Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26214 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

Vreemd v3 zal goed moeten werkenĀ 

Ā 

Hier is de Chromecast ook gedegradeerd naar de logeerkamer. Alles andere TVā€™s inmiddels voorzien van Apple TV. Dat casten is gewoon niet ideaal. Storingsgevoelig, valt vaak midden in een film uit. Of te minste, die herinnering is blijven hangen.

Echt geen last van

vermoedelijk een probleem in het (wifi) netwerkĀ 

Als je dat oke hebt heb je geen uitval tijdens het castenĀ 

Ik gebruik dan de kpn app niet maar wel Discoveryplus enĀ  F1 TVĀ 

Geen probleem meeĀ 

Misschien een Apple dingetjeĀ 

Maar denk eerder het (wifi) netwerkĀ 

Ā 

Ā 

Reputatie 2

Vreemd v3 zal goed moeten werkenĀ 

Ā 

Hier is de Chromecast ook gedegradeerd naar de logeerkamer. Alles andere TVā€™s inmiddels voorzien van Apple TV. Dat casten is gewoon niet ideaal. Storingsgevoelig, valt vaak midden in een film uit. Of te minste, die herinnering is blijven hangen.

Echt geen last van

vermoedelijk een probleem in het (wifi) netwerkĀ 

Als je dat oke hebt heb je geen uitval tijdens het castenĀ 

Ik gebruik dan de kpn app niet maar wel Discoveryplus enĀ  F1 TVĀ 

Geen probleem meeĀ 

Misschien een Apple dingetjeĀ 

Maar denk eerder het (wifi) netwerkĀ 

Ā 

Ā 

Hahaha, nou er staat een super WiFi punt van kpn in dezelfde kamer. Telefoon haalt daar met een speedstest 160/200Mbit in de kpn thuis app zelf.

Ā 

maar goed met de telefoon en tablet nergens last van, maar met de Chromecast ertussen wel.

Ā 

het is tuurlijk ook een erg inefficiƫnt idee, om eerst naar een mobiel te streamen, om vervolgens via het WiFi netwerk weer terug te gaan en naar de Chromecast. Ik heb dat principe voor Netflix en zo nooit begrepen.

Ā 

Voor locale media op de telefoon of tablet is het wel Nuttig.

Vreemd v3 zal goed moeten werkenĀ 

Ā 

Hier is de Chromecast ook gedegradeerd naar de logeerkamer. Alles andere TVā€™s inmiddels voorzien van Apple TV. Dat casten is gewoon niet ideaal. Storingsgevoelig, valt vaak midden in een film uit. Of te minste, die herinnering is blijven hangen.

Echt geen last van

vermoedelijk een probleem in het (wifi) netwerkĀ 

Als je dat oke hebt heb je geen uitval tijdens het castenĀ 

Ik gebruik dan de kpn app niet maar wel Discoveryplus enĀ  F1 TVĀ 

Geen probleem meeĀ 

Misschien een Apple dingetjeĀ 

Maar denk eerder het (wifi) netwerkĀ 

Ā 

Ā 

Hahaha, nou er staat een super WiFi punt van kpn in dezelfde kamer. Telefoon haalt daar met een speedstest 160/200Mbit in de kpn thuis app zelf.

Ā 

maar goed met de telefoon en tablet nergens last van, maar met de Chromecast ertussen wel.

Ā 

het is tuurlijk ook een erg inefficiƫnt idee, om eerst naar een mobiel te streamen, om vervolgens via het WiFi netwerk weer terug te gaan en naar de Chromecast. Ik heb dat principe voor Netflix en zo nooit begrepen.

Ā 

Voor locale media op de telefoon of tablet is het wel Nuttig.

Zo werkt dat streamen nietĀ 

De ontvanger krijgt de data rechtstreeks niet via telefoon ofzo (die geeft de opdracht)Ā 

En wat betreft de apparatuur heb ik niks van kpn op de 2x vip5202 kastjes naĀ 

Reputatie 7

het is tuurlijk ook een erg inefficiƫnt idee, om eerst naar een mobiel te streamen, om vervolgens via het WiFi netwerk weer terug te gaan en naar de Chromecast. Ik heb dat principe voor Netflix en zo nooit begrepen.

