Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26219 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

nogmaals de beste software is niks waard als de crappy hardware het niet aan kan

Is een moderne LG, samsung of Sony televise dan crappy hardware?

Zo nee, waarom zouden we dan toch hogere verwachtingen moeten hebben bij dezelfde app op een Apple-TV?

Ā 

maar waar het om gaat is dat de mensen die de ontvangers niks vinden GRAAG een ander systeem willen gebruiken , in mijn geval een apple tv , dus..

Daar heb ik ook helemaal niets op tegen, het enige dat ik zeg en ik spreek uit ervaring, is dat de beeldkwaliteit en functionaliteit van de iTV app beduidend minder is dan die van de TV ontvanger. En realiseer je dat op elk platform (Samsung, LG en Android-TV) dezelfde iTV app gebruikt wordt. Het zal op een Apple-TV dus echt niet anders zijn.

@wjbĀ je blijft door hameren over de televisies Ā maar deze zijn (bijna) allen gebaseerd op android en dat is toch iets heel anders als appleā€¦.en dat is absoluut niet de zelfde app , ziet er misschien t zelfde uit , maar is het niet ,Ā 

ik vind jou manier van communiceren, met name je mening doordrukken nogal kinderachtig en ben ook klaar met jou , ik respecteer je mening en wil je nog een mooie dag wensen , maar wens je niet meer te spreken op deze forum en zou graag willen dat je mijn threats met rust laat .

Reputatie 7

@wjbĀ je blijft door hameren over de televisies Ā maar deze zijn (bijna) allen gebaseerd op android en dat is toch iets heel anders als appleā€¦.en dat is absoluut niet de zelfde app , ziet er misschien t zelfde uit , maar is het niet ,Ā 

Het meerendeel van die televisies is juist niet gebaseerd op Android maar draaien op Tizen (Samsung) of webOS (LG). AlleenĀ Sony en Philips draaien Android.

Weet je dat de apps op Tizen, webOS en Android precies hetzelfde zijn, zelfs dezelfde codebase gebruiken enĀ alleen voor de verschillende OSen gecompileerd worden?

Ze bieden daardoorĀ ook 100% dezelfde functionaliteit.

Weet je dat al die apps met precies dezelfde backend communiceren en daarmee ook precies dezelfde TV streams aangeboden krijgen en dus dezelfde (mindere) beeldkwaliteit leveren?

Ā 

Je hoeft me niet te geloven, dat is je goed recht, maar een eventuele app op Apple TV zal precies dezelfde functionaliteit en beeldkwaliteit leveren als de apps op Tizen, webOS en Android.

Reputatie 1

Is KPN bezig met een app voor Apple TV?

Het is anno 2021 wel eens tijd om afscheid te nemen van de dvr kastjes en diezelfde streams door moderne mediaspelers te laten verwerken. Dus niet de gecomprimeerde streams die ook in de app van KPN te zien is, maar volwaardige vervanging.

de Android versie is (sorry dat ik het zeg) ronduit waardeloos. Eigenlijk zonde dat KPN hier wel moeite insteekt en niet apps ontwikkelt voor bijvoorbeeld Apple TV of Nvidia shield, om er maar eens twee te noemen.
Ā 

Ik zou in ieder geval bereid zijn om hetzelfde of meer te blijven betalen wanneer een app mijn Arris volledig kan vervangen v.w.b. functionaliteit en beeldkwaliteitĀ 

Is KPN bezig met een app voor Apple TV?

Het is anno 2021 wel eens tijd om afscheid te nemen van de dvr kastjes en diezelfde streams door moderne mediaspelers te laten verwerken. Dus niet de gecomprimeerde streams die ook in de app van KPN te zien is, maar volwaardige vervanging.

de Android versie is (sorry dat ik het zeg) ronduit waardeloos. Eigenlijk zonde dat KPN hier wel moeite insteekt en niet apps ontwikkelt voor bijvoorbeeld Apple TV of Nvidia shield, om er maar eens twee te noemen.
Ā 

Ik zou in ieder geval bereid zijn om hetzelfde of meer te blijven betalen wanneer een app mijn Arris volledig kan vervangen v.w.b. functionaliteit en beeldkwaliteitĀ 

De kpn Android tv app werkt hier perfect op een Nvidia shield tv pro 2019

Kwaliteit is iets minder dan de itv ontvanger maar goed te doenĀ 

Reputatie 1

Is KPN bezig met een app voor Apple TV?

