KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128172 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Voor mij dus (nog) niet interessant, €2,50 per maand méér betalen èn de glaszenders kwijtraken, géén vooruitgang, of KPN moet voor bestaande klanten met een leuke aanbieding komen.

 

Reputatie 7
Badge +20

KPN TV+ alleen streamen kost 3,50 per maand.

 

Dus we huren dan een Android box voor € 3,50. per maand en daar komen dus de kosten van de diverse apps nog boven op.

 

 

Voor app's hoef je nooit te betalen.

Kijk ook naar de Smart tv, Smart phone, tablet, etc.

Je moet alleen voor de streamingdienst betalen.

Reputatie 7
Badge +20

Voor mij dus (nog) niet interessant, €2,50 per maand méér betalen èn de glaszenders kwijtraken, géén vooruitgang, of KPN moet voor bestaande klanten met een leuke aanbieding komen.

 

 

Als er geen glasvezelkanalen meer op zitten, is voor mij elk bedrag te hoog.

Beeldkwaliteit vind ik heel erg belangrijk.

Ik vind zelfs dat alle HD kanalen in de originele stream moeten.

Laat KPN er ook even duidelijk bij zetten in het openingsverhaal dat de glaszenders (nog) niet beschikbaar zijn op de nieuwe tv-decoder.

 

@joop2011 zo lees ik dat niet. 

"Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer"

Daar lees ik dus toegang tot die streamingdiensten.

 

Dan had er moeten staan:

Toegang tot diverse apps waaronder Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer"

 

Voor mij komt dit over als een random Android box huren via KPN. Dan kan je net zo goed alleen internet afnemen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Zou zelfs, als inmiddels ex-tester nog niet aanraden deze box als vast te gebruiken. Hij is heel snel en ineens gelanceerd en nog niet af.  Daarnaast krijg je minder voor meer, zoals geen glas zenders. 

 

Voor mij komt dit over als een random Android box huren via KPN. 

Daar komt het eigenlijk ook op neer als je die van €3,50 per maand kiest. Je betaald dan eigenlijk puur de updates.

Hallo @Chrizziey is de geheimhoudingsplicht vanaf vandaag ook opgeheven en is de box dus uit de testfase?

 

 

Maar voor bepaalde doelgroepen is dit toch ook gewoon niks? Bijvoorbeeld ouderen, die zijn m.i veel beter af met de oude boxen.Ik vind dat KPN ook nieuwe klanten gewoon die optie moet geven.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Chrizziey is de geheimhoudingsplicht vanaf vandaag ook opgeheven en is de box dus uit de testfase?

Ja, de box is vanaf nu standaard voor iedere nieuwe klant. De huidige boxen worden niet meer uitgeleverd. Geheimhouding is nu klaar, want de box is live. 

Maar voor bepaalde doelgroepen is dit toch ook gewoon niks? Bijvoorbeeld ouderen, die zijn m.i veel beter af met de oude boxen.Ik vind dat KPN ook nieuwe klanten gewoon die optie moet geven.

Het precieze weet ik niet, maar deze box is vanaf nu de standaard, ik vermoed ook dat het huidige platform langzaam richting het einde gaat. Ook gezien de updates al maanden niet meer worden uitgebracht. 

Op dit moment heb ik een bestelling lopen per 1/02/23

& In dat pakket zit als goed is nog het VIP5202 in.

Nu lees ik meerdere berichten dat deze “ oud “ is ?

en niet meer te bestellen is, hoe zit dit?

Wat krijg ik straks dan thuis 🏡 Of staat deze box los van alles.

Reputatie 3
Badge

 Nieuwe klanten kunnen alleen nog maar TV+ bestellen. Het is voor hen niet mogelijk om een 5202 of ouder te krijgen.

Ik voorspel je dat dit RAMPZALIGE gevolgen zal hebben t.a.v. klanttevredenheid als er niet grote stappen gezet worden om de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de TV+ Box sterk te verbeteren.

Is de nieuwe KPN+ box dan slechter dan de HMB 2260, die ik b.v. nog steeds heb?

Als je mijn berichten leest dan zou je daar zelf conclusies aan kunnen verbinden.

Laat ik mij maar niet gaan uitwijden over de pro's en con's van de TV+ Box, daar is het nu nog te vroeg voor.

Dan wacht ik liever op een KPN Apple TV app met dezelfde functionaliteiten als deze Android box want in principe is deze nieuwe box hetzelfde als de Apple TV. Dan heb ik de HMB ook niet meer nodig.

 

Maar voor bepaalde doelgroepen is dit toch ook gewoon niks? Bijvoorbeeld ouderen, die zijn m.i veel beter af met de oude boxen.Ik vind dat KPN ook nieuwe klanten gewoon die optie moet geven.

Het precieze weet ik niet, maar deze box is vanaf nu de standaard, ik vermoed ook dat het huidige platform langzaam richting het einde gaat. Ook gezien de updates al maanden niet meer worden uitgebracht. 

Jammer.

Ik vond het oude platform(ook na de update van 2020) erg prettig.Net als familie.

Dat was ook één van de voordelen van KPN vind ik.

Ik lees dat deze decoder de Amlogic S905X4 bevat. Ik lees dan verder elders dat deze SoC ook AV1 ondersteund. Ondersteunt de TV+ Box de AV1 codec?

 

En zoals ik de reacties hier lees, wordt deze STB effectief gezien en dus gelijk behandelt als een stream via de KPN iTV app? I.e. geen glas zenders, maar ook dat sommige kanalen niet hierop beschikbaar zijn?

