KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128220 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 1

De geluidsproblemen worden hier er alleen maar erger op. Ik zit nu vaak tv te kijken via mijn ipad want het geluid valt constant weg. Soms heb ik helemaal geen geluid. Maar wel €60,- per maand betalen voor tv kijken op mijn ipad. 
 

KPN geef toe dit product hadden jullie nooit mogen uitbrengen. En weet je wat vreemd is, ik heb met de pilot meegedaan en toen geen problemen gehad met geluid. Dus wat doen jullie verkeerd?

ik hen echt spijt dat ik ben overgegaan naar tv+ want het is gewoon bagger 

Reputatie 7

Ach ja die reclame op een Android tv (box).

Valt wel reuze mee.

Op een gewone Android/Google TV valt de reclame inderdaad reuze mee. Het startscherm op een TV+ Box wordt echter getoond vanuit de Android TV launcher en die is op de TV+ Box niet van Google maar van KPN. Het is dus KPN die bepaalt welke reclame zichtbaar is.

Reputatie 3
Badge +1

Kloppen mijn aannames dat je itv niet meer kunt afnemen als nieuwe klant, ook als je later weer klant wordt na tv+ gehad te hebben? https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-na-migratie-tv-terug-naar-interactieve-tv-niet-mogelijk/

En: Is aan te geven wanneer de tv+ streams de kwaliteit van de itv-streams zullen benaderen of matchen?

Reputatie 7

En weet je wat vreemd is, ik heb met de pilot meegedaan en toen geen problemen gehad met geluid. Dus wat doen jullie verkeerd?

Gedurende vrijwel de gehele pilot was er nog geen multicast en alleen stereo geluid. Multicast en daarmee ook Dolby 5.1 is pas heel laat in de pilot toegevoegd en heb je dan ook nauwelijks kunnen testen.

Reputatie 7

Kloppen mijn aannames dat je itv niet meer kunt afnemen als nieuwe klant, ook als je later weer klant wordt na tv+ gehad te hebben?

Klopt.

 

En: Is aan te geven wanneer de tv+ streams de kwaliteit van de itv-streams zullen benaderen of matchen?

Er is eens gezegd met een maandje of twee à drie maar formeel geeft KPN geen termijn. Dit betreft overigens de HD+ streams, vergelijkbaar met de HD-"Glas" streams op de "oude" TV ontvangers.

Reputatie 2

Ik heb die meldingen van Pathé etc helemaal niet,  zou dat misschien komen omdat ik onder de pin en privacy opties de schuifjes bij persoonlijke tv tips en berichten op de TV heb uitstaan?

Reputatie 7
Badge +30

En dat je doodgegooid wordt met reclame voor Pathé thuis omdat de TV+ Box altijd op het startscherm opstart vind jij ook prima.

Ik snap oprecht niet dat wij ons dat allemaal maar door de strot laten duwen.

De reclame op het startscherm dat heeft een Android tv ook sinds de grote update aan verandering door google in het opbouw structuur al ruim een jaar lang en er zijn meer dingen aan toegevoegd denk dat KPN daar weinig aan kan doen. 

Update apps  doet KPN ook niet alleen eigen (hard/software) wat er in gebakend, dan wat onder onder google laat staan het Chromecast gedeelte zit.

Android tv doet KPN ook niet updaten en dagelijks of enkele updates per week komen voor  door google, neem aan dat de tv+ box het zelfde is als met een Android tv en zelfde structuur opbouw heeft en via google Play onder je account icoon kun je de updates zien wat er wordt geüpdatet en welke versie, algemeen wordt het Android gedeelte door google geüpdatet ook de bugs en verbeteringen etc. 

Als google met Android tv 13 komt is de vraag of KPN het mogelijk maakt om op de tv+ box net als een fabrikant van je tv ben je afhankelijk ook krijgt de nieuwe versie, alles moet samenwerken met nieuwe software versie. neem aan dat de  tv+ box geen open versie is zoals in de vrije markt en op bepaald manier is dichtgetimmerd en in eigen beheer wil houden zoals met de vrije modem die je zelf mag aanschaffen.