Zo werkt dat natuurlijk ook niet, de Chromecast communiceert rechtstreeks met de Netflix server. De telefoon kan rustig volledig uitgezet worden terwijlĀ die film gekeken wordt.

het is tuurlijk ook een erg inefficiƫnt idee, om eerst naar een mobiel te streamen, om vervolgens via het WiFi netwerk weer terug te gaan en naar de Chromecast. Ik heb dat principe voor Netflix en zo nooit begrepen.

Zo werkt dat natuurlijk ook niet, de Chromecast communiceert rechtstreeks met de Netflix server. De telefoon kan rustig volledig uitgezet worden terwijlĀ die film gekeken wordt.

dat is al te lezen in een eerder berichtĀ 

šŸ‘

Omdat een Apple TV zo veel mĆ©Ć©r doet dan alleen Ā een beetje streamen.

Als er bij ons aangebeld wordt, komt er in beeld een videostream van de camera bij de voordeur. Omdat ook HomeKit op diezelfde Apple TV draait werkte dat naadloos samen met de ziggo app.

Waarom vraag je niet bij Apple waarom ze ā€œApple TVā€ hebben zonder bijbehorende TV-streams?

Ā 

Netflix levert ook een app voor diverse apparaten maar ook de content, ze produceren/maken zelfs ook films.

F1TV van de formule1 organisatie idem. Die leveren zelfs ook een los geheel alternatief ā€˜TV-kastjeā€™ (Roku) mocht je niks met Apple of Google of Microsoft of Amazon van doen willen hebben.

NLziet levert een app en ook de TV-streams / content.

Ā 

Als Apple er wel in slaagt om een videostream van je deurcamera op een scherm te krijgen, moeten ze dat toch ook kunnen met wat TV/video-streams zoals de eerder genomende bedrijven dat ook kunnen. Maar het zijn Americanen, die hebben zo wel hun tacktieken. ā€˜If you guys KPN donā€™t give us at least 20 TV channels for free at customer premises, we will not enable Apple Watch on your mobile networkā€™ zou zo maar kunnen. Ze zeggen nog niet ā€˜.. otherwise we will destroy your companyā€™, wat ze b.v. wel met het NL bedrijf is gebeurd die de gaspijplijn vanaf Rusland naar Noord-Europa aanlegde. Zie rondom tijdstip 31:15 in https://www.npostart.nl/waarde-van-de-aarde/28-04-2021/KN_1726211.

Ā 

Wij zijn net overgestaptĀ naar kpn, maar ik voel mij wel genaaid. Er zou volgens de medewerker een app zijn. Die blijkt er niet te zijn! Op deze manier wordt het het jaar aftellen om weer naar ziggo over te stappen.

Als je nog binnen de 14 dagen zit, draai het dan terug. Strikt genomen zal die medewerker misschien wel gelijk hebben. Er is genoeg Apple hardware, Apple ecosysteem, apps enz, alleen geen streams. Vergelijk maar met: je hebt een auto, de tank vol met brandstof, er is geen file op de snelweg enz, maar je hebt geen rijbewijs en ga je bij anderen met rijbewijs erop aandringen dat ze je zonder betaling moeten vervoeren.

Reputatie 6
Badge +2

Mijn God, is er nog steeds geen enkele vooruitgang in een iTV app voor de Apple TV? Wat een triestheid bij KPN zeg, waarom huppelt dat bedrijf toch zo langzaam achter de concurrentie aan zeg. Totaal geen zelfrespect daar bij KPN.

Reputatie 7

Wat een triestheid bij KPN zeg, waarom huppelt dat bedrijf toch zo langzaam achter de concurrentie aan zeg.

Misschien vaart KPN wel een eigen koers en komt er helemaal geen Apple TV app.

KPN heeft immers altijd gezegd dat zij gaat voor televisie kijken zonder kastje en niet voor televisie kijken via een ander kastje.

Persoonlijk denk ik ook dat KPN daar heel verstandig aan doet en dat zij eerst maar eens moet zorgen dat de smart-TV apps op LG, Samsung en Android/Google TV stabiel en kwalitatief verbeterd wordt.

Reputatie 6
Badge +2

Hebben we wjbĀ en zijn bekende "ach het is Apple maar" houding. Het is toch prettig dat sommige dingen in het leven nooit veranderen. Zo weet je meteen waar je geen waarde aan hoeft te hechten.