Het is anno 2021 wel eens tijd om afscheid te nemen van de dvr kastjes en diezelfde streams door moderne mediaspelers te laten verwerken. Dus niet de gecomprimeerde streams die ook in de app van KPN te zien is, maar volwaardige vervanging.

de Android versie is (sorry dat ik het zeg) ronduit waardeloos. Eigenlijk zonde dat KPN hier wel moeite insteekt en niet apps ontwikkelt voor bijvoorbeeld Apple TV of Nvidia shield, om er maar eens twee te noemen.
Ā 

Ik zou in ieder geval bereid zijn om hetzelfde of meer te blijven betalen wanneer een app mijn Arris volledig kan vervangen v.w.b. functionaliteit en beeldkwaliteitĀ 

De kpn Android tv app werkt hier perfect op een Nvidia shield tv pro 2019

Kwaliteit is iets minder dan de itv ontvanger maar goed te doenĀ 

Dan heeft u geluk! Dat komt dan door de goede hardware van de shield.
Ā 

Ik heb Android standaard op mijn tv (2018) en omdat ik dat al vanaf het begin een drama vond, heb ik een Apple TV aangeschaft. Zou mij erg prettig lijken als de KPN app daar ook op verschijnt. Kan nooit echt moeilijk zijn voor KPN om de app voor iOS iets om te bouwen naar tvOS. Ziggo is dat bijvoorbeeld wel gewoon gelukt

Ā 

Ā 

@An21Ā bij t-mobile is het net andersom

Hun hebben al een app voor Apple tv en zijn die voor Android tv aan het testenĀ 

Ik ben met je eens dat kpn ook voor de Apple tv een appĀ  moet uitbrengen

De Android tv app is nu ook nog beta (test versie) bij kpnĀ 

Ā 

Ā 

Reputatie 2

Het is ook geen kwestie van niet kunnen, maar een kwestie van niet willenā€¦

Reputatie 7

de Android versie is (sorry dat ik het zeg) ronduit waardeloos.

Een eventuele Apple TV versie zal uiteraard net zo slecht zijn, het is immers precies dezelfde app die op de WebOS, Tizen en Android TVĀ platforms draait.

Qua functionaliteit en beeldkwaliteit zijn ze identiek en dat zal dan voor de Apple TV echt niet anders zijn.

Ā 

Ik verwachtĀ overigens ook niet dat KPN snel zal komen met een app voor Apple TV en wel om twee redenen.

1) Er zijn veel te weinig Apple TV's in Nederland om groene cijfers te krijgen voor de business case.

2) KPN focust zich op televisie kijken zonder kastje, niet op televisie kijken met een ander kastje.

@An21

Ik moet ook even vermelden dat ik op de Shield een logitech harmony afstandsbediening gekoppeld heb

Zo kan ik gewoon zappen en de cijfers gebruiken

Werkt best mooi

Reputatie 1

de Android versie is (sorry dat ik het zeg) ronduit waardeloos.

Een eventuele Apple TV versie zal uiteraard net zo slecht zijn, het is immers precies dezelfde app die op de WebOS, Tizen en Android TVĀ platforms draait.

Qua functionaliteit en beeldkwaliteit zijn ze identiek en dat zal dan voor de Apple TV echt niet anders zijn.

Ā 

Ik verwachtĀ overigens ook niet dat KPN snel zal komen met een app voor Apple TV en wel om twee redenen.

1) Er zijn veel te weinig Apple TV's in Nederland om groene cijfers te krijgen voor de business case.

2) KPN focust zich op televisie kijken zonder kastje, niet op televisie kijken met een ander kastje.

Ik had het dus ook over een app die qua functionaliteit en beeldkwaliteit de dvr vervangt. In elk geval heeft een mediaspeler betere hardware; de hardware zou in dat geval dus de streams moeten verwerken die de Arris nu verwerkt.