Ik kan ook  mateloos aan de afstandsbediening  ergeren met reclame voorkeur keuze knoppen want  dat is het eigenlijk, zoals Netflix primevideo  Rakuten tv Disney+ etc. die er op prijkt en je kunt zien dat er steeds meer bij komen zal wel flink  gesponsord worden door en met fabrikanten ook KPN

Over reclame en Google en KPN enzo. Want ik denk dat er wat interpretatieverschil is. Wij tonen geen ‘reclame’ op het hoofdscherm. Wat we op het hoofdscherm laten zien zijn tegelrijen van verschillende categorieën. Gebaseerd op wat wij denken en weten dat iemand gebruikt. Nu op TV is (als je live TV in het abonnement hebt) de standaardrij. Wat daaronder staat kan verschillen maar is onderverdeeld in rijen met onze content (populaire tv programma's, opnames, of inderdaad, de top 20 aan populaire Pathé Thuis films) en rijen met content van streaming apps. En die laatste zie je ook alleen als de desbetreffende app geïnstalleerd is. 

Welke tegelrijen je dan ook ziet zal met enige regelmaat wisselen. Gisteren gaf ik aan dat ik deze zag:

 Maar onder favoriete apps krijg ik eerst Nu populair, en dan Opnames, en dan pas de Top 20 van Pathé Thuis.

Nu zie ik, na Mijn favoriete apps: Nu populair, Opnames, Gisteren populair, Het beste van NPO, Netflix, YouTube, HBO en Prime. En is Pathé niet aanwezig.

Het zelf kunnen indelen van het hoofdscherm is iets wat op de planning ligt, maar daar is nog geen datum voor bekend.

 

Verder wat betreft Google:; die doet niets. Het is onze box. WIj bepalen wat er te zien is en wij doen de updates voor zowel de Android firmware als de TV+ app. Wel worden de updates die wij aan Android doen waar nodig door Google gecertificeerd. Dat moet omdat we anders gebruik kunnen maken van de Play Store en aanverwante Google services. 

Reputatie 7

Ik heb die meldingen van Pathé etc helemaal niet,  zou dat misschien komen omdat ik onder de pin en privacy opties de schuifjes bij persoonlijke tv tips en berichten op de TV heb uitstaan?

Ik zie momenteel ook niets van Pathé Thuis op het startscherm. Het is echter wachten op het moment dat KPN ervoor kiest om die wel weer zichtbaar te maken. Dit lijkt zelfs op individuele basis ingesteld te worden want @Erik_ ziet, naar ik begrijp, momenteel wel de Top 20 films van Pathé Thuis. (Klik)

Reputatie 7
Badge +20

Kloppen mijn aannames dat je itv niet meer kunt afnemen als nieuwe klant, ook als je later weer klant wordt na tv+ gehad te hebben?

Klopt.

 

 

Maar dit klopt niet.

Want ITV is er nog steeds.

Ook de nieuwe DIW7022 werkt met ITV.

Zelfs Ziggo werkt met ITV op de Next.

 

Wat wel klopt is, je kan niet meer terug naar o.a. de abonnementsvorm Hussel.

Reputatie 6
Badge +6

Ik had het een paar artikelen geleden over het opstarten waar je meestal een schietgebedje moet doen, nou nu ook weer. Dit scherm had ik nog niet gezien. Als ik niks doe, blijft het zo staan. Oplossing: stroom eraf, even wachten en er weer op. Wanneer ik uitschakel (stop met tv kijken en het uit zet) gaat hij niet in de ‘eco modus’. 

Reputatie 7

Wat we op het hoofdscherm laten zien zijn tegelrijen van verschillende categorieën. Gebaseerd op wat wij denken en weten dat iemand gebruikt. Nu op TV is (als je live TV in het abonnement hebt) de standaardrij. Wat daaronder staat kan verschillen maar is onderverdeeld in rijen met onze content (populaire tv programma's, opnames, of inderdaad, de top 20 aan populaire Pathé Thuis films) en rijen met content van streaming apps. En die laatste zie je ook alleen als de desbetreffende app geïnstalleerd is. 

