KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 127873 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 6 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Kan je via de android F1 pro app downloaden? 

Zeker, of de thuisbezorgd app :) 

De thuisbezorgd app zal je niet vinden in de Android TV store.

Echt niet!? Dacht me te herinneren van wel. Excuses. Viaplay weet ik wel zeker. Hoewel ik vandaag las dat ze in belofte breken en weer een prijsverhoging gaan doorvoeren :’( 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond allemaal! 

Wat veel reacties op onze nieuwe manier van tv-kijken! 😊 

Er is hard aan gewerkt, samen met een grote groep testers, en we zijn blij met de nieuwe serie aan abonnementen die wij vanaf nu aanbieden. 

Het harde werken is zeker nog niet klaar: we werken continu aan een zo optimaal mogelijke ervaring van onze diensten, voor onze klanten.

Vergeef mij als ik vragen over het hoofd heb gezien, ik pak er een aantal vragen uit:

...

En hoe zit het met teletekst?

@Verse Muntthee.  Nee, je krijgt blokjes met de tv zenders op het hoofdmenu. Dan kan je meteen tv kijken. 

Teletekst is niet beschikbaar, maar wordt op termijn wel toegevoegd. 

Teletekst is al beschikbaar, via de Teletekst app!

 

Wat doet Google met de data die via kijkgedrag en ingesproken spraakopdrachten vergaard. Heeft KPN daar nog afspraken over gemaakt ivm privacy van haar klanten?

KPN moet zich houden aan de privacy wetgeving (de AVG in Nederland, of de GDPR op Europees niveau), die is best streng. Dus KPN zou ergens een privacy verklaring moeten hebben waarin staat wat ze allemaal met je data doen. Daarmee moet je ook akkoord gaan.

Goede vraag, @Miguel_, om het antwoord van Jeroen-bart aan te vullen: in ons privacy statement staat welke gegevens wij van je verwerken en welke invloed je daar zelf op hebt. 

Wat goed is om te weten, is dat de KPN TV+ Box gebruik maakt van het Android TV platform van Google. Er zijn een aantal verwerkingen die buiten de diensten van KPN gebeuren.
Deze vallen onder de verantwoordelijkheid van Google omdat die verantwoordelijk zijn voor het Android TV platform. 
 

Heeft de nieuwe ontvanger eigenlijk IR?

Zie de specificaties van de KPN TV+ box 👉🏾 Bluetooth
 

En op deze pagina staat onderin dat als je een audio kabel mist dat deze te bestellen valt op de webshop:

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/interactieve-tv/kpn-tv-plus-box/topic/installeren/overzicht-onderdelen-uit-het-pakket

Maar dat klopt natuurlijk niet.Zonder Jack aansluiting of eventuele omvormer heb je niks aan die kabel.

En die link gaat hier naar toe: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/573397/jack-tulp-audiokabel-1-2-meter/?pos=700


Klopt, je hebt inderdaad een omvormer nodig. Scherp opgemerkt, @Verse Muntthee. dank! Ik geef dit door zodat de website aangepast kan worden.

En een google account invullen, is dat verplicht btw?

Nee, het inloggen met je Google account is niet nodig om gebruik te maken van KPN TV+ en kun je op een later moment ook nog doen.

Wil je gebruik maken van de extra mogelijkheden, zoals app aanbevelingen, uitgebreidere mogelijkheden met de Google Assistent en YouTube aanbevelingen? Log dan wel in met jouw Google account.
 

Ik heb het nergens expliciet zien staan, maar er wordt alleen over tv-zenders gerept. Zijn ook de radiozenders verdwenen op de nieuwe box? Want die zijn er op de KPN apps ook niet. 

We kunnen niet zonder muziek, hè! Goede vraag, @Henk2304! De radiozenders zijn gewoon aanwezig! (of de Spotify app 😉).

@Shyrin_ , is het ook mogelijk deze nieuwe tv box te gaan gebruiken met een eigen netwerk? Ik gebruik namelijk de experiabox v12 niet maar een unifi usg

Reputatie 7
Badge +11

Toch ben ik wel benieuwd naar wat er met de data gebeurd. Bijvoorbeeld het kijkgedrag als ook de ingesproken spraakopdrachten. 

Denk dat dat volledig binnen het privacybeleid van Google zit. Om dergelijke diensten te gebruiken moet je ook met een Google-account inloggen, dit is zoals ik het begrepen heb bij de laatste update voor ik uit-dienst trad optioneel. Zodra je inlogt komen alle apps beschikbaar, lijkt mij niet meer dan logisch dat dat dan binnen de policies van Google gaat vallen, het is immers hun dienst en niet die van KPN. KPN levert enkel een wijze om gebruik te maken van die dienst.

