Beantwoord

KPN iTV app i.c.m. XIAOMI Mi TV STICK

  • 27 January 2021
  • 26 reacties
  • 2905 keer bekeken

Ik kijk op mijn tweede televisie al een tijd tv via een chromecast met de KPN iTV app. Nu vind ik het redelijk vervelend worden om steeds mijn telefoon in de buurt te hebben en te pakken om te zappen. Op internet kwam ik de XIAOMI Mi TV stick tegen, hierbij zit een afstandsbediening. Is het bekend of deze afstandsbediening ook werkt om de KPN iTV app te besturen en te zappen?

icon

Beste antwoord door wjb 27 January 2021, 12:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7

Er is geen iTV app voor die Android TV stick.

Reputatie 5
Badge +5

Google eens op kodi en kpn tv app. 🤭

Reputatie 7

Google eens op kodi en kpn tv app. 🤭

Wat vind je dan?

Reputatie 7
Badge +10

Google eens op kodi en kpn tv app. 🤭

Wat vind je dan?

Ik denk Webbie Player. Een plug-in. 

Ik lees vandaag op een camper forum dat de app iKPN inmiddels beschikbaar is. Kan iemand dit bevestigen of is het fake🤔

Reputatie 7

Ik lees vandaag op een camper forum dat de app iKPN inmiddels beschikbaar is. Kan iemand dit bevestigen of is het fake🤔

Er is een iTV app voor Android TV en Google TV en deze is ook te installeren op TV sticks die dit OS draaien.

Wow.... Da's een snelle reactie. thnx👍

De stick werkt bij mij prima wanneer deze thuis is aangesloten op het thuisnetwerk van KPN.

Maar je wilt de stick natuurlijk graag gebruiken in combinatie met je eigen Mifi router of wifi netwerk op de camping. Maar helaas dat werkt niet. 

Kortom heb je de stick aangeschaft om de KPN Itv app te gebruiken in het buitenland dan kom je bedrogen uit.

Reputatie 7

Maar je wilt de stick natuurlijk graag gebruiken in combinatie met je eigen Mifi router of wifi netwerk op de camping. Maar helaas dat werkt niet. 

Het klopt dat de smart-TV app van KPN alleen op het thuisnetwerk te gebruiken is.

Bron.

 

Wat wel kan is jouw TV stick of MiFi router een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten zodat het TV platform van KPN denk dat de TV stick thuis is.

Thnx Ton, dat is inderdaad een interessante constatering. Dit zou betekenen dat deze voor ons niet geschikt zou zijn omdat we deze inderdaad willen aanschaffen voor gebruik in de caravan in Europa middels WiFi.

Iemand een alternatief? Heb nu een Chromecast maar bij matige Wifi werkt deze niet in het buitenland.

De suggestie om de stick te gebruiken met een VPN verbinding ga ik uitproberen.

Bedankt.

Oh ja nog even een aanvulling. Kijk TV, NPO Plus en RTLXL werken prima, ook buitenshuis.

Reputatie 7

Oh ja nog even een aanvulling. Kijk TV, NPO Plus en RTLXL werken prima, ook buitenshuis.

En de iTV app op een tablet of telefoon of via een Chromecast werkt buitenshuis ook. Daar is de smart-TV app echter niet voor bedoeld, die is bedoeld voor een tweede en volgende televisie thuis. 

"En de iTV app op een tablet of telefoon of via een Chromecast werkt buitenshuis ook. Daar is de smart-TV app echter niet voor bedoeld, die is bedoeld voor een tweede en volgende televisie thuis." 

Vandaag geprobeerd de xiaomi mi stick bij mijn vader thuis aan te sluiten en dan mijn kpn itv te starten. Dat deed die mooi niet. 

Heb de xiaomi mi stick juist gekocht zodat ik op de camping tv kan kijken ermee. Na aanleiding van een YouTube video waarin iemand dat aanraadde. Zo heb ik er niks aan. Hoe krijg ik hem dan wel werkend? 

Reputatie 7

Vandaag geprobeerd de xiaomi mi stick bij mijn vader thuis aan te sluiten en dan mijn kpn itv te starten. Dat deed die mooi niet. 

Met de abonnementsgegevens van jouw vader of van jezelf?

 

Hoe krijg ik hem dan wel werkend? 

De enige manier is jouw TV stick een VPN verbinding met joue thuisnetwerk op te laten zetten en er voor te zorgen dat alle communicatie via die VPN verbinding loopt.

Reputatie 7
Badge +24

Thnx Ton, dat is inderdaad een interessante constatering. Dit zou betekenen dat deze voor ons niet geschikt zou zijn omdat we deze inderdaad willen aanschaffen voor gebruik in de caravan in Europa middels WiFi.

