KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128191 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Bij bepaalde achtergronden heeft dit wel voordelen.

Op Disney+ en HBO Max hebben wij het daarom ook zo ingesteld.😉

Reputatie 7

@wjb

Bij bepaalde achtergronden heeft dit wel voordelen.

Op Disney+ en HBO Max hebben wij het daarom ook zo ingesteld.😉

Ik gebruik nooit ondertiteling maar ik kan me iets voor de geest halen dat ik de ondertiteling tijdens de test wel eens aangezet had en daarbij de achtergrond doorzichtig had gemaakt.

Badge

@TonM1965

Zo ziet de ondertiteling op de TV+ er uit. Die hoef je bij zenderwisseling niet steeds uit te zetten.

Teletekst zit niet bij npo 1, 2 of 3 maar is een losse app.

 

Is dat voor oudere mensen te begrijpen? Toevoegen van ondertitels bij NPO klink redelijk omslachtig.

Ik probeer mijn schoonouders van Ziggo naar KPN te bewegen, maar begin nu sterk te twijfelen of dit een verstandig besluit is.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb

Bij bepaalde achtergronden heeft dit wel voordelen.

Op Disney+ en HBO Max hebben wij het daarom ook zo ingesteld.😉

Ik gebruik nooit ondertiteling maar ik kan me iets voor de geest halen dat ik de ondertiteling tijdens de test wel eens aangezet had en daarbij de achtergrond doorzichtig had gemaakt.

 

Wij gebruiken het soms bij de BBC en bij niet Nederlandse films en series.😉

Reputatie 7

Blijkbaar werkt de onderstaande instelling niet op de ondertiteling van NPO 1, 2 en 3.

 

Het werkt wel, maar niet op de TV+ launcher.

Wel als je KPN TV kijkt via de Android-TV app, die ik ook op de box heb. 

Na jaren tevreden met de Arris decoder geleefd te hebben. Heb ik sinds 29-1 de nieuwe Android based TV+ box. Deze box heeft in mijn geval wel een eigenaardigheid. Ik heb thuis een bedraad en draadloos netwerk op basis van Aruba Instant On hardware(alles met CAT6 bekabeling (gemeten en gecertificeerd)). Met de Arris decoder nooit problemen gehad om deze via mijn Instant On netwerk aan te sluiten en te gebruiken.

Met de nieuwe Android box kan ik deze wel via mijn Instant On netwerk configureren en gebruiken, zolang de stroom niet van de box gaat. Zodra de box een keer zonder stroom heeft gezeten of een firmware update heeft gehad, kan de box de KPN TV+ app niet geactiveerd krijgen. Je krijgt een wazige melding in beeld. Maar de box gaat pas weer werken als deze een keer rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten. Als de box zich heeft kunnen aanmelden, dan kan de kabel weer omgewisseld worden en werkt de box via mijn Instant On netwerk werken.

Ik hoop dat KPN dit nog fixt, want het is wel een hele knullige oplossing op deze manier.

In de woonkamer heb ik voldoende aansluitingen om direct op de experiabox aan te sluiten. Op zolder heb ik die luxe helaas niet en moet de decoder via de Instant On apparatuur lopen.

Daarnaast zou het goed zijn, dat aan de klant wordt vertelt dat deze nieuwe decoder nog niet de HD glas kanalen  doorgeeft. Ik kan me voorstellen dat klanten met een 4k tv teleurgesteld gaan zijn met deze box...

Reputatie 1

Ik heb sinds vandaag de nieuwe tv+ box. TV doet het matig, hij is al een aantal keer uit het niets opnieuw gaan opstarten. Apps werken niet of heel traag. Bij Netflix laden sommige series helemaal niet, andere heel traag en haperen dan. Geluid doet het ook niet, en als deze het wel doet is het een harde ruis. Bij de Prime app precies hetzelfde probleem.

Graag een oplossing want zo heb ik helemaal niets aan deze box.