 

   

@ITVkijker Als je nog in contract zit kan je inderdaad niet overstappen. En als je wel had kunnen overstappen ga je een nieuw jaarcontract aan, terwijl je eigenlijk alleen andere ontvangers krijgt en geen verder korting o.i.d.

Ik wil dit wel even corrigeren, een wijziging naar een nieuwe abonnementsvorm is nooit hetzelfde geweest als een verlenging. Ik ben vorig jaar ook overgegaan naar Hussel vanuit mijn ‘Internet’-abonnement uit 2019, dat was zonder verlenging maar het betekende wel dat ik in de toen nieuwe propositie viel qua prijzen en producten in plaats van de oude. Het wijzigen tijdens een lopend contract is inderdaad wel eens lastig maar bij een verlopen contract zou dat normaal gesproken gewoon aangepast moeten kunnen worden.

 

@Shyrin_ , is het ook mogelijk deze nieuwe tv box te gaan gebruiken met een eigen netwerk? Ik gebruik namelijk de experiabox v12 niet maar een unifi usg

Dat kan, hiervoor gelden dezelfde eisen als de voorgaande tv-ontvangers. Voor streaming-only heb je geen multi-VLAN nodig op je WAN etc etc. Zoals ik hier eerder las kan de ontvanger in unicast ook gewoon toegepast worden, dit heeft dan wel een mindere beeldkwaliteit en een grotere vertraging dan live-tv.

@Shyrin_ , dank je wel voor de snelle reactie. Als ik het dan goed begrijp dan gaan de kwaliteit voor mij dan niet voorruit van de lineaire tv zenders? Ik gebruik nu de kpn app op mijn samsung neo qled 65 inch maar ik vind de kwaliteit daarvan maar redelijk. Volgens mij is dan de enige oplossing de experiabox v12/evt. Fritzbox te gaan gebruiken icm de kpn plus tv box?

Reputatie 7
Badge +16

@NHendriks op de pagina van deze box staat letterlijk dat je een nieuwe jaarcontract krijgt als bestaande klant.

 

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriks op de pagina van deze box staat letterlijk dat je een nieuwe jaarcontract krijgt als bestaande klant.

 

Ah, die had ik gemist. Dat is dan inderdaad anders dan dat voorheen altijd geweest is. Jammer wel :(

@Verse Muntthee.

Infrarood afstandsbediening werkt niet op de box.

En er wordt inderdaad gelinkt naar de verkeerde audio kabel. Dat moet de optische zijn. Er is namelijk wel een optische audio uitgang. 

Reputatie 4
Badge

Als KPN nou eens eerst voor zorgt dat de app op de LG en Samung tv goed werkt en er een Apple TV app komt…. 

Reputatie 7

Als KPN nou eens eerst voor zorgt dat de app op de LG en Samung tv goed werkt en er een Apple TV app komt…. 

Dat zijn allemaal unicast apps en daar gaat het mis bij live televisie kijken op miljoenen apparaten. Dan zal je toch echt multicasts moeten gebruiken om het netwerk niet volledig te overbelasten. Unicast oplossingen worden bewust qua beeldkwaliteit en functionaliteit op een lager pitje gehouden.

Reputatie 4
Badge

Als KPN nou eens eerst voor zorgt dat de app op de LG en Samung tv goed werkt en er een Apple TV app komt…. 

Dat zijn allemaal unicast apps en daar gaat het mis bij live televisie kijken op miljoenen apparaten. Dan zal je toch echt multicasts moeten gebruiken om het netwerk niet volledig te overbelasten. Unicast oplossingen worden bewust qua beeldkwaliteit en functionaliteit op een lager pitje gehouden.

Als KPN dit dan gewoon eerlijk communiceert ipv steeds zeggen updated komen en we zijn er mee bezig….. bestaande klanten aan het lijntje houden en nieuwe belonen……

Reputatie 7

Als KPN dit dan gewoon eerlijk communiceert ipv steeds zeggen updated komen en we zijn er mee bezig….. bestaande klanten aan het lijntje houden en nieuwe belonen……

KPN zal, neem ik aan, wel werken aan een update om die apps op LG en Samsung stabiel te laten werken maar ik verwacht geen (significante) verbeteringen in beeldkwaliteit en functionliteit.

