KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128177 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +20

ITV betekend interactieve televisie. Zie ook hier. 

Ehhh, klopt die link naar het Britse Independent Television wel?

 

Geen idee wat er fout is gegaan.

 

Nee, ik bedoelde deze link voor ITV. 

Dag allemaal,

Hier een potentiële overstapper van Ziggo naar KPN (internet en TV). Ik krijg toch wat twijfels om over te stappen en dan mn vanwege de vele klachten over de TV+ box. Bij Ziggo heb ik de Next kast en deze werkt echt perfect. Ik stap over vanwege de forse ‘inflatiecorrectie’. Qua internet zal ik echt wel een stap vooruit gaan maar qua TV? 
Of zijn er mensen die mij toch (enigszins) gerust kunnen stellen? Is het echt een kwestie van updates?

Kleine aanvulling: de TV+ box zal puur voor TV worden gebruikt. Ik heb een Nvidia Shield waar ik oa Netflix en Disney+ op heb!

Reputatie 6
Badge +6

@Peter Van 't Hul die inflatiecorrectie is per 1 juli. Dus je zou nog een goede 2 maanden kunnen wachten totdat de maand juli wordt afgeschreven van de rekening.

Dan zou ik tot mei even deze topic en de product updates in de gaten houden van de TV+ box en hopen dat er diversen problemen zijn opgelost in de tussentijd.

De Next heeft hier ook jaren gestaan en de TV+ box moet zeker nog wat inhalen (met sofwareupdates) om de oudere box te evenaren en ook de Next.

Reputatie 4
Badge +3

Kleine aanvulling: de TV+ box zal puur voor TV worden gebruikt. Ik heb een Nvidia Shield waar ik oa Netflix en Disney+ op heb!

Ik ben juist naar KPN TV+ overgestapt om van twee verschillende streaming boxes (KPN Arris vip5202 + Nokia Streaming Box 8010) één streaming box te kunnen maken. Scheelt ook weer energie. 😉
De KPN TV+ Box (Sagemcom diw7022) heeft zeker nog wat firmware updates nodig om dezelfde stabiliteit als een “normale” Android TV streaming box te kunnen bieden. Ik hoop dat KPN zover is in de tweede helft van dit jaar.
Ik verwacht dat in onze situatie de Android TV apps op de KPN TV+ Box (Netflix, HBO Max, Amazon Prime, Disney etc.) vaker gebruikt worden dan de KPN TV+ app voor TV.

Reputatie 5
Badge +3

Ik kon het niet snel vinden in alle pagina's maar kan je F1tv pro ook installeren op de tv+ box?

Reputatie 6
Badge +6

Jazeker. Gewoon uit de PlayStore halen, draait perfect hier. 

Reputatie 5
Badge +3

Dank je wel voor je snelle antwoord

Reputatie 3
Badge +1

ITV kan je natuurlijk altijd bestellen.

Maar je bedoelt waarschijnlijk dat je via MIJNKPN het nieuwe KPN tv+ niet kan bestellen.

Nee. Als ik (weer) klant wil worden bij KPN en niet de kwalitatief lagere TV+-streams wil, maar de ‘reguliere’ HQ-streams met de eerdere (o.a. Arris) decoders, dan kan dat dus niet meer besteld worden bij KPN. Als ik me aanmeld bij Budget o.i.d. krijg ik dat nog wel. Gaat KPN op termijn ook aan de wederverkopers alleen nog TV+ leveren?

Wel jammer dat de bestaande klanten die willen overstappen naar tv+ abonnement niet deze mogelijkheid krijgen.

Zojuist met de klantenservive gebeld om naar tv+ over te stappen maar dit was niet mogelijk omdat ik schijnbaar nog een lopend abonnement heb tot september.

Toen ik aangaf dat ik het heel jammer vond dat het voor de bestaande klanten niet mogelijk is om gebruik te maken van de voordelen van tv+ kreeg ik de opmerking welke voordelen bedoelt u dan……. Blijkbaar zijn de medewerkers zelf nog niet helemaal op de hoogte van de voordelen van het nieuwe tv+ abonnement.😕

 

Voorbeeld:

Jaren geleden heeft kpn zijn klanten beloofd om de HD zenders ook op 1 te plaatsen en niet zoals nu op 661. Dit is met het nieuwe tv+ abonnement wel het geval en dus eigenlijk na 4 jaar is dit goed geregeld. Helaas dus niet voor elke vaste klant mogelijk.
 

