Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26219 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

leuk dat streamen via de atv zoals natasja zegt MAAR DAN MOET T NATUURLIJK WEL WERKEN!!!!!Ā 

je kan de cast icoon aanklikken en dan krijg je de melding dat er iets is fout gegaan en probeer t later nogĀ is , zelfs nadat alle instellingen na zijn gekeken en alles klopt ,Ā 

ik heb t idee dat kpn de streams blokkeert ivm copyright ofzo .

zorg gewoon dat de apple tv osapp er snel komt , dan kan ik ook van die irritante arris ontvanger af , omdat die na 4!!!!!!!! keer vervangen nog steeds vastloopt en hapertĀ 

Reputatie 7

zorg gewoon dat de apple tv osapp er snel komt , dan kan ik ook van die irritante arris ontvanger af , omdat die na 4!!!!!!!! keer vervangen nog steeds vastloopt en hapertĀ 

De app voor Android-TV is net een paar weken live maar ik kan je garanderen, binnen no-time verlang je terug naar de TV ontvanger. De beeldkwaliteit en de functionaliteit kunnen niet tippen aan die via de TV ontvanger. En aangezien alle apps op hetzelfde platform gebaseerd zijn zal dit voor een eventuele Apple-TV app niet anders zijn.

de arris heeft geen 4k , loopt continu vast , hapert en word om de haverklap ge-update (tegen mijn wil) waardoor hij steeds een beetje trager word , niet zeggen dat dat niet zo is , ben namelijk al een behoorlijke tijd klant bij kpn Ā en heb ALLE ontvangers al meerdere keren gehad , feit is dat de keuze in betaalbare (lees ; goedkope) ontvangers geen goed doetĀ voor de kwaliteit .

de apple tv , die WEL 4k is (ook al is mn abbo dat nog niet) scaled het beeld op en geeft zo beter beeld .

bij komend voordeel ; ik hoef niet elke keer de ontvanger te rebooten na een update en een app is makkelijker up to date te houden dan een complete ontvanger die daarna toch weer opnieuw moet worden geĆÆnstalleerd naar begin/fabrieks instellingen wat iedere keer weer een hoop frustratie geeft!Ā 

ik geef toe , bij andere providers zijn ook issues en apple is ook niet perfect met zn gesloten eco systeem , maar daar betaal je ook voor , stabiliteit is key , en als t werkt ā€¦ā€¦.

de arris heeft geen 4k , loopt continu vast , hapert en word om de haverklap ge-update (tegen mijn wil) waardoor hij steeds een beetje trager word , niet zeggen dat dat niet zo is , ben namelijk al een behoorlijke tijd klant bij kpn Ā en heb ALLE ontvangers al meerdere keren gehad , feit is dat de keuze in betaalbare (lees ; goedkope) ontvangers geen goed doetĀ voor de kwaliteit .

de apple tv , die WEL 4k is (ook al is mn abbo dat nog niet) scaled het beeld op en geeft zo beter beeld .

bij komend voordeel ; ik hoef niet elke keer de ontvanger te rebooten na een update en een app is makkelijker up to date te houden dan een complete ontvanger die daarna toch weer opnieuw moet worden geĆÆnstalleerd naar begin/fabrieks instellingen wat iedere keer weer een hoop frustratie geeft!Ā 

ik geef toe , bij andere providers zijn ook issues en apple is ook niet perfect met zn gesloten eco systeem , maar daar betaal je ook voor , stabiliteit is key , en als t werkt ā€¦ā€¦.

De Android tv app werkt prima

Is wel wat minder als de ontvanger van kpn zelf maar prima voor 2e tv

En is nog in beta versie

Ik hoop dat deze goed doorontwikkeld wordt

En dat er voor de Apple tv ook een app komt

T-mobile heeft al een Apple tv app

Ā 

Reputatie 7

de arris heeft geen 4k , loopt continu vast , hapert

Dat is met de iTV app niet anders, sterker nog, zelfs HD is niet florisant en de app staat vele malen vaker stil en is aan het bufferen dan mijn TV ontvanger.

Nee, de iTV app is absoluut nog geen volwaardige vervanger van de TVĀ ontvanger en ik gebruik die iTV appĀ dan ook niet.

En uiteraard levertĀ de iTV app op een Apple-TV nog steeds pseudo HD en absoluut geen 4K.