Reputatie 4
Badge +1

Merkwaardig dat KPN op de proppen komt met een nieuwe settopbox welke Android TV als OS heeft. Hopelijk kan ik de VIP5202 nog een tijd blijven gebruiken, want als we geforceerd worden om Google apparatuur te gaan gebruiken (bijv. bij verlenging?) dan gaan we snel op zoek naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +11

Merkwaardig dat KPN op de proppen komt met een nieuwe settopbox welke Android TV als OS heeft. Hopelijk kan ik de VIP5202 nog een tijd blijven gebruiken, want als we geforceerd worden om Google apparatuur te gaan gebruiken dan gaan we snel op zoek naar een andere provider.

Als je je abonnement niet wijzigt naar de nieuwe propositie kan je de 5202 nog wel een flinke tijd blijven gebruiken lijkt me. Daarbij ben je met de nieuwe ontvanger niet verplicht om gebruik te maken van de diensten van Google. Als je je niet aanmeldt met een Google-account zijn apps en dergelijke niet te gebruiken maar kan er wel gewoon tv gekeken worden.

@NHendriks op de pagina van deze box staat letterlijk dat je een nieuwe jaarcontract krijgt als bestaande klant.

 

Ah, die had ik gemist. Dat is dan inderdaad anders dan dat voorheen altijd geweest is. Jammer wel :(

Dat is ergens bijna logisch, aan de andere kant een nieuwe klant kan meteen al voor een maand abonnement kiezen. Met hussel zat je toch ook standaard een jaar vast als nieuwe klant? Of heb ik dat begin vorig jaar over het hoofd gezien?

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriks op de pagina van deze box staat letterlijk dat je een nieuwe jaarcontract krijgt als bestaande klant.

Ah, die had ik gemist. Dat is dan inderdaad anders dan dat voorheen altijd geweest is. Jammer wel :(

Dat is ergens bijna logisch, aan de andere kant een nieuwe klant kan meteen al voor een maand abonnement kiezen. Met hussel zat je toch ook standaard een jaar vast als nieuwe klant? Of heb ik dat begin vorig jaar over het hoofd gezien?

Klopt helemaal, ik had het echter over een tussentijdse wijziging na het verlopen van het contract. Bijvoorbeeld van Alles-in-een naar Hussel, dat kon voorheen zonder een nieuw contract aan te gaan. In de nieuwe propositie lijkt dat onderdeel dus gewijzigd te zijn.

Reputatie 7
Badge +12

KPN heeft ook maandelijks opzegbare abonnementen, als monteur weet ik niet helemaal hoe het in elkaar steekt alleen het lijkt me dat daar ook naartoe kan worden verlengd. Voorlopig zit ik in ieder geval vast tot Black Friday in November.

Reputatie 1

Hopelijk gaat het platform voorlopig niet uit, en als een nieuwe klant het persé wil dat er nog een 5202 geleverd kan worden(wellicht achteraf).

Ik weet niet wat jij precies bedoeld met “platform”, maar het platform gaat niet uit. De TV+ box gebruikt exact hetzelfde platform als de Arris boxen. Daar zit geen verschil in.

Maar maar bevat niet de GlasHD streams als ik het goed begrijp. Dat is voor mij een achteruitgang.

Reputatie 7
Badge +8

Als KPN nou eens eerst voor zorgt dat de app op de LG en Samung tv goed werkt en er een Apple TV app komt…. 

Dat zijn allemaal unicast apps en daar gaat het mis bij live televisie kijken op miljoenen apparaten. Dan zal je toch echt multicasts moeten gebruiken om het netwerk niet volledig te overbelasten. Unicast oplossingen worden bewust qua beeldkwaliteit en functionaliteit op een lager pitje gehouden.

Maar waar baseer je nu op, dat wanneer er een goed werkende app voor de Smart TV en Apple TV is, de miljoenen kpn-ontvangers massaal van de een op andere dag afgedankt worden en iedereen zich in de winkel verdringt om een nieuwe televisie, Apple TV (of een Android Box) te kopen?

Mijn inziens hebben het merendeel van de abonnees niet zoveel niet met een app voor de Smart TV of mediaspeler. Die zijn en blijven verknocht aan het ‘kpn tv-kastje’. En, er zullen ook genoeg mensen zijn, die het zonde geld vinden om voor een app een nieuwe televisie te kopen.

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij is deze optie weggehaald voor de normale gebruikers. Het is namelijk echt niet de bedoeling dat mensen via hun standaard iTV ontvanger unicast gaan gebruiken.

ik ben het volledig met je eens dat men dit eigenlijk niet zou moeten kunnen kiezen maar toch is dat (nog) wel het geval.

 

Is toch juist zinnig voor mensen die eigen apparatuur gebruiken zonder multicast 2 unicast conversie?

Reputatie 1

Ik lees dat wel. 

