Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26214 keer bekeken

Reputatie 2

Wanneer komt er een KPN iTV-app voor Apple TV?

Het word nu toch wel eens tijd dat er een Apple TV-app komt voor KPN iTV!

KPN houd de boot af maar ik begrijp eigenlijk niet waarom. Voor de overige platformen hebben ze al een app en de smoes dat er te weinig mensen via Apple TVĀ (ATV) kijken lijkt nergens op wanneer je ziet hoeveel ATVā€™s er verkocht worden.Ā 

Ik wil deze app niet om gratis te kunnen kijken. Nee, dat mag best d.m.v. de inloggegevens van mijn abonnement zijn dat ik kijk.Ā 

Ik, en met mij vele anderen, wacht al zo lang op deze app dat ik het nu zat ben erĀ over nadenk om mijn televisie-abonnement bij KPN op te zeggen en gewoon via de appā€™s NPO Plus en/of NL Ziet te kijken. Die hebben wel een ATV-app.

Ik geef KPN nog een tijdje en wanneer er geen positief nieuws komt hierover ga ik om.

Vriendelijke groeten en houd afstand.

Luc

icon

Beste antwoord door Natasja 17 August 2020, 12:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

Reputatie 7

Er gaan geruchten op het kpn forum rond dat de kpn itv app "ā€™zonder losse kastjesā€ niet bedoeld is voor losse kastjes maar het tegendeel blijktĀ 

Dat is mijn puntĀ 

KPN heeft de Android app gemaakt om die te gebruiken op Android tv's. Zodat gekeken kan worden zonder kastje. Deze app werkt ook op losseĀ Android kastjes, maar daar is die in beginsel niet voor ontwikkeld.

Dat is mijn punt.

Precies, dat noemt men ook wel "collateral damage", "onbedoelde bijvangst" of "mooi meegenomen".

De smart-TV app is ontwikkeld voor gebruik op televisies, niet voor gebruik op mediaboxen zoals de Nvidia Shield Pro of de Chromecast Google TV. Dat dat wel kan is "mooi meegenomen".

Reputatie 7

Kijk bv naar F1 TV Pro. Iets heel anders,Ā  maar is volgens F1 tv niet beschikbaar op Smart TV's. Officieel inderdaad niet.

Dat heeft vast en zeker te maken met de contractuele afspraken tussen NENT (Viaplay) en Liberty Media omtrent de uitzendrechten voor Formule 1. Daarbij heeft NENT vast bedongen dat er geen F1 TV Pro app meer beschikbaar mag zijn op televisies (grote schermen) om zo concurrentie te voorkomen.

Er gaan geruchten op het kpn forum rond dat de kpn itv app "ā€™zonder losse kastjesā€ niet bedoeld is voor losse kastjes maar het tegendeel blijktĀ 

Dat is mijn puntĀ 

KPN heeft de Android app gemaakt om die te gebruiken op Android tv's. Zodat gekeken kan worden zonder kastje. Deze app werkt ook op losseĀ Android kastjes, maar daar is die in beginsel niet voor ontwikkeld.

Dat is mijn punt.

Precies, dat noemt men ook wel "collateral damage", "onbedoelde bijvangst" of "mooi meegenomen".

De smart-TV app is ontwikkeld voor gebruik op televisies, niet voor gebruik op mediaboxen zoals de Nvidia Shield Pro of de Chromecast Google TV. Dat dat wel kan is "mooi meegenomen".

Lees even mijn aangehaalde bericht van de kpn website doorĀ 

Android televisies en ook Android mediaplayer zoals ...

Ā 

Ā 

Reputatie 7

@peter-keetfm, Snap je dan echt niet watĀ @Nick83Ā en ik jou duidelijk proberen te maken?

Dus nogmaals:

Dat noemt men ook wel "collateral damage", "onbedoelde bijvangst" of "mooi meegenomen".

De smart-TV app is ontwikkeld voor gebruik op televisies,Ā nietĀ voor gebruik op mediaboxen zoals de Nvidia Shield Pro of de Chromecast Google TV. Dat dat wel kan is "mooi meegenomen".

@peter-keetfm, Snap je dan echt niet watĀ @Nick83Ā en ik jou duidelijk proberen te maken?

