Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26219 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

Reputatie 1

Geen krakkemikkige plastic boxjes meer, minder belasting voorĀ het milieu, een extra HDMI poort vrij enĀ een afstandbediening minder.

De "krakkemikkige plastic boxjes"Ā leveren wel een betere beeldkwaliteit, meer functionaliteit en een hoger gebruiksgemak. Ik neem aan dat je op die punten niet wilt inboeten of wel?

En gebruik jij dan twee afstandsbedieningen ... waarom?

Die betere beeldkwaliteit betwijfel ik. Qua functionaliteit zou het waarschijnlijk alleen het opnemen zijn dat je mist, maar daarin zou het de consument vrij staan of ze de app of het kastje willen gebruiken.Ā 
Ā 

En ja, de Apple TV afstandbediening ligt er toch. Met een KPN app zou dat witte ding van KPN de deur uit kunnen.Ā 

Reputatie 7

Die betere beeldkwaliteit betwijfel ik.

Zeer zeker immers de app gebruikt streams met een hogere compressie (lagere bitrate) en dat zie je in de kwaliteit. Ook de smart-TV app op Samsung en LG televisies hebben een beduidend lagere beeldkwaliteit vergeleken met de TV ontvanger.

Ā 

Qua functionaliteit zou het waarschijnlijk alleen het opnemen zijn dat je mist, maar daarin zou het de consument vrij staan of ze de app of het kastje willen gebruiken.Ā 

En lang niet alle zenders zijn beschikbaar via de app. Zo.zal je bijvoorbeeld geen regionale zenders kunnen kijken maar en ook de Duitse zenders zijn niet beschikbaar.

Reputatie 1

Ik heb jarenlang NLZiet gekeken, daar geen last gehad van een lagere beeldkwaliteit. Ook waren Ā Ā AT5 en RTVNH gewoon te bekijken.Ā Ik ga er van uit dat u verstand van zaken heeft, ik heb dat niet dus het zal zo zijn wat u zegt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er geen app ontwikkeld kan worden die TV kijken mogelijk maakt via de AppleTV, want de app bestaat al alleen is die niet van KPN.Ā 
Ā 

Mocht er ooit een app komen, zou dat voor mij een enorme plus voorĀ KPN zijn. En ik denk dat er meer mensen zijn die dit graag zouden willen zien...Ā 

Reputatie 7

Ik kan me alleen niet voorstellen dat er geen app ontwikkeld kan worden die TV kijken mogelijk maakt via de AppleTV, want de app bestaat al alleen is die niet van KPN.Ā 

Natuurlijk kan KPN een app voor Apple TV ontwikkelen, dat is geen enkel probleem.

Of het commercieel gezien handig is, is een tweede.

Alle apps van KPN gebruiken dezelfde streams. De kwaliteit van een gecaste TV stream (Chromecast en Airplay) is dus precies dezelfde als die via de smart-TV app op Samsung en LG. Ook een eventuele Apple TV app zalĀ van die TV streams gebruik gaan maken. Deze TV streams zijn echt minder van kwaliteit en dus leuk voor een 2e of 3e televisie masr echt niet voor de televisie in de woonkamer. En als je dan, zoals ik, ook nog de HD-"Glas" zenders tot je beschikking hebt, dan is het kwaliteitsverschilĀ zelfs aanzienlijk.

Is geen kwestie van ontwikkelen.
Ā 

De meestgebruikte ontwikkelplatforms gaan uit van 1 code base waaruit je vervolgens een web mobile app of Apple TV app laat ā€˜buildenā€™. KPN gebruikt dit ook, anders hadden ze voor ieder platform elke aanpassing apartĀ moeten laten ontwikkelen.Ā 
Ā 

AirPlay is geen echt alternatief voor het browsen op het ā€˜groteā€™ scherm en het tussen scherm bij laden/bufferen. Kwaliteit mag ook geen issue zijn, immers Apple, Netflix etc streamen in 4K HDR met dolby atmos etc Ā 

Ā 

Ofwel, als men het wil is het in een paar dagen (build, test & upload naar de AppStore) geregeld. Praktisch zonder extra investering.

Ā 

Nou ga eens lekker aan de slag in Amersfoort en verras ons binnenkort met een mooie groene KPN iTV Appletv app!

Ā 

Mocht er hulp nodig zijn dan hoor ik dat graag ;-)

Reputatie 3
Badge +1

Top idee. Die Apple tv app. Maar dan wel te gebruiken in Spanje. Toch?