Ā 

Ik werk in de grote financiĆ«le dienstverlening en heb daarom inzicht in de situatie bij een concurrent van KPN.Ā Je verhaal over de business caseĀ kan ik daaromĀ direct naar de prullenbak verwijzen om de volgende redenen:

1. Er zijn genoeg Apple TVā€™s in Nederland, Apple maakt daar overigens geen cijfers over bekend, dus bijzonder dat u dat weetĀ (alleen dat Apple TV+ tegenvalt; ik heb een Apple TV maar geen Apple TV+). Ziggo heeft deze app wel gewoon, t-mobile blijkbaar ook. De concurrentie doet het dus KPN kan niet achterblijven; dat is al een business-case op zich.Ā De iOS app is er al en het porten naar tvOS is absoluut niet ingewikkeld en dus ook niet duur.

2. KPN zit daarnaast ook met kosten die verbonden zijn aan de inkoop / sale & lease(back) vanĀ de dvrā€™s van -en aan- de fabrikanten. Die kostenĀ zouden dus kunnen vervallen. Deze kosten zijn aanzienlijk!

3. Opbrengsten uit om-demand zijn niet iets om aan vast te klampen; nagenoeg verwaarloosbaar op het totaal (vanwege vermoedelijk de mediaspelers waar u niet in gelooft). Daarnaast kost het afsluiten van contracten met de aanbieders van on-demand KPNĀ eveneens flink wat geld.

Lang verhaal kort: het is echt geen kwestie van niet kunnen (technisch / financieel), maar gewoon een kwestie van doen

Ā 

Ā 

@An21

Mag ik vragen waarom je voor een Apple tv hebt gekozen

En niet voor de Nvidia shield tv pro

De Shield is een mooie mediaplayer die op Android tv draait en goed is met updates

Ā 

Reputatie 1

@An21

Mag ik vragen waarom je voor een Apple tv hebt gekozen

En niet voor de Nvidia shield tv pro

De Shield is een mooie mediaplayer die op Android tv draait en goed is met updates

Ā 

Natuurlijk! Eigenlijk puur voor gemak en omdat we hier meerdere apparaten van Apple hebben. Werkt allemaal wel mooi samen (ook in combinatie met een Harmony toevallig).Ā 
Ā 

ik ben niet pro Apple of anti Android verder. Ik had net zo goed een shield gekocht, maar nu geen zin meer om te wisselen

Reputatie 7

Ik had het dus ook over een app die qua functionaliteit en beeldkwaliteit de dvr vervangt. In elk geval heeft een mediaspeler betere hardware; de hardware zou in dat geval dus de streams moeten verwerken die de Arris nu verwerkt.

Maar dan kan je toch veel beter de televisie zelf dat werk laten opknappen i.p.v. een Nvidia Shield Pro of een Apple TV?

Ā 

1. Er zijn genoeg Apple TVā€™s in Nederland, Apple maakt daar overigens geen cijfers over bekend, dus bijzonder dat u dat weetĀ (alleen dat Apple TV+ tegenvalt; ik heb een Apple TV maar geen Apple TV+).

Het is niet voor niets dat Apple gestopt is met het verstrekken van die cijfers. De laatste cijfers die ooit over de verkoop van Apple TV op de Nederlandse markt bekend gemaakt zijn spraken boekdelen. Aantallen die een paar procent bedragen van hetĀ aantal verkochte smart TV's en een daling in verkoop van ruim 30% t.o.v. het voorgaande jaar.

Ga me dus niet vertellen dat dat het apparaat is waar KPN zijn kwartjes opĀ moet gaan inzetten.

Ā 

Nee, ik denk dat KPN er veel verstandiger aan doet om zich inderdaad te richten op televisie kijken zonder kastje.

Reputatie 1

Ik had het dus ook over een app die qua functionaliteit en beeldkwaliteit de dvr vervangt. In elk geval heeft een mediaspeler betere hardware; de hardware zou in dat geval dus de streams moeten verwerken die de Arris nu verwerkt.

Maar dan kan je toch veel beter de televisie zelf dat werk laten opknappen i.p.v. een Nvidia Shield Pro of een Apple TV?

