KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128250 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Zou mooi zijn als je zelf kunt kiezen hoe TV+ er in de interface uitziet zodat iedereen tevreden is.

Ik hoop nog altijd dat KPN een mixed model zal introduceren waarbij het mogelijk wordt om de TV+ Box te combineren met een 5202.

Ik denk niet dat het gaat gebeuren. Als na een jaar of drie het overgrote deel op TV+ over is, dan is het denk ik makkelijker te onderhouden door KPN. 1 stuk hardware met 1 firmware, Ik vind je feature request overzicht erg goed in elkaar steken. Je hebt er zeker kijk op. Als dat eens wordt gehonoreerd en er wat meer in te stellen is qua UI dan ben je al een stap verder. Hopelijk komt daar wat meer ruimte voor in de komende maanden zodat TV+ voor iedereen naar wens is in te stellen. Dat ding heeft echt potentie.

Reputatie 7

Na een uitleg over de gedachte achter deze manier van kijken en ook wat voordelen laten ervaren, weten ze niet meer beter en zijn ze zeer blij met TV+.

Wat je zou moeten doen is een onbekende (of iemand van KPN) eens aan je ouders laten vragen wat ze van die TV+ Box vinden. Het zou maar zo kunnen dat er dan een hele andere mening gegeven wordt.

Reputatie 7
Badge +7

Na een uitleg over de gedachte achter deze manier van kijken en ook wat voordelen laten ervaren, weten ze niet meer beter en zijn ze zeer blij met TV+.

Wat je zou moeten doen is een onbekende (of iemand van KPN) eens aan je ouders laten vragen wat ze van die TV+ Box vinden. Het zou maar zo kunnen dat er dan een hele andere mening gegeven wordt.

Haha scherp @wjb Ik begrijp wat je wilt zeggen maar ik ken mijn ouders heel erg goed. En als ze zeggen blij en tevreden te zijn, dan zijn ze dat ook. Mijn vader is genadeloos als hem iets niet kan bekoren en mijn moeder kan TV+ perfect gebruiken. Af en toe gemopper over de gids die er wat anders uit ziet. Ze hadden eerst een abo bij het bedrijf met de Z en dat werd pas afgemaakt door mijn ouders (terecht overigens want dat was niet meer leuk).

Maar zonder instructie kan ik me wel voorstellen dat mensen er wat bedenkingen bij hebben hoor. Ik vind ook zeker dat deze mensen niet perse ongelijk hebben. Sterker, de klant heeft altijd gelijk en uiteindelijk denk ik dat een product zich naar de grooste groep gebruikers gaat ontwikkelen.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @DJ010 

De betere HD kwaliteit komt morgen 😃

Eerst nog 1 tot en met 10. Uiteindelijke alle HD kanalen. 

@pietheingrun Het antwoord is een aantal reacties boven je door @PeterG gegeven. 

Goedenavond,

Kom er achter dat de TV+ box alleen nog maar Bluetooth ondersteund. Geen enkele andere vorm van bediening via infrarood of IP is er mogelijk.

Dit kan toch niet waar zijn?

Is er iemand bekent met een ontwikkeling dat de TV+ unit via IP (API) aangestuurd kan gaan worden of hoe de unit wel via inrarood is te bedienen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Goede avond @Jatto . Als je die box toevoegd aan Google Home dan kun je ze via de Google Home app vanaf je telefoon/tablet bedienen. Heb je meteen ook een toetsenbord ter beschikking.

Reputatie 7
Badge +20

Als je gewoon het kanaal in toetst waar je heen wil ga je daar naartoe vanuit het home menu .

En ja de kwaliteit van het beeld kan zeker wel wat beter , ik zit op glasvezel en met het vorige kastje was het aanzienlijk deter dan nu maar dat zal met de tijd wel beter worden , heb het ook ergens gelezen dat ze naar HD+ gaan maar tijd zal het leren en heb er alle vertrouwen in dat het goed komt , 

 

Zie hier, vandaag krijg je de “glasvezel” kanalen en op 1 - 10

Positieve test in TotaalTV:

Getest in Totaal TV: de nieuwe TV+ decoder van KPN | Totaal TV

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor het delen. De conclusie uit het artikel komt denk ik overeen met de ervaringen hier. Wellicht iets te vroeg op de markt maar in potentie een pracht product. Ik kan me helemaal vinden in deze conclusie.