Ik heb sinds vandaag de TV+ ontvanger, tot zover nog tevreden. Enige probleem is dat in de NPO app ik wil wisselen naar een kinderprofiel en dit vervolgens niet goed gaat je komt namelijk dan niet in de kinderomgeving en kan gewoon alle content die op NPO Start/Plus staat starten.

Nu kan het zijn dat dit natuurlijk gewoon een probleem in de NPO app is in combinatie met Android TV 11 of het is een probleem in combinatie met de KPN firmware? 

Ik heb de NPO ook alvast een bericht gestuurd.

Reputatie 1

Ik heb sinds vandaag de nieuwe tv+ box. TV doet het matig, hij is al een aantal keer uit het niets opnieuw gaan opstarten. Apps werken niet of heel traag. Bij Netflix laden sommige series helemaal niet, andere heel traag en haperen dan. Geluid doet het ook niet, en als deze het wel doet is het een harde ruis. Bij de Prime app precies hetzelfde probleem.

Graag een oplossing want zo heb ik helemaal niets aan deze box.

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb:

  • Druk op het huisje van de afstandsbediening.
  • Blader naar het tandwieltje rechts bovenin en druk op OK.
  • Blader naar Apparaat en druk op OK.
  • Blader naar Apparaatvoorkeuren en druk op OK.
  • Blader naar Weergave en Geluid en druk op OK.
  • Blader naar Geavanceerde geluidsinstellingen en druk op OK.
  • Blader naar indelingen selecteren en druk op OK.
  • Standaard staat Automatisch ingeschakeld. Probeer:
    • Kies voor Passthrough als je een surround sound systeem hebt. Zorg er wel voor dat de tv ook op Passthrough staat als het geluid via de tv naar de geluidsapparatuur gaat.
    • Kies voor Stereo als je bij live tv kijken of op Netflix blikkerig geluid ervaart. Deze instelling helpt ook bij zachte gesprekken ten opzichte van het achtergrondgeluid. 
Reputatie 2

Hoi,

Dacht neem contact met KPN op voor het nieuwe KPN+ abonnement 

Werd me gevraagd of ik een smart televisie heb wat ik dus niet heb en kon dus niet het KPN+ abonnement nemen 

Wat ik erg raar vind een smart tv hebben al die app’s al in het menu waarom zou je dan nog KPN+ nemen en oudere tv’s die ik eentje heb hebben geen app’s

Heb nu wel korting en wacht wel weer af tot ooit mijn tv aan vervanging toe is om KPN+ te nemen

Reputatie 7

Werd me gevraagd of ik een smart televisie heb wat ik dus niet heb en kon dus niet het KPN+ abonnement nemen 

Wat een onzin, die persoon die jij gesproken hebt heeft er werkelijk niets van begrepen.

Reputatie 2

Werd me gevraagd of ik een smart televisie heb wat ik dus niet heb en kon dus niet het KPN+ abonnement nemen 

Wat een onzin, die persoon die jij gesproken hebt heeft er werkelijks niets van begrepen.

Nou weet je dat dacht ik eigenlijk ook, het was een oudere mevrouw die ik heb gesproken

Theootje, heb je wel wel met 0800-0402 gebeld. Gewoon nogmaals bellen. De nieuwe TV+ BOX is juist ideaal voor tv's zonder smart 😉👌

Reputatie 2

Theepotje, heb je wel met 0800-0402 gebeld. Gewoon nogmaals bellen. De nieuwe TV+ BOX ideaal voor tv's zonder smart 😉👌

Ik heb gebeld met 0800-0402 en gisteren een nieuw contract afgesloten weet niet of dat nu nog kan

Reputatie 7
Badge +30

Na jaren tevreden met de Arris decoder geleefd te hebben. Heb ik sinds 29-1 de nieuwe Android based TV+ box. Deze box heeft in mijn geval wel een eigenaardigheid. Ik heb thuis een bedraad en draadloos netwerk op basis van Aruba Instant On hardware(alles met CAT6 bekabeling (gemeten en gecertificeerd)). Met de Arris decoder nooit problemen gehad om deze via mijn Instant On netwerk aan te sluiten en te gebruiken.

