KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128605 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb maar even gebeld, en we zijn omgezet.

Wat is jouw reden om zo graag over te stappen naar TV+?

Alles in een box hebben tv en het smart gedeelte.

En verder volg ik het topic en alle update's en heb ik volle vertrouwen in het product.

Reputatie 2

Nu een paar dagen de TV+ box in gebruik. Goed idee om TV te combineren met Android TV. Helaas vooralsnog een redelijk slechte uitvoering.

 

  • Als je naar de gids gaat stopt de live uitzending en begint enkele seconden later weer in de gids zelf. Irritatiepuntje en lijkt me onnodig. Zelfde als je van gids naar live uitzending gaat. Duurt ook een aantal sec.
  • Als je naar de gids gaat en je wilt terug naar de zender die je aan het kijken was, kan dat niet met de back knop. Je moet dan de betreffende zender opzoeken en die weer kiezen. Niet logisch.
  • Meerdere keren gezien dat beeld en geluid niet gelijk lopen in de gids.
  • Laat het geluid van de live uitzending ook gewoon bij Nu op TV en de andere tabs  doorlopen. Bij start zie je de live uitzending, bij de gids ook. Bij de ander tabs is het ineens heeeeel stil in huis. Voor mij een irritatiepuntje.
  • Volgorde van favoriete apps is niet in te stellen. Heel vreemd.
  • Als je bij het start scherm naar beneden scrollt en je drukt op back, dan ga je terug naar boven. Prima, maar waarom springt Nu op TV dan terug naar NPO 1? Dan verandert ook ineens de live uitzending. Irritant en onnodig. Ik vraag me af of het überhaupt nodig is om de live uitzending te veranderen met Nu op TV. Sowieso te langzaam om nuttig te zijn.

En dat zijn zomaar wat dingetjes. Nogmaals: heel goed idee, maar slechte uitwerking. Dit had nooit gereleased mogen worden. Ik neem aan dat tijdens tests dit soort zaken toch gewoon naar boven zijn gekomen?

Goed om te zien dat er actief doorontwikkeld wordt, maar KPN zou zich toch een beetje moeten schamen. En misschien een usability expert in dienst nemen...

Reputatie 7
Badge +30

Ha @barrymossel, volgens mij had je het al gezien, maar ik noem het toch maar even. De meeste van jouw bevindingen staan hier gemeld:

 

Daarnaast zijn er ook feature requests, die vind je hier:

 

Ik wil je wel bedanken voor je uitvoerige bericht!

Reputatie 7
Badge +20

En @barrymossel 

 

Zie hier om de updates voor de DIW7022 te volgen.

Je kan je daar ook op abonneren, dan krijg je als er een nieuwe update is, een mailtje.

Reputatie 7
Badge +9

Nu een paar dagen de TV+ box in gebruik. Goed idee om TV te combineren met Android TV. Helaas vooralsnog een redelijk slechte uitvoering.

 

  • ...
  • Als je naar de gids gaat en je wilt terug naar de zender die je aan het kijken was, kan dat niet met de back knop. Je moet dan de betreffende zender opzoeken en die weer kiezen. Niet logisch.
  • ...

Goede morgen @barrymossel . Dit klopt. Maar een kleine tip, misschien maakt deze het ietsje makkelijker: met de gids knop zelf kom je wel terug uit de gids na de zender waar je vandaan kwam.

barrymossel schijft:

Volgorde van favoriete apps is niet in te stellen. Heel vreemd.

Dit is inderdaad een beetje lastig (t.o.v. mijn Nokia box). Daarom heb ik daar ook echt alleen mijn favorieten. Dan maakt mij de volgorde niet zo uit. De ene keer gebruik die dan weer een ander.

Verder kan ik me ook helemaal vinden in je punten.

Reputatie 2

De developers hebben schijnbaar niet aan de zomertijd gedacht, zo te zien in de gids. Gaat niet helemaal goed... 

Reputatie 7

De developers hebben schijnbaar niet aan de zomertijd gedacht, zo te zien in de gids. Gaat niet helemaal goed... 

Ze hebben schijnbaar teveel aan de zomertijd gedacht want ze tellen nu zelfs twee keer een uurtje op bij de tijd op om te bepalen waar de NU aanduiding moet komen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@barrymossel en @wjb en de rest. 

Het klopt inderdaad dat de NU lijn op de verkeerde tijd staat. Gelukkig is dit puur een visuele fout. 

De tv diensten werken nog zoals ze zouden moeten werken. 

De oplostijd is nu nog niet bekend. Maar we gaan hiermee aan de slag. 

Reputatie 3
Badge

Klopt het dat het nog niet mogelijk is om via mijn kpn het abonnement van hussel nog niet om te zetten is naar tv+?

Bij mij kan het sinds een maand via de app van kpn om de abo om te zetten naar tv+ vanuit hussel.

echter wacht ik wel tot de meeste bugs zijn opgelost en HD+ beschikbaar komt op de nieuwe tv kastje.

Reputatie 2
Badge

Bas 

Ik zou er inderdaad nog even mee wachten tot ze alles goed hebben met TV+ zitten nog wat kinderziektes in , ik heb het nu een tijdje en nog steeds problemen met sommige dingen op z'n tijd , gids is ook ff wennen 

Reputatie 7
Badge +20

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Gisteren nog gekeken.

Ik denk half april om over te gaan.

Ga ik meteen naar 100/100, nu heb ik 200/200 en dat is overkill.

