KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 127876 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 6 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7

Ik denk dat KPN helemaal wil stoppen met de HD-"Glas" zenders, ze komen in ieder geval niet naar de TV+ Box.

@wjb daar ben jij absoluut niet blij mee, terwijl er steeds meer klanten bijkomen die van koper naar glasvezel gaan.

Gelukkig is KPN er ondertussen ook op teruggekomen en zullen de HD-"Glas" zenders toch op de TV+ Box aangeboden gaan worden.

Daar is een live stream 9.3Mbit/s.

NLziet:

 

Uit jouw grafiek lees ik af dat die stream gemiddeld eigenlijk niet meer dan zo'n 6,5Mbps kan zijn.

Dat klopt ook als je kijkt op de site van NLZiet:
https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360027118951-Hoeveel-data-verbruikt-NLZIET-

 

Voor de hoogste kwaliteit gebruiken we ongeveer 0,75 MB per seconde. Dit is gelijk aan 6Mbps: als je een internet verbinding van 100 Mbps hebt, gebruiken wij dus 6% van die bandbreedte

 

Dat is oude info, mijn meting klopt. Het tweede screenshot is duidelijker. Om jullie achterdocht weg te nemen over mijn meting. Heb ik er een vergelijkend screenshot bij gedaan van een KPN STB, dat komt overeen met de waardes eerder genoemd in dit topic.

Reputatie 7

Dat is oude info, mijn meting klopt. 

Toch is het onderstaande screenshot vandaag gemaakt.

Bron

Dat is oude info, mijn meting klopt. 

Toch is het onderstaande screenshot vandaag gemaakt.

Bron

 

Ja en mijn meting is ook van vandaag, zit nu live naar NPO3 te kijken en dat screenshot heb je gezien.

Geen speld tussen te krijgen, of je moet mij aangeven dat mijn STB meting ook niet klopt? Die heb ik al ter referentie gedeeld.

Had ik je al verteld dat er in de AppleTV app een schakelaar zit voor “hoge kwaliteit video”. Zal hem eens uitschakelen en dan normaal voor je meten, misschien zakken we dan terug naar 6Mbit/s.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is oude info, mijn meting klopt. 

Toch is het onderstaande screenshot vandaag gemaakt.

Bron

Het artikel niet, die is 3 maanden oud.. ;) 

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

@Alex_P  kan je bij de nieuwe internet propositie nog steeds je abonnement hoger of lager zetten per maand, of is het fixed voor 12 maanden na het afsluiten van het contract?

 

 @Wopper. Ja, daar verandert niets aan. Binnen je propositie kun je nog altijd schakelen tussen de 2 verschillende snelheden, 100 of 200 Mbit/s. 

 

Is er een reden dat je 1Gigabit niet noemt, kan je daar niet tussen schakelen?

 

EDIT: Als ik de commerciële verkoopsite bekijk dan trek ik de conclusie dat je tussen alle drie de abonnementen kunt wisselen.

 

Kan iemand mij het nut of de noodzaak van die Chromecast ondersteuning uitleggen? 

Fijn dat het erin zit maar wat is het nut? 

Of is dat dan om via de Google Home app die box te bedienen?

Reputatie 7

Kan iemand mij het nut of de noodzaak van die Chromecast ondersteuning uitleggen? 

Fijn dat het erin zit maar wat is het nut? 

Of is dat dan om via de Google Home app die box te bedienen?

Nee, dat heeft niets te maken met Google Home.

Even een foto delen vanaf jouw telefoon of net dat leuke filmpje gevonden op YouTube dat je met je huisgenoten wilt delen…

Reputatie 6
Badge +8

Kan iemand mij het nut of de noodzaak van die Chromecast ondersteuning uitleggen? 

Fijn dat het erin zit maar wat is het nut? 

Of is dat dan om via de Google Home app die box te bedienen?

Dat kan praktisch zijn om zaken te casten van je telefoon / laptop naar de nieuwe TV Box.

 

Dat kan praktisch zijn om zaken te casten van je telefoon / laptop naar de nieuwe TV Box.

 

Alles staat er al op wat valt er dan nog te casten.

 

 

Nee, dat heeft niets te maken met Google Home.

Even een foto delen vanaf jouw telefoon of net dat leuke filmpje gevonden op YouTube dat je met je huisgenoten wilt delen…

Dat klinkt logisch maar voor mij dan weer totaal niet interessant.

 

Ik bedenk nu zelf nog een ding vanaf een smartphone of tablet een app op die box opstarten. Als we dan ook nog vanuit de ITV app op die box kanalen kunnen wisselen is het helemaal af.

 

Dat mis ik van de stoneroos glashart app in combinatie met de Amino.

Reputatie 6
Badge +8

 

Dat kan praktisch zijn om zaken te casten van je telefoon / laptop naar de nieuwe TV Box.

 

Alles staat er al op wat valt er dan nog te casten.

 

Foto's en filmpjes die je geschoten hebt? Of gewoon als je een bepaalde app nog niet geïnstalleerd hebt op je box, of gewoon omdat je sneller iets op je telefoon opgezocht hebt.