Iemand een alternatief? Heb nu een Chromecast maar bij matige Wifi werkt deze niet in het buitenland.

Die XIAOMI Mi TV STICK en vergelijkbare apparaten werken ook allemaal op Wi-Fi, dus dat maakt niet uit.

Reputatie 7
Badge +24

Wat wel kan is jouw TV stick of MiFi router een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten zodat het TV platform van KPN denk dat de TV stick thuis is.

Dan moet je dus thuis een VPN server hebben draaien. En iets van een WiFi routertje met VPN cliënt meenemen op reis. Voor hobbyisten zoals jij en ik best heel leuk. Maar voor enorm veel mensen niet haalbaar vrees ik.

Reputatie 7

Wat wel kan is jouw TV stick of MiFi router een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten zodat het TV platform van KPN denk dat de TV stick thuis is.

Dan moet je dus thuis een VPN server hebben draaien. En iets van een WiFi routertje met VPN cliënt meenemen op reis. Voor hobbyisten zoals jij en ik best heel leuk. Maar voor enorm veel mensen niet haalbaar vrees ik.

Als je een Android/Google TV stick gebruikt dan kan je daar een OpenVPN cliënt op installeren. En als je thuis dan een Synology NAS hebt staan dan kan je daar een OpenVPN server op activeren.

Reputatie 1

@Flyvliegt  Op de Mi TV stick, zit ook de functionaliteit van chromecast op. Die kun je gebruiken buitenhuis.

 

Reputatie 1

Wat ik bijzonder vindt is dat ik via de tablet op de camping wifi gewoon kpn itv kan gebruiken zonder vpn of wat dan ook in frankrijk ook via 4g lukt dat (wifi niet geprobeerd want dat is daar helaas minimaal door de beperking van de aansluiting naar de straat) waarom zou dan de itv app niet op een dergelijke stick kunnen werken vraag ik me af ? 

Reputatie 7

Wat ik bijzonder vindt is dat ik via de tablet op de camping wifi gewoon kpn itv kan gebruiken zonder vpn of wat dan ook in frankrijk ook via 4g lukt dat (wifi niet geprobeerd want dat is daar helaas minimaal door de beperking van de aansluiting naar de straat) waarom zou dan de itv app niet op een dergelijke stick kunnen werken vraag ik me af ? 

Omdat de "iTV app voor Android TV" bedoeld is om op een tweede of derde televisie thuis te gebruiken en niet buitenshuis. De app controleert, net als een TV ontvanger, dan ook of deze met het thuisnetwerk verbonden is.

Wat ik bijzonder vindt is dat ik via de tablet op de camping wifi gewoon kpn itv kan gebruiken zonder vpn of wat dan ook in frankrijk ook via 4g lukt dat (wifi niet geprobeerd want dat is daar helaas minimaal door de beperking van de aansluiting naar de straat) waarom zou dan de itv app niet op een dergelijke stick kunnen werken vraag ik me af ? 

Omdat de "iTV app voor Android TV" bedoeld is om op een tweede of derde televisie thuis te gebruiken en niet buitenshuis. De app controleert, net als een TV ontvanger, dan ook of deze met het thuisnetwerk verbonden is.

Heb zojuist de mi tv stick gekocht. De app itv van kpn kan je downloaden in de play store. Helaas is de app niet te gebruiken buiten je eigen netwerk. Dus op bv een camping doet hij het niet. De fire en de mi stick ondersteunen dat niet. Je kan wel met een app van ziggo en kpn op de gsm en tablet tv kijken. In de mi stick kan je vanaf je telefoon streamen naar tv omdat er in de mi stick een chromekast ingebouwd zit en je dus via de app itv online toch tv kunt kijken op een tv buiten je eigen netwerk.

Hoi Liber, je schrijft In de mi stick kan je vanaf je telefoon streamen naar tv omdat er in de mi stick een chromekast ingebouwd zit en je dus via de app itv online toch tv kunt kijken op een tv buiten je eigen netwerk.

Kun je uitleggen hoe je dat doet? 

Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt me niet. 

Zie het bericht hierboven van WJB. Je kan de mi stick inderdaad niet buitenshuis gebruiken, Kpn en Zicgo ondersteunen dit niet. Je kan wel thuis meerdere tv met een mi stick gebruiken en dan gaat KPN en ZIGO wel.

Je kunt wel met beiden streamen vanaf tablet/gsm naar de tv omdat er in de mi stick een chromekast zit.

Je kan met NL ZIET €7.95 per maand alle ned.zenders sbs 6 rtl ontvangen, ideaal met je mi stick. Je download de app van NLZIET op de stick Je hebt wel een goede wifi verbinding nodig en dan kijk je alles op de tv. Ideaal voor op vakantie

Nl Ziet is per maand opzegbaar