KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 127877 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 6 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Kan ik de huidige 5202 ook vervangen voor de nieuwe decoder, waar ik ook aan meetstaat heb?

Zijn er voor deze box ook andere instellingen nodig als je je eigen router gebruikt? of is het hetzelfde als bij de oude box?

Reputatie 7
Badge +19

Kan ik de huidige 5202 ook vervangen voor de nieuwe decoder, waar ik ook aan meetstaat heb?

Als je als bestaande klant gebruik wil maken van TV+, dan dien je jouw abonnement om te zetten naar de nieuwe propositie zoals die vanaf heden op de KPN website wordt aangeboden. Binnen jouw bestaande abonnement kun je niet de ontvanger omruilen. @JanD 

Reputatie 6
Badge +10

Meer info hier:

https://www.kpn.com/televisie.htm

Handleiding:

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=20cb7c23-a2f3-479d-aacc-1f88a5300f74&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=51741&mode=incontext

 

Aan Maximaal 4 watt
Stand-by (snelle start) 2,5 watt
Stand-by (ecostand) 1,0 watt

Zijn er nog ergens uitgebreide technische specs van dit nieuwe kastje te vinden?

Reputatie 7

@TvG2016, Iets voor jou?

Kan ik de huidige 5202 ook vervangen voor de nieuwe decoder, waar ik ook aan meetstaat heb?

Als je als bestaande klant gebruik wil maken van TV+, dan dien je jouw abonnement om te zetten naar de nieuwe propositie zoals die vanaf heden op de KPN website wordt aangeboden. Binnen jouw bestaande abonnement kun je niet de ontvanger omruilen. @JanD 

En hoe doe je dat @Jeroen_dB want dat heb ik ook niet kunnen vinden?

Word hiermee ook de levering van de oude VIP2952 en hnb2260 gestopt?En dat de VIP5202 doorschuift naar klanten met een defecte Arris of arcadyan?

En als een nieuwe klant liever een 5202 wilt, is dat mogelijk?

Reputatie 3
Badge

Ik heb wat vragen:

Ga ik er financieel op vooruit als ik overstap de nieuwe service? Ik betaal nu ruim 78 euro in de maand in de oude situatie. Ik kijk nauwelijks lineaire TV meer maar stream alles, on demand of live via mijn Apple TV. Door deze box wordt mijn Apple TV dus niet nodig in principe maar is het een soort Google box met Chromecast. Werkt Airplay ook op deze nieuwe box? Was het niet beter geweest om een Apple TV app te ontwikkelen voor klanten met een zo’n box? Daar wacht ik alleen op. Dat zou voor Apple gebruikers dezelfde functionaliteiten kunnen geven als met deze nieuwe Android/Googlebox.

Reputatie 7
Badge +30

Zijn er voor deze box ook andere instellingen nodig als je je eigen router gebruikt? of is het hetzelfde als bij de oude box?

Zelfde als bij de oude box, @basdej.

 

Zijn er nog ergens uitgebreide technische specs van dit nieuwe kastje te vinden?

Specs in de Kennisbank, @ITVkijker

 

Kan ik de huidige 5202 ook vervangen voor de nieuwe decoder, waar ik ook aan meetstaat heb?

Als je als bestaande klant gebruik wil maken van TV+, dan dien je jouw abonnement om te zetten naar de nieuwe propositie zoals die vanaf heden op de KPN website wordt aangeboden. Binnen jouw bestaande abonnement kun je niet de ontvanger omruilen. @JanD 

En hoe doe je dat @Jeroen_dB want dat heb ik ook niet kunnen vinden?

Sowieso via de klantenservice, @dommeke. En je kunt via de MijnKPN app je abonnement aanpassen naar de nieuwe vorm. Mocht je het daar nog niet zien, dan zijn we nog niet helemaal klaar met alles omzetten. In dat geval kan het alsnog wel via de klantenservice.

 

Reputatie 6
Badge +10

Bedankt voor de tech specs. Kan dit nieuwe kastje ook de glasvezelzenders ontvangen? Op de screenshots in de handleiding lijkt het veel op de interface van https://tv.kpn.com/ dus alles puur streaming.

Zijn het nog steeds de volwaardige streams die de 2952 & 2660 ontvangers nu hebben + glasvezelzenders? Hoe zit dit?

Reputatie 7
Badge +19

Bedankt voor de tech specs. Kan dit nieuwe kastje ook de glasvezelzenders ontvangen? Op de screenshots in de handleiding lijkt het veel op de interface van https://tv.kpn.com/ dus alles puur streaming.