Reputatie 7

Bedankt voor het delen. De conclusie uit het artikel komt denk ik overeen met de ervaringen hier. Wellicht iets te vroeg op de markt maar in potentie een pracht product. Ik kan me helemaal vinden in deze conclusie.

Ik sluit me hier bij aan met als kanttekening dat er ook nog eens goed gekeken moet worden naar de usability voor de "traditionele" televisiekijker want die doelgroep lijkt er een beetje bekaaid vanaf te komen als we het over gebruiksgemak hebben.

@Erik_ Kan je wellicht iets zeggen over de kwaliteit van de gebruikte streams op deze nieuwe box? En zijn er plannen om de GlasHD zenders naar deze box te brengen? Want de huidige 7mbps streams zijn toch wel weer erg jammer voor een product welke zich zo presenteert.

Ik denk dat KPN helemaal wil stoppen met de HD-"Glas" zenders, ze komen in ieder geval niet naar de TV+ Box.

Jeetje… Dus als  je dan een beetje goede TV kwaliteit wil, moet je echt naar Ziggo?

Is het h264 of h265 ?

Reputatie 1
Badge

Sinds de laatste update van vandaag heb ik op mijn TV dat een gedeelte van de TV heel donker is in vergelijk met de rest. Bv bij voetbal is de linkerkant lichtgroen en de rechterkant donkergroen. Iemand een idee?

Reputatie 4
Badge +2

Gisteren mijn ouders verhuisd en tegelijkertijd heb ik ze laten overstappen van Ziggo naar KPN Glasvezel omdat in die woning alles ethernet is en geen coax meer ligt. En KPN TV op onze Arris kastjes (wij hebben zelf ook KPN) leken ze redelijk te snappen, zolang ze een papieren zenderlijstje ernaast hebben liggen en geen EPG e.d. hoeven te gebruiken. Dus ik dacht dat dat met TV+ ook wel zo zou zijn, maar ik kende het product niet, dus ik heb dit blind moeten bestellen.

Aansluiten van internet, vaste lijn e.d. ging probleemloos en ik had hun iPad en MacBook (die alleen mijn vader gebruikt voor email en webbrowsen, de rest snapt hij niet) snel online. Maar toen moest ik ze uitleggen hoe ze TV moesten kijken. Maar toen ik de TV+ kastjes aansloot schrok ik me wezenloos: Android TV?! Die arme mensen snappen er niks meer van!! Met een Ziggo CI+ kaart in de TV, kon je de TV vrij probleemloos gebruiken zoals “vroeger”. Maar nu moeten ze opeens een los kastje gebruiken, een home-screen, allerhande popup-menu’s waar je doorheen moet navigeren met de AB etc. Als je de TV (en het kastje) aan zet, moet je eerst een zender kiezen vooraleer je in het “normale” TV-kijken zit. KPN heeft hier duidelijk de oude en non-technische doelgroep totaal vergeten. Ze zijn er doodongelukkig mee en ik verwacht dat het nog heel lang gaat duren vooraleer ze dit gaan snappen.

Het zou al heel veel schelen als je ergens kunt instellen dat je bij inschakelen meteen op de laatst gebruikte zender (full-screen) terecht wil komen i.p.v. een zeer verwarrend home-screen.

Reputatie 7

Maar toen moest ik ze uitleggen hoe ze TV moesten kijken. Maar toen ik de TV+ kastjes aansloot schrok ik me wezenloos: Android TV?! Die arme mensen snappen er niks meer van!!

Ik ben het volkomen met je eens dat, met name voor de wat oudere (traditionele) abonnee, de TV+ Box qua intuïtiviteit en gebruiksgemak nogal wat te wensen overlaat. Ik zie het ook niet gebeuren dat KPN in staat is dit op korte termijn te verbeteren gezien de design keuzes die gemaakt zijn.

 

Ze zijn er doodongelukkig mee en ik verwacht dat het nog heel lang gaat duren vooraleer ze dit gaan snappen.