Maar goed, Apple is een wereldspeler, en al bagatelliseert wjb het bedrijf graag, alsof het een kleine start-up is die de aandacht van het grote KPN eigenlijk niet waard is, hier in de echte wereld zou het KPN sieren als ze aanwezig zijn op het platform van Apple, en het niet als een after thought behandelen. Niet alleen als respect naar de klanten van KPN, die hier overduidelijk om vragen, maar ook om zichzelf te respecteren. De concurrentie kan het wĆ©l namelijk.Ā 

Reputatie 7

Maar goed, Apple is een wereldspeler, en al bagatelliseert wjb het bedrijf graag, alsof het een kleine start-up is die de aandacht van het grote KPN eigenlijk niet waard is, ...

Apple is een zeer kleine speler op de Nederlandse markt als het om televisie kijken gaat. Het marktaandeel van Apple TV is te verwaarlozen in vergelijking met Android/Google TV, Samsung en LG en dus is het volstrekt logisch dat er minder prioriteit aan de ontwikkeling van een app voor dat platform gegevenĀ wordt.

Ik denk ook dat je blij moet zijn dat zo'n app er niet is want ook op de andere platforms is het Ć©Ć©n doffe ellende. De functionaliteit, beeldkwaliteit en stabiliteit laten nog zeer sterkĀ te wensen over.

Reputatie 6
Badge +2

Als je jezelf als bedrijf respecteert dan ben je gewoon aanwezig op het platform van wereldwijd toonaangevende bedrijven.Ā 

Reputatie 7

Als je jezelf als bedrijf respecteert dan ben je gewoon aanwezig op het platform van wereldwijd toonaangevende bedrijven.Ā 

Als de baten niet tegen de kosten opwegen danĀ moet je het vooral ook niet doen.

Reputatie 6
Badge +2

Maar goed, Apple is een wereldspeler, en al bagatelliseert wjb het bedrijf graag, alsof het een kleine start-up is die de aandacht van het grote KPN eigenlijk niet waard is, ...

Apple is een zeer kleine speler op de Nederlandse markt als het om televisie kijken gaat. Het marktaandeel van Apple TV is te verwaarlozen in vergelijking met Android/Google TV, Samsung en LG en dus is het volstrekt logisch dat er minder prioriteit aan de ontwikkeling van een app voor dat platform gegevenĀ wordt.

Ik denk ook dat je blij moet zijn dat zo'n app er niet is want ook op de andere platforms is het Ć©Ć©n doffe ellende. De functionaliteit, beeldkwaliteit en stabiliteit laten nog zeer sterkĀ te wensen over.

Ā 

Heb je ook cijfers om je marktaandelenverhaal te onderbouwen? Want even snel zoeken op google geeft totaal geen recente info, alleen info over AppleTV+ en dat is totaal niet relevant hier. Nu valt de Apple TV in het duurdere segment dus zullen ze derhalve geen gigantisch groot aandeel hebben, maar het toestel is wel superieur in alle opzichten dus marginaal zal het ook niet zijn. Daarnaast hoort een bedrijf dat zichzelf toonaangevend vindt, zoals KPN,Ā gewoon aanwezig te zijn op de platformen van een bedrijf zoals Apple. De concurrentie snapt dat terdege. Alleen KPN en hun eeuwige fanboy wjb hebben oogkleppen op.

Ā 

Ik weet dat bagatelliseren van alles dat Apple doet, van de iPhone tot de Apple Watch naar de Apple TV (en je zal vast ook wel ergens de Mac kleineren, maar ik ga je postgeschiedenis niet uitpluizen) een grote hobby van je is (en derhalve ben je ook niet serieus te nemen zodra het woordje Apple valt) maar ik zou toch graag zien dat je je verhaaltjes in de toekomst met cijfers onderbouwt.

Reputatie 7
Badge +24

Als je jezelf als bedrijf respecteert dan ben je gewoon aanwezig op het platform van wereldwijd toonaangevende bedrijven.Ā 

KPN opereert alleen in Nederland. Dus dat "wereldwijd" is niet van toepassing.Ā 

Reputatie 6
Badge +2

Als je jezelf als bedrijf respecteert dan ben je gewoon aanwezig op het platform van wereldwijd toonaangevende bedrijven.Ā 

KPN opereert alleen in Nederland. Dus dat "wereldwijd" is niet van toepassing.Ā 

In deze zin is Apple het wereldwijd toonaangevende bedrijf. KPN is dat niet eens in Nederland (al vinden ze zelf van wel natuurlijk).

Ā 

Al zal wjb ongetwijfeld zo roepen dat de positie van Apple wereldwijd ook maar heel klein is.