@Erik_, Is dat recent gewijzigd immers ik heb nooit de Pathé Thuis app geïnstalleerd gehad maar toch kreeg ik tot voor kort de Top 20 films van Pathé Thuis wel op het startscherm te zien. Op zo'n moment ervaar je dat toch echt als reclame immers je krijgt prominent een rij films te zien van een dienst die je (nog) niet afneemt en waarvan het dus lijkt dat KPN je over wil halen om die dienst af te nemen.

Reputatie 7
Badge +8

En weet je wat vreemd is, ik heb met de pilot meegedaan en toen geen problemen gehad met geluid. Dus wat doen jullie verkeerd?

Gedurende vrijwel de gehele pilot was er nog geen multicast en alleen stereo geluid. Multicast en daarmee ook Dolby 5.1 is pas heel laat in de pilot toegevoegd en heb je dan ook nauwelijks kunnen testen.

ik heb het echt nog nooit gezien op het hoofdscherm meteen in beeld.

Reputatie 7

En weet je wat vreemd is, ik heb met de pilot meegedaan en toen geen problemen gehad met geluid. Dus wat doen jullie verkeerd?

Gedurende vrijwel de gehele pilot was er nog geen multicast en alleen stereo geluid. Multicast en daarmee ook Dolby 5.1 is pas heel laat in de pilot toegevoegd en heb je dan ook nauwelijks kunnen testen.

ik heb het echt nog nooit gezien op het hoofdscherm meteen in beeld.

Wat bedoel je?

Reputatie 7
Badge +8

En weet je wat vreemd is, ik heb met de pilot meegedaan en toen geen problemen gehad met geluid. Dus wat doen jullie verkeerd?

Gedurende vrijwel de gehele pilot was er nog geen multicast en alleen stereo geluid. Multicast en daarmee ook Dolby 5.1 is pas heel laat in de pilot toegevoegd en heb je dan ook nauwelijks kunnen testen.

ik heb het echt nog nooit gezien op het hoofdscherm meteen in beeld.

En ik dus wel.

Jij brengt het alleen dat iedereen het moet hebben.

Althans zo kom je over.

Reputatie 7

En weet je wat vreemd is, ik heb met de pilot meegedaan en toen geen problemen gehad met geluid. Dus wat doen jullie verkeerd?

Gedurende vrijwel de gehele pilot was er nog geen multicast en alleen stereo geluid. Multicast en daarmee ook Dolby 5.1 is pas heel laat in de pilot toegevoegd en heb je dan ook nauwelijks kunnen testen.

ik heb het echt nog nooit gezien op het hoofdscherm meteen in beeld.

En ik dus wel.

Jij brengt het alleen dat iedereen het moet hebben.

Althans zo kom je over.

Dat is jouw interpretatie en die laat ik graag aan jou.

Reputatie 7
Badge +8

En weet je wat vreemd is, ik heb met de pilot meegedaan en toen geen problemen gehad met geluid. Dus wat doen jullie verkeerd?

Gedurende vrijwel de gehele pilot was er nog geen multicast en alleen stereo geluid. Multicast en daarmee ook Dolby 5.1 is pas heel laat in de pilot toegevoegd en heb je dan ook nauwelijks kunnen testen.

ik heb het echt nog nooit gezien op het hoofdscherm meteen in beeld.

En ik dus wel.

Jij brengt het alleen dat iedereen het moet hebben.

Althans zo kom je over.

Dat is jouw interpretatie en die laat ik graag aan jou.

Helemaal prima hoor gelukkig ben ik niet de enige.

Maar even goeie forumvrienden :)

Reputatie 3
Badge +1

Kloppen mijn aannames dat je itv niet meer kunt afnemen als nieuwe klant, ook als je later weer klant wordt na tv+ gehad te hebben?

Klopt.

Maar dit klopt niet.

Want ITV is er nog steeds.

Ook de nieuwe DIW7022 werkt met ITV.

 

Als ik nu op kpn.com ga bestellen, nieuwe klant, kan ik geen itv meer bestellen, of zit ik niet op te letten?

