KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 127874 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@DJ010 

Met dreigen bereik je niets.

Zie ook hier, voor de punten waar KPN nog aan werkt.

 

Zie hier voor de updates, woensdag komt er een grote update.

 

Reputatie 2
Badge

Ik dreig ook niet Joop 😁

Reputatie 1

Sinds twee weken gebruiker en wat een ongelofelijk drama en een enorme achteruitgang met de vorige box. Meerdere keren een storing per dag waarbij een reset noodzakelijk is. Erg vervelend als je midden in een programma zit. De wisseltijd tussen zenders verschilt enorm met oude box. Beeld duur weliswaar maar iets langer, maar is gewoon irritant als je anders gewend bent en geluid ‘hobbelt’ daar nog achteraan (als het geluid het al doet). En daarnaast zijn beeld en geluid soms wel en soms niet gesynchroniseert. Van de ‘helpdesk’ krijg ik de bevestiging dat er wat ‘issues’ zijn en ik de rit maar even uit moet zingen, plus ‘een fijne dag’./ wat een slechte reactie en KPN onwaardig om zo met haar klanten om te gaan. Zorg eerst voor een goed product en goed werkende software. 

Reputatie 1

Laat ik ook eens een positieve reactie toevoegen.

Ik heb veel respect met hoe KPN omgaat met de klachten, ik kan mij in de meeste aangegeven punten niet herkennen. 

Ik heb last gehad van het trage zappen, dit is met de verschillende updates voor mij opgelost.

Ik zie in elke update goede verbeteringen, ik werk zelf voor een software bedrijf en weet als geen ander dat je met een testgroep niet alle bugs kunt oplossen pas bij de uitrol van een product aan het grote publiek komen veel meer zaken aan het licht, verschillende hardware configuraties en gekoppelde geluid  bronnen kunnen voor best wat uitdagingen zorgen.

Ik heb vandaag de nieuwe update gekregen met HD+ ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

Ik denk dat we ook eens een keertje positief kunnen zijn en het team eens een hart onder de riem kunnen schuiven.

Reputatie 1

Ik ben een positief en optimistisch mens, denk en handel vanuit van het goede en ben daarnaast ook klant. En Eergens zijn er ook wel grenzen aan alles. Los van goedbedoelde producten en hardwerkende  medewerkers en dat er wat mis kan gaan herken ik volledig. De hamvraag is juist wat je er dán aan doet. Dat vind ik KPN onwaardig. I rest my case 

Reputatie 1

Ik ben een positief en optimistisch mens, denk en handel vanuit van het goede en ben daarnaast ook klant. En Eergens zijn er ook wel grenzen aan alles. Los van goedbedoelde producten en hardwerkende  medewerkers en dat er wat mis kan gaan herken ik volledig. De hamvraag is juist wat je er dán aan doet. Dat vind ik KPN onwaardig. I rest my case 

Het is wel een beetje raar dat je in twee topics met dezelfde vraag komt en daarbij aardig kortaf doet tegen de mensen die je trachten te helpen.

 Maar mensen zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde, ik heb denk ik een ander beeld bij positief en optimistisch.

Ik hoop echter dat voor jou de problemen worden opgelost.

Reputatie 2
Badge

@manuel ruiz lopez

is deze update die je heb gehad op de tv+ want ik heb deze nog niet gehad .

 

Reputatie 7
Badge +7

iOS is inderdaad van Apple die op de iPhone en iPad werkt.

Niet helemaal juist. iOS is voor de iPhone en iPadOS is voor de iPad 😅  Dat is even geleden uit elkaar gehaald door Apple. Er zitten echt verschillen in, zeker in de laatste versie.

Reputatie 2
Badge

Of hij is geïnstalleerd terwijl ik het niet door had dat kan ook natuurlijk,  en inderdaad wat je zegt kan ik me ook wel bij inkomen , het heeft mog ff tijd nodig om tv+ zo te krijgen dat iedereen  tevreden is 

 Nieuwe klanten kunnen alleen nog maar TV+ bestellen. Het is voor hen niet mogelijk om een 5202 of ouder te krijgen.