Meerdere redenen… en je hebt er toch geen last van dat die functie er op zit?

Reputatie 7
Badge +12

Ik gebruik dat casten heel vaak, kan me best YouTube verslaafd noemen en vaak als ik het ene filmpje aan heb staan op me tv dan is de volgende al via me telefoon opgezocht en stuur ik hem door zodra de video klaar is.

@TFHFony ik heb er geen last van ik was benieuwd naar het nut, dat is beantwoord.

 

Al die genoemde opties kan ik nu al via mirror imaging direct naar de TV.

Wat Ik_hussel voor YouTube noemt doe ik ook wel eens.

Mijn ultieme wens is de Itv app als interactieve afstandsbediening gebruiken vanaf een tablet. Zoals bij Telfort kon.

Reputatie 7
Badge +24

Update tussendoor: Goed nieuws! Zoals een paar jullie al heeft gelezen komen de HD glas zenders ook naar de nieuwe KPN TV+ box. 

@Alex_P  kan je bij de nieuwe internet propositie nog steeds je abonnement hoger of lager zetten per maand, of is het fixed voor 12 maanden na het afsluiten van het contract?

 

 @Wopper. Ja, daar verandert niets aan. Binnen je propositie kun je nog altijd schakelen tussen de 2 verschillende snelheden, 100 of 200 Mbit/s. 

 

Is er een reden dat je 1Gigabit niet noemt, kan je daar niet tussen schakelen?

 

EDIT: Als ik de commerciële verkoopsite bekijk dan trek ik de conclusie dat je tussen alle drie de abonnementen kunt wisselen.

 

@Wopper Excuus, ik noemde de opties van xDSL, glasvezel vergeten. Uiteraard kan er ook voor de 1Gigabit worden gekozen wanneer mogelijk. Ik heb mijn tekst aangepast. 

Reputatie 3
Badge

Ondersteund deze tv+box HDMI-CEC. Daar kan  ik zo snel niets van vinden in de specs. Ik wil mijn tv afstandsbediening gebruiken i.p.v. de kpn bediening.

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb vanmiddag het TV+ kastje ontvangen en vanavond bekabeld geïnstalleerd op onze 1000mb/s verbinding. Vooralsnog vind ik het nog niet zo’n geweldig soepel reagerende interface. Wanneer je in de gids met Page+ of Page- bladert, moet ie een fractie van een seconde nadenken wat ie moet tonen. Bij de 5202 flitst ie er door heen. Ook mis ik de Zenderlijsten. Ach kijk, ik zie nu op mijn nog actieve 5202 dat ik dáár de favorieten voor de TV+ ontvanger (sneller) kan instellen. Ipv op de TV+ ieder kanaal als ‘Favoriet’ in te stellen. Ook gaat ‘t geluid uit van het actieve kanaal bij het bladeren in het algehele menu. 
OF het apparaat heeft nog wat kinderziektes, OF ik kan de juiste instellen niet vinden. 
Wel fraai, met het ontbreken van een SmartTV, dat nu bv ViaPlay en Disney+ via de TV+ te bekijken zijn. 

Reputatie 5
Badge +3

Ondersteund deze tv+box HDMI-CEC. Daar kan  ik zo snel niets van vinden in de specs. Ik wil mijn tv afstandsbediening gebruiken i.p.v. de kpn bediening.

Ja, dat doet ie. Op mijn TV werkt het perfect tijdens het testen.

Reputatie 7
Badge +7

Ondersteund deze tv+box HDMI-CEC. Daar kan  ik zo snel niets van vinden in de specs. Ik wil mijn tv afstandsbediening gebruiken i.p.v. de kpn bediening.

 @G.H.M.Meuwissen Ik durf dat niet te zeggen.

Wat ik wel weet, is dat ik de tv+ box met mijn android-mobiel kan bedienen.

Reputatie 6
Badge +3

Ondersteund deze tv+box HDMI-CEC. Daar kan  ik zo snel niets van vinden in de specs. Ik wil mijn tv afstandsbediening gebruiken i.p.v. de kpn bediening.

 @G.H.M.Meuwissen Ik durf dat niet te zeggen.

Wat ik wel weet, is dat ik de tv+ box met mijn android-mobiel kan bedienen.

Google tv app is daar inderdaad erg handig in

Reputatie 3
Badge +1

KPN introduceert KPN TV+

Wat is de toegevoegde waarde  van het geheel ik zie het niet, ten opzichte van ander platformen zoals Android tv google Chromecast (tv)  en al het andere wat er verkrijgbaar is etc. en precies het zelfde werken en kunnen op dit gebied en er €3,50 per maand voor te betalen. 

Of is het weer een extra verdien model om klanten aan te te trekken. 

Reputatie 7

Ik gebruik dat casten heel vaak, kan me best YouTube verslaafd noemen en vaak als ik het ene filmpje aan heb staan op me tv dan is de volgende al via me telefoon opgezocht en stuur ik hem door zodra de video klaar is.