Op mijn 4K Android-TV levert die iTV app ook echt geen 4K hoor en uiteraard weet mijn TV dat pseudo HD beeld op te schalen naar 4K maar dat betekent uiteraard niet dat het beeld daardoor ook beter wordt.

Ā 

Ik wil je echt voor een teleurstelling behoeden en jouw hoge verwachtingen iets temperen want echt ... geloof me ... voor je het weet heb je echt de TV ontvanger weer in gebruik.

Ā 

bij komend voordeel ; ik hoef niet elke keer de ontvanger te rebooten na een update en een app is makkelijker up to date te houden dan een complete ontvanger die daarna toch weer opnieuw moet worden geĆÆnstalleerd naar begin/fabrieks instellingen wat iedere keer weer een hoop frustratie geeft!Ā 

Dat is dan iets dat je bij KPN zou moeten aankaarten want dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn. Ik hoef mijn TV ontvangers nooit te rebooten na een update en die TV ontvanger die houdt zichzelf 's nachts up to date zonder dat ik er naar omkijken naar heb. Ik merk dus niet eens dat er een update geweest is.

"Dat is met de iTV app niet anders, sterker nog, zelfs HD is niet florisant en de app staat vele malen vaker stil en is aan het bufferen dan mijn TV ontvanger."

??Ā 

Heb ik niet gehad met de itv app op Android tvĀ 

Met de chromecast ook geen last van

Beeld staat nooit stil bij mij

Hoe kan het dat het bij jou stil staat met je sony Android tv?

Een vraagje (ik bedoel het niet verkeerd)Ā 

ik gebruik geen android omdat ik dat niet gewend ben en dit ook niet wil/ga doen,vandaar ook de opmerking over apple tv.

de itv ios app loopt hier nooit vast en bij mn maat ook niet , hij gebruikt de app op zn iphone,ipad en op zn samsung tv (2e) en bij hem loopt het ook nooit vast , dus dat argument klopt niet en over de beeld kwaliteit, hij kijkt op zn Ā oled tv in kristal heldere kwaliteit via de app..dus ook hier klopt de argument niet .

ik had dus al geschreven dat ik van alle ontvangers al meerdere vervangers heb gehad en dat na herhaaldelijk contacteren van de klantenservice en monteurs , die allen concluderen dat er niks mis is met mijn internet en de rest van het netwerk ,Ā de conclusie kwam ā€œdat het nou niet anders wasā€

het ziet er naar uit dat we gewoon genoegen moeten nemen met wachten ā€¦.

@leon meertens

Ik wacht al meer als een jaar op de android tv app

Voor mijn Philips android tv

Nu dat kpn eindelijk een Android tv app heeft ook een nvidia shield tv pro gekocht voor een ander vertrekĀ 

Ik hoop dan ook dat hij er snel komt voor de Apple tv gebruikersĀ 

Ā 

Hoi @peter-keetfmĀ en andere,

Ā 

"Dat is met de iTV app niet anders, sterker nog, zelfs HD is niet florisant en de app staat vele malen vaker stil en is aan het bufferen dan mijn TV ontvanger."

??Ā 

Heb ik niet gehad met de itv app op Android tvĀ 

Met de chromecast ook geen last van

Beeld staat nooit stil bij mij

Hoe kan het dat het bij jou stil staat met je sony Android tv?

Een vraagje (ik bedoel het niet verkeerd)Ā 

Ook in mijn geval werken alle apps KPNĀ Ā ITV, Apple, F1. Netflix, Prime video, Rakuten tvĀ perfect in het Smart (Android) gedeelte van mijn tv.
NooitĀ bufferen. Altijd spelen

Reputatie 7

de itv ios app loopt hier nooit vast en bij mn maat ook niet ,

De iTV app op Android loopt ook nooit vast, maar vast en zeker heb je regelmatig dat de app even moet bufferen waarbij het beeld dan even stil staat en een draaiend cirkeltje zichtbaar is.

Ā 

ik had dus al geschreven dat ik van alle ontvangers al meerdere vervangers heb gehad en dat na herhaaldelijk contacteren van de klantenservice en monteurs , die allen concluderen dat er niks mis is met mijn internet en de rest van het netwerk ,Ā de conclusie kwam ā€œdat het nou niet anders wasā€

En toch moetĀ er iets mis zijn want waarom draaien mijn TV ontvangers al jaren zonder enig probleem en lukt dat bij jou niet.

