Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26219 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

Reputatie 7

Bovendien geef jij zelf al aan dat die app slecht is, dus waarom zou je daar op voort willen borduren?Ā 

Omdat jij zegt dat deze al zo goed als af is.

De smart-TV app is net zo slecht als de app op iOS,Ā iPadOS en Android.

Reputatie 7
Badge +8

En weer wordt KPN ingehaald.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/canal-digitaal-nu-ook-via-apple-tv-mediaspeler/

Lange tijd liep Canal Digitaal hopeloos achter, maar is nu toch echt een inhaalslag begonnen.

Ā 

Ā 

De smart-TV app is net zo slecht als de app op iOS,Ā iPadOS en Android.

Sinds de aanschaf van mijn nieuwe oled LGĀ 77 inch, nu 2Ā maanden geleden,Ā kan ik zeggen dat die smart tv-app prima werkt.Ā Ā DeĀ kwaliteit op zowel bedraad als wifi getest en is zeer goed bevonden.Ā Daarmee isĀ het KPNĀ kastje voor de tv al die tijd niet meer in gebruik.Ā Gelijk ook maar die router van KPN eruit gegooid,Ā ook geen extra afstandsbediening meer, ruimt lekker op zo.Ā :laughing: Het kan dus wel! Alleen last van iets meer vertraging bij het uitzenden van live uitzendingen. Kan wel eens een dingetje zijn bij sportwedstrijden, maar dat neem ik nu (nog) maar voor lief.Ā 
Zoals ik al reeds, volgens mij een jaar of 3Ā geleden, tegen je (wjb) gezegd heb, is dit wat de consument wil en je gezever over business modellen toentertijd is hiermee gelogenstraft! KPN moet gewoon doen wat de consument wil. En ik kan je ook zeggen, dat wat mij betreft de app op op mijn ipad mini ook prima werkt en die gebruik ik al een aantal jaren en is ook het laatste jaar behoorlijk verbeterd.Ā Dus in mijn ogenĀ nog een kleine stap, voor de app op de apple tv, zodat ook mijn oude LG oled TV bruikbaar voor tv uitzendingen wordt.
Overigens ben ik geen fanboy van de KPN,Ā maar nu wel een iets meer tevreden gebruiker. Ondernemen is vooral ook luisteren naar je klanten! En bovenalĀ je concurrent ā€¦.. die slaapt nietā€¦. Ik zou zeggen KPN op naar de volgende stap, dus kom nu maar eensĀ op met die app voor deĀ Apple tv. Ik zou ook maar vast gaan starten met een app op 4k. HetĀ kan zo maar zijn,Ā dat met het wk voetbal inĀ Qatar,Ā er mensen zijn die dat in 4k willen zien en dat dit ook uitgezonden gaat worden in 4kā€¦ā€¦.BesteĀ KPN stel je eens voor dat de concurrent dit straks allemaal wel aanbied!

Reputatie 2

Wat een populaire forum. 2 jaar geleden opgericht. Inmiddels 178 reacties en 21293 keer bekeken!!

Maar KPN heeft nog steeds geen Apple tvĀ app. Apple tv is verre de populairste media speler. Begrijp dit echt niet.Ā 

Reputatie 7

Apple tv is verre de populairste media speler.

Hoe kom je daar nu toch bij?

Reputatie 2

Apple tv is verre de populairste media speler.

Hoe kom je daar nu toch bij?

Is toch algemeen bekend dacht ik?

Ā 

Je gaat toch niet casten met chromecast? Is niet te doen met een gezin in huis. Ze hebben onlangs een chromecast met afstandsbediening gelukkig.

Daarnaast is Android TVĀ ruk. Vooral met de chinese kastjes. M.u.v. Nvidia Shield tv misschien.

Roku is niet te krijgen in NL

Fire tv is ook slecht verkrijgbaar/bekend in NL

Ā 

Reputatie 7

Apple tv is verre de populairste media speler.

Hoe kom je daar nu toch bij?

Is toch algemeen bekend dacht ik?

Ik denk dat er toch heel wat meer Android gebaseerde mediaspelers over de toonbank gaan dan Apple TV's.

De Apple TV komt, als ik deze site mag geloven, ook pas op de vierde plaats van de beste mediaspelers 2022.

Ā 

Overigens is dat niet waaromĀ er geen smart-TV app is voor de Apple TV.

KPN kiest met haar smart-TV app overduidelijk voor televisie kijken zonder kastje en niet voor televisie kijken met een ander kastje.

Reputatie 2

Apple tv is verre de populairste media speler.

