KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128250 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Vandaag ben ik ook overstag gegaan naar de nieuwe propositie, ...

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Hallo @wjb ik plaats mijn ervaringen en vragen binnen dit topic. Wordt vervolgd.

 

Nu de TV+ box Live is gegaan, de volgende vraag.

Bij de TV+ box zijn de opnames, films en series niet met Dolby surround. Er is duidelijk een verschil te zien met de streams via de Fritzbox online meter. 

Er worden dus andere streams gebruikt dan op de VIP5202 en andere oudere TV ontvangers. Het lijkt erop dat dezelfde streams gebruikt worden als je opnames, films enz...kijkt via de mobiele KPN apps.

Gaat hier nog verandering inkomen?

Staat je box wel op multicast?

Dat je een verschil ziet op de online meter is begrijpelijk en hoeft niets te maken te hebben met een andere (lees mindere) aanvoerstream. De TV+ decoder gebruikt een meer efficiëntere compressietechniek waardoor een stream met minder bandbreedte aangeboden kan worden.

Reputatie 7
Badge +24

Ik wacht nog even. Maar zal ook wel gaan.

Reputatie 7

De TV+ decoder gebruikt een meer efficiëntere compressietechniek waardoor een stream met minder bandbreedte aangeboden kan worden.

@TvG2016, De TV+ Box gebruikt naar mijn weten exact dezelfde TV streams als de "gewone" TV boxen. De gebruikte bandbreedte is naar mijn weten ook exact hetzelfde.

Hopelijk gaat KPN een keer over op AV1 maar zolang er nog 2260's, 2952's en 5202's in de markt zijn zal KPN vast en zeker gewoon voor SD en HD h.264 gebruiken en voor UHD h.265.

Reputatie 6
Badge +6

Staat je box wel op multicast?

Dat je een verschil ziet op de online meter is begrijpelijk en hoeft niets te maken te hebben met een andere (lees mindere) aanvoerstream. De TV+ decoder gebruikt een meer efficiëntere compressietechniek waardoor een stream met minder bandbreedte aangeboden kan worden.

Jazeker, deze staat op Multicast. Als ik gewoon naar de Nederlandse TV zenders ga, zie ik netjes een multicast stream op de Fritzbox en Dolby geluid. Maar mijn opnames op de KPN TV+ box geven geen Dolby mee en wel op de VIP5202.

Zie hieronder een opname die ik bekijk van RTL4 met Dolby geluid. Bovenste is met de VIP5202 en onderste met de TV+ box. Dus precies dezelfde opname gestart alleen op de TV+ box zonder Dolby. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik wacht hier nog even alle ontwikkelingen af. Hd zenders komen. Geluid heeft nog verbetering nodig, de opname en terugkijk streams hebben nog geen dolby 5.1. 

Verder qua gebruik is het wel mijn ding. Ik heb nog niet gekeken welk voor of nadeel het abonnement voor mij geeft.

Is er overigens al iets bekend mbt de geluidstream van opnamens en terugkijken? 

Ik wacht nog even (heel lang).

Er zit nog geen Videoland (abonnement, wel de app) in de nieuwe propositie. Verder beperkingen qua HDglas. En opnames en na live pauzeren (geen Dolby 5.1 o.a.)

Verder scheelt het op mijn zeer uitgebreide pakket maar 2,18. ESPN moet ik gaan betalen, pluspakket wordt gratis. Nu andersom.

Reputatie 7

@Sebas14, Het is mij wel duidelijk waarom je via de TV+ box stereo geluid hebt bij het kijken van opnames terwijl je via jouw 5202 bij dezelfde opname dolby 5.1 geluid hebt.

Het blijkt dat de TV+ box de opnames vanuit het (online) unicast TV platform ophaalt terwijl de gewone TV ontvangers die vanaf het (gewone) multicast TV platform ophalen.

In de onderstaande screenshots is blauw communicatie op vlan 4 (KPN TV) en groen communicatie op vlan 6 (Internet). Op beide screenshots wordt dezelfde opname teruggekeken. In het eerste screenshot is dat via een 5202 en in het tweede screenshot via de TV+ box.

Via 5202:

 

Via TV+ Box (7022):

Het online TV platform ondersteunt geen dolby 5.1 en dus heb je stereo geluid.

 

Zo te zien is er nog flink wat werk te verzetten door KPN om dit nieuwe product te vervolmaken. 😖

Reputatie 5
Badge +2

Heb er toch een vraag over ik zie dat deze nieuwe tv ontvanger wifi6 ondersteund hoe moet je dat instellen want ik heb hem met WiFi verbonden met de box 12 maar als ik in de cliënt list kijk is die verbonden met 2.4 ghz 

Mijn overige apparaten zijn wel netjes met 5ghz verbonden en mijn tablet en laptop netjes met WiFi 6 

Zijn voor de tv ontvanger er bepaalde critria waar je aan moet voldoen mvg 

Reputatie 7

Heb er toch een vraag over ik zie dat deze nieuwe tv ontvanger wifi6 ondersteund hoe moet je dat instellen want ik heb hem met WiFi verbonden met de box 12 maar als ik in de cliënt list kijk is die verbonden met 2.4 ghz 

Geef hem even wat tijd, als het goed is verhuist hij vanzelf naar 5GHz.