@peter-keetfmĀ ja hoop t ook , geeft net ff wat meer vrijheid dan deĀ standaard ontvanger en de kwaliteit van de apple tv is ook een stuk beter , we wachten ā€œgeduldigā€ ā€¦. ;-)

de itv ios app loopt hier nooit vast en bij mn maat ook niet ,

De iTV app op Android loopt ook nooit vast, maar vast en zeker heb je regelmatig dat de app even moet bufferen waarbij het beeld dan even stil staat en een draaiend cirkeltje zichtbaar is.

Ā 

ik had dus al geschreven dat ik van alle ontvangers al meerdere vervangers heb gehad en dat na herhaaldelijk contacteren van de klantenservice en monteurs , die allen concluderen dat er niks mis is met mijn internet en de rest van het netwerk ,Ā de conclusie kwam ā€œdat het nou niet anders wasā€

En toch moetĀ er iets mis zijn want waarom draaien mijn TV ontvangers al jaren zonder enig probleem en lukt dat bij jou niet.

Gelukkig heb net eenĀ Sony KD-65XH9505 besteld

Krijg ik morgen binnen

Ik dacht al sony bufferen mmm

(off topic)

On topic

Hoop ook dat de Apple tv app van kpn itv er snel komt

Ā 

de itv ios app loopt hier nooit vast en bij mn maat ook niet ,

De iTV app op Android loopt ook nooit vast, maar vast en zeker heb je regelmatig dat de app even moet bufferen waarbij het beeld dan even stil staat en een draaiend cirkeltje zichtbaar is.

Ā 

ik had dus al geschreven dat ik van alle ontvangers al meerdere vervangers heb gehad en dat na herhaaldelijk contacteren van de klantenservice en monteurs , die allen concluderen dat er niks mis is met mijn internet en de rest van het netwerk ,Ā de conclusie kwam ā€œdat het nou niet anders wasā€

En toch moetĀ er iets mis zijn want waarom draaien mijn TV ontvangers al jaren zonder enig probleem en lukt dat bij jou niet.

de app loopt nooit vast en daarmee bedoel ik ook bufferen .

mischien een probleem ergens in de grond , maar ze willen/kunnen niet de hele straat opentrekken omdat ik een probleem heb,woorden van een klantenservice medewerker, ik snap de logica daar ook wel van , maar dat neemt de opbouwende frustratie niet weg,ompatchen in de buurt verdeelkast heeft ook geen oplossing gegeven..dus tot er glasvezel komt nog ff geduld hebben maar

Reputatie 7

...en de kwaliteit van de apple tv is ook een stuk beter ...

En dat is dus precies waar ik jouw verwachtingen wil temperen want dat zalĀ dus echt niet het geval zijn. De kwaliteit wordt niet bepaalt door WebOS, Tizen, Android TV of Apple TV maar door de kwaliteit van de iTV app en het achterliggende iTV platform.

@wjbĀ en daar ligt nu juist wel het haalbare voordeel , als de hardware beter is zal een native ontwikkelde app juist super draaien , met een fiat panda win je geen formule 1 race , met een ferrari welā€¦.mits je een goeie chauffeur hebt uiteraardā€¦

...en de kwaliteit van de apple tv is ook een stuk beter ...

En dat is dus precies waar ik jouw verwachtingen wil temperen want dat zalĀ dus echt niet het geval zijn. De kwaliteit wordt niet bepaalt door WebOS, Tizen, Android TV of Apple TV maar door de kwaliteit van de iTV app en het achterliggende iTV platform.

Mee eens maar dat zal denk ik hoop ik veranderen in de toekomstĀ 

De Android tv app is nu nog beta (test) versie

In ieder geval ik hoop het en het liefst in 4kĀ 

Maar dat is bij de ontvanger van kpn ook nietĀ 

3 zenders en het voetbal mogelijk met 4k ontvanger in 4k te kijkenĀ 

Ā 

Ā 

Ā 

Reputatie 7

...en daar ligt nu juist wel het haalbare voordeel , als de hardware beter is zal een native ontwikkelde app juist super draaien , met een fiat panda win je geen formule 1 race , met een ferrari welā€¦.mits je een goeie chauffeur hebt uiteraardā€¦

Dus een moderne 4K Sony televisie is een Fiat panda en een Apple TV een Ferrari? Laat me niet lachen. Nee, de kwaliteit wordt echt niet bepaald door de hardware, het is de software en het achterliggende platform dat de kwaliteit bepaalt.

