen 24 uur voor elkaar gekregen hehe. Ergens in het (distributie)netwerk zat een beperking waardoor dit niet kon, dat is recent opgelost waardoor we nu een betere kwaliteit kunnen bieden aan klanten met voldoende snelheid op hun huisadres. Desalniettemin, erg mooi nieuws. 

Reputatie 5
Badge +6

Nou eerst zien dan geloven of het er komt op de KPN TV+ met de HD glas kanalen.

Het is door een woordvoerder van KPN bevestigd. Heb er alle vertrouwen in dat het ook echt gaat gebeuren. 

Had gedacht dat Ziggo met de Next Mini ook wel hoogwaardige streams zou aanbieden. Maar niet dus, bitrate op dat platform is max 9 Mbit/s. Alleen via DVB-C (coax) bieden ze een vergelijkbare stream. Zie bijvoorbeeld deze review op Tweakers: https://tweakers.net/productreview/290254/ziggo-mediabox-next-mini.html 

Heb niet eens meer coax liggen en zou ook echt niet over willen stappen naar Ziggo. Maar als de HD Glas zenders zouden verdwijnen, zou ik het nog overwegen ook.. Maar gelukkig niets aan de hand.😊 Mooiste zou zijn als KPN er na al die jaren ook nog eens voor zorgt dat HD Glas zenders op 1 en verder komen als je op glasvezel zit. 

 

Reputatie 3

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

Heel eerlijk wel ontzettend netjes, weet niet of het in de pijpleiding zat alleen het lijkt erop of KPN de ophef over HD Glas zag en zich daar op verkeken hadden en nu de volle focus hierop gaat leggen. Kan niet worden gezegd dat er niet naar klanten wordt geluisterd.

Op de achtergrond werd hier natuurlijk aan gewerkt aangezien het een grote wens was, dit hebben we echt niet binnen 24 uur voor elkaar gekregen hehe. Ergens in het (distributie)netwerk zat een beperking waardoor dit niet kon, dat is recent opgelost waardoor we nu een betere kwaliteit kunnen bieden aan klanten met voldoende snelheid op hun huisadres. Desalniettemin, erg mooi nieuws. 

 

Dan is het vooral een communicatieve blunder van KPN geweest! Want gisteren was ergens hogerop binnen KPN vast al wel bekend dat er nog gewerkt werd aan HD Glas op de nieuwe box.

Het stellige 'TV+ Box heeft geen HD Glas en gaat het ook niet krijgen' was dan communicatief toch wel een behoorlijke misser. 😅

Maar heel fijn dat er nu wel definitief goed nieuws is! 😀

Reputatie 6
Badge +8

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

Heel eerlijk wel ontzettend netjes, weet niet of het in de pijpleiding zat alleen het lijkt erop of KPN de ophef over HD Glas zag en zich daar op verkeken hadden en nu de volle focus hierop gaat leggen. Kan niet worden gezegd dat er niet naar klanten wordt geluisterd.

Op de achtergrond werd hier natuurlijk aan gewerkt aangezien het een grote wens was, dit hebben we echt niet binnen 24 uur voor elkaar gekregen hehe. Ergens in het (distributie)netwerk zat een beperking waardoor dit niet kon, dat is recent opgelost waardoor we nu een betere kwaliteit kunnen bieden aan klanten met voldoende snelheid op hun huisadres. Desalniettemin, erg mooi nieuws. 

Eerlijk gezegd krijg ik toch een beetje het idee dat KPN de shitload aan klachten hier in deze thread niet verwacht had. Jullie introduceren hier met veel bombarie TV+ en vervolgens staat de helft van alle 10 de pagina's vol met klachten van mensen over het ontbreken van deze zenders. Dat was gewoon niet de verwachte reactie.

Hopelijk neemt KPN dit verhaal eens serieus en gaan ze sowieso wat doen aan de lage bandbreedte/kwaliteit van de meeste HD zenders. Als jullie “de beste kwaliteit TV” willen bieden, dan begint dat met de beeldkwaliteit. En daarmee leggen jullie het al enige jaren af tegen Ziggo.