Ā 

1. Er zijn genoeg Apple TVā€™s in Nederland, Apple maakt daar overigens geen cijfers over bekend, dus bijzonder dat u dat weetĀ (alleen dat Apple TV+ tegenvalt; ik heb een Apple TV maar geen Apple TV+).

Het is niet voor niets dat Apple gestopt is met het verstrekken van die cijfers. De laatste cijfers die ooit over de verkoop van Apple TV op de Nederlandse markt bekend gemaakt zijn spraken boekdelen. Aantallen die een paar procent bedragen van hetĀ aantal verkochte smart TV's en een daling in verkoop van ruim 30% t.o.v. het voorgaande jaar.

Ga me dus niet vertellen dat dat het apparaat is waar KPN zijn kwartjes opĀ moet gaan inzetten.

Ā 

Nee, ik denk dat KPN er veel verstandiger aan doet om zich inderdaad te richten op televisie kijken zonder kastje.

Ik denk dat het dan maar goed is dat KPN u geen zakelijke besluiten laat nemen.Ā 

Nogmaals: Ziggo en T-Mobile hebben de app wel gewoon. 2 vrij grote bedrijven zetten dus wel hun kwartjes in op o.a. een tvOS app

Reputatie 7

Nogmaals: Ziggo en T-Mobile hebben de app wel gewoon. 2 vrij grote bedrijven zetten dus wel hun kwartjes in op o.a. een tvOS app

Van T-Mobile kan ik dat volledig begrijpen, daar zit een heel ander business model achter. Ik ben blij dat KPN een mijns inziens zeer verstandige koers vaart en de Apple TV (nog even) links laat liggen.

Reputatie 1

Nogmaals: Ziggo en T-Mobile hebben de app wel gewoon. 2 vrij grote bedrijven zetten dus wel hun kwartjes in op o.a. een tvOS app

Van T-Mobile kan ik dat volledig begrijpen, daar zit een heel ander business model achter. Ik ben blij dat KPN een mijns inziens zeer verstandige koers vaart en de Apple TV (nog even) links laat liggen.

Als ik u net uitleg waarom het juist niet verstandig is en ik krijg alleen ā€œmijns inziensā€, dan heeft het verder weinig zin om deze discussie voort te zetten. Een fijne avond!

Reputatie 2

Niet alleen T-Mobile en Ziggo, maar ook NPO, NLZiet, Disney, Prime Video (Amazon), Netflix en Videoland hebben allemaal een Apple TV app. Ik zie niet in dat ā€œLaten we alles ondersteunen behalve een Apple TVā€ een verstandige keuze is. Meer een keuze van ā€œik begrijp mijn klanten niet en doe maar watā€ of ā€œIk ben de baasĀ en doe wat ik zelf wilā€.

Niet alleen T-Mobile en Ziggo, maar ook NPO, NLZiet, Disney, Prime Video (Amazon), Netflix en Videoland hebben allemaal een Apple TV app. Ik zie niet in dat ā€œLaten we alles ondersteunen behalve een Apple TVā€ een verstandige keuze is. Meer een keuze van ā€œik begrijp mijn klanten nietā€ of ā€œIk ben de baasĀ en doe wat ik zelf wilā€.

En t-mobile is nu de Android tv app aan het testenĀ 

Het is een vooruitgang en ik vindt mijn mening dat kpn zo snel mogelijk de Apple tv app uit moet gaan rollen

Niet voor mij zelf (gebruik Android) er zijn genoeg mensen die graag Apple gebruiken

En een Apple tv hebben

Ā 

Reputatie 7

@An21, Ik hoop dat je begrijpt dat KPN bewustĀ de functionaliteit en beeldkwaliteit van de apps lager laat zijn dan via de TV ontvanger en dat jem er dus altijd op achteruit zal gaan door zo'nĀ app te gaan gebruiken, ongeacht het platform.

Om in staat te zijn iedereen via een app televisie te laten kijken is een gigantische investering benodigd. Voordat je opnieuw reageert, reken eens uit hoeveel bandbreedteĀ er benodigd isĀ voor het IPTV platform als erĀ 2 miljoen televisies aan staan waarbij opĀ 85% life naar 50 verschillende zenders gekeken wordt,Ā 15% uitgesteld televisie gekeken wordt en Ć©Ć©nĀ TV stream 7,5Mbps vergt.