Waar dan? Ik lees alleen maar vermoedens en nergens de feiten. ;) 

Dat heet "figuurlijk taalgebruik". Uiteraard staat het nergens letterlijk geschreven maar uit hetgeen wel geschreven staat kan je het feitelijk concluderen.

Tsja, komt dus eigenlijk neer op interpretatie en nergens op feiten gebaseerd iets. Ik krijg morgen ook tonnen gestort, het stond ergens maar letterlijk nergens. ;) 

Ach, kom op…

HD Glas bestaat niet meer voor iedereen die vanaf vandaag klant wordt bij KPN. En je hebt zelf aangegeven dat HD Glas ook niet op een later moment beschikbaar komt op de nieuwe box.

Dat geeft toch wel heel duidelijk aan welke kant KPN op wil met HD Glas. Het kan lang duren of het kan kort duren, maar HD Glas wordt gewoon uitgefaseerd. Dat is zo klaar als een klontje, ook al staat het nog niet letterlijk op papier.

KPN had de vraag over GlasHD streams kunnen verwachten omdat mensen eraan hechten. Dat maakt het slordig of onzorgvuldig.

Of het is strategie dat je mensen te hoop laat lopen om de energie van mensen te dissiperen om zo weerstand tegen verandering te ondermijnen.

Allemaal niet fraai. Hoe makkelijk is het niet om netjes te communiceren wat de plannen zijn?

Al met al is de communicatie meer dan belabberd en het is een bewuste keuze om het zo te doen.

Dus lang verhaal kort: wij glasvezel klanten gaan er op beeldkwaliteit achteruit.

 

Of is KPN vanplan om dezelfde bitrate aan te bieden, maar dan zonder het HD Glas te noemen? Ik realiseer me dat dit soort vragen redundant zijn, maar ik kan er gewoon niet bij dat KPN een slechtere service wilt gaan bieden voor meer geld. Vooral in tijden waarbij de vraag naar TV juist terugloopt.

KPN zal exact kunnen zien/meten hoeveel klanten naar die zenders vanaf 661 kijken, en ik heb zo'n vermoeden dat dit aantal niet heel groot is, vermoedelijk niet veel groter dan de klanten die naar de kanalen vanaf 701 keken toen HD vanaf 1 nog niet was ingevoerd. 

 

Dat geschreven hebbend komt het raar over, dat nu er meer glasvezel wordt aangelegd voor deze box niet alle kanalen in de kwaliteit/bitrate vanaf 661 worden doorgegeven. 

Dit lijkt een verdere teruggang dan na het opdoeken van het systeem waar XMS, Concepts en Lijbrandt later Telfort gebruik van maakten. Daar was elk kanaal in de kwaliteit die vanaf 661 beschikbaar is.

 

Aan de andere kant ben ik nu blijkbaar gewend want ik zie geen verschil in beeldkwaliteit of ik nu via de app op mijn Samsung kijk of via kanaal 1 op de 5202. Vanaf 661 is wel iets beter maar om daar nu zo'n ophef van te maken. Het zijn nou niet echt kwalitatief hoogwaardige aanbieders op tv gebied die in deze kwaliteit worden doorgegeven.

 

Ik heb er nog even over nagedacht ik zie alleen het stukje AndroidTV als voordeel van deze nieuwe box. Dat de prijs voor internet  lager is wordt opgeheven door de iets hogere prijs voor TV+.

Wat mij vooral nog bezig houd wat gaat er in juli gebeuren, komt er dan een prijsaanpassing die deze verlaging te niet doet.

Reputatie 3

Maar het is natuurlijk niet zo gek dat er weinig mensen keken naar de HD Glas-zenders. KPN heeft deze zenders altijd onterecht weggemoffeld naar kanaal 600+ in de zenderlijst. Dan houd je waarschijnlijk alleen nog de fijnproevers over.

Dit terwijl er al jarenlang gevraagd wordt om deze zenders vooraan in de lijst te krijgen (zoals elke zichzelf respecterende provider dat eigenlijk al een jaar of tien voor elkaar heeft). Maar KPN bleef maar met drogredenen komen waarom dit zogezegd niet mogelijk zou zijn. En nu lijkt het dus helemaal einde oefening voor HD Glas.

 

Glasvezel neemt het land over, maar bij KPN krijgen we nu juist mindere beeldkwaliteit voor méér geld... Lekker bezig KPN!

Precies! En dan begrijp je meteen waarom kpn na een aanvankelijke toezegging, er uiteindelijk toch vanaf gezien heeft de HD Glas zenders "op 1" te zetten. En dat terwijl er toch iedere werkdag 's avonds laat op die zender een talkshow is die zo heet: "OP1". Die hint is bij kpn blijkbaar niet aangekomen😉