En bij KPN tv+ abonnement heb je ook bij 100/100 5 x KPN veilig.😉

Reputatie 7

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Via de MijnKPN app op mijn Android apparaten kan het ook nog niet.

Reputatie 3
Badge

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Via de MijnKPN app op mijn Android apparaten kan het ook nog niet.

Via iOS van MijnKPN ga ik naar tab blad tv, onderaan bij beheer kies ik voor abonnement, bij de volgende scherm staat dat je kan verlengen (mits je jaar contract voorbij is) en je stapt over naar tv+ abonnement.

geen idee of dit ook kan onder Android, heb namelijk geen toestel waar deze op staat.

Reputatie 7

Dan ziet dat tabblad TV er op iOS waarschijnlijk heel anders uit.

 

Reputatie 3
Badge

Klik op aanb

Dan ziet dat tabblad TV er op iOS waarschijnlijk heel anders uit.

 

Ik had een stap overgeslagen zie ik, in MijnKPN ga je naar tablet tv, dan op meer opties bekijken, onderaan bij beheer klik je op abonnement en dan krijg je de optie om te verlengen naar tv+

Reputatie 7

Ik had een stap overgeslagen zie ik, in MijnKPN ga je naar tablet tv, dan op meer opties bekijken, onderaan bij beheer klik je op abonnement en dan krijg je de optie om te verlengen naar tv+

Nee, dan krijg ik geen optie om te verlengen nasr TV+. Ik krijg het onderstaande scherm.

 

Reputatie 7
Badge +20

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Via de MijnKPN app op mijn Android apparaten kan het ook nog niet.

Via iOS van MijnKPN ga ik naar tab blad tv, onderaan bij beheer kies ik voor abonnement, bij de volgende scherm staat dat je kan verlengen (mits je jaar contract voorbij is) en je stapt over naar tv+ abonnement.

geen idee of dit ook kan onder Android, heb namelijk geen toestel waar deze op staat.

 

Mijn contract is alleen voorbij (al jaren)

Dat is het probleem niet.

Het kan via MIJNKPN op de PC (desktop computer) nog niet.

Als het goed is, kan het vanaf 1 april.

 

Misschien werkt op bij sommige wel.

Ik weet het niet.

iOS, is dat van Apple?

Reputatie 3
Badge

iOS is inderdaad van Apple die op de iPhone en iPad werkt.

Reputatie 3
Badge

Ik had een stap overgeslagen zie ik, in MijnKPN ga je naar tablet tv, dan op meer opties bekijken, onderaan bij beheer klik je op abonnement en dan krijg je de optie om te verlengen naar tv+

Nee, dan krijg ik geen optie om te verlengen nasr TV+. Ik krijg het onderstaande scherm.

 

Als je op deze pagina op abonnement aanpassen klikt, zou er een mogelijkheid staan voor verlening (alleen niet bij iedereen wat ik begreep).

Reputatie 7

Ik had een stap overgeslagen zie ik, in MijnKPN ga je naar tablet tv, dan op meer opties bekijken, onderaan bij beheer klik je op abonnement en dan krijg je de optie om te verlengen naar tv+

Nee, dan krijg ik geen optie om te verlengen nasr TV+. Ik krijg het onderstaande scherm.

<afbeelding>

Als je op deze pagina op abonnement aanpassen klikt, zou er een mogelijkheid staan voor verlening (alleen niet bij iedereen wat ik begreep).

Bij mij ook niet terwijl de einddatum van de vaste contractperiode toch bijna drie jaar achter ons ligt.

Reputatie 7
Badge +20

Als ik op Abonnement aanpassen klikt, krijg ik alle mogelijke opties van KPN Hussel te zien.

Dus ik wacht nog even rustig af, ik heb (gelukkig) geen haast. 😊

Reputatie 2
Badge

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Gisteren nog gekeken.

Ik denk half april om over te gaan.

Ga ik meteen naar 100/100, nu heb ik 200/200 en dat is overkill.

En bij KPN tv+ abonnement heb je ook bij 100/100 5 x KPN veilig.😉

Als je een ps5 en xbox next gen en nog eens 4 van die tv+ kastjes heb en 5 mensen over wifi dan kom ik er niet met 100/100 😅 daarom draai ik op 1gbit 

Reputatie 7
Badge +20

@DJ010 

Dat kan natuurlijk.

 

Ik heb 2 KPN tv decoders, 2 mobiele telefoons, 1 tablet, 2 Smart tv's (waarvan er hooguit maar 1 aan is) en 1 Desktop pc.

Voor ons is dus 100/100 voldoende, wel is KPN veilig voor 5 apparaten belangrijk voor ons.

 

Voor velen anderen, zoals jij, is 100/100 niet voldoende en kan je kiezen uit 200/200 of 1000/1000 (1Gb)😉

 

P.S.

Live tv kijken in multicast (gaat via VLAN4) gaat niet van de internet snelheid af, behalve als het maximum wordt afgenomen. 

Reputatie 2
Badge

Het enige nadeel na ja enige , eigenlijk m'n grootste frustratie is het geluid het geluid is nu veel minder dan met de vorige kastjes , is daar iets aan te doen ???? Ten 2de dat je niet meer terug kan naar de oude kastjes das echt slecht van kpn maar wat ik al eerder aangaf als er geen verandering komt in bepaalde instellingen en zeker ook het geluid stap ik na het contract jaar op en ga ik naar een andere provider , 't mv kijken is voor je plezier niet voor frustratie KPN !!!!!!!!