News

KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

  • 3 December 2019
  • 190 reacties
  • 19587 keer bekeken
KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

Toon eerste bericht

190 reacties

Het is mij nog steeds onduidelijk. Ik heb nu twee ZTE 8001 4K ontvangers en wil heel graag Amazon Prime via mijn TV ontvanger kijken.

Komt er nu een software update voor de ZTE 8001 4K en wanneer dan?

Of wordt mijn ontvanger omgeruild voor een Arris 5202 en wanneer is dat dan?

Ergens in 2020 vind ik erg vaag. Er wordt ook gesproken over het 2e kwartaal in 2020, maar dat is al een maand onderweg en dan zou er nu toch wel een exacte datum moeten zijn?

Remco 

@Xwardox 

Hopelijk geeft dit wat helderheid:

Amazon Prime is momenteel alleen voor de HD ontvangers 2952 en 2260 beschikbaar.

In Q3 of uiterlijk Q4 van dit jaar wordt nieuwe software uitgerold waarbij ook op een 5202 Amazon Prime mogelijk zou moeten worden.

De overige ontvangers krijgen de Prime app niet.

Waarom gebruik je niet gewoon de Amazon Prime app in je televisietoestel??

Beste Peter,

Komt er nu een software update voor de ZTE 8001 4K of krijg ik automatisch een 5202?

Of moet ik daar zelf achteraan?

Remco

Ik dacht dat het duidelijk was maar: Nee, er komt geen Prime app in de 8001 volgens mij (is nergens aangekondigd). Je krijgt niet automatisch een 5202 want KPN kan niet ruiken dat je Prime hebt/neemt/wilt.

Overigens heeft de 5202 nu nog geen zin. Prime zal daar niet eerder dan najaar Q3/Q4 op komen. Alles is ook flink vertraagt wat dat betreft door de Covid-19 pandemie.

Aangezien je nu 4k pakket hebt kom je niet in aanmerking voor een HD ontvanger. Je zult dus nog even geduld moeten hebben.
Amazon is nog bezig met de app voor de 5202.

Tegen de tijd dat de app beschikbaar is op de 5202 zul je er helaas zelf ‘achteraan’ moeten inderdaad.

Wat WEL KAN. Koop een Chromecast (gaat via hdmi in je tv) en stream 't v.a. laptop (Google Chrome) of de Amazon app in je tablet of smartphone.

Waarom gebruik je niet gewoon de Amazon Prime app in je televisietoestel??

 

Beste Peter,

Bij de FAQ staat toch wel dat jullie hopen dat er in de loop van 2020 een Prime Video app wordt toe gevoegd aan de 4K ontvangers.

De Prime Video en ook de Disney+ apps kan ik niet toevoegen op mijn smart TV (te weinig geheugen en geen compatible OS). En ja streamen kan ook, maar niet iedereen in ons gezin snapt hoe dat werkt.

Op welke tv-ontvanger is Amazon Prime Video beschikbaar?

Amazon Prime Video is beschikbaar op de volgende tv-ontvangers:

  • 2260
  • 2952

Heb je een oudere tv-ontvanger, zoals de 1853, 1903 of de 1963? Dan kan je deze gratis omwisselen.

Als je een nieuwere tv-ontvanger zoals de VIP5202 of de ZXV8001 hebt, kan je deze niet omwisselen. In de loop van 2020 hopen we de Prime Video app toe te voegen op deze ontvangers.

Bij de FAQ staat toch wel dat jullie hopen dat er in de loop van 2020 een Prime Video app wordt toe gevoegd aan de 4K ontvangers.

Daar wordt nog steeds van uit gegaan. Preciezer dan Q3 kunnen we het echter niet maken. Mogelijk zelfs net Q4.

Beste Peter,

Komt er nu wel of geen Prime app voor de ZTE 8001 4K?

In de FAQ heeft KPN het over beide 4K ontvangers, dus ook over de 8001.

Terwijl jij in je bericht aangeeft dat deze er alleen voor de 5202 komt.

Je verhaal over de planning begrijp ik goed.

Bij de FAQ staat toch wel dat jullie hopen dat er in de loop van 2020 een Prime Video app wordt toe gevoegd aan de 4K ontvangers.

Daar wordt nog steeds van uit gegaan. Preciezer dan Q3 kunnen we het echter niet maken. Mogelijk zelfs net Q4.

 

Welke faq? Ik zie op de mij bekende infoplekken alleen 2952, 2260 en later dit jaar de 5202.
De 8001 wordt nergens vermeld. Ik ga er dus van uit dat die niet voorzien wordt van de Amazon Prime app.

Niet via kpn.com/amazon en ook niet hier in het startbericht van dit topic.

Ik vind dit dus wat raar. Eerder in die tekst wordt expliciet de Arrissen en Arcadyan genoemd. Deze alinea moet later toegevoegd zijn want die ken ik nog niet.

Als je een nieuwere tv-ontvanger zoals de VIP5202 of de ZXV8001 hebt, kan je deze niet omwisselen. In de loop van 2020 hopen we de Prime Video app toe te voegen op deze ontvangers.

Mss dat @Bart_ nog kan verduidelijken of Prime nu wel of niet op de 8001 komt.

