KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 127886 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 6 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb maar even gebeld, en we zijn omgezet.

Wat is jouw reden om zo graag over te stappen naar TV+?

Alles in een box hebben tv en het smart gedeelte.

En verder volg ik het topic en alle update's en heb ik volle vertrouwen in het product.

Reputatie 2

Nu een paar dagen de TV+ box in gebruik. Goed idee om TV te combineren met Android TV. Helaas vooralsnog een redelijk slechte uitvoering.

 

  • Als je naar de gids gaat stopt de live uitzending en begint enkele seconden later weer in de gids zelf. Irritatiepuntje en lijkt me onnodig. Zelfde als je van gids naar live uitzending gaat. Duurt ook een aantal sec.
  • Als je naar de gids gaat en je wilt terug naar de zender die je aan het kijken was, kan dat niet met de back knop. Je moet dan de betreffende zender opzoeken en die weer kiezen. Niet logisch.
  • Meerdere keren gezien dat beeld en geluid niet gelijk lopen in de gids.
  • Laat het geluid van de live uitzending ook gewoon bij Nu op TV en de andere tabs  doorlopen. Bij start zie je de live uitzending, bij de gids ook. Bij de ander tabs is het ineens heeeeel stil in huis. Voor mij een irritatiepuntje.
  • Volgorde van favoriete apps is niet in te stellen. Heel vreemd.
  • Als je bij het start scherm naar beneden scrollt en je drukt op back, dan ga je terug naar boven. Prima, maar waarom springt Nu op TV dan terug naar NPO 1? Dan verandert ook ineens de live uitzending. Irritant en onnodig. Ik vraag me af of het überhaupt nodig is om de live uitzending te veranderen met Nu op TV. Sowieso te langzaam om nuttig te zijn.

En dat zijn zomaar wat dingetjes. Nogmaals: heel goed idee, maar slechte uitwerking. Dit had nooit gereleased mogen worden. Ik neem aan dat tijdens tests dit soort zaken toch gewoon naar boven zijn gekomen?

Goed om te zien dat er actief doorontwikkeld wordt, maar KPN zou zich toch een beetje moeten schamen. En misschien een usability expert in dienst nemen...

Reputatie 7
Badge +30

Ha @barrymossel, volgens mij had je het al gezien, maar ik noem het toch maar even. De meeste van jouw bevindingen staan hier gemeld:

 

Daarnaast zijn er ook feature requests, die vind je hier:

 

Ik wil je wel bedanken voor je uitvoerige bericht!

Reputatie 7
Badge +20

En @barrymossel 

 

Zie hier om de updates voor de DIW7022 te volgen.

Je kan je daar ook op abonneren, dan krijg je als er een nieuwe update is, een mailtje.

Reputatie 7
Badge +9

Nu een paar dagen de TV+ box in gebruik. Goed idee om TV te combineren met Android TV. Helaas vooralsnog een redelijk slechte uitvoering.

 

  • ...
  • Als je naar de gids gaat en je wilt terug naar de zender die je aan het kijken was, kan dat niet met de back knop. Je moet dan de betreffende zender opzoeken en die weer kiezen. Niet logisch.
  • ...

Goede morgen @barrymossel . Dit klopt. Maar een kleine tip, misschien maakt deze het ietsje makkelijker: met de gids knop zelf kom je wel terug uit de gids na de zender waar je vandaan kwam.

barrymossel schijft:

Volgorde van favoriete apps is niet in te stellen. Heel vreemd.

Dit is inderdaad een beetje lastig (t.o.v. mijn Nokia box). Daarom heb ik daar ook echt alleen mijn favorieten. Dan maakt mij de volgorde niet zo uit. De ene keer gebruik die dan weer een ander.

Verder kan ik me ook helemaal vinden in je punten.

Reputatie 2

De developers hebben schijnbaar niet aan de zomertijd gedacht, zo te zien in de gids. Gaat niet helemaal goed... 

Reputatie 7

De developers hebben schijnbaar niet aan de zomertijd gedacht, zo te zien in de gids. Gaat niet helemaal goed... 

Ze hebben schijnbaar teveel aan de zomertijd gedacht want ze tellen nu zelfs twee keer een uurtje op bij de tijd op om te bepalen waar de NU aanduiding moet komen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@barrymossel en @wjb en de rest. 

Het klopt inderdaad dat de NU lijn op de verkeerde tijd staat. Gelukkig is dit puur een visuele fout. 

De tv diensten werken nog zoals ze zouden moeten werken. 

De oplostijd is nu nog niet bekend. Maar we gaan hiermee aan de slag. 

Reputatie 3
Badge

Klopt het dat het nog niet mogelijk is om via mijn kpn het abonnement van hussel nog niet om te zetten is naar tv+?

Bij mij kan het sinds een maand via de app van kpn om de abo om te zetten naar tv+ vanuit hussel.

echter wacht ik wel tot de meeste bugs zijn opgelost en HD+ beschikbaar komt op de nieuwe tv kastje.

Reputatie 2
Badge

Bas 

Ik zou er inderdaad nog even mee wachten tot ze alles goed hebben met TV+ zitten nog wat kinderziektes in , ik heb het nu een tijdje en nog steeds problemen met sommige dingen op z'n tijd , gids is ook ff wennen 

Reputatie 7
Badge +20

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Gisteren nog gekeken.

Ik denk half april om over te gaan.

Ga ik meteen naar 100/100, nu heb ik 200/200 en dat is overkill.