Dus nu moet ik wachten tot het huidige abonnement afloopt om gebruik te kunnen maken van kpn tv+.

Maar eens rustig kijken naar welke provider ik tegen die tijd ga overstappen, kpn en vaste klanten niet echt een geweldige combinatie! ☹️

 

Zijn er meer vaste klanten die dit ervaren?

Reputatie 4
Badge +2

Kanalen 1 tm 12 zijn gewoon hd kanalen hoor. 661 en verder zijn glas hd-kanalen. Volgens mij hebben die een iets hogere bit rate. Dat heb je op dit moment helemaal niet op de tv+ boxen…

Maar opzeggen van het lopende abonnement kon wel i.v.m. gewijzigde voorwaarden. Is die termijn al verlopen?

De vraag is of je er goed aan doet nu. Er zijn mensen met redelijk wat problemen en mensen (zoals ik) met weinig tot geen problemen. Ik zou de gok nog niet wagen. 

Het gras is overigens bij de buren echt niet groener. Dat doet men alleen zo overkomen. 😉

Reputatie 7

Jaren geleden heeft kpn zijn klanten beloofd om de HD zenders ook op 1 te plaatsen en niet zoals nu op 661. Dit is met het nieuwe tv+ abonnement wel het geval en dus eigenlijk na 4 jaar is dit goed geregeld. Helaas dus niet voor elke vaste klant mogelijk.

De HD+ zenders zijn nog niet beschikbaar op de TV+ Box, dat komt ergens in de komende maanden. Overigens komen die dan ook op de "oude" TV ontvangers en zullen de HD-"Glas" zenders komen te vervallen.

Reputatie 3
Badge +1

f1 tv is er idd op de TV+ box, op mijn Philips android TV vind hij deze dan weer niet, ook wel apart.

Reputatie 4
Badge +2

Mogelijk dat deze Philips TV een 'gewone' versie van Android heeft geïnstalleerd in plaats van android tv. Dat zijn 2 verschillende ontwikkel platforms.

Reputatie 7

f1 tv is er idd op de TV+ box, op mijn Philips android TV vind hij deze dan weer niet, ook wel apart.

De F1TV Pro app is op geen enkele Android/Google televisie beschikbaar. 

Bron

Dag allemaal,

Hier een potentiële overstapper van Ziggo naar KPN (internet en TV). Ik krijg toch wat twijfels om over te stappen en dan mn vanwege de vele klachten over de TV+ box. Bij Ziggo heb ik de Next kast en deze werkt echt perfect. Ik stap over vanwege de forse ‘inflatiecorrectie’. Qua internet zal ik echt wel een stap vooruit gaan maar qua TV? 
Of zijn er mensen die mij toch (enigszins) gerust kunnen stellen? Is het echt een kwestie van updates?

Kleine aanvulling: de TV+ box zal puur voor TV worden gebruikt. Ik heb een Nvidia Shield waar ik oa Netflix en Disney+ op heb!

@Peter Van 't Hul ik zou bij Ziggo blijven. De next en next mini doen het nu vrijwel vlekkeloos. Bij kpn ga je je op dit moment groen en geel ergeren aan de fouten die nog opgelost moeten worden. Ook mis je movie en series en filmbox kanaal, ziggo sport (betalen bij kpn).

Ook is het beeldkwaliteit op dit moment nog een hele stap terug. Geen glasvezel kwaliteit en dus 7.2mbps tot dat hd+ ooit is komt.

 

Reputatie 7
Badge +8

Dag allemaal,

Hier een potentiële overstapper van Ziggo naar KPN (internet en TV). Ik krijg toch wat twijfels om over te stappen en dan mn vanwege de vele klachten over de TV+ box. Bij Ziggo heb ik de Next kast en deze werkt echt perfect. Ik stap over vanwege de forse ‘inflatiecorrectie’. Qua internet zal ik echt wel een stap vooruit gaan maar qua TV? 
Of zijn er mensen die mij toch (enigszins) gerust kunnen stellen? Is het echt een kwestie van updates?

Kleine aanvulling: de TV+ box zal puur voor TV worden gebruikt. Ik heb een Nvidia Shield waar ik oa Netflix en Disney+ op heb!

@Peter Van 't Hul ik zou bij Ziggo blijven. De next en next mini doen het nu vrijwel vlekkeloos. Bij kpn ga je je op dit moment groen en geel ergeren aan de fouten die nog opgelost moeten worden. Ook mis je movie en series en filmbox kanaal, ziggo sport (betalen bij kpn).