Met de nieuwe Android box kan ik deze wel via mijn Instant On netwerk configureren en gebruiken, zolang de stroom niet van de box gaat. Zodra de box een keer zonder stroom heeft gezeten of een firmware update heeft gehad, kan de box de KPN TV+ app niet geactiveerd krijgen. Je krijgt een wazige melding in beeld. Maar de box gaat pas weer werken als deze een keer rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten. Als de box zich heeft kunnen aanmelden, dan kan de kabel weer omgewisseld worden en werkt de box via mijn Instant On netwerk werken.

Ik hoop dat KPN dit nog fixt, want het is wel een hele knullige oplossing op deze manier.

In de woonkamer heb ik voldoende aansluitingen om direct op de experiabox aan te sluiten. Op zolder heb ik die luxe helaas niet en moet de decoder via de Instant On apparatuur lopen.

Kun je iets meer vertellen over hoe je netwerk en aansluitingen er thuis uitzien, @MaBr1973? En wat voor melding je krijgt te zien? Dan kunnen we dit meenemen richting het tv team.

 

Werd me gevraagd of ik een smart televisie heb wat ik dus niet heb en kon dus niet het KPN+ abonnement nemen 

Wat een onzin, die persoon die jij gesproken hebt heeft er werkelijks niets van begrepen.

Nou weet je dat dacht ik eigenlijk ook, het was een oudere mevrouw die ik heb gesproken

Excuses hiervoor, @Theootje. Deze collega heeft het inderdaad nog niet helemaal begrepen als ik het zo lees. We zijn de afgelopen tijd hard bezig geweest om te zorgen dat alle collega’s zo goed mogelijk op de hoogte zijn van wat TV+ is en hoe het werkt. Maar het kan voorkomen dat iemand toch iets niet helemaal snapt. Of misschien een informatiesessie gemist heeft. We blijven ook de komende tijd gewoon doorgaan met het informeren van alle collega's over TV+. Dus ik verwacht dat dit beter gaat bij een volgend gesprek :)

Reputatie 2

Werd me gevraagd of ik een smart televisie heb wat ik dus niet heb en kon dus niet het KPN+ abonnement nemen 

Wat een onzin, die persoon die jij gesproken hebt heeft er werkelijks niets van begrepen.

Nou weet je dat dacht ik eigenlijk ook, het was een oudere mevrouw die ik heb gesproken

 

Excuses hiervoor, @Theootje. Deze collega heeft het inderdaad nog niet helemaal begrepen als ik het zo lees. We zijn de afgelopen tijd hard bezig geweest om te zorgen dat alle collega’s zo goed mogelijk op de hoogte zijn van wat TV+ is en hoe het werkt. Maar het kan voorkomen dat iemand toch iets niet helemaal snapt. Of misschien een informatiesessie gemist heeft. We blijven ook de komende tijd gewoon doorgaan met het informeren van alle collega's over TV+. Dus ik verwacht dat dit beter gaat bij een volgend gesprek :)

Snap ik alleen ik heb nu een verlengt contract zonder KPN+ en zit daar nu een jaar aan vast en kan dan geen KPN+ krijgen omdat dat dan weer een nieuw contract zal zijn 

@TonM1965

Zo ziet de ondertiteling op de TV+ er uit. Die hoef je bij zenderwisseling niet steeds uit te zetten.

Teletekst zit niet bij npo 1, 2 of 3 maar is een losse app.

 

Is dat voor oudere mensen te begrijpen? Toevoegen van ondertitels bij NPO klink redelijk omslachtig.

Ik probeer mijn schoonouders van Ziggo naar KPN te bewegen, maar begin nu sterk te twijfelen of dit een verstandig besluit is.

Dat denk ik wel @Onsdenis . Ondertiteling is makkelijk aan te zetten. Werkt alleen nog niet op BBC, ARD, ZDF en WDR.

