News

KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

  • 3 December 2019
  • 190 reacties
  • 19587 keer bekeken
KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

Toon eerste bericht

190 reacties

Nu nog de betaling via kpn rekening en het zou helemaal goed zij

Want niet iedereen heeft een creditcard 

Wanneer is op deze manier Videoland ook te bekijken? Dat zou ik een betere toevoeging vinden dan Amazon Prime. Ik maak me al jaren hard hier voor maar nu komt dit er i.p.v. Videoland?! Onbegrijpelijk.

Er komt geen app van Videoland, want die zit al in On Demand bij KPN. 

Het wordt tijd dat die constructie op de schop gaat. Dan zit je niet aan de KPN itv app vast bijvoorbeeld.

Voor de Prime kijkers wel een goede ontwikkeling. Toch zal het via de eigen TV beter gaan wil je 4K kunnen kijken.

 

:sunglasses:

Reputatie 3
Badge

Wanneer is op deze manier Videoland ook te bekijken? Dat zou ik een betere toevoeging vinden dan Amazon Prime. Ik maak me al jaren hard hier voor maar nu komt dit er i.p.v. Videoland?! Onbegrijpelijk.

Er komt geen app van Videoland, want die zit al in On Demand bij KPN. 


Dat weet je niet. Het is enkel een mogelijkheid om naar Videoland te kijken, maar heeft niets met de app van Videoland te maken. Punt.

Reputatie 3
Badge

Wanneer is op deze manier Videoland ook te bekijken? Dat zou ik een betere toevoeging vinden dan Amazon Prime. Ik maak me al jaren hard hier voor maar nu komt dit er i.p.v. Videoland?! Onbegrijpelijk.

Er komt geen app van Videoland, want die zit al in On Demand bij KPN. 

Het wordt tijd dat die constructie op de schop gaat. Dan zit je niet aan de KPN itv app vast bijvoorbeeld.

Voor de Prime kijkers wel een goede ontwikkeling. Toch zal het via de eigen TV beter gaan wil je 4K kunnen kijken.

 


Dus dat.

Reputatie 4
Badge +2

Kan je de betaling ook via kpn factuur laten gaan of niet met dit

Reputatie 7
Badge +24

@ iedereen

De betaling via KPN komt er wel aan als het aan ons ligt, dat gaat nog wel even duren. Die implementatie is toch ingewikkelder dan het lijkt. We zijn er wel mee bezig. 

Prime Video ondersteunt niet eens Paypal voor Nederland, en Ideal ook al niet nu ben ik geen voorstander van betaling via de provider toch zou het in dit geval een uitkomst zijn. En daarmee ook een optie voor de Hussel Entertainment korting anders zal dat er buiten vallen als ik goed op de hoogte ben.

Reputatie 7
Badge +30

Prime Video ondersteunt niet eens Paypal voor Nederland, en Ideal ook al niet nu ben ik geen voorstander van betaling via de provider toch zou het in dit geval een uitkomst zijn. En daarmee ook een optie voor de Hussel Entertainment korting anders zal dat er buiten vallen als ik goed op de hoogte ben.

Hussel entertainmentkorting zal inderdaad pas van toepassing kunnen zijn hierop op het moment dat Prime ook via de KPN factuur kan.

 

Maar tot dan: ik heb al geruime tijd Prime, als je dat afsluit via de amazon.de website kun je gewoon kiezen voor iDeal. Het wordt nu netjes elke maand met automatische incasso afgeschreven.

 

Maar tot dan: ik heb al geruime tijd Prime, als je dat afsluit via de amazon.de website kun je gewoon kiezen voor iDeal. Het wordt nu netjes elke maand met automatische incasso afgeschreven.

Ik heb rond gekeken ook op Amazon.de ik ben die betaalwijze niet tegengekomen. Vermoedelijk over het hoofd gezien. Nu heb ik me niet aangemeld dat zal het verklaren.