Reputatie 7

Mooiste zou zijn als KPN er na al die jaren ook nog eens voor zorgt dat HD Glas zenders op 1 en verder komen als je op glasvezel zit. 

En eigenlijk niet alleen als je op glasvezel zit maar mijns inziens zouden de HD-"Glas" zenders ook aan de VDSL abonnees beschikbaar gesteld moeten worden.

Dat is ook de reden waarom ik het woordje "Glas" consequent tussen aanhalingstekens zet.

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

@Alex_P  kan je bij de nieuwe internet propositie nog steeds je abonnement hoger of lager zetten per maand, of is het fixed voor 12 maanden na het afsluiten van het contract?

Erg goed nieuws aangaande de TV, ik zou het TV gedeelte namelijk opgezegd hebben als glasHD er niet op zichtbaar zou worden. En als ik toch naar het KPN+ kastje over zou moeten in de komende jaren. 

Net de nieuwste AppleTV geïnstalleerd en die is echt heel snel met NLziet en het opbouwen van een stream/beeld, volledig reclameloos. Daar is een live stream 9.3Mbit/s.

Met het terugbrengen van glasHD heeft KPN weer een antwoord over de kwaliteit as, en kunnen we ook in de toekomst van het scherpste beeld genieten. Dank voor het luisteren!

NLziet:

 

Mooiste zou zijn als KPN er na al die jaren ook nog eens voor zorgt dat HD Glas zenders op 1 en verder komen als je op glasvezel zit. 

En eigenlijk niet alleen als je op glasvezel zit maar mijns inziens zouden de HD-"Glas" zenders ook aan de VDSL abonnees beschikbaar gesteld moeten worden.

Dat is ook de reden waarom ik het woordje "Glas" consequent tussen aanhalingstekens zet.

Eens vanuit gebruikersperspectief, ik weet alleen niet of die multicast streams op een DSLAM aanwezig zijn. Het heeft mogelijk wat meer impact dan het doorlaten in de GUI van de TV ontvanger.

Grote kans dat het bij vele klanten voor blijdschap zorgt, en dan is de transitie naar glasHD 601 → op 1 ook weer gemakkelijker ;-)

Reputatie 7

Daar is een live stream 9.3Mbit/s.

NLziet:

 

Uit jouw grafiek lees ik af dat die stream gemiddeld eigenlijk niet meer dan zo'n 6,5Mbps kan zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

@Alex_P  kan je bij de nieuwe internet propositie nog steeds je abonnement hoger of lager zetten per maand, of is het fixed voor 12 maanden na het afsluiten van het contract?

 

 @Wopper. Ja, daar verandert niets aan. Binnen je propositie kun je nog altijd schakelen tussen de verschillende snelheden, 100 of 200 of 1000 Mbit/s. 

Daar is een live stream 9.3Mbit/s.

NLziet:

 

Uit jouw grafiek lees ik af dat die stream gemiddeld eigenlijk niet meer dan zo'n 6,5Mbps kan zijn.

 

95% getal onderin.

 

Dit is van een KPN STB op een niet glas zender, ter referentie dat mijn meting lijkt te kloppen @wjb 

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik denk dat KPN helemaal wil stoppen met de HD-"Glas" zenders, ze komen in ieder geval niet naar de TV+ Box.

@wjb daar ben jij absoluut niet blij mee, terwijl er steeds meer klanten bijkomen die van koper naar glasvezel gaan.

Reputatie 6
Badge +8

Daar is een live stream 9.3Mbit/s.

NLziet:

 

Uit jouw grafiek lees ik af dat die stream gemiddeld eigenlijk niet meer dan zo'n 6,5Mbps kan zijn.

Dat klopt ook als je kijkt op de site van NLZiet:
https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360027118951-Hoeveel-data-verbruikt-NLZIET-

 

Voor de hoogste kwaliteit gebruiken we ongeveer 0,75 MB per seconde. Dit is gelijk aan 6Mbps: als je een internet verbinding van 100 Mbps hebt, gebruiken wij dus 6% van die bandbreedte