Reken hetzelfde nu eens uit maar nu ervanuit gaande dat iedereen via de app kijkt.

Schrik en huiver.

Reputatie 2

@An21, Ik hoop dat je begrijpt dat KPN bewustĀ de functionaliteit en beeldkwaliteit van de apps lager laat zijn dan via de TV ontvanger en dat jem er dus altijd op achteruit zal gaan door zo'nĀ app te gaan gebruiken, ongeacht het platform.

Om in staat te zijn iedereen via een app televisie te laten kijken is een gigantische investering benodigd. Voordat je opnieuw reageert, reken eens uit hoeveel bandbreedteĀ er benodigd isĀ voor het IPTV platform als erĀ 2 miljoen televisies aan staan waarbij opĀ 85% life naar 50 verschillende zenders gekeken wordt,Ā 15% uitgesteld televisie gekeken wordt en Ć©Ć©nĀ TV stream 7,5Mbps vergt.

Reken hetzelfde nu eens uit maar nu ervanuit gaande dat iedereen via de app kijkt.

Schrik en huiver.

Alle streamingdiensten doen toch niks anders dan streamen naar een (Apple TV/Android TV)Ā app enĀ in een goedeĀ kwaliteitĀ en dat komt toch ook uit? Investering hoort nou eenmaalĀ bij het aanbieden van een dienst omdat de wereld om onsĀ heen continue verandert.

Reputatie 7

@An21, Ik hoop dat je begrijpt dat KPN bewustĀ de functionaliteit en beeldkwaliteit van de apps lager laat zijn dan via de TV ontvanger en dat jem er dus altijd op achteruit zal gaan door zo'nĀ app te gaan gebruiken, ongeacht het platform.

Om in staat te zijn iedereen via een app televisie te laten kijken is een gigantische investering benodigd. Voordat je opnieuw reageert, reken eens uit hoeveel bandbreedteĀ er benodigd isĀ voor het IPTV platform als erĀ 2 miljoen televisies aan staan waarbij opĀ 85% life naar 50 verschillende zenders gekeken wordt,Ā 15% uitgesteld televisie gekeken wordt en Ć©Ć©nĀ TV stream 7,5Mbps vergt.

Reken hetzelfde nu eens uit maar nu ervanuit gaande dat iedereen via de app kijkt.

Schrik en huiver.

Alle streamingdiensten doen toch niks anders dan streamen naar een (Apple TV/Android TV)Ā app enĀ in een goedeĀ kwaliteitĀ en dat komt toch ook uit? Investering hoort nou eenmaalĀ bij het aanbieden van een dienst omdat de wereld om onsĀ heen continue verandert.

Maak dan eerst die rekensom even, dan weet je tenminste over wat voor een investeringen we het hebben. En dat is dus een investering die nog niet eens leidt tot verbetering van functionaliteit en beeldkwaliteit maar puur en alleen benodigd voorĀ het vervangen van de TV ontvanger door die app.

En als je niet begrijpt waar ik naar toe wil, dan een kleine hint: "IGMP multicasting".

Reputatie 1

@An21, Ik hoop dat je begrijpt dat KPN bewustĀ de functionaliteit en beeldkwaliteit van de apps lager laat zijn dan via de TV ontvanger en dat jem er dus altijd op achteruit zal gaan door zo'nĀ app te gaan gebruiken, ongeacht het platform.

Om in staat te zijn iedereen via een app televisie te laten kijken is een gigantische investering benodigd. Voordat je opnieuw reageert, reken eens uit hoeveel bandbreedteĀ er benodigd isĀ voor het IPTV platform als erĀ 2 miljoen televisies aan staan waarbij opĀ 85% life naar 50 verschillende zenders gekeken wordt,Ā 15% uitgesteld televisie gekeken wordt en Ć©Ć©nĀ TV stream 7,5Mbps vergt.

Reken hetzelfde nu eens uit maar nu ervanuit gaande dat iedereen via de app kijkt.