Reputatie 1

nu nog nlziet/npostart in de app lijst. en de nieuwelingen met de 5202 tegelijk met de rest de uitbreidingen geven…

 

Reputatie 1

Misschien dat ik het niet snap, maar wat is een TV -ontvanger 2260 of 2952 en hoe kan ik zien of ik die heb, want dat is voor bovenstaande posters blijkbaar gelijk duidelijk. Maar dus niet voor mij.

@BBanaan 

De tv ontvanger is dat zwarte kastje bij je tv met de groene cijfers erop.

Het kan een Arris (dat staat er groot bovenop) vip 2952 zijn of een Arcadyan hmb 2260 (dat nummer staat sowieso op de voorkant).

Reputatie 1

@BBanaan

De tv ontvanger is dat zwarte kastje bij je tv met de groene cijfers erop.

Het kan een Arris (dat staat er groot bovenop) vip 2952 zijn of een Arcadyan hmb 2260 (dat nummer staat sowieso op de voorkant).


Bedankt, als ik vanavond thuis ben, zal ik het eens nakijken.

Reputatie 7
Badge +10

Via iTunes tegoed in de app van Amazon Prime Video kan je betalen zag ik. Ik heb vooralsnog geen abonnement, wel een account aangemaakt bij Amazon Prime.


Het kanaal 203 is alleen totaal niet zichtbaar, niet in de (ook niet verborgen etc.) zenderlijst, niet in On Demand en niet in Apps op TV.  Ook niet na een reset van de HMB Arcadyan 2260

Het kan hier evt. alleen met chromecast  



 

Dat ie nog niet zichtbaar is klopt, @Anneke-Anna50 . Hier ook nog niet. Ik denk dat ie in batches toegevoegd wordt.

Reputatie 7
Badge +10

Dat ie nog niet zichtbaar is klopt, @Anneke-Anna50 . Hier ook nog niet. Ik denk dat ie in batches toegevoegd wordt.

Dank je, dat vermoeden had ik al.


Het was duidelijker geweest wanneer dit werd aangegeven vanuit KPN dat dit in etappes zou worden toegevoegd tijdens het promoten hiervan.  
 

Weer een reden om geen Chromecast te hoeven kopen, mooie toevoeging! :)

Dat ie nog niet zichtbaar is klopt, @Anneke-Anna50 . Hier ook nog niet. Ik denk dat ie in batches toegevoegd wordt.

Dank je, dat vermoeden had ik al.


Het was duidelijker geweest wanneer dit werd aangegeven vanuit KPN dat dit in etappes zou worden toegevoegd tijdens het promoten hiervan.  
 

Het  staat vrij duidelijk aangegeven in de start post. Er wordt geen exact moment genoemd enkel stap voor stap en in december.

 

KPN gaat vanaf vandaag de dienst stap voor stap beschikbaar maken, ook voor Telfort en XS4ALL tv-klanten. In december maakt KPN de Prime Video-app beschikbaar voor alle bestaande iTV-klanten (met tv-ontvanger modellen 2260 en 2952). De Prime Video dienst is in 2020 ook te gebruiken via de nieuwe tv-ontvanger van KPN die afgelopen oktober gelanceerd is.

KPN zou beginnen met het uitzenden van Amazon op kanaal 203 op bepaalde tv ontvangers. Nu heb ik degene die ze vermelden niet ((andere nummer)) Hoe kom ik nu aan de juiste ontvanger? Bellen werkt niet want dan krijg ik een sms waarin ik de instellingen van mijn tv ontvanger moet doen. Wat dus niet de oplossing is. Word beetje erg flauw hiervan.

Reputatie 7
Badge +30

Update: deze week zal de app beschikbaar komen voor de klanten met een Arcadyan HMB2260 en/of Arris VIP2952.  Dit gaat door middel van een softwareupdate in de periode 10 t/m 13 december. 

Let er op dat Prime zowel nieuwe software op de ontvanger vereist als een configuratie aanpassing aan onze kant. Dus als je nou merkt dat Prime er wel is maar het toch niet helemaal goed doet, wacht even de hele uitrolperiode af.

Klanten krijgen, ergens ná de uitrol, ook via e-mail bericht dat Prime beschikbaar is.