Reputatie 7

Top idee. Die Apple tv app. Maar dan wel te gebruiken in Spanje. Toch?

Nee, uiteraard niet, de smartĀ TV app is ook alleen thuis te gebruiken.

Reputatie 3
Badge +1

Hoezo, ā€œuiteraard nietā€.Ā Er is werkelijk niemand die hier een wensĀ over Apple TV uit, zonder dat jij weer met iets negatiefs weet te komen. Er zijn nu eenmaal mensen met wensen over Apple tv. Ik ben daar ook een van.Ā 

Reputatie 7

Hoezo, ā€œuiteraard nietā€.Ā Er is werkelijk niemand die hier een wensĀ over Apple TV uit, zonder dat jij weer met iets negatiefs weet te komen. Er zijn nu eenmaal mensen met wensen over Apple tv. Ik ben daar ook een van.Ā 

Ik zou ook heel graag zien dat er een volwaardig app op Android TV gaat komen maar ook die zal nog geruime tijd op zich laten wachten.

En waarom zeg ik "uiteraard niet (buitenshuis)" ... omdat daar veel geld mee gemoeid is en KPN niet bereid is om dat uit te geven voor een klein aantal abonnees die dat zouĀ willen.

Reputatie 3
Badge +1

Het gaat hier om een AppleTV app en niet om Android.
De kpn itv app doet t prima in Spanje. Dus waarom dan direct zeggen dat dat voor AppleTV niet kan ?? Of te duur is.
En Chromecast (met itv app)Ā is erg onhandig. Ik wil gewoon kunnen zappen op Apple tv. Klaar.

Reputatie 7

De kpn itv app doet t prima in Spanje. Dus waarom dan direct zeggen dat dat voor AppleTV niet kan ?? Of te duur is.

Ik zeg helemaal niet dat het voorĀ Apple TV niet kan, ik zeg zelfs dat het technisch eenvoudig te realiseren is. Het zal echter niet gaan gebeuren voor gebruik buitenshuis omdat daarmee weer nieuwe distributieovereenkomsten afgesloten moeten worden die weer handen vol geld kosten en het commercieel niet interessant is. Daarbij komt dat Apple en GoogleĀ bepaalde functionaliteit/content niet toestaan op hun platform en is er nog altijd sprake van een aanzienlijke afdracht voor in-app aankopen waardoor je bijvoorbeeld ook geen film kunt huren binnen de app.

Het gaat hier om een AppleTV app en niet om Android.
De kpn itv app doet t prima in Spanje. Dus waarom dan direct zeggen dat dat voor AppleTV niet kan ?? Of te duur is.
En Chromecast (met itv app)Ā is erg onhandig. Ik wil gewoon kunnen zappen op Apple tv. Klaar.

Ja de itv app doet het goed in Spanje

Maar heb liever de Android itv app op Android tv dat is net iets anders dan streamen naar "Android" Google Chromecast (of Android tv metĀ  ingebouwde chromecast)Ā 

CanalDigitaal is dacht ik de enige die dit hebbenĀ 

Ik hoop met smart dat dit uitgebreid wordtĀ 

In de toekomstĀ 

Zowel voor Android tv en Apple tvĀ 

Gebruik de nlziet appĀ  Ā  kost 8 euro per maandĀ 

Ga bij kpn lager in mb snelheid betaal je minder abonnement kosten dat compenseert dan weer de kosten van de nl ziet app.

Ā 

Werkt prima op Apple tv

Reputatie 2

Hmm, nadat hier glasvezel is aangelegd, kwam er vandaag een medewerker van KPN aan de deur. Prima jongen, alleen vertelde hij me dat er voor de AppleTV wel een app was. Nu lees ik hier van niet. Dat is een beetje een dealbreaker om ook TV van KPN af te nemen.

Zoals hierboven de NLziet app werkt prima op mā€™n AppleTV en ik wil eigenlijk geen ander ā€œkastjeā€ bij mijn TV. Airplay is geen alternatief.
Ā 

Wat ik trouwens gek vind is dat ā€œweā€ nu enthousiast moeten zijn metĀ Airplay, terwijl dat standaard aanwezig isĀ op iOS. KPN heeft dit vanaf het begin gewoon onmogelijk gemaakt ( Ziggo trouwens ook) en nu word het aangekondigd als eenĀ fantastisch nieuwe feature??Ā 

Nee er is nog geen Apple tv app

Reputatie 7

Dat is een beetje een dealbreaker om ook TV van KPN af te nemen.