En teletekst via app is wat ingewikkelder natuurlijk. Mijn moeder van bijna 85 gebruikt NOS Teletekst via de app in haar smartphone.

Ze wil niet anders meer. 

Reputatie 7

@Theootje, Een geluk bij een ongeluk is dat je door de wijziging van da algemene voorwaarden contract vrij bent to 31 maart en dus kostenloos kunt overstappen.

Reputatie 7
Badge +30

@NicolevandenBroek62, ik heb je recente berichten (plus de reacties daarop van wjb) verplaatst naar je eigen topic. Daar zal van ons uit nog aan toegekomen worden. Maar als je iets wilt wijzigen of opzeggen zul je bij de klantenservice moeten zijn. Daarmee kunnen we je op het forum niet helpen.

@Steffen14

 

Wat zijn mit kastjes?

Wat betekend mit??

 

Voor de Experabox (als je de Box12 nog niet had) en voor de KPN tv decoders 5202 krijg je als het goed is een retourbon en een retourdoos.

 

Ik ga ervan uit dat je de 2de draadloos via WIFI hebt aangesloten.

DVS kan je beter niet gebruiken.😉

 

Xiaomi mi tv box S (mitv kastjes)

ik heb 3 tv+ android boxen . 1x via wifi. 

en geen modem van kpn maar Fritzbox. en een Fritzwlan 2400 . op de fritz 2400 kan trouwens heel goed een netwerkkabel worden gebruikt. werkt goed en snel.

Reputatie 4
Badge +3

@PeterG Ondertiteling ziet er veel beter uit dan via de 5202. Nu maar hopen dat KPN snel bekend maakt dat zij de AV gaan wijzigen en dat ik mijn abonnement kan wijzigen😉.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen,

 

Mogelijk dat deze vraag al eens gesteld maar zie zo het antwoord niet met deze hoeveelheid berichten. 😊

Vandaag krijg ik de nieuwe tv+ ontvangers.

Nu gaat m'n nieuw (verleng)contract pas volgende donderdag in.

Kan ik vandaag deze tv+ boxen al aansluitien (ipv  HMB2260) of moet ik wachten tot de 9e omdat er ergens bij KPN iets omgezet moet worden dat ik via deze ontvangers ga kijken?

 

Groet,

Theo

Inmiddels heb ik deze box ook in huis. Wat mij betreft mag ie weer retour:

  • ik heb geen Google account en wil er ook geen, toch heb ik dat nodig om apps te installeren, hier is door KPN niet goed over nagedacht 
  • zappen langs de zenders gaat na verloop van tijd enorm traag: 7 seconden voor de nieuwe zender begint te spelen
  • eigen zenderlijst is niet mogelijk, je kunt wel favorieten instellen, maar het is niet mogelijk om een zelf samengestelde zenderlijst als standaard in te stellen (Arris) kan dat wel
  • een keertje net naast de Home knop klikken op de afstandsbediening tovert weer een Google venster tevoorschijn, met de melding dat ik moet inloggen 

Jammer dat KPN je zo in een hoek forceert met een Android oplossing. Ik hoop dat de Arris boxen blijven en de klant een keuze wordt geboden. Mijn Arris ligt hier nog, die sluit ik weer aan, de Android box gaat weer terug naar verzender.

Reputatie 7
  • ik heb geen Google account en wil er ook geen, toch heb ik dat nodig om apps te installeren, hier is door KPN niet goed over nagedacht 

Ik snap die aversie tegen een Google account niet.

Waar ben je bang voor?

Zelf gebruik ik al jaren een apart Google account voor mijn Android TV devices en ik heb nog nooit gemerkt dat Google dat account aan mij als persoon heeft kunnen koppelen. 

 

Mijn Arris ligt hier nog, die sluit ik weer aan, de Android box gaat weer terug naar verzender.

Ik ben bang dat dat niet zal gaan. Als het goed is zal jij die Arris TV ontvanger moeten retourneren en zal deze afgesloten worden.