...en daar ligt nu juist wel het haalbare voordeel , als de hardware beter is zal een native ontwikkelde app juist super draaien , met een fiat panda win je geen formule 1 race , met een ferrari welā€¦.mits je een goeie chauffeur hebt uiteraardā€¦

Dus een moderne 4K Sony televisie is een Fiat panda en een Apple TV een Ferrari? Laat me niet lachen. Nee, de kwaliteit wordt echt niet bepaald door de hardware, het is de software en het achterliggende platform dat de kwaliteit bepaalt.

Een Apple tv is toch een los kastjeĀ 

Net als bijvoorbeeld mijn nvidia shield tv pro

Wat heeft het met een tv te maken

Of ik moet me vergissenĀ 

Reputatie 7

...en daar ligt nu juist wel het haalbare voordeel , als de hardware beter is zal een native ontwikkelde app juist super draaien , met een fiat panda win je geen formule 1 race , met een ferrari welā€¦.mits je een goeie chauffeur hebt uiteraardā€¦

Dus een moderne 4K Sony televisie is een Fiat panda en een Apple TV een Ferrari? Laat me niet lachen. Nee, de kwaliteit wordt echt niet bepaald door de hardware, het is de software en het achterliggende platform dat de kwaliteit bepaalt.

Een Apple tv is toch een los kastjeĀ 

Net als bijvoorbeeld mijn nvidia shield tv pro

Wat heeft het met een tv te maken

Of ik moet me vergissenĀ 

Klopt, maar beide zijn wel "hardware". Het ging mij om de uitspraak vanĀ @leon meertensĀ dat de kwaliteit vast hoger zal zijn omdat de hardwareĀ beter is. Ik ben bang dat zijn verwachtingen toch echt te hoog zijn aangezien op alle andere platforms, ook met uitstekende hardware, de beeldkwaliteit en functionaliteit van de iTV app toch echt beduidend minder is dan via een TV ontvanger.

Ik snap dat hij graag de TV ontvanger de prullenbak in wil doen maar ik wil hem graag behoeden voor te hoge verwachtingen.

Ik verwacht ook nietĀ dat de beeldkwaliteit op korte termijn verbeterd zal worden puur vanwege het feit dat het te kostbaar zal zijn als het meerendeel van de abonnees via die app televisie gaat kijken. De iTV app vergt immers unicasts en daarmee moet elke TV zijn eigen stream vanaf het iTV platform ontvangen. Dat vraagt dus een veel hogere netwerkcapaciteit met de bijbehorende rekenkracht om al die data te routeren. IGMP multicasting is een vereiste om met miljoenen tegelijkertijd televisie te kunnen kijken met hoge kwaliteit en als je je bedenkt dat nog altijd zo'n 80% van de uitzendingen live bekeken worden en dat er dusĀ 80% van het gebruik gebaseerd is op IGMP multicasting dan spreek je over vele Terrabits per seconde minder aan netwerkbelasting t.o.v.Ā unicasts richting de iTV apps.Ā 

Het is dus zeer waarschijnlijk een bewuste keuze van KPN om de beeldkwaliteit van de iTV apps minder te laten zijn dan die van de TV ontvangers.

Wjb je haalt dit er bij van dat igmp snoopingĀ 

En casts (ik heb daar geen verstand van)

Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld miljoenen gebruikers op Netflix

Dat is per stream (4k) x gebruikers toch ook veel dataverkeerĀ 

@wjbĀ ik doelde meer op de ontvangers en niet op je veel te dure tv met opties die niemand gebruikt , maar als jij je aangevallen voelt door een opmerking die je verkeerd interpreteert ā€¦..

ik hou er niet van om de les gelezen te worden door iemand die ā€œ het beterā€ denkt te weten omdat ze wat threats hebben in een forum , als jij jou mening wil opdringen , prima , maar doe het dan bij mensen die nergens verstand van hebben.

ik ben al ruim 30 jaar bezig met av en ict , dus jouw ā€œmeningā€ zal mij koud laten en je gebrek aan enige vorm van expertise spreekt boek delen.

