Beantwoord

KPN iTV foutcode 143 is het downloaden van de app een alternatief?

  • 25 May 2023
  • 11 reacties
  • 80 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Wij hebben sinds 1 jaar bijna elke maand foutcode 143. Ook de monteur kan de storing niet ontdekken. Gisteren hebben we advies gehad, maar ook dat helpt niet. Zouden we niet beter via de KPN app tv kunnen gaan kijken?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 May 2023, 14:36

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7

143 staat voor geen verbinding tussen ontvanger en modem. Daar gaat dus iets niet goed. Dat kan van alles zijn.  Een defecte aansluitpoort, defect kabel, etc... alles van begin tot einde signaal. Hoe is het aangesloten?

dankjewel voor je antwoord. Het is prima aangesloten. De monteur is 2 weken geleden nog geweest en alles nagelopen. Zelfs een nieuw kastje. En hup na 2 weken klapt hij er weer uit, en we krijgen hem niet meer aan de praat. Soms helpt het om de kastjes weer met elkaar te verbinden, soms helpt het om opnieuw op te starten. Eigenlijk wil ik of van provider veranderen of kijken of ik de KPN app kan downloaden op de tv en vanaf daar tv kijken. Zou dit haalbaar zijn?

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft het over "kastjes" ... bedoelt u misschien een draadloze verbindingset? Zoiets? 

 

Ja deze kastjes. 1 in de meterkast en 1 bij de tv

Reputatie 7
Badge +24

Ja deze kastjes. 1 in de meterkast en 1 bij de tv

Dat is dan de oorzaak van het probleem, deze kastjes werken bij u niet goed. U kunt ze beter aan de kant gooien en gewoon een kabel gebruiken. Dan is het probleem opgelost. 

Overstappen naar een andere provider zal zinloos zijn. Die wil ook zo'n kabel naar de ontvanger. Of deze kastjes waarvan u dus al weet dat ze niet goed werken.

U heeft geen kabel door de muur lopen naar de woonkamer? 

Nee we hebben geen kabel door de muur.

Reputatie 7
Badge +24

Er is een alternatief via WiFi. Net als die draadloze verbindingset is dat een lapmiddel. Een kabel is nog altijd veruit het beste. Maar misschien werkt WiFi bij u wel.

Welk modem heeft u in de meterkast? Experiabox? Welke versie? Of heeft u de KPN Box 12?

En hoe ver is de afstand tussen meterkast en tv ontvanger?

Heeft u SuperWiFi's van KPN? 

Gebruik je ook de eco stand-by op de ontvanger? Dan krijg je bij aanzetten vaak even de 143 melding. Maar na ca een minuut gaat het door. 

Verder: verbinding tussen de 2 stroomkastjes is niet te garanderen. Het stroomnet is ook niet gemaakt voor data transport.

Er zijn veel stoor factoren. Led verlichting is wel de meest beruchte. Vooral die met dimmer. Er zijn ook veel slechte 'peertjes' te koop.

Zit zo'n set in 2 fasen dan werkt het ook niet 100 %.

Je moet het eigenlijk zien als een middel om tijd te kopen om een kabel van af het modem naar de tv ontvanger te realiseren. 

Wil je echt en definitief van de 143 af dan is de beste oplossing om een kabel te (laten) leggen. 

Hoe is de wifi kwaliteit op de plek van de tv als je de app op je tv zou gebruiken? Heb je een tv waarop het kan?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @GertenCorina, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al een goed eind op weggeholpen heeft.
Deze foutcode geeft wel vrij duidelijk aan waar het ongeveer mis gaat.

Over de draadloze verbindingssets hebben we ook nog een paar handige artikelen!

 

Dankjewel. Maar ik heb de app op de tv gedownload maar hij doet het niet. Wel op de laptop.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah okay, en waar loop je tegenaan via de app?
Heb je nog gekeken naar een bekabelde oplossing voor de TV ontvanger?

Reageer