Ik voel deze helemaal 💪🏻 niet super verslaafd ofzo, maar youtube is echt vet handig en leuk. Vaak start ik 'm op de tv op met een filmpje, maar vul ik de volgende via de telefoon aan want dat is dan best handig zoeken enzo. En vervolgens  wordt deze automatisch opvolgend afgespeeld. Soms cast ik wel rechtstreeks vanaf de telefoon,er zijn meerdere kijkopties. Onze Sony Android TV's hebben eigenlijk alles of meer wat de 7022 ook aanbied. Maar hier thuis is de toevoeging van deze 7022 ontvanger echt onnodig.

Ik begrijp de Android keuze. Dat is wel een pluspunt, je bereikt opeens alle huiskamers om de streaming beleving wat bij het nieuwe tv kijken past. Zeker bij huishoudens die oudere tv's hebben. Begrijp alleen de toevoeging voor een streaming abbo van €3,50 niet. Waarom zou je hiervoor kiezen terwijl er legio goedkopere opties zijn die al enkele jaren worden aangeboden en ook zijn bewezen. Deze ontvanger is 'nog' niet stabiel genoeg. Te vroeg gelanceerd en de maandelijkse updates hebben een veelste lange verwerkingsduur voordat je eindelijk een stabiel product hebt. 

 

Liever zie ik dan naast het huidige tv+ abonnementsvorm, een losse android  tv+ app met Internetabonnement. Alsjeblieft geen beeldkwaliteitdiscussie, dat weten we allen inmiddels,... (dus kijken volledig zonder box) Hopenlijk heeft of gaat kpn daar ook in doorontwikkelen! Lijkt me nu ook eenvoudiger te realiseren en te implementeren,.... Persoonlijk vindt ik dit een betere strategie. 

Reputatie 3
Badge

Ik heb vanmiddag het TV+ kastje ontvangen en vanavond bekabeld geïnstalleerd op onze 1000mb/s verbinding. Vooralsnog vind ik het nog niet zo’n geweldig soepel reagerende interface. Wanneer je in de gids met Page+ of Page- bladert, moet ie een fractie van een seconde nadenken wat ie moet tonen. Bij de 5202 flitst ie er door heen. Ook mis ik de Zenderlijsten. Ach kijk, ik zie nu op mijn nog actieve 5202 dat ik dáár de favorieten voor de TV+ ontvanger (sneller) kan instellen. Ipv op de TV+ ieder kanaal als ‘Favoriet’ in te stellen. Ook gaat ‘t geluid uit van het actieve kanaal bij het bladeren in het algehele menu. 
OF het apparaat heeft nog wat kinderziektes, OF ik kan de juiste instellen niet vinden. 
Wel fraai, met het ontbreken van een SmartTV, dat nu bv ViaPlay en Disney+ via de TV+ te bekijken zijn. 

ik ga er vanuit dat er nog wat kinderziektes er nog in zit, zal de komende weken/maanden door updates verholpen worden ga ik vanuit.

Reputatie 1

Moet je echt een app openen voordat je gewoon TV kan kijken?

Hoop van niet, zo wel, zullen heel veel klanten daar last van hebben denk ik.

En hoe zit het met teletekst?

Nee, je schakelt gewoon over en het is geen aparte app.

En hoe zit het met Teletekst?

Reputatie 7

...ik zie nu op mijn nog actieve 5202 dat...

Maar als jij voor de nieuwe propositie gekozen hebt, dan zou je toch alleen de TV+ Box moeten hebben en niet meer een "oude" TV ontvanger?

Heb jij jouw 5202 dan niet in moeten leveren?

Reputatie 7

Liever zie ik dan naast het huidige tv+ abonnementsvorm, een losse android  tv+ app met Internetabonnement. Alsjeblieft geen beeldkwaliteitdiscussie, dat weten we allen inmiddels,... (dus kijken volledig zonder box) Hopenlijk heeft of gaat kpn daar ook in doorontwikkelen! Lijkt me nu ook eenvoudiger te realiseren en te implementeren,.... Persoonlijk vindt ik dit een betere strategie. 

Cruciaal hierin is dat de hardware IGMP multicasting ondersteunt.

Daarbij komt dat de gebruikte wifi toegangspunten dan ook "multicast to unicast" moeten ondersteunen of dat de Android TV (box) met een netwerkkabel aangesloten kan worden.

Persoonlijk zie ik het niet (snel) gebeuren dat KPN komt met een TV+ app (Android TV launcher) voor andere hardware, dat zal mijns inziens gewoon de smart-TV app blijven.

 

Begrijp alleen de toevoeging voor een streaming abbo van €3,50 niet.

Commercieel gezien snap ik hem wel. KPN hoopt hiermee meer "up-selling" te bewerkstelligen. Mensen die beginnen met streaming-only maar eenvoudig op de box zelf een TV abonnement kunnen afsluiten of dat mensen sneller kiezen om abonnementen voor streaming diensten via KPN te laten lopen.