 

@Paul_  Tip aan KPN: maak een kader aan in de Kennisbank waar de rechten en specificaties worden uitgelegd omtrent kanalen, opnames en bitrates. (glasHD)

De 5202 is in principe een Android ontvanger die KPN naar Linux door Arris heeft laten omzetten. Deze decoder kan dus in principe terug naar Android of KPN dit gaat doen is overigens nog maar de vraag. Kost waarschijnlijk een bepaald geldbedrag. En wellicht is een swap goedkoper. Maar het zou kunnen. Alleen kan je er geen Chromecast inzetten als functionaliteit. 

Reputatie 7
Badge +16

Jammer.

Ik vond het oude platform(ook na de update van 2020) erg prettig.Net als familie.

Dat was ook één van de voordelen van KPN vind ik.

Ik vermoed he? Of dit ook het geval is een tweede ;) @Verse Muntthee.

 

En zoals ik de reacties hier lees, wordt deze STB effectief gezien en dus gelijk behandelt als een stream via de KPN iTV app? I.e. geen glas zenders, maar ook dat sommige kanalen niet hierop beschikbaar zijn?

Nee, de stream wordt net als de reguliere ontvangers behandeld als multicast. Alleen de HD Glaskanalen zijn niet beschikbaar op deze tv+ box. 

Op dit moment heb ik een bestelling lopen per 1/02/23

& In dat pakket zit als goed is nog het VIP5202 in.

Nu lees ik meerdere berichten dat deze “ oud “ is ?

en niet meer te bestellen is, hoe zit dit?

Wat krijg ik straks dan thuis 🏡 Of staat deze box los van alles.

Hallo @Zeeuwse als je glasvezel hebt, mag je hopen dat je de 5202 krijgt, dan heb je de glaszenders 661 t.e.m. 670, er bij, betere beeldkwaliteit en dat wordt door de nieuwste decoder (nog) niet ondersteund.

 

Reputatie 7

Dan wacht ik liever op een KPN Apple TV app met dezelfde functionaliteiten als deze Android box want in principe is deze nieuwe box hetzelfde als de Apple TV. Dan heb ik de HMB ook niet meer nodig.

Ik verwacht niet dat KPN met een TV app voor de Apple TV zal komen en al helemaal niet nu we zien dat haar nieuwe TV ontvangers op Android TV draaien.

Op dit moment heb ik een bestelling lopen per 1/02/23

& In dat pakket zit als goed is nog het VIP5202 in.

Nu lees ik meerdere berichten dat deze “ oud “ is ?

en niet meer te bestellen is, hoe zit dit?

Wat krijg ik straks dan thuis 🏡 Of staat deze box los van alles.

Hallo @Zeeuwse als je glasvezel hebt, mag je hopen dat je de 5202 krijgt, dan heb je de glaszenders 661 t.e.m. 670, er bij, betere beeldkwaliteit en dat wordt door de nieuwste decoder (nog) niet ondersteund.

 

Als het goed is stond er inderdaad de 5202 bij bestellingen ( Pakket 📦

Reputatie 7
Badge +16

Als het goed is stond er inderdaad de 5202 bij bestellingen ( Pakket 📦

Als je een bestelling hebt gedaan voor 23-01-2023 krijg je de Arris VIP5202, bestellingen gedaan vanaf vandaag worden uitgeleverd met de TV+ box. 

Reputatie 5

@Klant101 Hier wat extra info gevonden:  https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/kpn-tv-plus-box/

Dan hangt het van de Apps en aanbieder af of er ook gebruik gemaakt wordt  van de mogelijkheden.

Jammer.

Ik vond het oude platform(ook na de update van 2020) erg prettig.Net als familie.

Dat was ook één van de voordelen van KPN vind ik.

Ik vermoed he? Of dit ook het geval is een tweede ;) @Verse Muntthee.

 

Ok!

Hopelijk gaat het platform voorlopig niet uit, en als een nieuwe klant het persé wil dat er nog een 5202 geleverd kan worden(wellicht achteraf).

Reputatie 4
Badge +4

Op dit moment is het zo als ik via de KPN iTV app kijk heb ik ongeveer 20 sec vertraging op de normale Arris kastjes, is het nu dus ook het geval bij deze nieuwe ontvanger dat deze vertraging er is? Als dit zo is dan is dat wel een dingetje voor Bvb voetbal, dan juichen de buren 20 sec eerder dan dat wij de goal te zien krijgen.

Als het goed is stond er inderdaad de 5202 bij bestellingen ( Pakket 📦

Als je een bestelling hebt gedaan voor 23-01-2023 krijg je de Arris VIP5202, bestellingen gedaan vanaf vandaag worden uitgeleverd met de TV+ box. 

Word deze dan een keer vervangen ? Voor de TV Box dan

Reputatie 3
Badge

Ik gebruik nu de 5202 en ook Nokia stream box, die kan ik dan mooi weglaten en alles in 1 box gebruiken.

Die Nokia box gebruik ik voor bijvoorbeeld F1pro.

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Dan wacht ik liever op een KPN Apple TV app met dezelfde functionaliteiten als deze Android box want in principe is deze nieuwe box hetzelfde als de Apple TV. Dan heb ik de HMB ook niet meer nodig.

Ik verwacht niet dat KPN met een TV app voor de Apple TV zal komen en al helemaal niet nu we zien dat haar nieuwe TV ontvangers op Android TV draaien.

Dat weet je niet...het is het uitsluiten van een groep gebruikers die gewoon een Apple TV hebben en daar ook alles mee kunnen doen waar ze hun huidige kastje of dat nieuwe KPN+ model niet voor nodig hebben...