Zijn het nog steeds de volwaardige streams die de 2952 & 2660 ontvangers nu hebben + glasvezelzenders? Hoe zit dit?

De HD glaszenders zitten er niet bij. Voor de rest is het aanbod gelijk aan interactieve televisie. 

Reputatie 7

Zijn er voor deze box ook andere instellingen nodig als je je eigen router gebruikt? of is het hetzelfde als bij de oude box?

Zelfde als bij de oude box, @basdej.

Als je op de TV+ Box geen multicast gebruikt dan hoeft deze niet via de IGMP proxy server op het KPN TV netwerk (vlan 4) aangesloten te worden.

Reputatie 6
Badge +10

Bedankt voor de tech specs. Kan dit nieuwe kastje ook de glasvezelzenders ontvangen? Op de screenshots in de handleiding lijkt het veel op de interface van https://tv.kpn.com/ dus alles puur streaming.

Zijn het nog steeds de volwaardige streams die de 2952 & 2660 ontvangers nu hebben + glasvezelzenders? Hoe zit dit?

De HD glaszenders zitten er niet bij. Voor de rest is het aanbod gelijk aan interactieve televisie. 

Dat betekent ook vast dat de gebruikte streams hetzelfde zijn als van tv.kpn.com 

De streams van 2952 & 2260 zijn dus beter.

Reputatie 7
Badge +30

Word hiermee ook de levering van de oude VIP2952 en hnb2260 gestopt? En dat de VIP5202 doorschuift naar klanten met een defecte Arris of arcadyan?

En als een nieuwe klant liever een 5202 wilt, is dat mogelijk?

  De TV+ Box staat helemaal los van de andere ontvangers, @Verse Muntthee. Klanten met een ander type ontvanger krijgen een vergelijkbare terug als er iets defect raakt.

Nieuwe klanten kunnen alleen nog maar TV+ bestellen. Het is voor hen niet mogelijk om een 5202 of ouder te krijgen.

 

Ik heb wat vragen:

Ga ik er financieel op vooruit als ik overstap de nieuwe service? Ik betaal nu ruim 78 euro in de maand in de oude situatie. Ik kijk nauwelijks lineaire TV meer maar stream alles, on demand of live via mijn Apple TV. Door deze box wordt mijn Apple TV dus niet nodig in principe maar is het een soort Google box met Chromecast. Werkt Airplay ook op deze nieuwe box? Was het niet beter geweest om een Apple TV app te ontwikkelen voor klanten met een zo’n box? Daar wacht ik alleen op. Dat zou voor Apple gebruikers dezelfde functionaliteiten kunnen geven als met deze nieuwe Android/Googlebox.

 

Je kunt het beste even bellen, @freak969 (0800-0402). De collega kan dan met jouw je huidige abonnement vergelijken met de nieuwe optie. Dan weet je of het financieel verschil maakt. 

Airplay zit er volgens mij niet op. Wellicht in de toekomst, maar geen garanties.

Reputatie 6
Badge +8

@Erik_ Kan je wellicht iets zeggen over de kwaliteit van de gebruikte streams op deze nieuwe box? En zijn er plannen om de GlasHD zenders naar deze box te brengen? Want de huidige 7mbps streams zijn toch wel weer erg jammer voor een product welke zich zo presenteert.

Ik heb de box nu een paar maanden, maar ben nog niet echt fan. Wellicht leuk als extra box, maar mijn VIP5202 zou ik er niet voor inruilen.

Reputatie 7

 Nieuwe klanten kunnen alleen nog maar TV+ bestellen. Het is voor hen niet mogelijk om een 5202 of ouder te krijgen.

Ik voorspel je dat dit RAMPZALIGE gevolgen zal hebben t.a.v. klanttevredenheid als er niet grote stappen gezet worden om de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de TV+ Box sterk te verbeteren.

Reputatie 7

En zijn er plannen om de GlasHD zenders naar deze box te brengen? Want de huidige 7mbps streams zijn toch wel weer erg jammer voor een product welke zich zo presenteert.

Ik denk dat KPN helemaal wil stoppen met de HD-"Glas" zenders, ze komen in ieder geval niet naar de TV+ Box.

Reputatie 6
Badge +8

@Erik_ Kan je wellicht iets zeggen over de kwaliteit van de gebruikte streams op deze nieuwe box? En zijn er plannen om de GlasHD zenders naar deze box te brengen? Want de huidige 7mbps streams zijn toch wel weer erg jammer voor een product welke zich zo presenteert.