Prime is dan te vinden via het Menu (On Demand - Prime Video), kanaal 203 of Apps op TV. Om er gebruik van te kunnen maken heb je wel een Amazon Prime account nodig. Deze kun je aanmaken via www.primevideo.com of www.amazon.de/amazonprime

 

Vervolgens kun je de App openen op de ontvanger. Na het accepteren van de voorwaarden krijg je het koppelscherm te zien. Ga naar de website die daar genoemd wordt en log in met je Amazon Prime account. Vul op de webpagina de koppelcode in die op de tv wordt getoond. Hierna is de ontvanger gekoppeld en kun je gaan kijken.

 

In gebruik is de Prime App vergelijkbaar aan andere video-apps zoals Netflix of YouTube. Wat nuttige tips:

  • Als je tijdens het afspelen van een video informatie wilt over het programma of de acteurs of iets dergelijks, druk op de pijltoets naar beneden (zie bovenste afbeelding hieronder).
  • Op de Instellingenpagina die je benadert bovenin het hoofdscherm kun je de taal instellen van de menu's, dit wordt ook de standaardtaal voor ondertiteling.
  • Taalinstellingen voor het afspelen kun je, per serie of film, nog aanpassen op de detailpagina nadat je een hebt gekozen (zie onderste afbeelding hieronder).
  • De instellingen voor ouderlijk toezicht gelden alleen voor Prime en staan los van de onze die je in het Instellingenmenu van de ontvanger instelt.

 

Afspeelscherm
Detailpagina van een serie

 

Reputatie 7
Badge +30

@ADOM, we hebben je reactie even verplaatst naar het huidige topic over Amazon Prime. In het startbericht, en mijn reactie hierboven kun je meer lezen over de hoe en de wat. Of je jouw ontvanger(s) kunt wisselen hangt af van welke het precies zijn.

 

Als je alleen maar Motorola's hebt, dan kun je via deze Netflixtool ze wisselen. Die tool checkt welke ontvangers je hebt, en of er minimaal eentje bijzit die Netflix kan (de Motorola's kunnen dat niet). Zo niet, dan kun je wisselen. Je krijgt er dan een Arcadyan of Arris VIP2952 voor terug die ook Amazon Prime kan. 

Heb je een ouder model 4K ontvanger (ZTE 8001) dan kun je niet wisselen. Prime zal op deze ontvanger ook niet meer komen. 

Heb je nu het nieuwe model ontvanger, de Arris VIP5205, dan zal Prime volgend jaar voor je beschikbaar komen. Deze ontvanger is het nieuwste model, en kan dan ook niet omgeruild worden.

Reputatie 7
Badge +16

Heb je een ouder model 4K ontvanger (ZTE 8001) dan kun je niet wisselen. Prime zal op deze ontvanger ook niet meer komen. 

Heb je nu het nieuwe model ontvanger, de Arris VIP5205, dan zal Prime volgend jaar voor je beschikbaar komen. 

@wjb en @Dennis Schreve de ZTE is dus echt EOL nu. Hij komt dus niet voor deze ontvanger. 


@Erik_ waarom staat op de kpn site wel dat de 8001 voorzien wordt van deze app? 

Reputatie 7

@wjb en @Dennis Schreve de ZTE is dus echt EOL nu. Hij komt dus niet voor deze ontvanger. 

Dat de ZTE ZXV8001 EOL is is denk ik al langer duidelijk, maar of dat ook betekent dat de Prime video app niet op de ZTE ZXV8001 beschikbaar komt?

 

Daar is in ieder geval nog wat tegenstrijdige berichtgeving over.

Bron.

 

Niet dat ik er mee zit hoor, mocht ik ooit een Prime video abonnement willen nemen, dan kan ik gewoon de app op mijn televisie gebruiken. :wink:

Reputatie 7
Badge +30

Voor zover ik weet komt de app niet op de ZTE 8001, maar wellicht dat dit volgend jaar nog verandert. Sowieso komen we er hier dan ook nog op terug.

Reageer