Schrik en huiver.

Alle streamingdiensten doen toch niks anders dan streamen naar een (Apple TV/Android TV)Ā app enĀ in een goedeĀ kwaliteitĀ en dat komt toch ook uit? Investering hoort nou eenmaalĀ bij het aanbieden van een dienst omdat de wereld om onsĀ heen continue verandert.

Maak dan eerst die rekensom even, dan weet je tenminste over wat voor een investeringen we het hebben. En dat is dus een investering die nog niet eens leidt tot verbetering van functionaliteit en beeldkwaliteit maar puur en alleen benodigd voorĀ het vervangen van de TV ontvanger door die app.

En als je niet begrijpt waar ik naar toe wil, dan een kleine hint: "IGMP multicasting".

Je vlieger gaat niet op. Als ik een 12 mbit stream nu met mijn Arris bekijk en morgen diezelfde stream met mijn Apple TV bekijk, dan heb ik per saldo toch niet meer of minder bandbreedte verbruikt? Geen vraag overigens, dit is mijn laatste reactie!Ā 

Reputatie 2

En dat rekensommetje maakte KPN dus ook met glasvezel en zijn ze gelijk gestopt met het aanleggen van nieuwe glasvezelĀ aansluitingen. Want ā€œHet vergt enorme investeringenā€ en ā€œwat er nu ligt (ADSL/VDSL) is ook primaā€. Nu ze zien dat andere aanbieders in dit enorme gat zijn gesprongen en dat klanten overstappen van KPN naar bijvoorbeeld een T-mobile, gaat KPN als een gek toch wel glasvezel aan leggen en presenteren ze het alsof ze het wiel hebben uitgevonden.Ā 

Ā 

Nogmaals, dit zelfde probleem heeft ZiggoĀ ook, en daar is ook gewoon een Apple TV app voor.

Ā 

(Overigens alle streamingdiensten gaan ook gewoon over het KPN/Ziggo lijntje en dat is toch ook geen probleem?)

Reputatie 7

Je vlieger gaat niet op. Als ik een 12 mbit stream nu met mijn Arris bekijk en morgen diezelfde stream met mijn Apple TV bekijk, dan heb ik per saldo toch niet meer of minder bandbreedte verbruikt?Ā 

Dan snap je dus echt niet wat IGMP multicasting betekent.

Het rekensommetje bij gebruik van de TV ontvangers:

15% van 2 miljoen is 300.000. 300.000 keer 7,5Mbps is zo'n 2,15Tbps

85% van 2 miljoen is 1.7 miljoen maar dat maakt niet uit, ze kijken life naar 50 zenders en dus hoeft elke zender maar Ć©Ć©n keer verzonden te worden. De benodigde bandreedte voor dir 1,7 miljoen televisies is dus 375Mbps (50 x 7,5Mbps) en dat is te verwaarlozen t.o.v. het uitgesteld kijken

Totaal bij gebruik van de TV ontvanger: zo'nĀ 2,15Tbps.

Ā 

Het rekensommetje bij gebruik van de app:

15% van 2 miljoen is 300.000. 300.000 keer 7,5Mbps is zo'n 2,15Tbps

85% van 2 miljoen is 1.7 miljoen en dat zijn nu ook unicasts. De benodigde bandbreedte is dus 1,7 miljoen keer 7,5Mbps is 12,15Tbps.

Totaal bij gebruik van de app: ruim 14,30Tbps. DaarĀ moet dusĀ heel wat netwerk- en rekencapaciteit voor ingekocht worden en dat zal een stevige duit kosten.

Ā 

Het is jammer dat iedereen alleen maar kijkt naar de voorkant en ja, dan is het allemaal niet zo spannend, maar als je even stilstaat bij wat er aan de achterkant bij komt dan kom je misschien tot andere inzichten en begrijp je waarom bepaalde keuzen gemaakt (moeten) worden.

Reputatie 7

Nogmaals, dit zelfde probleem heeft ZiggoĀ ook, en daar is ook gewoon een Apple TV app voor.

Klopt, vandaar dat ook bijĀ Ziggo de beeldkwaliteit beduidend minder is dan via de mediabox.