Ook is het beeldkwaliteit op dit moment nog een hele stap terug. Geen glasvezel kwaliteit en dus 7.2mbps tot dat hd+ ooit is komt.

 

Niet mee eens.

ben overgestapt van de next box naar KPN maar beeld was stukken beter als bij ziggo.

had wel de Arrisbox maar nu de TV+ box maar die wint het ook van de next box met beeld.

kinder ziektes heeft ziggo ook met de next box.

en de extra opties met films heb je bij KPN ook.

heb er bij ziggo echt nog nooit naar gekeken ieder natuurlijk ze eigen ding.

 

ben blij dat ik weg ben bij ziggo en nog goedkoper ook en stabieler internet.

Mmmm, ik lees hier wat anders:

(Bij mij zou het om glasvezel gaan)

Reputatie 7
Badge +8

Mmmm, ik lees hier wat anders:

(Bij mij zou het om glasvezel gaan)

Artikel van 3 jaar terug he.

Is in die tijd hoop veranderd.

Reputatie 4
Badge +2

Mmmm, ik lees hier wat anders:

(Bij mij zou het om glasvezel gaan)

Post van 3 jaar geleden.... Van 1 iemand die iets vindt.... Bovendien de oudere tv boxen dus nog...

Ziggo heeft net zoveel klachten over de tv boxen (gehad). Er wordt altijd maar gedaan of het elders allemaal zo perfect is, wat totale nonsens is. Is het verstandig om nu direct over te stappen naar tv+? Misschien.... Bij mij werkt alles prima, is de beeldkwaliteit prima in orde (maar heb ik misschien voor lineaire tv niet meteen behoefte aan 4k kwaliteit) en heb ik redelijk weinig last van alle kwaaltjes. Maar helaas kan dat bij een ander precies andersom zijn.

Ik denk overigens dat de meeste mensen geen grote problemen hebben. Je leest nou eenmaal eerder de klachten dan de goede verhalen.... 

@MennoG78 ik heb de next mini en de kpn tv box hier naast elkaar op de tv en ziggo is beduidend betere beeldkwaliteit. Maar dat is mijn mening.

Reputatie 6
Badge +3

@MennoG78 ik heb de next mini en de kpn tv box hier naast elkaar op de tv en ziggo is beduidend betere beeldkwaliteit. Maar dat is mijn mening.

MAG ik je vragen hoe de beeldkwaliteit is ingesteld? 

Reputatie 7

@MennoG78 ik heb de next mini en de kpn tv box hier naast elkaar op de tv en ziggo is beduidend betere beeldkwaliteit. Maar dat is mijn mening.

Dat je die ervaring hebt als je de Next Mini met de TV+ Box vergelijkt dan kan ik me dat enigszins voorstellen. Zou je echter de beschikking hebben over de HD-"Glas" zenders dan ligt dat echt anders. En ik weet zeker dat je ook op de TV+ Box betere kwaliteit dan bij Ziggo zult gaan ervaren zodra de HD+ zenders beschikbaar komen.

Enig idee wanneer HD+ beschikbaar komt?

@MennoG78 ik heb de next mini en de kpn tv box hier naast elkaar op de tv en ziggo is beduidend betere beeldkwaliteit. Maar dat is mijn mening.

Dat je die ervaring hebt als je de Next Mini met de TV+ Box vergelijkt dan kan ik me dat enigszins voorstellen. Zou je echter de beschikking hebben over de HD-"Glas" zenders dan ligt dat echt anders. En ik weet zeker dat je ook op de TV+ Box betere kwaliteit dan bij Ziggo zult gaan ervaren zodra de HD+ zenders beschikbaar komen.

Ja, dat ben ik met je eens. Alleen was de vraag hiervoor dat @Peter Van 't Hul nu over wil stappen en dat je op dit moment nog met 7.2 moet dealen.

@MennoG78 ik heb de next mini en de kpn tv box hier naast elkaar op de tv en ziggo is beduidend betere beeldkwaliteit. Maar dat is mijn mening.

MAG ik je vragen hoe de beeldkwaliteit is ingesteld? 

Wat bedoel je precies? Ontvanger staat op “automatisch” beeldkwaliteit als je dit bedoelt zodat 4k ook te bekijken is op bijv. Ziggo sport