Reputatie 7
Badge +24

Als je jezelf als bedrijf respecteert dan ben je gewoon aanwezig op het platform van wereldwijd toonaangevende bedrijven.Ā 

KPN opereert alleen in Nederland. Dus dat "wereldwijd" is niet van toepassing.Ā 

In deze zin is Apple het wereldwijd toonaangevende bedrijf.

En wat wilt u hier mee zeggen? Wat maakt dat voor KPN uit dat Apple wereldwijd een toonaangevend bedrijf is?

Reputatie 6
Badge +2

Als je jezelf als bedrijf respecteert dan ben je gewoon aanwezig op het platform van wereldwijd toonaangevende bedrijven.Ā 

KPN opereert alleen in Nederland. Dus dat "wereldwijd" is niet van toepassing.Ā 

In deze zin is Apple het wereldwijd toonaangevende bedrijf.

En wat wilt u hier mee zeggen? Wat maakt dat voor KPN uit dat Apple wereldwijd een toonaangevend bedrijf is?

Exact wat er staat. Dat een bedrijf dat zichzelf respecteert en graag toonaangevend wil zijn (KPN in dit geval dus) aanwezig is op de platformen van wereldwijd toonaangevende bedrijven (be it Apple, Google etc.). Precies wat ik net al zei dus.

Reputatie 7
Badge +24

Exact wat er staat. Dat een bedrijf dat zichzelf respecteert en graag toonaangevend wil zijn (KPN in dit geval dus) aanwezig is op de platformen van wereldwijd toonaangevende bedrijven (be it Apple, Google etc.). Precies wat ik net al zei dus.

Ow aha, dus u denk dat KPN toonaangevend wil zijn? Begrijp ik dat goed? Hoe komt u daar bij? Volgens mij wil KPN maar 1 ding: geld verdienen.Ā 

En al zou KPN wel toonaangevend willen zijn: misschien is geen app hebben voor Apple TV wel de juiste toon šŸ˜‰

Reputatie 6
Badge +2

Exact wat er staat. Dat een bedrijf dat zichzelf respecteert en graag toonaangevend wil zijn (KPN in dit geval dus) aanwezig is op de platformen van wereldwijd toonaangevende bedrijven (be it Apple, Google etc.). Precies wat ik net al zei dus.

Ow aha, dus u denk dat KPN toonaangevend wil zijn? Begrijp ik dat goed? Hoe komt u daar bij? Volgens mij wil KPN maar 1 ding: geld verdienen.Ā 

En al zou KPN wel toonaangevend willen zijn: misschien is geen app hebben voor Apple TV wel de juiste toon šŸ˜‰

Soms is geen reactie beter dan een reactie. Dit is zo een geval.Ā 
Ā 

Maar goed, klanten vragen erom dus als je geld wilt verdienen moet je je klanten tevreden houden, anders vertrekken ze.Ā Verre van de juiste toon dus.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Exact wat er staat. Dat een bedrijf dat zichzelf respecteert en graag toonaangevend wil zijn (KPN in dit geval dus) aanwezig is op de platformen van wereldwijd toonaangevende bedrijven (be it Apple, Google etc.). Precies wat ik net al zei dus.

Ow aha, dus u denk dat KPN toonaangevend wil zijn? Begrijp ik dat goed? Hoe komt u daar bij? Volgens mij wil KPN maar 1 ding: geld verdienen.Ā 

En al zou KPN wel toonaangevend willen zijn: misschien is geen app hebben voor Apple TV wel de juiste toon šŸ˜‰

Soms is geen reactie beter dan een reactie. Dit is zo een geval.Ā 
Ā 

Maar goed, klanten vragen erom dus als je geld wilt verdienen moet je je klanten tevreden houden, anders vertrekken ze.Ā Verre van de juiste toon dus.Ā 

Als het aantal klanten wat om deze reden vertrekt maar heel minimaal is, dan is het niet rendabel om voor die paar klanten zo'n app te ontwikkelen. Zoals @wjbĀ al zei:

Als de baten niet tegen de kosten opwegen danĀ moet je het vooral ook niet doen.

Ā 

Reputatie 6
Badge +2

Exact wat er staat. Dat een bedrijf dat zichzelf respecteert en graag toonaangevend wil zijn (KPN in dit geval dus) aanwezig is op de platformen van wereldwijd toonaangevende bedrijven (be it Apple, Google etc.). Precies wat ik net al zei dus.