Dus nogmaals:

Dat noemt men ook wel "collateral damage", "onbedoelde bijvangst" of "mooi meegenomen".

De smart-TV app is ontwikkeld voor gebruik op televisies,Ā nietĀ voor gebruik op mediaboxen zoals de Nvidia Shield Pro of de Chromecast Google TV. Dat dat wel kan is "mooi meegenomen".

Het staat er toch text van kpn :

Ā 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS, zoals op verschillende televisies van Sony en Philips, of op een mediaspeler zoals de Nvidia Shield. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

Reputatie 7

@peter-keetfm, Snap je dan echt niet watĀ @Nick83Ā en ik jou duidelijk proberen te maken?

Dus nogmaals:

Dat noemt men ook wel "collateral damage", "onbedoelde bijvangst" of "mooi meegenomen".

De smart-TV app is ontwikkeld voor gebruik op televisies,Ā nietĀ voor gebruik op mediaboxen zoals de Nvidia Shield Pro of de Chromecast Google TV. Dat dat wel kan is "mooi meegenomen".

Het staat er toch text van kpn :

Ā 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS, zoals op verschillende televisies van Sony en Philips, of op een mediaspeler zoals de Nvidia Shield. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

En dat is dus ā€œmooi meegenomenā€. Snap je nu wat we zeggen?

@peter-keetfm, Snap je dan echt niet watĀ @Nick83Ā en ik jou duidelijk proberen te maken?

Dus nogmaals:

Dat noemt men ook wel "collateral damage", "onbedoelde bijvangst" of "mooi meegenomen".

De smart-TV app is ontwikkeld voor gebruik op televisies,Ā nietĀ voor gebruik op mediaboxen zoals de Nvidia Shield Pro of de Chromecast Google TV. Dat dat wel kan is "mooi meegenomen".

Het staat er toch text van kpn :

Ā 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS, zoals op verschillende televisies van Sony en Philips, of op een mediaspeler zoals de Nvidia Shield. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

En dat is dus ā€œmooi meegenomenā€. Snap je nu wat we zeggen?

Waar staat dat "mooi meegenomen"

Sony en Philips en Nvidia ShieldĀ 

Zie ik in het stukje text op de kpn website

Ik hou er nu mee op dit is zinloze discussie

Ā 

Reputatie 7

Ā 

Reputatie 4
Badge +1

Nu well voor Amazon?

kom op KPN! Je bent nu toch helemƔƔl niet meer serieus te nemen met je commentaar

Ā 

https://tweakers.net/nieuws/198026/kpn-brengt-interactieve-tv-app-uit-voor-amazon-fire-tv.html

Reputatie 7
Badge +8

@Gene SimmonsĀ 

Ā 

Probleem op de camping opgelost.

Apple TV gekocht nl ziet app installeren.

en de hotspot van mijn telefoon als netwerk gebruiken.

werkt super goed moet je natuurlijk wel een unlimited data bundel hebben.

zit erover te denken dit thuis ook te gaan doen .

scheelt een hoop geld šŸ‘šŸ»

Kom nou eens met een AppleTV app, KPNā€¦. je hebt al een IOS app, dus heel veel ontwikkelingĀ tijd kost het niet. Je kunt immers ook je Android apps aanpassen voor Amazon Fireā€¦Ā zo blijven jullie namelijk wel een beetje de dinosaurus. Zelfde gezeur met niet zelf kunnen aanpassen van IP range en DHCP in de modems..

Reputatie 4
Badge +1

Blij te lezen dat er genoeg klanten wachten op de TvOS app van KPN iTV. Wellicht dat het dan toch eens bij KPN op de radar komt. (Hoewel HD glas op 1 er tot op heden ook nog steeds niet is)

Reputatie 7
Badge +8

Het blijft wat innovatie en vernieuwing betreft toch wat tobben bij KPN.

Ik kan geen enkele reden bedenken, waarom KPN zo hopeloos achterblijft. Zoals al vaker gezegd, er Ƭs een app voor de iPhone en iPad en dan is het echt geen rocket-science, die te porten naar de Apple TV, ook al beweert KPN dat ā€˜Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld wordenā€™. Ā Gebrek aan kennis (of interesse)Ā werkt natuurlijk niet in het voordeel.Ā 

Op zich begrijp ikĀ dat KPN - als (beursgenoteerde) onderneming gerichtĀ Ā op het maken van winst -Ā uit commerciĆ«le overwegingen zich graag vastklamptĀ aan de verhuur van tv-ontvangers, maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben, om voor het gebruik van de App (als alternatiefĀ voor een ontvanger)Ā een vergoeding te betalen.