Ik voorspel je dat dit RAMPZALIGE gevolgen zal hebben t.a.v. klanttevredenheid als er niet grote stappen gezet worden om de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de TV+ Box sterk te verbeteren.

Is de nieuwe KPN+ box dan slechter dan de HMB 2260, die ik b.v. nog steeds heb?

Als je mijn berichten leest dan zou je daar zelf conclusies aan kunnen verbinden.

Laat ik mij maar niet gaan uitwijden over de pro's en con's van de TV+ Box, daar is het nu nog te vroeg voor.

Ik heb er 2 in bezit sinds 3 dagen, een en al gedonder met die TV+ krengen, beeld loopt steeds een kleine seconde vast, daardoor ook het geluid (zowel rechtstreeks op tv als via samsung k950 soundbar en ook via sony HT-Z9 soundbar) dit zijn niet de minste soundbars verkrijgbaar.

 

bovendien is de menustructuur een ramp en traag met zappen (geluid volgt na ruim 4 seconden na het zappen).

kortom deze gaan retour afzender !

 

Reputatie 7
Badge +7

Sinds twee weken gebruiker en wat een ongelofelijk drama en een enorme achteruitgang met de vorige box. Meerdere keren een storing per dag waarbij een reset noodzakelijk is. Erg vervelend als je midden in een programma zit. De wisseltijd tussen zenders verschilt enorm met oude box. Beeld duur weliswaar maar iets langer, maar is gewoon irritant als je anders gewend bent en geluid ‘hobbelt’ daar nog achteraan (als het geluid het al doet). En daarnaast zijn beeld en geluid soms wel en soms niet gesynchroniseert. Van de ‘helpdesk’ krijg ik de bevestiging dat er wat ‘issues’ zijn en ik de rit maar even uit moet zingen, plus ‘een fijne dag’./ wat een slechte reactie en KPN onwaardig om zo met haar klanten om te gaan. Zorg eerst voor een goed product en goed werkende software. 

Ik heb het al vaker gezegd in de TV+ updates maar ik herken de klachten vaak totaal niet. Zoals de meerdere noodzakelijke resets. Totaal geen last van. Dat is wat me blijft verbazen en vraag me dan af wat er zo anders is bij anderen die niet zo’n goede ervaring hebben. Ik denk inderdaad dat er nog wat kinderziektes zijn maar zie het wel rap verbeteren met de updates. Ik ben echt heel tevreden met TV+

Ik vind het juist wel leuk om te zien dat er met de feedback echt wat gedaan wordt door KPN. Dat niet ieder probleem meteen kan worden opgelost heeft met prioriteit te maken denk ik. Ook weten we als gebruiker niet altijd de uitdagingen en overwegingen die het verantwoordelijke team moet maken. De beste stuurlui staan aan wal.

De helpdesk krijgt natuurlijk de eerste “klappen” te verwerken en kan soms alleen de pijn wat pogen te verzachten als er wat problemen zijn met een product lancering of update met problemen. Het is jammer dat je je als klant niet gehoord voelt en het als KPN onwaardig ziet. Kritiek mag gelukkig ook hier gewoon worden geuit als het constructief blijft. Vooral blijven melden dus, want dan kan er wat aan worden gedaan. Soms niet vandaag maar dan wel morgen.

Reputatie 2
Badge

@excellent 

Ik had dat in het begin ook nu heb ik af en toe wel geluid maar geen beeld maar dat is ook 1 a 2 x per week gelukkig,  beeld is perfect nu en dat trage overschakelen van het kanaal kan je in he instellingen veranderen ik kan het alleen ff niet vinden nu maar het zit er wel , bij mij schakelt hij prima , nu de gids alleen nog ff veranderen in een update die vind ik echt irritant,  soundbar werkt hier prima gelukkig. 