Ik denk dat KPN helemaal wil stoppen met de HD-"Glas" zenders, ze komen in ieder geval niet naar de TV+ Box.

Jeetje… Dus als  je dan een beetje goede TV kwaliteit wil, moet je echt naar Ziggo?

Reputatie 7

@Erik_ Kan je wellicht iets zeggen over de kwaliteit van de gebruikte streams op deze nieuwe box? En zijn er plannen om de GlasHD zenders naar deze box te brengen? Want de huidige 7mbps streams zijn toch wel weer erg jammer voor een product welke zich zo presenteert.

Ik denk dat KPN helemaal wil stoppen met de HD-"Glas" zenders, ze komen in ieder geval niet naar de TV+ Box.

Jeetje… Dus als  je dan een beetje goede TV kwaliteit wil, moet je echt naar Ziggo?

Dat zou inderdaad maar zo een gevolg van deze ontwikkeling kunnen zijn.

Reputatie 3
Badge

 Nieuwe klanten kunnen alleen nog maar TV+ bestellen. Het is voor hen niet mogelijk om een 5202 of ouder te krijgen.

Ik voorspel je dat dit RAMPZALIGE gevolgen zal hebben t.a.v. klanttevredenheid als er niet grote stappen gezet worden om de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de TV+ Box sterk te verbeteren.

Is de nieuwe KPN+ box dan slechter dan de HMB 2260, die ik b.v. nog steeds heb?

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de tech specs. Kan dit nieuwe kastje ook de glasvezelzenders ontvangen? Op de screenshots in de handleiding lijkt het veel op de interface van https://tv.kpn.com/ dus alles puur streaming.

Zijn het nog steeds de volwaardige streams die de 2952 & 2660 ontvangers nu hebben + glasvezelzenders? Hoe zit dit?

De HD glaszenders zitten er niet bij. Voor de rest is het aanbod gelijk aan interactieve televisie. 

 

€ 2,50 per maand meer en geen glasvezelzenders?

Dat is vreemd.

Dan heb ik er dus niets aan.😣

 

En app's kijk ik via de LG Oled tv.

Wat is het voordeel om deze box te kiezen, als HD glaszenders erbij zitten??

 

En met de HD glaszenders (liefst vanaf 1), ben je pas een echte concurent van Ziggo.

Die moeten er zo wie zo op.

Wij kijken ook de eerste 10 zenders altijd van 661 - 670.😉

 

En kunnen klanten die de 5202 nog niet hebben, deze nu ook krijgen??

Reputatie 7

 Nieuwe klanten kunnen alleen nog maar TV+ bestellen. Het is voor hen niet mogelijk om een 5202 of ouder te krijgen.

Ik voorspel je dat dit RAMPZALIGE gevolgen zal hebben t.a.v. klanttevredenheid als er niet grote stappen gezet worden om de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de TV+ Box sterk te verbeteren.

Is de nieuwe KPN+ box dan slechter dan de HMB 2260, die ik b.v. nog steeds heb?

Als je mijn berichten leest dan zou je daar zelf conclusies aan kunnen verbinden.

Laat ik mij maar niet gaan uitwijden over de pro's en con's van de TV+ Box, daar is het nu nog te vroeg voor.

 Nieuwe klanten kunnen alleen nog maar TV+ bestellen. Het is voor hen niet mogelijk om een 5202 of ouder te krijgen.

Ik voorspel je dat dit RAMPZALIGE gevolgen zal hebben t.a.v. klanttevredenheid als er niet grote stappen gezet worden om de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de TV+ Box sterk te verbeteren.

Precies!

Mij lijkt me een 5202 vele malen prettig dan deze box en zou die, als ik ooit weer klant word, ook liever hebben.

@TvG2016, Iets voor jou?

Tja hoe moet ik dit nu diplomatiek zeggen…..zoiets als ik ben inmiddels voorzien of zo?

KPN TV+ alleen streamen kost 3,50 per maand.

 

Dus we huren dan een Android box voor € 3,50. per maand en daar komen dus de kosten van de diverse apps nog boven op.

En willen we via de ITV app kijken  via die box kost dat € 9,00 extra?

 

Kortom de maandlasten gaan hiermee omhoog zonder noemenswaardige meerwaarde ten opzichte van mijn smart TV en de vip5202.

 

Hoewel als ik dit lees zouden we voor die 3,50 toegang krijgen tot de content van diverse apps.

 

"Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer"

Nee dat klinkt te mooi om waar te zijn.

"Series en films uit ons Pluspakket" dat is mischien wel die € 3,50 waard