En last but not least: het pastĀ in de groene ambities.Ā Ook alĀ bestaat de Arris VIP 5202 voor een derde uit gerecycled plastic: het kost niet alleen energie Ā om het plastic te recyclen, maar ook moeten de van gerecycled plastic boxjes nogĀ voorzien van onderdelen die bestaan uit steeds schaarser wordendeĀ grondstoffen, nog meer plastic en wegwerpbatterijen voor de remote controlā€¦Ā Ā De kastjes moeten ook nog vanaf de andere kant van de planeetĀ Ā ingevlogen of ingevaren worden en verspreidĀ naar de klanten.

Dus KPN: toon progressie, zetĀ de groene ambities om in daden, bind klanten (en boor wellicht een nieuwe doelgroep aan), laat de abonnees een keuzeĀ en kom op met dieĀ Apple TV App!Ā 

Ā 

Reputatie 4
Badge +2

Als ik deze hele topic zo lees begrijp ik eigenlijk de commotie niet helemaal m.b.t. het gebruik van Apple TV.

Wellicht begrijp ik ook de vraag van de topic starter niet.

Volgens mij gaat het toch om de vraag dat de ITV app wel in de Chromecast is geĆÆntegreerd maar dit niet mogelijk is in de Apple TV 4 HD of 4K, correct?

Nadat ik in de topic had gelezen had ik in eerste instantie de indruk dat ik de Apple TV HD helemaal niet kon gebruiken om de KPN TV kanalen te kunnen streamen.

Omdat wij straks 4 maanden in Spanje gaan overwinteren en ik daar dan de KPN ITV app wil gebruiken ben ik dit vandaag alvast gaan testen voordat ik straks voor verrassingen kom te staan.

Na een succesvolle test vraag ik me eigenlijk af wat nu het probleem is.

Als ik de Apple TV 4 HD (4e editie)Ā via een HDMI kabel op een TV aansluit dan kan ik gewoon vanuit een iPhone / iPad de KPNĀ TV kanalen naar de Apple TV streamen en dan zie ik alle KPN TV beelden op het beeldscherm van mijn TV.

Dus wat is er dan mis mee?

Natuurlijk zou het fijnĀ zijn als de KPN TV app direct in de Apple TV HD zou kunnen worden geĆÆntegreerd, dat scheelt Ć©Ć©n extra handeling maar de KPN TV app is gewoon i.c.m. de Apple TV HD of 4KĀ te gebruiken.

Ā 

Als ik de Apple TV 4 HD (4e editie)Ā via een HDMI kabel op een TV aansluit dan kan ik gewoon vanuit een iPhone / iPad de KPNĀ TV kanalen naar de Apple TV streamen en dan zie ik alle KPN TV beelden op het beeldscherm van mijn TV.

Dus wat is er dan mis mee?

Ā 

Ik denk dat een degelijkeĀ HDMI kabel ook een hoop ergenissen kan schelen.Ā Op deze lijstĀ kan je zien welke kabels specifiek geschikt zijn voor Apple TV 4K. Zelf had ik er al een in mijn bezit en gelukkig nooit klachten gehad.Ā 

Voorheen kreeg ik eenĀ bericht op mijnĀ tv waarin stondĀ dat mijnĀ HDMI-kabel mogelijk problemen hadĀ metĀ een stabiele verbinding, maar toenĀ Apple TV 4K wasĀ aangesloten op een 4K-compatibele tv testte hij gelukkig perfect,

Reputatie 2

Die keuze staat je natuurlijk vrij,Ā @skippycookie.Ā :slight_smile:

Kijk, dat is klantbindingšŸ˜‰

Reputatie 6
Badge +2

Waar blijft de Apple TV-versie van KPNā€™s tv-app?

Ā 

Schandalig eigenlijk hoe lang het moet duren voordat KPN iets doet, vooral gezien de concurrentie die wel apps voor de Apple TV bieden.