Ff geduld hebben Excellent gaat echt goed komen met die kastjes 

Reputatie 7
Badge +20

@Exellent, jammer dat je nog wat probleempjes ervaart, er zijn ook dingen die nog beter kunnen, zie daarvoor de bekende bevindingen. Er wordt dan ook hard gewerkt aan verbeteringen mede door jullie feedback. De verbeteringen lees je in onze Product Updates

Mocht je verder nog samen willen zoeken naar oplossingen, want mogelijk zijn sommige problemen al op te lossen wil ik je aanraden om zelf een topic te starten. Dan kunnen wij daar verder uitvragen etc. 

 

Reputatie 7

Ik heb er 2 in bezit sinds 3 dagen, een en al gedonder met die TV+ krengen, ...

 

@Exellent, jammer dat je nog wat probleempjes ervaart, ...

 

Persoonlijk had ik een andere formulering gekozen die ietwat minder bagatelliserend over zou komen.

Reputatie 1

Ik zie vooralsnog geen voordelen aan deze nieuwe apparatuur.
Misschien als je de apps gebruikt, maar ik kijk gewoon huis, tuin en keuken-tv.
Baal ook dat ik omgegaan ben.
Aantal verbeterpunten?

- Ik zie nu op het kastje zelf niet meer op welke zender het staat. En als je het afzet dan is de tijd niet meer zichtbaar.
- Bij opnames zie je alleen de vakjes met foto's, ik wil graag een lijst zien.
- Dit laatste vind ik ook fijner als ik de tvgids open.
- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen
- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender

 

Admin: samengevoegd met centraal topic.
 

Vooral dat laatste punt is een irritatie (behalve dan dat beelkwaliteit ruk is). Ik verwacht met het terugknopje dat ik ALTIJD weer terug ga naar TV..

Reputatie 7
Badge +20

@MikeOne

 

Zie hier, morgen (5 april 2023) heb je de eerste 10 kanalen in een veel betere kwaliteit, als jouw downloadsnelheid voldoende is. 

 

Zit er geen knopje “tv” op de afstandsbediening?

Ik geloof ergens gelezen te hebben, als je op 1 of zo klikt, dat hij naar die zender gaat. (weet het niet 100% zeker). 

Reputatie 7

Zit er geen knopje “tv” op de afstandsbediening?

Die zit er inderdaad niet op.

Reputatie 2
Badge

Als je gewoon het kanaal in toetst waar je heen wil ga je daar naartoe vanuit het home menu .

En ja de kwaliteit van het beeld kan zeker wel wat beter , ik zit op glasvezel en met het vorige kastje was het aanzienlijk deter dan nu maar dat zal met de tijd wel beter worden , heb het ook ergens gelezen dat ze naar HD+ gaan maar tijd zal het leren en heb er alle vertrouwen in dat het goed komt , 

Hoi @DJ010 

De betere HD kwaliteit komt morgen 😃

Eerst nog 1 tot en met 10. Uiteindelijke alle HD kanalen. 

Ik heb er 2 in bezit sinds 3 dagen, een en al gedonder met die TV+ krengen, ...

 

@Exellent, jammer dat je nog wat probleempjes ervaart, ...

 

Persoonlijk had ik een andere formulering gekozen die ietwat minder bagatelliserend over zou komen.

Daarin geef ik je gelijk. Wat probleempjes is ietwat te mager voor de problemen die er nu nog steeds zijn, ook na deze update. Deze week staat op https://www.totaaltv.nl/Totaal TV een uitvoerige test van de KPN TV+ decoder. En ik heb daarvoor het apparaat vier maanden mogen testen. En ja, deze decoder heeft grote potentie maar die is er op dit moment nog niet. Omdat….er op dit moment meer dan wat probleempjes zijn.

Reputatie 1

Ik ben maar weer teruggegaan naar de oude kastjes en overweeg om (iov van de oude kastjes) - de nieuwe kastjes maar weer gewoon terug te sturen. Het grote probleem (naast slechtere beeldkwaliteit- waar echt geen enkel excuus voor te bedenken is - maar nu (pas??) blijkbaar word opgelost) - is dat de android UI het gevoel geeft dat het primaire doel niet meer gewoon televisie kijken is. Het feit dat het terugknopje je niet gewoon terugbrengt naar tv kijken  (maar je door de menus heen blijft loopen) is onacceptabel (voor mij, maar vooral voor mijn niet zo handige vrouw). 
 