Hoe kom je daar nu toch bij?

Is toch algemeen bekend dacht ik?

Ik denk dat er toch heel wat meer Android gebaseerde mediaspelers over de toonbank gaan dan Apple TV's.

De Apple TV komt, als ik deze site mag geloven, ook pas op de vierde plaats van de beste mediaspelers 2022.

Ā 

Overigens is dat niet waaromĀ er geen smart-TV app is voor de Apple TV.

KPN kiest met haar smart-TV app overduidelijk voor televisie kijken zonder kastje en niet voor televisie kijken met een ander kastje.

Ā 

Ā 

Ā 

Ik bedoel geen chromecast nogmaals. Casten zie ik niet als mediaspeler. Ook niet te doen met een gezin in huis.

Link verwijst naar een site (Paarhuis?? overigens nooit van gehoord) en die hebben het over de ā€œbesteā€ mediaspeler van 2022? Ik heb het over de populairste.Ā 

TV kijken zonder kast? Wat doe jij als je smart tv en de bijbehorende apps langzamer wordt dan na een paar jaar? Koop je een nieuwe tv dan? Ik niet, ik upgrade namelijk mijn media speler. Dus je ā€œzonder kastjeā€ argument begrijp ik niet zo (behalve als je het over casten hebt).Ā Ā 

Ā 

Reputatie 7

TV kijken zonder kast? Wat doe jij als je smart tv en de bijbehorende apps langzamer wordt dan na een paar jaar? Koop je een nieuwe tv dan?Ā 

Nee, ik upgrade mijn Android TV, geen probleem.

Mijn Android TV dateert uit 2016 maar deĀ apps die ik gebruik doen het allemaal nog.

Overigens zit de smart-TV app niet tussen de door mij gebruikte apps want ik ga namelijk voor beeldkwaliteit en meer functionaliteit en dus gebruik ik een TV ontvanger.

Ā 

Dus je ā€œzonder kastjeā€ argument begrijp ik niet zo (behalve als je het over casten hebt).Ā Ā 

Ik snap dat "zonder kastje" principe uitstekend want dat is namelijk waar de abonnee om vraagt.

Reputatie 7
Badge +24

Je gaat toch niet casten met chromecast? Is niet te doen met een gezin in huis.

Wat heeft dat gezin er mee te maken?

Reputatie 2

TV kijken zonder kast? Wat doe jij als je smart tv en de bijbehorende apps langzamer wordt dan na een paar jaar? Koop je een nieuwe tv dan?Ā 

Nee, ik upgrade mijn Android TV, geen probleem.

Mijn Android TV dateert uit 2016 maar deĀ apps die ik gebruik doen het allemaal nog.

Overigens zit de smart-TV app niet tussen de door mij gebryikte apps want ik ga namelijk voor beeldkwaliteit en meer functionaliteit en dus gebruik ik een TV ontvanger.

Ā 

Dus je ā€œzonder kastjeā€ argument begrijp ik niet zo (behalve als je het over casten hebt).Ā Ā 

Ik snap dat "zonder kastje" principe uitstekend want dat is namelijk waar de abonnee om vraagt.

Upgraden van je android tv? Ja dat kan tot je niet meer kan upgraden om de specs van je tv het niet meer ondersteunen. Mijn LG uit 2014 is rete langzaam en apps worden niet meer geupgrade. Mijn webos wordt ook al lang niet meer geupgrade. Mijn ATV daarentegenĀ wel.Ā 
Ā 

ik ben een abonnee en ik vraag gewoon een ATV app van KPN. Volgens mij gaat deze forum discussie hierover toch? Of heb ik (of jij?) iets gemist?

ik kijk overigensĀ ā€œzonder kastjeā€. Zonder KPN kastje. Ik kijk alles via mijn ATV omdat ik 1 afstandsbediening wil voor alles en een up to date mediaspeler.Ā 

Reputatie 2

Je gaat toch niet casten met chromecast? Is niet te doen met een gezin in huis.

Wat heeft dat gezin er mee te maken?

Serieus? Jij hebt zeker geen jonge kinderen en een chromecast?

Reputatie 7
Badge +24

Je gaat toch niet casten met chromecast? Is niet te doen met een gezin in huis.

Wat heeft dat gezin er mee te maken?

Serieus? Jij hebt zeker geen jonge kinderen en een chromecast?

Wat is het probleem dan?

Reputatie 7

Upgraden van je android tv? Ja dat kan tot je niet meer kan upgraden om de specs van je tv het niet meer ondersteunen.