En bij KPN tv+ abonnement heb je ook bij 100/100 5 x KPN veilig.😉

Reputatie 7

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Via de MijnKPN app op mijn Android apparaten kan het ook nog niet.

Reputatie 3
Badge

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Via de MijnKPN app op mijn Android apparaten kan het ook nog niet.

Via iOS van MijnKPN ga ik naar tab blad tv, onderaan bij beheer kies ik voor abonnement, bij de volgende scherm staat dat je kan verlengen (mits je jaar contract voorbij is) en je stapt over naar tv+ abonnement.

geen idee of dit ook kan onder Android, heb namelijk geen toestel waar deze op staat.

Reputatie 7

Dan ziet dat tabblad TV er op iOS waarschijnlijk heel anders uit.

 

Reputatie 3
Badge

Klik op aanb

Dan ziet dat tabblad TV er op iOS waarschijnlijk heel anders uit.

 

Ik had een stap overgeslagen zie ik, in MijnKPN ga je naar tablet tv, dan op meer opties bekijken, onderaan bij beheer klik je op abonnement en dan krijg je de optie om te verlengen naar tv+

Reputatie 7

Ik had een stap overgeslagen zie ik, in MijnKPN ga je naar tablet tv, dan op meer opties bekijken, onderaan bij beheer klik je op abonnement en dan krijg je de optie om te verlengen naar tv+

Nee, dan krijg ik geen optie om te verlengen nasr TV+. Ik krijg het onderstaande scherm.

 

Reputatie 7
Badge +20

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Via de MijnKPN app op mijn Android apparaten kan het ook nog niet.

Via iOS van MijnKPN ga ik naar tab blad tv, onderaan bij beheer kies ik voor abonnement, bij de volgende scherm staat dat je kan verlengen (mits je jaar contract voorbij is) en je stapt over naar tv+ abonnement.

geen idee of dit ook kan onder Android, heb namelijk geen toestel waar deze op staat.

 

Mijn contract is alleen voorbij (al jaren)

Dat is het probleem niet.

Het kan via MIJNKPN op de PC (desktop computer) nog niet.

Als het goed is, kan het vanaf 1 april.

 

Misschien werkt op bij sommige wel.

Ik weet het niet.

iOS, is dat van Apple?

Reputatie 3
Badge

iOS is inderdaad van Apple die op de iPhone en iPad werkt.

Reputatie 3
Badge

Ik had een stap overgeslagen zie ik, in MijnKPN ga je naar tablet tv, dan op meer opties bekijken, onderaan bij beheer klik je op abonnement en dan krijg je de optie om te verlengen naar tv+

Nee, dan krijg ik geen optie om te verlengen nasr TV+. Ik krijg het onderstaande scherm.

 

Als je op deze pagina op abonnement aanpassen klikt, zou er een mogelijkheid staan voor verlening (alleen niet bij iedereen wat ik begreep).

Reputatie 7

Ik had een stap overgeslagen zie ik, in MijnKPN ga je naar tablet tv, dan op meer opties bekijken, onderaan bij beheer klik je op abonnement en dan krijg je de optie om te verlengen naar tv+

Nee, dan krijg ik geen optie om te verlengen nasr TV+. Ik krijg het onderstaande scherm.

<afbeelding>

Als je op deze pagina op abonnement aanpassen klikt, zou er een mogelijkheid staan voor verlening (alleen niet bij iedereen wat ik begreep).

Bij mij ook niet terwijl de einddatum van de vaste contractperiode toch bijna drie jaar achter ons ligt.

Reputatie 7
Badge +20

Als ik op Abonnement aanpassen klikt, krijg ik alle mogelijke opties van KPN Hussel te zien.

Dus ik wacht nog even rustig af, ik heb (gelukkig) geen haast. 😊

Reputatie 2
Badge

Via MIJNKPN op de pc kan het nog niet.

Gisteren nog gekeken.

Ik denk half april om over te gaan.

Ga ik meteen naar 100/100, nu heb ik 200/200 en dat is overkill.

En bij KPN tv+ abonnement heb je ook bij 100/100 5 x KPN veilig.😉

Als je een ps5 en xbox next gen en nog eens 4 van die tv+ kastjes heb en 5 mensen over wifi dan kom ik er niet met 100/100 😅 daarom draai ik op 1gbit 

Reputatie 7
Badge +20

@DJ010 

Dat kan natuurlijk.

 

Ik heb 2 KPN tv decoders, 2 mobiele telefoons, 1 tablet, 2 Smart tv's (waarvan er hooguit maar 1 aan is) en 1 Desktop pc.

Voor ons is dus 100/100 voldoende, wel is KPN veilig voor 5 apparaten belangrijk voor ons.

 

Voor velen anderen, zoals jij, is 100/100 niet voldoende en kan je kiezen uit 200/200 of 1000/1000 (1Gb)😉

 

P.S.

Live tv kijken in multicast (gaat via VLAN4) gaat niet van de internet snelheid af, behalve als het maximum wordt afgenomen. 

Reputatie 2
Badge

Het enige nadeel na ja enige , eigenlijk m'n grootste frustratie is het geluid het geluid is nu veel minder dan met de vorige kastjes , is daar iets aan te doen ???? Ten 2de dat je niet meer terug kan naar de oude kastjes das echt slecht van kpn maar wat ik al eerder aangaf als er geen verandering komt in bepaalde instellingen en zeker ook het geluid stap ik na het contract jaar op en ga ik naar een andere provider , 't mv kijken is voor je plezier niet voor frustratie KPN !!!!!!!!