Ik hoop oprecht dat KPN voor situaties als deze het mogelijk maakt om een "oude" TV ontvanger af te nemen i.p.v. een TV+ Box. 

 

Het zou al heel veel schelen als je ergens kunt instellen dat je bij inschakelen meteen op de laatst gebruikte zender (full-screen) terecht wil komen i.p.v. een zeer verwarrend home-screen.

Zie punt 4 en 22 in het onderstaande topic.

 

Reputatie 7
Badge +30

Sinds de laatste update van vandaag heb ik op mijn TV dat een gedeelte van de TV heel donker is in vergelijk met de rest. Bv bij voetbal is de linkerkant lichtgroen en de rechterkant donkergroen. Iemand een idee?

@TheMuk vreemd! Je kunt hier het beste even een eigen topic voor aanmaken. De community denkt graag met je mee. 

 

@KIkViAgEmNlRWAuT jammer om dit te lezen! Ik hoop dat je iets met de reactie van wjb kunt. Wij nemen alle feedback heel serieus en nemen het zeker mee!

Reputatie 1

Ik ben er nu achter dat - als je eenmaal het nieuwe kastje een keer hebt gebruikt - je ook niet meer terug kunt naar het oude kastje. Het oude kastje werkt in principe nog wel, maar dan moet je hem elke dag op opnieuw activeren. Beetje balen dit - ik ben dus nu verplicht om over te gaan. 

Reputatie 2
Badge

Beeld is nog steeds slecht en inderdaad echt vervelend dat je niet terug kan naar het oude , geluid blijft ook slecht desondanks ik met kpn heb gebeld en ze me hier een update in hebben belooft die na of binnen 24 uur goed zou moeten zijn , ik er niet positief meer over ik betaal een hoop geld elke maand en wil er wel plezier voor terug hebben nu zit ik me alleen maar op te vreten thuis en mezelf voor m'n kop te slaan dat ik hieraan begonnen ben ,kpn zouden jullie nu niet eens woorden in daden over gaan zetten in plaats van alleen maar bla bla bla bla bla , dit is echt super slecht van jullie om mensen iets in de maag te stoppen wat eigenlijk nog een hele lange weg nodig heeft om goed te presteren. 

Wel dik verdienen aan ons maar geen goed product geven .😡😡😡

Reputatie 7
Badge +13

@DJ010 wat jammer dat de laatste update dan jouw problemen niet heeft weten te verhelpen. Je kan altijd nog even een eigen topic openen dan kan de Community even meekijken. We nemen je feedback mee!  

Hoi @KIkViAgEmNlRWAuT 

Zo wordt het voor nu misschien iets meer werkbaar. 

Direct na opstarten cijfer 1 indrukken. Dan krijgen ze meteen npo 1 Full screen. 

Daarna kunnen ze met de cijfer- en zaptoetsen naar de zenders. (Aan de hand van je handige papieren lijstje)

Goede avond @Jatto . Als je die box toevoegd aan Google Home dan kun je ze via de Google Home app vanaf je telefoon/tablet bedienen. Heb je meteen ook een toetsenbord ter beschikking.

Goede avond,zou je mij kunnen vertellen hoe je dat in google home aan het werk krijgt ?

Reputatie 2
Badge

@EMKE Als je Google home opend kom je het serienummer van je kastje tegen deze koppen je aan huis of je laat hem staan waar hij is als je maar 1 kastje heb de mijne staat onder woonkamer en de andere 3 een aparte locatie,  als je op het vakje tik met het kastje van jou serienummer kan je koppelen met je tv en je kan de afstandsbediening kiezen deze zie dan onderin staan , misschien iets te omslachtig hie ik het yitleg maar zal een screentest plaaten 

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

1ste foto zie je de afstandsbediening waar je bovenin een toetsenbord zie staat druk de in en je kan typen 

1ste foto zie je de afstandsbediening waar je bovenin een toetsenbord zie staat druk de in en je kan typen 

Ik gebruik al wat jaren Android TV en Google TV.

Nog nooit deze onzin willen gebruiken.

 

 

Reputatie 7

Een groot nadeel van al die afstandbedienings apps voor Android/Google TV is dat deze knoppen missen die door de TV+ Box gebruikt worden.