:arrow_right: Heb je geen geschikte 4k tv voor de Prime app dáárin?

:arrow_right: Je kunt het ook via je smartphone/tablet naar je tv casten met Chromecast (die gaat in een hdmi aansluiting).

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben dan wel niet Bart, ik ga het toch uitzoeken @Xwardox ;-). In onze interne communicatie vind ik ook niets over de 8001. Ik kom er op terug, zodra ik meer weet!

Hoi Marcia,

Dat zou fijn zijn. Ik heb inmiddels mijn 4K optie uitgezet, omdat ik daar toch geen gebruik meer van maakte om dat ik nu geen 4K televisie meer heb :disappointed_relieved: .

Maar ik weet niet of ik nu wel mijn ontvangers kan omruilen voor een 2260 of 2952.

Of moet ik nog steeds wachten ?

 

Groet Remco

Laten we nog even het antwoord van de technische dienst afwachten, @Xwardox . We komen er op terug.

@Xwardox : ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?

Reputatie 1
Badge

Het beeld blijft stil staan en geen ondertiteling terwijl het wel aanstaat.

Dan maar via chromecast kijken en niet via het bakje

Reputatie 7
Badge +17

@DaanJonker Dit hoort natuurlijk niet. Heb je de ontvanger al eens gereset of teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Heeft het in het verleden wel gewerkt of heb je dit nooit eerder getest? 

Reputatie 1
Badge

@DaanJonker Dit hoort natuurlijk niet. Heb je de ontvanger al eens gereset of teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Heeft het in het verleden wel gewerkt of heb je dit nooit eerder getest? 

@Lisa dat heb ik al zovaak gedaan een reset gegeven maar nog niet terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dat ga ik dan wel proberen. Maar hoor meer klachten hierover via andere media.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Daan, helaas is dat wel het geval. Dit komt doordat wij deze app niet zelf beheren maar in samenwerking met Amazon zelf, wij kunnen ook alleen maar een update afwachten. Zelf ik soms last van ondertiteling die niet synchroon loopt. Ik ben benieuwd wat een reset gaat doen. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste Peter,

Komt er nu wel of geen Prime app voor de ZTE 8001 4K?

In de FAQ heeft KPN het over beide 4K ontvangers, dus ook over de 8001.

Terwijl jij in je bericht aangeeft dat deze er alleen voor de 5202 komt.

Je verhaal over de planning begrijp ik goed.

Bij de FAQ staat toch wel dat jullie hopen dat er in de loop van 2020 een Prime Video app wordt toe gevoegd aan de 4K ontvangers.

Daar wordt nog steeds van uit gegaan. Preciezer dan Q3 kunnen we het echter niet maken. Mogelijk zelfs net Q4.

 

@Xwardox en @PeterG ik heb reactie, wel een teleurstellende: het gaat niet komen op de 8001. De website gaat op korte termijn aangepast worden. Mijn excuses voor de verwarring!

Hi Marcia,

Bedankt voor de duidelijkheid en goed dat jullie de tekst aan passen. 

Nu weet ik tenminste waar ik op moet wachten :disappointed_relieved: en hoop ik maar dat het niet te lang duurt.

Groet Remco

Reputatie 3
Badge

Wij hebben de update naar de nieuwe firmware op de 5202 reeds gehad. Mooi geworden!. Maar komt de amazon prime app hier dan ook op beschikbaar binnenkort?

Reputatie 1
Badge

Wat een grandioze app, het geluid loopt niet synchroon en het beeld blijft zomaar stil staan. Hij loopt ook vast,  dus m.a.w.  de ontvangen weer opnieuw opstarten.  Kijk voortaan wel via chromecast. Dat werkt beter dan deze app

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws!

Vanaf 28 mei is de Prime Video app ook beschikbaar voor klanten met de nieuwste ontvanger die we vorig jaar gelanceerd hebben, de Arris VIP5202.

Dit rollen we geleidelijk uit, dus het kan zijn dat je het op jouw ontvanger nog niet ziet. Als dat het geval is zal je het op korte termijn krijgen.

Reputatie 1
Badge

Goed nieuws!

Vanaf 28 mei is de Prime Video app ook beschikbaar voor klanten met de nieuwste ontvanger die we vorig jaar gelanceerd hebben, de Arris VIP5202.

Dit rollen we geleidelijk uit, dus het kan zijn dat je het op jouw ontvanger nog niet ziet. Als dat het geval is zal je het op korte termijn krijgen.

Dat is dan wel héél geleidelijk, want het is inmiddels 6 juni en de Amazon app staat hier in Franeker nog steeds niet op de VIP5202. Zelfs niet na het opnieuw downloaden van de software…

 

Mvg, Wietze

Heeft iemand problemen met deze app? Hij loopt namelijk vast en start uiteindelijk niet op. Dit geldt sinds een paar dagen overigens ook voor de YouTube app.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @MonikaS, Welkom hier! Is dit een probleem van de laatste tijd en werkte de app in het verleden wel goed? 
 

Bedankt Lisa,

Ja, hij werkte eerder wel. Ik had precies hetzelfde probleem met de YouTube app en dat vond ik gek. Ik heb daarom de TV ontvanger opnieuw opgestart.  Nu werkt alles weer. Gelukkig! :)

 

Reageer