Mij dit kastje sturen na een pakket upgrade is gewoon weer een flinke fout van KPN. We zijn consumenten waar meuk gewoon hoort te werken.. we zijn geen BETA testers.

Ik wil het best nog een kans geven, alleen ik heb al twee mailtjes gehad van KPN dat ik oude spul moet terugsturen - dus ik weet niet hoe lang ik kan wachten..

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@MikeOne

 

Zie hier, morgen (5 april 2023) heb je de eerste 10 kanalen in een veel betere kwaliteit, als jouw downloadsnelheid voldoende is. 

 

Zit er geen knopje “tv” op de afstandsbediening?

Ik geloof ergens gelezen te hebben, als je op 1 of zo klikt, dat hij naar die zender gaat. (weet het niet 100% zeker). 

Dat klopt Joop. Nummer intoetsen en je krijgt de zender op je scherm. TV+ is een andere manier van TV kijken en je moet denk ik een beetje afstappen van de oude manier van kijken. Maar dat vind ik persoonlijk net de kracht van TV+. Maar er zullen zeker mensen een voorkeur hebben voor de classic manier van kijken. @wjb heeft een hele lijst met feature request gemaakt en hopelijk komt daar nu de focus op nu beeld en geluid langzaam onder controle komt. Zou mooi zijn als je zelf kunt kiezen hoe TV+ er in de interface uitziet zodat iedereen tevreden is.

Reputatie 7

Zou mooi zijn als je zelf kunt kiezen hoe TV+ er in de interface uitziet zodat iedereen tevreden is.

Ik hoop nog altijd dat KPN een mixed model zal introduceren waarbij het mogelijk wordt om de TV+ Box te combineren met een 5202.

Reputatie 1

Mijn developer mind zegt dat het toch relatief simpel zou moeten zijn om een classic mode / android mode instellingkje te introduceren? Ik ben best gewend aan complexe/drukke interfaces - maar voor mijn tv heb ik simpliciteit nodig. Een oudje (of mijn vrouw zelfs) kan hier simpelweg niet mee omgaan. De “Ik wil gewoon tv kijken” groep lijkt volledig over het hoofd gezien. En dat is jammer.

Reputatie 7
Badge +7

Mijn developer mind zegt dat het toch relatief simpel zou moeten zijn om een classic mode / android mode instellingkje te introduceren? Ik ben best gewend aan complexe/drukke interfaces - maar voor mijn tv heb ik simpliciteit nodig. Een oudje (of mijn vrouw zelfs) kan hier simpelweg niet mee omgaan. De “Ik wil gewoon tv kijken” groep lijkt volledig over het hoofd gezien. En dat is jammer.

Ik snap zeker dat het voor een groep mensen wennen zal zijn. Ik kan moeiteloos schakelen in de nieuwe realiteit en ik zie er zelfs voordelen in, zoals het snel kunnen schakelen naar apps. Mijn ouders zijn rond de 80 en heb ik ook voorzien van TV+. De eerste vraag die ik kreeg nadat de eerste keer TV+ was opgestart: “waarom krijg ik nu altijd het menu te zien 😀”. Na een uitleg over de gedachte achter deze manier van kijken en ook wat voordelen laten ervaren, weten ze niet meer beter en zijn ze zeer blij met TV+. Maar als je mensen helemaal los laat zonder wat instructie dan kan het mis gaan. Dat ben ik zeker wel met je eens. Ik denk dat het al veel zal schelen als in te stellen is dat er "gewoon” met TV beeld gestart wordt. Maar ja, ik denk dat er ook wel een beetje een commerciele gedachte achter zit om mensen te verleiden tot de aankoop van die mooie film of streamingdienst. En laat dat nu net in het menu staan...