zoals je ziet ga ik niet schuil achter een alias , gebruik mn eigen naam en ik sta voor wat ik zeg , zou jij ook is kunnen proberen , in plaats van mensen hun commentaar uit context te quoten en zo een ruzie uit te lokken, dit spreek van kleinzichtigheid en is nergens voor nodig.

nogmaals de beste software is niks waard als de crappy hardware het niet aan kan , andersom geld exact t zelfde , het verschil in kwaliteit tussen de standaard kpn ontvangers of een atv is enorm als ook het besturingssysteem, maar waar het om gaat is dat de mensen die de ontvangers niks vinden GRAAG een ander systeem willen gebruiken , in mijn geval een apple tv , dus..

Reputatie 7

nogmaals de beste software is niks waard als de crappy hardware het niet aan kan

Is een moderne LG, samsung of Sony televise dan crappy hardware?

Zo nee, waarom zouden we dan toch hogere verwachtingen moeten hebben bij dezelfde app op een Apple-TV?

Ā 

maar waar het om gaat is dat de mensen die de ontvangers niks vinden GRAAG een ander systeem willen gebruiken , in mijn geval een apple tv , dus..

Daar heb ik ook helemaal niets op tegen, het enige dat ik zeg en ik spreek uit ervaring, is dat de beeldkwaliteit en functionaliteit van de iTV app beduidend minder is dan die van de TV ontvanger. En realiseer je dat op elk platform (Samsung, LG en Android-TV) dezelfde iTV app gebruikt wordt. Het zal op een Apple-TV dus echt niet anders zijn.

nogmaals de beste software is niks waard als de crappy hardware het niet aan kan

Is een moderne LG, samsung of Sony televise dan crappy hardware?

Zo nee, waarom zouden we dan toch hogere verwachtingen moeten hebben bij dezelfde app op een Apple-TV?

Ā 

maar waar het om gaat is dat de mensen die de ontvangers niks vinden GRAAG een ander systeem willen gebruiken , in mijn geval een apple tv , dus..

Daar heb ik ook helemaal niets op tegen, het enige dat ik zeg en ik spreek uit ervaring, is dat de beeldkwaliteit en functionaliteit van de iTV app beduidend minder is dan die van de TV ontvanger. En realiseer je dat op elk platform (Samsung, LG en Android-TV) dezelfde iTV app gebruikt wordt. Het zal op een Apple-TV dus echt niet anders zijn.

En dan wordt het een keer tijd 2021 dat het in goede kwaliteit aangeboden gaat wordenĀ 

Netflix (een gewone app) kan het ook aanbieden zelfs in 4k

Het begin is er voor Android tv

Toch wel raar dat Apple tv niet mee genomen wordt in de beta (test) versieĀ 

Reputatie 7

Netflix (een gewone app) kan het ook aanbieden zelfs in 4k

Weet je waar het verschil in zit?

Live televisie versus on-demand televisie en volumes.

Netflix heeft geen "tijdsdruk" en kan dus veel betere compressietechnieken inzetten om dezelfde of zelfs betere beeldkwaliteit te leveren. Een HD-"Glas" stream bij KPN vergt 12,5Mbps vergt terwijl Netflix aan 5Mbps genoeg heeft om dezelfde HD kwaliteit te leveren.

Daarnaast is het aantal mensen dat live televisie viaĀ KPN kijkt anno 2021 nog altijd vele malen groter dan het aantal mensen dat Netflix aan heeft staan. Je moet dus niet alleen naar de app kijken maar ook naar het volume van gelijktijdige gebruikers en het achterliggende platform.

Ā 

P.S. Weet je dat Netflix de bitrate van 4K terug wil halverenĀ om impactĀ opĀ het netwerk te verlagenĀ nu er steeds meer 4K titels in het aanbod zit en erĀ ook meer 4K gekeken wordt?

Bron.

@wjbĀ oke

Maar nog een vraag je hebt het over bufferen en het wieltje wat draaidĀ 

Heb ik nooit

Ik hoop toch niet dat dit een probleem van sony is

Die nieuwe tv krijg ik morgen

Moet ik die een shop verkopen en retour doen

Philips geen probleem mee namelijk

De Samsung 55 inch hd ga ik vervangen

Vaderdag voor een Sony KD-65XH9505

Ik wil geen tv die gaat buffelen šŸ˜

Ā