Heb er toch een vraag over ik zie dat deze nieuwe tv ontvanger wifi6 ondersteund hoe moet je dat instellen want ik heb hem met WiFi verbonden met de box 12 maar als ik in de cliënt list kijk is die verbonden met 2.4 ghz 

Mijn overige apparaten zijn wel netjes met 5ghz verbonden en mijn tablet en laptop netjes met WiFi 6 

Zijn voor de tv ontvanger er bepaalde critria waar je aan moet voldoen mvg 

Hallo @Mike2165 ook de 2.4-band ondersteunt wifi 6 ax, mits dit geactiveerd is binnen het modem.

Het wifi-systeem bepaalt de optimale verbinding, in jouw geval is dat blijkbaar de 2.4-band.

 

Reputatie 5
Badge +2

Heb er toch een vraag over ik zie dat deze nieuwe tv ontvanger wifi6 ondersteund hoe moet je dat instellen want ik heb hem met WiFi verbonden met de box 12 maar als ik in de cliënt list kijk is die verbonden met 2.4 ghz 

Mijn overige apparaten zijn wel netjes met 5ghz verbonden en mijn tablet en laptop netjes met WiFi 6 

Zijn voor de tv ontvanger er bepaalde critria waar je aan moet voldoen mvg 

Hallo @Mike2165 ook de 2.4-band ondersteunt wifi 6 ax, mits dit geactiveerd is binnen het modem.

Het wifi-systeem bepaalt de optimale verbinding, in jouw geval is dat blijkbaar de 2.4-band.

 

Oke geweldig bedankt voor je antwoord ax staat idd aan op 2.4 en 5 ghz 

Reputatie 6
Badge +6

@wjb ja dus vergelijkbaar wat ik dus ook hier zie en meet.

Wel jammer, want nu hebben nieuwe klanten eigenlijk niet het optimale geluid (waaronder Dolby) wat de bestaande klanten wel hebben. En dat is dus bij de opnames, terugkijken, on demand, films en series.

Had dan even een paar updates gewacht met uitbrengen. Dat is toch wel even een dingetje zeg maar...

Reputatie 7

Had dan even een paar updates gewacht met uitbrengen. Dat is toch wel even een dingetje zeg maar...

Dat ben ik volledig met je eens. Geen HD-"Glas" en geen Dolby 5.1 en daarnaast, mijns inziens, best nog wel een flink aantal verbeterpunten t.a.v. de gebruiksvriendelijkheid.

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

 

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

Ik denk dat KPN ook verdere levering van gloednieuwe VIP5202 staakt.Van de 2260 en 2952 werden ook al langere tijd geen nieuwe meer van geproduceerd, ik denk vanaf de komst van de 5202.Misschien dat dat ook voor haast zorgt.

Maar deze box is duidelijk nog niet af, ik lees ook wat verhalen van herstartende boxen.

dat er gewoon geen keuze voor een oude ontvanger is, is zo jammer.Maar ik hoor verder niet dat andere behalve ik(en @wjb  dan)daar echt mee zitten helaas.

Reputatie 5
Badge +2

 

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

Ik denk dat KPN ook verdere levering van gloednieuwe VIP5202 staakt.Van de 2260 en 2952 werden ook al langere tijd geen nieuwe meer van geproduceerd, ik denk vanaf de komst van de 5202.Misschien dat dat ook voor haast zorgt.

Maar deze box is duidelijk nog niet af, ik lees ook wat verhalen van herstartende boxen.

 ​​​​​​  

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

Ik lees het vrij veel op meerdere forums inderdaad, dus niet echt een individueel probleem denk ik…😔Hopelijk word dat voor de mensen die er last van hebben snel opgelost.

Reputatie 7

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

En ook dat is dus heel verschillend. Ik heb dat apparaat toch al een tijdje in huis maar van herstarts heb ik tot nu toe geen last gehad. Misschien dat het één of twee keer voorgekomen is. Nu gebruik ik ook nauwelijks apps op die TV+ Box dus wellicht dat die instabiliteit veroorzaakt wordt door apps die niet correct werken i.c.m. de Android TV launcher (TV+ "app') van KPN.

Zal misschien ook aan de manier van aansluiten liggen.

Reputatie 5
Badge +2

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

En ook dat is dus heel verschillend. Ik heb dat apparaat toch al een tijdje in huis maar van herstarts heb ik tot nu toe geen last gehad. Misschien dat het één of twee keer voorgekomen is. Nu gebruik ik ook nauwelijks apps op die TV+ Box dus wellicht dat die instabiliteit veroorzaakt wordt door apps die niet correct werken i.c.m. de Android TV launcher (TV+ "app') van KPN.

Ik heb hem origineel verder niks gedownload kwa apps

Reputatie 5
Badge +2

Zal misschien ook aan de manier van aansluiten liggen.

Rechstreeks op de box 12 met een kabel aangesloten kan je niet veel verkeerd aan doen 

Reputatie 5
Badge +2

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

Ik lees het vrij veel op meerdere forums inderdaad, dus niet echt een individueel probleem denk ik…😔Hopelijk word dat voor de mensen die er last van hebben snel opgelost.

Maar ja, hoort ook wel bij sagemcom: Herstartende V12 gebeurt ook vrij vaak😜

Misschien ben ik wat negatief, maar het is wel de realiteit vind ik.KPN laat veel steken vallen nu.

Met de box 12 nooit last van gehad

Reputatie 3
Badge

Die herstart komt misschien door app update van android op de achtergrond.

Reputatie 5
Badge +2

Die herstart komt misschien door app update van android op de achtergrond.

Dat zou het kunnen verklaren inderdaad 

Reputatie 5
Badge +2

Ze geven er wel trouwens een goed hdmi kabeltje erbij 8K 60hz. Kudos hiervoor