Reputatie 7
Badge +30

Wat we op het hoofdscherm laten zien zijn tegelrijen van verschillende categorieën. Gebaseerd op wat wij denken en weten dat iemand gebruikt. Nu op TV is (als je live TV in het abonnement hebt) de standaardrij. Wat daaronder staat kan verschillen maar is onderverdeeld in rijen met onze content (populaire tv programma's, opnames, of inderdaad, de top 20 aan populaire Pathé Thuis films) en rijen met content van streaming apps. En die laatste zie je ook alleen als de desbetreffende app geïnstalleerd is. 

@Erik_, Is dat recent gewijzigd immers ik heb nooit de Pathé Thuis app geïnstalleerd gehad maar toch kreeg ik tot voor kort de Top 20 films van Pathé Thuis wel op het startscherm te zien. Op zo'n moment ervaar je dat toch echt als reclame immers je krijgt prominent een rij films te zien van een dienst die je (nog) niet afneemt en waarvan het dus lijkt dat KPN je over wil halen om die dienst af te nemen.

 

De tegelrij voor Pathé Thuis is ook niet voor de app maar voor huurfilms. Onze huurfilms (onder het menu-item Films) worden geleverd door Pathé Thuis. Gebruikt ook hun infrastructuur behalve voor de betaling. Die gaat dan via de KPN factuur. 

(Als je wel de losse PT app gebruikt moet je daar apart tegoed toevoegen aan je PT account om te betalen voor de films.)

Reputatie 7
Badge +30

Kloppen mijn aannames dat je itv niet meer kunt afnemen als nieuwe klant, ook als je later weer klant wordt na tv+ gehad te hebben?

Klopt.

Maar dit klopt niet.

Want ITV is er nog steeds.

Ook de nieuwe DIW7022 werkt met ITV.

 

Als ik nu op kpn.com ga bestellen, nieuwe klant, kan ik geen itv meer bestellen, of zit ik niet op te letten?

Dat klopt, voor nieuwe klanten is het niet meer beschikbaar. Maar bestaande klanten die het al hebben kunnen het gewoon houden.

@HE1 schrijft: 

Als ik programma's op npo 1,2,3 terugkijk met de groene knop krijg ik vervolgens bij doorspoelen de melding “voor deze zender is het niet toegestaan door te spoelen” .

Anderen die dit ook hebben ?

Net even getest. NOS journaal van 14:00 uur. Gids, journaal geselecteerd, groene knop. 

Het is hier helemaal door te spoelen.

Misschien even opnieuw opstarten? tandwiel en onderaan Herstart.

Reputatie 7

Waarom kan ik deze opname niet terugkijken?

Oh ja, dat is waar ook ... HD-"Glas". 😖

Reputatie 7
Badge +20

Kloppen mijn aannames dat je itv niet meer kunt afnemen als nieuwe klant, ook als je later weer klant wordt na tv+ gehad te hebben?

Klopt.

Maar dit klopt niet.

Want ITV is er nog steeds.

Ook de nieuwe DIW7022 werkt met ITV.

 

Als ik nu op kpn.com ga bestellen, nieuwe klant, kan ik geen itv meer bestellen, of zit ik niet op te letten?

 

ITV kan je natuurlijk altijd bestellen.

ITV betekend interactieve televisie. Zie ook hier. 

En dat is de methode die KPN al vele jaren gebruikt en ook op de nieuwe DIW7022 met het KPN tv+ abonnement gebruikt.

Ook Ziggo maakt op de nieuwe Next mine gebruik van ITV.😉

 

Maar je bedoelt waarschijnlijk dat je via MIJNKPN het nieuwe KPN tv+ niet kan bestellen.

Dat klopt, dat kan momenteel alleen nog via 0800-0402 (gratis).

 

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het vanaf 1 april wel kan. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Waarom kan ik deze opname niet terugkijken?

Oh ja, dat is waar ook ... HD-"Glas". 😖

 

Hij blijft leuk. 😊😊

Jammer dat KPN dit niet even in order maakt.

Anno 2023 moet dit een fluitje van een cent zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier.

Ik denk dat dit een goede update is.

Reputatie 7

ITV betekend interactieve televisie. Zie ook hier. 

Ehhh, klopt die link naar het Britse Independent Television wel?