Dat is uiteraard niet anders voor een Apple TVĀ of wat voor een andere mediaspeler dan ook.

Ā 

ik kijk overigensĀ ā€œzonder kastjeā€. Zonder KPN kastje.

Dan kijk je, neem ik aan, geen lineaire televisie want om je ogen zo te pijnigen lijkt me geen pretje.

Ā 

Ik kijk alles via mijn ATV omdat ik 1 afstandsbediening wil voor alles en een up to date mediaspeler.Ā 

Ik gebruik ook Ć©Ć©n afstandsbediening voor de TV ontvanger, Sony 4K Android televisie en Sony home cinema set. Ik snap niet waarom men denkt dat je dan meerdere afstandbedieningen nodig zou hebben.

Reputatie 2

Upgraden van je android tv? Ja dat kan tot je niet meer kan upgraden om de specs van je tv het niet meer ondersteunen.

Dat is uiteraard niet anders voor een Apple TVĀ of wat voor een andere mediaspeler dan ook.

Nope niet te vergelijken. Atv gaat veel langer mee en krijgt vaker updates. Zie boven mijn voorbeeld met webos van LG. Webos 1 werd al snel niet meer geupdate. Opeens kwam webos 2 en mijn tv, die overigens maar 2 jaar oud was, ging niet over naar webos 2. Apps werden minimaal geupdate etc.Ā 
Dus nee smart TVā€™ssĀ krijgenĀ zeker niet dezelfde updates en ondersteuning als de Atv.Ā 

ik kijk overigensĀ ā€œzonder kastjeā€. Zonder KPN kastje.

Dan kijk je, neem ik aan, geen lineaire televisie want om je ogen zo te pijnigen lijkt me geen pretje.

nee niet lineaire tv klopt. Af en toe alleen het nieuws. Niks te klagen over NLZiet overigens Ā . Jij hebt een sony 4k tv maar niet alles op je kpn kastje is 4k toch?

Ā 

Ik kijk alles via mijn ATV omdat ik 1 afstandsbediening wil voor alles en een up to date mediaspeler.Ā 

Ik gebruik ook Ć©Ć©n afstandsbediening voor de TV ontvanger, Sony 4K Android televisie en Sony home cinema set. Ik snap niet waarom men denkt dat je dan meerdere afstandbedieningen nodig zou hebben.


Hahaha zeker zoā€™n Ā dikke harmony remote. Heb ik ook gehad. Snel de deur uitgedaan.Ā 
Ā 

Je hebt geen AtvĀ en je zit in een AtvĀ forum? Dat begrijp ik niet. Leg even uit?Ā 

Ā 

Reputatie 2

Ik spreek overigens uit eigen ervaring. Heb een LG tv met webos. Ook ervaring met samsung en tizen. Responsiveness is gewoon smoother bij de Atv. En geen reclame zoals bij Samsung.Ā 
Neem aan dat jij ook de atv hebt of hebt gehad? Heb jij dat anders ervaren?

Reputatie 7

Ik kijk alles via mijn ATV omdat ik 1 afstandsbediening wil voor alles en een up to date mediaspeler.Ā 

Ik gebruik ook Ć©Ć©n afstandsbediening voor de TV ontvanger, Sony 4K Android televisie en Sony home cinema set. Ik snap niet waarom men denkt dat je dan meerdere afstandbedieningen nodig zou hebben.

Hahaha zeker zoā€™n Ā dikke harmony remote. Heb ik ook gehad. Snel de deur uitgedaan.Ā Ā 

Nee, gewoon de afstandsbediening van KPN.

Reputatie 2

Check ook deze discussie op reddit.Ā 
https://www.reddit.com/r/appletv/comments/hrrkze/is_appletv_worth_it_if_you_have_a_smarttv/

Reputatie 2

Ik kijk alles via mijn ATV omdat ik 1 afstandsbediening wil voor alles en een up to date mediaspeler.Ā 

Ik gebruik ook Ć©Ć©n afstandsbediening voor de TV ontvanger, Sony 4K Android televisie en Sony home cinema set. Ik snap niet waarom men denkt dat je dan meerdere afstandbedieningen nodig zou hebben.

Hahaha zeker zoā€™n Ā dikke harmony remote. Heb ik ook gehad. Snel de deur uitgedaan.Ā Ā 

Nee, gewoon de afstandsbediening van KPN.

Auch. Niet veel beter toch?Ā 

Reputatie 7

Ik spreek overigens uit eigen ervaring. Heb een LG tv met webos. Ook ervaring met samsung en tizen. Responsiveness is gewoon smoother bij de Atv. En geen reclame zoals bij Samsung.Ā 
Neem aan dat jij ook de atv hebt of hebt gehad? Heb jij dat anders ervaren?

