News

KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

  • 3 December 2019
  • 190 reacties
  • 19587 keer bekeken
KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

Toon eerste bericht

190 reacties

Reputatie 2

Wat ik mij afvraag is hoe het aanmelden precies werkt. Ik heb al een Prime (NL) abonnement en heb gisteren best wel een tijdje zitten zoeken hoe ik dat abonnement kan koppelen aan de KPN box. Het vreemde is namelijk dat ik gewoon al kon kijken (heb de eerste 6 afleveringen van The Expanse zitten kijken, werkte allemaal prima), Maar ik kon helemaal niet ergens op de KPN box inloggen met mijn Prime gegevens en ik kreeg ook geen code. Tevens kan ik op de Amazon site ook helemaal geen "INSTELLINGEN” vinden waar ik die code in zou kunnen vullen.
Ik kan wel het apparaat ontkoppelen op de KPN box.

Ik heb er niet zo'n behoefte aan dat KPN zometeen OOK nog eens die €2,99 per maand gaat vorderen Die betaal ik namelijk al via Amazon.nl.
Of moet ik nu eerst een maand gratis kijken voordat ik abbo gegevens in moet geven? