Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26218 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Overigens is dat niet waaromĀ er geen smart-TV app is voor de Apple TV.

KPN kiest met haar smart-TV app overduidelijk voor televisie kijken zonder kastje en niet voor televisie kijken met een ander kastje.


Je zelfbedachte en vaak herhaalde kreet van ā€˜kijken zonder kastje en niet voor televisie kijken met een ander kastjeā€™, als argument om geen App voor de Apple TV te ontwikkelen, zouĀ een mooie reclameslogan kunnen zijn, maar raaktĀ natuurlijk kant noch wal.

KPN zet niet in op ā€˜kijken zonder kastjeā€™ maar op kijken ā€˜met een KPN-kastjeā€™.Ā Niet voor niets laat KPN nieuwe ā€˜kastjesā€™ testen.

Juist wanneer KPN zou kiezen voor ā€˜kijken zonder kastjeā€™, dan zou KPN geen nieuwe bruikleenā€˜kastjesā€™ meer laten ontwikkelen en testen,Ā maar juist inzetten op het ontwikkelen en verbeteren van Apps voor zowel de Smart-TV als mediaspelers, zoals de Apple TV.

Het lijkt me overigens ook commercieel gezien en ook vanwege de groene ambities van KPN ook interessant om klanten de keuze te laten tussen kijken via een App (op welk platform/apparaat danĀ ook) of een kpn ontvanger.

Reputatie 7

Het lijkt me overigens ook commercieel gezien en ook vanwege de groene ambities van KPN ook interessant om klanten de keuze te laten tussen kijken via een App (op welk platform/apparaat danĀ ook) of een kpn ontvanger.

Het afscheid nemen van IGMP multicasting is rampzalig voor de groene ambities want daarmee zal de hoeveelheid data dat over het netwerk verzonden moet worden exploderen met alle gevolgen voor het benodigde serverpark en de routeringscapaciteit. Je moet dus juist wegblijven bij de apps aangezien die allemaal unicast streams nodig hebben.

Het is zo jammer dat mensen alleen maar naar hun eigen thuissituatie kijken en vergeten wat er buitenshuis allemaal benodigd is.Ā 

Reputatie 7
Badge +8

Het lijkt me overigens ook commercieel gezien en ook vanwege de groene ambities van KPN ook interessant om klanten de keuze te laten tussen kijken via een App (op welk platform/apparaat danĀ ook) of een kpn ontvanger.

Het afscheid nemen van IGMP multicasting is rampzalig voor de groene ambities want daarmee zal de hoeveelheid data dat over het netwerk verzonden moet worden exploderen met alle gevolgen voor het benodigde serverpark en de routeringscapaciteit. Je moet dus juist wegblijven bij de apps aangezien die allemaal unicast streams nodig hebben.

Het is zo jammer dat mensen alleen maar naar hun eigen thuissituatie kijken en vergeten wat er buitenshuis allemaal benodigd is.Ā 

Als het kijken via een App rampzalig zou zijn voor de performance van het netwerk, is er toch sprake van een discrepantie want Ā KPN zetĀ - volgens jou - in opĀ kijken zonder kastje.Ā Kennelijk is de IGMP multicasting dan toch niet zo heilig.Ā 

EnĀ zijnĀ de ā€˜kastjesā€™ van KPN voorzien van allerlei Apps om het netwerk te vertragen? Ongetwijfeld is het aardig verdienmodel en het kijken naar streamingdiensten (via een app) wordt ook nog eens gestimuleerd door entertainmentkortingen. Kennelijk is de IGMP multicasting ook hier geen groot issue.

Een App voor de Apple TV Ā wil overigens ook nog niet zeggen, dat iedereen massaal overstapt naar de Apple TV: er zullen altijd nog genoeg klanten zijn, die zĆ³ aan deĀ KPN-ontvanger gehecht zijn en overtuigd door de kwaliteit daarvan en een aversie tegen een Apps op eenĀ mediaspeler of een Smart-TVĀ hebben,Ā dat die het kpn kastje trouw blijven. En daar is ook niets op tegen.

Reputatie 7

Als het kijken via een App rampzalig zou zijn voor de performance van het netwerk, is er toch sprake van een discrepantie want Ā KPN zetĀ - volgens jou - in opĀ kijken zonder kastje.Ā Kennelijk is de IGMP multicasting dan toch niet zo heilig.Ā 

En dat is dus exact waarom kpn en ook de andere providers, de beeldkwaliteit en functionaliteit van dergelijke apps bewust lager houdt dan via een TV ontvanger. Het is een pro-actief ontmoedigingsbeleid. De meeste abonnees hebben het opnemen pakket en daarmee kunnen ze twee TV ontvangers hebben zonder daar extra voor te moeten betalen. Door nu de beeldkwaliteit en functionaliteit bewust lager te houden zullen maar weinig abonnees kiezen voor het gebruiken van de app op de primaire televisie en 2e televisie. En ondertussen kunnen ze in hun marketing wel noemen dat een app hebben.

Ā 

EnĀ zijnĀ de ā€˜kastjesā€™ van KPN voorzien van allerlei Apps om het netwerk te vertragen? Ongetwijfeld is het aardig verdienmodel en het kijken naar streamingdiensten (via een app) wordt ook nog eens gestimuleerd door entertainmentkortingen. Kennelijk is de IGMP multicasting ook hier geen groot issue.

Het klopt dat IGMP multicasting geen issue is bij de streamingdiensten, sterker nog, het kan niet eens gebruikt worden omdat het niet live kijken is waarbij iedereen op hetzelfde moment naar dezelfde moment in de uitzending kijkt.

Twee dingen:

1) Het overgrote deel van "televisie kijken" is nog altijd live televisie kijken.

2) De compressietechnieken gaan veel verder bij streaming diensten omdat ze dat niet live hoeven te doen en dus veel complexere tijdrovende technieken kunnen gebruiken. De benodigde bandbreedte is dus lager.

Reputatie 7
Badge +8

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ik kijk alles via mijn ATV omdat ik 1 afstandsbediening wil voor alles en een up to date mediaspeler.Ā 

Ik gebruik ook Ć©Ć©n afstandsbediening voor de TV ontvanger, Sony 4K Android televisie en Sony home cinema set. Ik snap niet waarom men denkt dat je dan meerdere afstandbedieningen nodig zou hebben.

Met de afstandsbediening van KPN is de televisie aan en uit zetten. Verder niets. Op de Home Cinema is alleen het volume te regelen.

Voor het raadplegen van het menu van de TV of het starten van deĀ Ā App van een streamingdienst of het selecteren van een andere bron, is toch echt de afstandsbediening van de TV nodig.Ā 

Reputatie 7

Met de afstandsbediening van KPN is de televisie aan en uit zetten. Verder niets. Op de Home Cinema is alleen het volume te regelen.

Zelfs het regelen van het volume doe ik niet rechtstreeks op de home cinema set zelf maar indirect via hdmi-CEC op de televisie. De afstandsbedieing heeft dus zelfs helemaal geen weet van de aanwezigheid van een home cinema set.

Ā 

Voor het raadplegen van het menu van de TV of het starten van deĀ Ā App van een streamingdienst of het selecteren van een andere bron, is toch echt de afstandsbediening van de TV nodig.Ā 

Ik kijk televisie en gebruik alleen de streamingdienst Netflix en ook dat doe ik gewoon via de TV ontvanger.

Ā 

EnĀ om radio te luisteren gebruikĀ ik mijn Android telefoon om de TV ontvanger en home cinema set te bedienen.

Ā 

De afstandsbediening van de televisie wordt dus echt niet gebruikt.

Reputatie 7
Badge +8

Als het kijken via een App rampzalig zou zijn voor de performance van het netwerk, is er toch sprake van een discrepantie want Ā KPN zetĀ - volgens jou - in opĀ kijken zonder kastje.Ā Kennelijk is de IGMP multicasting dan toch niet zo heilig.Ā 

En dat is dus exact waarom kpn en ook de andere providers, de beeldkwaliteit en functionaliteit van dergelijke apps bewust lager houdt dan via een TV ontvanger. Het is een pro-actief ontmoedigingsbeleid. De meeste abonnees hebben het opnemen pakket en daarmee kunnen ze twee TV ontvangers hebben zonder daar extra voor te moeten betalen. Door nu de beeldkwaliteit en functionaliteit bewust lager te houden zullen maar weinig abonnees kiezen voor het gebruiken van de app op de primaire televisie en 2e televisie. En ondertussen kunnen ze in hun marketing wel noemen dat een app hebben.

Ā 

EnĀ zijnĀ de ā€˜kastjesā€™ van KPN voorzien van allerlei Apps om het netwerk te vertragen? Ongetwijfeld is het aardig verdienmodel en het kijken naar streamingdiensten (via een app) wordt ook nog eens gestimuleerd door entertainmentkortingen. Kennelijk is de IGMP multicasting ook hier geen groot issue.

Het klopt dat IGMP multicasting geen issue is bij de streamingdiensten, sterker nog, het kan niet eens gebruikt worden omdat het niet live kijken is waarbij iedereen op hetzelfde moment naar dezelfde moment in de uitzending kijkt.

Twee dingen:

1) Het overgrote deel van "televisie kijken" is nog altijd live televisie kijken.

2) De compressietechnieken gaan veel verder bij streaming diensten omdat ze dat niet live hoeven te doen en dus veel complexere tijdrovende technieken kunnen gebruiken. De benodigde bandbreedte is dus lager.

Kort samengevat: KPN zet dus niet in op kijken zonder kastje, maar op kijken via het KPN kastje.

Dat zal dan dus de reden zijn, dat de kwaliteit van de KPN ITV-App lager is. De beeldkwaliteit van de roze concurrent via de App op de Apple TV kan zich zeker meten met die van KPN via het KPN-kastje.Ā 

Het kan dus wel.

Reputatie 7
Badge +8

Met de afstandsbediening van KPN is de televisie aan en uit zetten. Verder niets. Op de Home Cinema is alleen het volume te regelen.

Zelfs het regelen van het volume doe ik niet rechtstreeks op de home cinema set zelf maar indirect via hdmi-CEC op de televisie. De afstandsbedieing heeft dus zelfs helemaal geen weet van de aanwezigheid van een home cinema set.

Ā 

Voor het raadplegen van het menu van de TV of het starten van deĀ Ā App van een streamingdienst of het selecteren van een andere bron, is toch echt de afstandsbediening van de TV nodig.Ā 

Ik kijk televisie en gebruik alleen de streamingdienst Netflix en ook dat doe ik gewoon via de TV ontvanger.

Ā 

EnĀ om radio te luisteren gebruikĀ ik mijn Android telefoon om de TV ontvanger en home cinema set te bedienen.

Ā 

De afstandsbediening van de televisie wordt dus echt niet gebruikt.

Netflix via het KPN-kastjeā€¦ En dat terwijl KPN inzet op kijken zonder kastje?

Ik kijk geen Netflix. Ik kijk CineMember en daar heb ik dus de afstandsbediening van de TV voor nodig. Of die van de Apple TV. šŸ˜‚

Reputatie 7

De beeldkwaliteit van de roze concurrent via de App op de Apple TV kan zich zeker meten met die van KPN via het KPN-kastje.

Zeer zeker niet, de beeldkwaliteit van de T-Mobile app is beduidend lager dan die viaĀ de TV ontvanger van KPN. Dat is ook wel logisch want een bitrate van 7Mbps gaat natuurlijk nooit dezelfde kwaliteit bieden als de 12,5Mbps bij KPN.

Reputatie 7

Netflix via het KPN-kastjeā€¦ En dat terwijl KPN inzet op kijken zonder kastje?

Je hebt blijkbaar nog steeds de boodschap niet begrepen.

Maar goed, dat geeft niet want het zal er niet echt anders door worden.

Ik verwacht niet dat er (op korte termijn) een app zal gaan komen voor Apple TV, net als dat er geen app zal komen voor losse kastjes anders dan de TV ontvangers van KPN.

Reputatie 7
Badge +8

Netflix via het KPN-kastjeā€¦ En dat terwijl KPN inzet op kijken zonder kastje?

Je hebt blijkbaar nog steeds de boodschap niet begrepen.

Maar goed, dat geeft niet want het zal er niet echt anders door worden.

Ik verwacht niet dat er (op korte termijn) een app zal gaan komen voor Apple TV, net als dat er geen app zal komen voor losse kastjes anders dan de TV ontvangers van KPN.

Ik heb de boodschap heel goed begrepen: KPN zet niet in op kijken zonder kastje, ook al beweer jij van wel, maat dat geeft niet hoor. Ik laat je daar graag in geloven.

Hopelijk is je verwachting dat er (op korte termijn) geen app voor de Apple TV Ā gaat komen, net zo goed te onderbouwen als je vaak herhaalde stellingĀ dat KPN inzet op kijken zonder kastje.Ā 

Ik zeg en denk er over om over te stappen op ziggo die heeft wel een Apple TV appĀ 

dat streaming is ook niet echt wat .

Reputatie 7

Ik zeg en denk er over om over te stappen op ziggo die heeft wel een Apple TV appĀ 

dat streaming is ook niet echt wat .

Dan moet je dat vooral doen. Ik snap alleen oprecht niet waarom mensen zo enorm willen inboeten op kwaliteit en functionaliteit. Kan je mij dat eens uitleggen?

Wjb Ik wil gewoon op een groot scherm op de camping tv kijken.

en niet via de iPhone of iPadĀ 

Dat streaming werkt van geen meter naar de Apple TV.

Gezien ik een abonnement heb bij kpn en ook op mijn iPad of iPhone kosteloos mag kijken waarom niet via een app op de Apple tv

Net zoals Netflix waar ik ook een abonnement heb, werkt monster super beeld zonder haperingen enzo.

Eerlijk denk dat het een geld kwestie isĀ 

Ze verkopen me liever een digitenne voor de camping of een extra box voor op de slaapkamer.

Reputatie 7

Gezien ik een abonnement heb bij kpn en ook op mijn iPad of iPhone kosteloos mag kijken waarom niet via een app op de Apple tv

Omdat er geen app is voor Apple TV en als die er al zou zijn dan zal die, net als de smart-TV app voor samsung (Tizen), LG (WebOS) en Android TV, alleen op het thuisnetwerk te gebruiken zijn.

Ā 

Net zoals Netflix waar ik ook een abonnement heb, werkt monster super beeld zonder haperingen enzo.

Dat Netflix wel super beeld kan leveren heeft te maken met de veel geavanceerdere compressietechnieken die door Netflix gebruikt worden. Die zijn echter alleen mogelijk zijn als je "de tijd hebt" en daar ontbreekt het aan bij live televisie.

Ā 

Eerlijk denk dat het een geld kwestie isĀ 

Klopt, maar dat geldt niet alleen voor Apple TV maar ook voor de andere platforms waar wel de smart TV app beschikbaar is.

Daarom misschien toch overwegen naar ziggo te gaanĀ 

inloggen en tv kijken op de camping šŸ˜

Daarom misschien toch overwegen naar ziggo te gaanĀ 

inloggen en tv kijken op de camping šŸ˜

Helaas werkt dat ook niet buiten je thuisnetwerk

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Reputatie 7

Daarom misschien toch overwegen naar ziggo te gaanĀ 

inloggen en tv kijken op de camping šŸ˜

Helaas werkt dat ook niet buiten je thuisnetwerk

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

En voor KPN is dat niet anders.

O ja de discussie over het losse kastje en appĀ 

De kpn itv Android app is ook voor een los kastje bedoeld (volgens kpn zelf)

Nvidia Shield tv pro die ik gebruik

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

O ja de discussie over het losse kastje en appĀ 

De kpn itv Android app is ook voor een los kastje bedoeld (volgens kpn zelf)

Nvidia Shield tv pro die ik gebruik

Maar daar hoeft niet een aparte versie van de app voor ontwikkeld te worden. Als dat wel had gemoeten, dan had dieĀ er ook nog niet geweest denk ik.

O ja de discussie over het losse kastje en appĀ 

De kpn itv Android app is ook voor een los kastje bedoeld (volgens kpn zelf)

Nvidia Shield tv pro die ik gebruik

Maar daar hoeft niet een aparte versie van de app voor ontwikkeld te worden. Als dat wel had gemoeten, dan had dieĀ er ook nog niet geweest denk ik.

Elk device wat Android tv of Google tv draait kan de kpn itv Android tv app op draaienĀ 

En dat geval OOK op losse kastjes dat is mijn puntĀ 

Er gaan geruchten op het kpn forum rond dat de kpn itv app "ā€™zonder losse kastjesā€ niet bedoeld is voor losse kastjes maar het tegendeel blijktĀ 

Dat is mijn puntĀ 

Reputatie 7
Badge +24

Er gaan geruchten op het kpn forum rond dat de kpn itv app "ā€™zonder losse kastjesā€ niet bedoeld is voor losse kastjes maar het tegendeel blijktĀ 

Dat is mijn puntĀ 

KPN heeft de Android app gemaakt om die te gebruiken op Android tv's. Zodat gekeken kan worden zonder kastje. Deze app werkt ook op losseĀ Android kastjes, maar daar is die in beginsel niet voor ontwikkeld.

Dat is mijn punt.

Er gaan geruchten op het kpn forum rond dat de kpn itv app "ā€™zonder losse kastjesā€ niet bedoeld is voor losse kastjes maar het tegendeel blijktĀ 

Dat is mijn puntĀ 

KPN heeft de Android app gemaakt om die te gebruiken op Android tv's. Zodat gekeken kan worden zonder kastje. Deze app werkt ook op losseĀ Android kastjes, maar daar is die in beginsel niet voor ontwikkeld.

Dat is mijn punt.

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

@peter-keetfmĀ wat wilt u nu zeggen metĀ die afbeelding?Ā 

Reputatie 7

Simpel,...Ā 

Android = Android,... Er zit geen verschil in de software op een Google TV, Android TV, TV- Stick, Nvidia Shield of welke andere box dan ook die voorzien zijn van Android software. Onderliggend is het gewoon hetzelfde.Ā 

Iedere willekeurig gebouwde Android app. Is er wel op te draaien. Mits je geen te oude Android software hebt. Maakt heus niet uit of het specifiek voor een tv ontwikkeld is of niet,... Werken zal het zeker sommige apps misschien niet. Maar iedere dedicated gebouwde app echt wel.Ā 

Kijk bv naar F1 TV Pro. Iets heel anders,Ā  maar is volgens F1 tv niet beschikbaar op Smart TV's. Officieel inderdaad niet. Maar iedere Slimme Harrie die handiger is dan Jan Modaal, lukt het om bv via Sideloaden de App op de tv of losse ontvanger te krijgen. Gevolg is dat je gewoon een volwaardig werkende app hebt op je Android device.Ā 

De Marketing trucendoos doen de mens snel geloven dat een bepaalde app op een bepaald device nooit zal werken, iedereen trapt er in šŸ¤£

Ā 

Maar een App voor Apple TV is er gewoonweg niet. Of die ooit komt? Dat kan alleen KPN weten. Voorlopig dus niks,...Ā