KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128252 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Als ik nu de beslissing neem om over te stappen, zal het zeker nog een maand duren voordat de overstap gerealiseerd is. Hoe vaak komen er gemiddeld updates uit? 

Reputatie 7
Badge +13

Enig idee wanneer HD+ beschikbaar komt?

Ik kan daar helaas nog geen concrete datum voor noemen Peter maar ik adviseer je om onze Product Updates in de gaten te houden voor de laatste ontwikkelingen.

Reputatie 7

Enig idee wanneer HD+ beschikbaar komt?

Een kleine maand geleden is er iemand van KPN geweest die twee à drie maanden geroepen heeft maar KPN kennende zal het wel wat langer gaan duren.

KPN geeft eigenlijk nooit geplande data vrij tot vlak voor het moment suprême.

Reputatie 7
Badge +8

Als ik nu de beslissing neem om over te stappen, zal het zeker nog een maand duren voordat de overstap gerealiseerd is. Hoe vaak komen er gemiddeld updates uit? 

Zou zeggen ga het bij een goeie speciaal zaak van tv's desnoods bekijken.

Platte tv winkel of een EP of Expert laatste 2 hebben KPN TV+ en Ziggo next mini en gewoon als test liggen. 

vraag of de verkoper dezelfde tv gebruikt met standaard instellingen desnoods (heb ik toen ook gedaan) en dan zie je het verschil meteen.

Reputatie 7

Wat bedoel je precies? Ontvanger staat op “automatisch” beeldkwaliteit als je dit bedoelt zodat 4k ook te bekijken is op bijv. Ziggo sport

Ziggo Sport is helemaal geen 4K.

Wat bedoel je precies? Ontvanger staat op “automatisch” beeldkwaliteit als je dit bedoelt zodat 4k ook te bekijken is op bijv. Ziggo sport

Ziggo Sport is helemaal geen 4K.

Op de ziggo next mini wel bij mij. Daar refereerde ik naar. Misschien was dit niet geheel duidelijk.

Reputatie 6
Badge +3

@MennoG78 ik heb de next mini en de kpn tv box hier naast elkaar op de tv en ziggo is beduidend betere beeldkwaliteit. Maar dat is mijn mening.

MAG ik je vragen hoe de beeldkwaliteit is ingesteld? 

Wat bedoel je precies? Ontvanger staat op “automatisch” beeldkwaliteit als je dit bedoelt zodat 4k ook te bekijken is op bijv. Ziggo sport

Dat vraag ik omdat, bij ontbreken van  hdr content, ik de Box op.sdr had gezet en dat in beeldbeleving een hele verbetering gaf. Vandaar

Reputatie 7

Op de ziggo next mini wel bij mij. Daar refereerde ik naar. Misschien was dit niet geheel duidelijk.

Nee, ook bij Ziggo is Ziggo Sport geen 4K maar gewoon HD. Ja, het wordt uiteraard geupscaled naar 4K om het beeldvullend op een 4K scherm te laten zien maar het blijft gewoon HD. Overigens kan je dat upscalen het beste aan de televisie zelf overkaten, die zijn daar nog altijd het beste in.

@Fernee schrijft: Jaren geleden heeft kpn zijn klanten beloofd om de HD zenders ook op 1 te plaatsen en niet zoals nu op 661. Dit is met het nieuwe tv+ abonnement wel het geval en dus eigenlijk na 4 jaar is dit goed geregeld. Helaas dus niet voor elke vaste klant mogelijk.

Nou, op dit moment zijn 1 t/m 10 nog de gewone HD kanalen zoals die ook op de andere decoders aanwezig is. Heb je nu HDglas via 661 t/m 670 wees dan blij dat je nog niet over kunt. Want HDglas werkt op die nieuwe niet. HDglas wordt vervangen door HD+ (nog hogere bandbreedte) en komt van af 1 maar dat duurt nog enkele maanden. Tot die tijd moeten glasvezel abonnee's het via TV+ doen met de gewone HD streams zoals die op de Arris via 1 t/m 10 ook te krijgen zijn.

Zojuist met de klantenservive gebeld om naar tv+ over te stappen maar dit was niet mogelijk omdat ik schijnbaar nog een lopend abonnement heb tot september.

Daar hoef je nu helemaal niet rouwig om te zijn. Met de Arris i.c.m. de apps in je smart-tv ben je vooralsnog beter af.

Dus nu moet ik wachten tot het huidige abonnement afloopt om gebruik te kunnen maken van kpn tv+.

Inderdaad. Dan zijn de grootste kinderziektes er ook wel uit. En de HD+ kanalen ingevoerd.

Maar eens rustig kijken naar welke provider ik tegen die tijd ga overstappen, kpn en vaste klanten niet echt een geweldige combinatie! ☹️

Euh! Ik dacht dat je juist de nieuwe kpn TV+ wilt hebben????? Dit komt op mij dus een beetje als een leeg 'dreigement’ over🤗. Dat gaat kpn echt (nog) niet aan anderen (als B) beschikbaar stellen. Bovendien wil B het zo goedkoop mogelijk aanbieden dus blijft het daar nog wel “even” de Arris VIP2952 (dus ook niet de 4k versie).

Reputatie 7

PeterG schreef:

Dat gaat kpn echt (nog) niet aan anderen (als B) beschikbaar stellen. Bovendien wil B het zo goedkoop mogelijk aanbieden dus blijft het daar nog wel “even” de Arris.

Wie is “B”? Ik denk wel dat ik weet wie je bedoelt, maar waarom “B” i.p.v. Budget (als dat inderdaad B is).

Reputatie 7
Badge +20

Nou, op dit moment zijn 1 t/m 10 nog de gewone HD kanalen zoals die ook op de andere decoders aanwezig is. Heb je nu HDglas via 661 t/m 670 wees dan blij dat je nog niet over kunt. Want HDglas werkt op die nieuwe niet. HDglas wordt vervangen door HD+ (nog hogere bandbreedte) en komt van af 1 maar dat duurt nog enkele maanden. Tot die tijd moeten glasvezel abonnee's het via TV+ doen met de gewone HD streams zoals die op de Arris via 1 t/m 10 ook te krijgen zijn.

 

HD+ nog enkele maanden?

Ik niet snappen.

Begin februari was het 2 a 3 maanden.

Enkele maanden is een erg ruim begrip.

Ik hoopte in mei en wilde in april overgaan naar de DIW7022 met KPN tv+ abonnement.

 

Ik hoopt @PeterG dat een moderator ons snel meer kan vertellen.

 

Ook of alle HD zenders in HD+ komen bijvoorbeeld.

Ik ben super benieuwd. 

 

Alvast mijn hartelijke dank. 

Reputatie 7
Badge +13

@joop2011 Er wordt inderdaad aan HD+ gewerkt maar een concrete datum kan ik nog niet noemen. Zodra dat in beeld komt zullen we dat uiteraard delen.

Reputatie 7
Badge +8

Vind de tv+ box al niet veel onderdoen (je ziet wel

iets maar niet veel) van de HD glas kanalen op de vip5202 gister nog even naast elkaar gezet in de huiskamer op 2 tv’s (ja heb 2 zelfde tv’s)

NPO 1 glas en dan tv+ ook NPO 1 normaal op.

is sinds multicast op de Tv+ box zit echt super straks dus ben benieuwd met HD+ dan

Reputatie 1

Nu is al een tijd lang bekend dat er geluidsproblemen zijn. Hoewel bij geluidsinstelling automatisch het wegvallende geluid minimaal is maar dan geeft de kpntv+ box PCM (stereo) geluid door. Als ik kies voor passhrough dan geeft de box dolby digitaal door maar dan valt het geluid om de vier tot vijf seconden weg en soms ook valt het geluid geheel weg.
 

wanneer gaat KPN dit eens oplossen want het is al vanaf de start belend bij KPN 

Het lastige is dat het niet bij alle boxen het geval is @MrRich .

Hier bij geluid automatisch Dolby geluid. En geen wegvallen. Soms eventjes als zender net aan staat. 

Reputatie 7

Vind de tv+ box al niet veel onderdoen (je ziet wel

iets maar niet veel) van de HD glas kanalen op de vip5202 gister nog even naast elkaar gezet in de huiskamer op 2 tv’s (ja heb 2 zelfde tv’s)

Wow, daar ben ik toch een heel andere mening toebedeeld.

Reputatie 7
Badge +8

Vind de tv+ box al niet veel onderdoen (je ziet wel

iets maar niet veel) van de HD glas kanalen op de vip5202 gister nog even naast elkaar gezet in de huiskamer op 2 tv’s (ja heb 2 zelfde tv’s)

Wow, daar ben ik toch een heel andere mening toebedeeld.

Gelukkig is het voor iedereen anders dan he hoe je het ervaart.

Ik zie gewoon nauwelijks verschil.

Als ik de 4K kanalen aanzet is het verschil wel mega duidelijk te zien voor mij wint dan echt de TV+ box

Reputatie 4
Badge +2

Ik vind de kwaliteit ook echt meer dan voldoende, hoewel ik zelf geen direct vergelijk met de oude box er naast heb.

Ik vind overigens persoonlijke ook wel dat iedereen erg hoge eisen aan de kwaliteit van de steeds verder uitstervende simpele lineaire tv stelt, maar dat is uiteraard een zeer persoonlijke mening. En ja ook ik ben nog van de generatie die meer lineair kijkt dan streamt.... 

Reputatie 5
Badge +3

Klopt het dat het nog niet mogelijk is om via mijn kpn het abonnement van hussel nog niet om te zetten is naar tv+?

Reputatie 4
Badge +2

Dat klopt. Kan volgens mij alleen door te bellen... 

Reputatie 7
Badge +20

Klopt het dat het nog niet mogelijk is om via mijn kpn het abonnement van hussel nog niet om te zetten is naar tv+?

 

Als ik het goed heb, kan het vanaf 1 april wel via MIJNKPN.

Reputatie 7
Badge +8

Klopt het dat het nog niet mogelijk is om via mijn kpn het abonnement van hussel nog niet om te zetten is naar tv+?

 

Als ik het goed heb, kan het vanaf 1 april wel via MIJNKPN.

Mooie datum 1 april ;)

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb maar even gebeld, en we zijn omgezet.

Reputatie 7

Ik heb maar even gebeld, en we zijn omgezet.

Wat is jouw reden om zo graag over te stappen naar TV+?

Reputatie 4
Badge +2

Niet iedereen heeft de eisen en ervaart de problemen zoals jij ze ervaart @wjb …

Hier werkt nagenoeg alles goed genoeg en ik persoonlijk vind de kwaliteit meer dan voldoende. Bovendien gebruik ik de zelf in te stellen zenderlijst totaal niet, ook bij de oude boxen niet…

Ik ben dan ook zeer tevreden met de box en als mensen hier goed meegelezen hebben is het helemaal niet onverstandig om over te stappen, zeker met alle updates die momenteel al plaatsvinden om het te verbeteren. Praat ik daarmee het product en de weg ernaar toe goed? Nee zeker niet, maar niet iedereen stelt dezelfde (al dan niet hoge) eisen aan de tv+ box...