Ik heb inderdaad ook een ATV maar dat is in mijn geval een (zes jaar oude) Android TV, geen Apple TV. De smart-TV app en andere apps ontvangen uiteraard gewoon hun updates. De beeldkwaliteit en functionaliteit van deĀ smart-TV app zijnĀ op alle platforms identiek en wat dat betreft weet ik dus precies wat een eventuele smart-TV zal brengen.

GeloofĀ me, je mist niets en, nogmaals, er is geen haar op mijn hoofdĀ die het ook maar een seconde zal overwegen om de smart-TV app te gaan gebruiken. Ik ga mijn ogen echt niet pijnigen.

Reputatie 2

Ik spreek overigens uit eigen ervaring. Heb een LG tv met webos. Ook ervaring met samsung en tizen. Responsiveness is gewoon smoother bij de Atv. En geen reclame zoals bij Samsung.Ā 
Neem aan dat jij ook de atv hebt of hebt gehad? Heb jij dat anders ervaren?

Ik heb inderdaad ook een ATV maar dat is in mijn geval een (zes jaar oude) Android TV, geen Apple TV. De smart-TV app en andere apps ontvangen uiteraard gewoon hun updates. De beeldkwaliteit en functionaliteit van deĀ smart-TV app zijnĀ op alle platforms identiek en wat dat betreft weet ik dus precies wat een eventuele smart-TV zal brengen.

GeloofĀ me, je mist niets en, nogmaals, er is geen haar op mijn hoofdĀ die het ook maar een seconde zal overwegen om de smart-TV app te gaan gebruiken. Ik ga mijn ogen echt niet pijnigen.

Ok dus je hebt geen Apple tv en nooit 1 gehad? Maar jeĀ zit op een Apple tv forum te discusseren dat een Apple tv niet beter is dat de software van smart tvā€™s?

Reputatie 7

Ok dus je hebt geen Apple tv en nooit 1 gehad? Maar jeĀ zit op een Apple tv forum te discusseren dat een Apple tv niet beter is dat de software van smart tvā€™s?

Dit is geen Apple TV forum maar het forum van KPN.

En ja, ik weet precies welke beeldkwaliteit en functionaliteit een eventuele smart-TV app op de Apple TV zal brengen immers die zal 100% exact gelijk zijn aan de beeldkwaliteit en functionaliteit van die smart-TV app op de andere platforms (WebOS, Tizen en Android TV).

Reputatie 2

Ok dus je hebt geen Apple tv en nooit 1 gehad? Maar jeĀ zit op een Apple tv forum te discusseren dat een Apple tv niet beter is dat de software van smart tvā€™s?

Dit is geen Apple TV forum maar het forum van KPN.

je weet wat ik bedoel. Maar doordat je geen antwoordt geeft op mijn vraag ga ik ervanuit dat het waar is dus.

En ja, ik weet precies welke beeldkwaliteit en functionaliteit een eventuele smart-TV app op de Apple TV zal brengen immers die zal 100% exact gelijk zijn aan de beeldkwaliteit en functionaliteit van die smart-TV app op de andere platforms (WEBOS, Tizen en Android TV).

Ā Exact, alleen is je ervaring smoother, heb je langer os updates en app updates. En daarnaast (in geval je een iphone hebt) heb je nog eenĀ aantal voordelen.Ā 

KPN wil gewoon geen ITV app uitbrengen voor de Apple TV, het is eenvoudig om de bestaande ITV app voor de iPad te poorten naar de Apple TV.

Dus er speelt iets anders bij KPN, wat niemand wil zeggen, tevens luistert KPN niet naar hun klanten.

Zit nu een paar maanden bij KPN en ik ben over de verbinding zeer tevreden tot op heden, maar als ik boven TV wil kijken op mijn oude Panasonic Plasma TV moet ik dus eerst weer streamen vanaf een iPad naar mijn Apple TV. Wat toch weer een extra handeling is en niet meer van deze tijd is omdat alle concurrenten wel een app voor Apple TV hebben gemaakt.

Ā 

Reputatie 7

KPN wil gewoon geen ITV app uitbrengen voor de Apple TV, het is eenvoudig om de bestaande ITV app voor de iPad te poorten naar de Apple TV.

Dat is natuurlijk niet zo, de besturing van een Apple TV met een afstandsbediening vergt een heel ander design dan besturing van de app via touch.