Ow aha, dus u denk dat KPN toonaangevend wil zijn? Begrijp ik dat goed? Hoe komt u daar bij? Volgens mij wil KPN maar 1 ding: geld verdienen.Ā 

En al zou KPN wel toonaangevend willen zijn: misschien is geen app hebben voor Apple TV wel de juiste toon šŸ˜‰

Soms is geen reactie beter dan een reactie. Dit is zo een geval.Ā 
Ā 

Maar goed, klanten vragen erom dus als je geld wilt verdienen moet je je klanten tevreden houden, anders vertrekken ze.Ā Verre van de juiste toon dus.Ā 

Als het aantal klanten wat om deze reden vertrekt maar heel minimaal is, dan is het niet rendabel om voor die paar klanten zo'n app te ontwikkelen. ZoalsĀ @wjbĀ al zei:

Als de baten niet tegen de kosten opwegen danĀ moet je het vooral ook niet doen.

Ā 

Die app is er allang, give and take een paar kleine aanpassingen. Zie iPadOS en iOS.Ā 

Reputatie 7

Die app is er allang, give and take een paar kleine aanpassingen. Zie iPadOS en iOS.Ā 

De smart-TV app heeft een heel andere user interface dan de iTV app voor tablet en telefoon. Dat is ook wel logisch want de bediening met een afstandsbediening i.p.v. touch vraagt toch echt om andere functionaliteit. Het is mijns inziens dan ook wel erg kort door de bocht om te zeggen dat die app er allang is give and take een paar kleine aanpassingen.

Reputatie 6
Badge +2

Die app is er allang, give and take een paar kleine aanpassingen. Zie iPadOS en iOS.Ā 

De smart-TV app heeft een heel andere user interface dan de iTV app voor tablet en telefoon. Dat is ook wel logisch want de bediening met een afstandsbediening i.p.v. touch vraagt toch echt om andere functionaliteit. Het is mijns inziens dan ook wel erg kort door de bocht om te zeggen dat die app er allang is give and take een paar kleine aanpassingen.

Ook de grote wjb zit er wel eens naast. tvOS is gewoon gebaseerd op iOS. iPadOS (ook al gebaseerd op iOS) is ook heel goed met een muis te bedienen, dus we nemen die bocht hier hĆ©Ć©l ruim. Die app is er, de wil bij KPN ontbreekt en het gedweep van KPN-fanboys die aangeven weinig kennis te bezitten over de verschillende besturingssystemen en apparaten van Apple werkt niet echt mee.Ā 

Reputatie 7

tvOS is gewoon gebaseerd op iOS. iPadOS (ook al gebaseerd op iOS) is ook heel goed met een muis te bedienen, dus we nemen die bocht hier hƩƩl ruim.

Het gaat niet om het besturingssysteem iOS, iPadOS of tvOS, maar om usability.

Dat heeft helemaal niets met techniek te maken en alles met functionaliteit en design.

Ik zou je echt willen aanraden om de iTV app (iOS, iPadOS of Android) eens te vergelijken met de smart-TV app (LG, Samsung of Android/Google TV). Je zult dan vast en zeker inzien waarom erĀ een andere user interface geĆÆmplementeerd is.

Reputatie 6
Badge +2

tvOS is gewoon gebaseerd op iOS. iPadOS (ook al gebaseerd op iOS) is ook heel goed met een muis te bedienen, dus we nemen die bocht hier hƩƩl ruim.

Het gaat niet om het besturingssysteem iOS, iPadOS of tvOS, maar om usability.

Dat heeft helemaal niets met techniek te maken en alles met functionaliteit en design.

Ik zou je echt willen aanraden om de iTV app (iOS, iPadOS of Android) eens te vergelijken met de smart-TV app (LG, Samsung of Android/Google TV). Je zult dan vast en zeker inzien waarom erĀ een andere user interface geĆÆmplementeerd is.

Het zou dan ook dom zijn de AppleTV app te baseren op de Android app of de smart-TV app voor op Android gebaseerde besturingssystemenĀ ipv de iPad app die al praktisch geschikt is voor de AppleTV. Laten we dingen nu niet onnodig gecompliceerd gaan maken. Bovendien geef jij zelf al aan dat die app slecht is, dus waarom zou je daar op voort willen borduren?Ā 

Ā 

Heb je Ć¼berhaupt ooit een AppleTV gebruikt wjb? Weet je hoe het systeem werkt? Weet je hoe de apps daar werken?