Zoals hierboven de NLziet app werkt prima op mā€™n AppleTV en ik wil eigenlijk geen ander ā€œkastjeā€ bij mijn TV. Airplay is geen alternatief.

Dan neem je toch een Internet-only abonnement met NLZiet.

Nlziet heeft een update gehad .Ā 

En het menu nu vind ik erg irritant en onoverzichtelijk.

Ā 

Geef mij de oude nlziet maar weer

Ā 

Ā 

Maar inderdaad dat is hoe ik het nu ook hebĀ 

Reputatie 6
Badge +2

Nlziet heeft een update gehad .Ā 

En het menu nu vind ik erg irritant en onoverzichtelijk.

Ā 

Geef mij de oude nlziet maar weer

Ā 

Ā 

Maar inderdaad dat is hoe ik het nu ook hebĀ 

Ā 

En de stream van NLZiet hapert geregeld sinds de update. Regent klachten op Twitter. Maar een andere oplossing is er niet echt omdat KPN geen moer geeft om de eigen klanten. Staan 5 tv's hier in huis, ga echt niet 5 KPN kastjes erbij zetten en daar iedere maand voor betalen.

Beste KPN,

Ā 

Waarom heeft KPN geen app voor op de apple tv zelf, nu ben je verpicht het via de iphone te streamen.

Kunnen jullie aangeven op welke termijn die app ook beschikbaar wordt op de apple tv zelf?

Ā 

alvast bedankt,

Ā 

Reputatie 7

Mij zijn nog geen plannen bekend dat er een iTV app voor Aplle TV ontwikkeld zal gaan worden.

Er is zelfs nog geen iTV app voor Android TV waar er t.o.v. Apple TV's toch heel veel meer van in Nederland staan.

Hartelijk dank voor je snelle reactie, alleen wel jammer dat de mogelijkheid niet is want lijkt me niet heel moeilijk en ziggo heeft die mogelijkheid wel al op apple tv

Reputatie 7

Heel moeilijk zal het niet zijn maar ook commercieel moet het natuurlijk wel interessant zijn.

Daarbij komt dat de huidige smart-TV app op Samsung en LG ook niet uitblinkt in gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit en beeldkwaliteit.

Voor een eventuele Apple-TV app zal dat niet anders zijn.

Ā 

Persoonlijk zie ik de smart-TV app ook nog lang niet als volwaardige vervanging van een TV ontvanger, daar zullen waarschijnlijk nog jaren overheen gaan.

Daarom snap ik ook niet waarom mensen zo ontzettend graag van die TV ontvanger af willen terwijl dat nu juist het apparaat is voor de beste TV ervaring.

Reputatie 6
Badge +2

En daar is wjb weer die het alleen maar over de dramatische marktaandelen van Apple kan hebben, en er zelf geen voordeel in ziet, dus moet het ook maar niet bestaan. Kan je het misschien aan de mensen zelf over laten of ze het willen gebruiken, als KPN eindelijk eens de concurrentie bijhaalt en gewoon een AppleĀ TV-app maakt? Zo vermoeiend, dat gehak iedere keer op Apple van je. Whats next, ga je beweren dat de Apple Watch toch nauwelijks gebruikt wordt en daarom heeft KPN nog steeds geen eSIM voor de Apple Watch?Ā 

Ja het zal best qua ervaring via de box van kpn beter zijn maar in mij geval qua gebruiksvriendelijkheid niet want nu moet ik continue switchen van kpn box naar apple tv omdat ik veel applicaties gebruik via de apple tv aangezien de box van kpn ook geen mogelijkheid heeft om applicaties zoals disney+ te downloaden.

Reputatie 6
Badge +2

Ja het zal best qua ervaring via de box van kpn beter zijn maar in mij geval qua gebruiksvriendelijkheid niet want nu moet ik continue switchen van kpn box naar apple tv omdat ik veel applicaties gebruik via de apple tv aangezien de box van kpn ook geen mogelijkheid heeft om applicaties zoals disney+ te downloaden.

Ā 

Ik gebruik NLziet voor Nederlandse tv (er wordt hierĀ toch al weinig gewone tv gekeken, dus heb al die extra kastjes waar je maandelijks voor moet betalen de deur uitgedaan). NLziet biedt alle Nederlandse zenders (inclusief regionale zenders). Gebruik dus alleen nog maar de Apple TV.Ā 

Ā 

Oh en qua gebruiksvriendelijkheid is de Apple TV superieur aan de kastjes van KPN. Misschien moet je er eens eentje proberen wjb. Weet je meteen waar je het over hebt.Ā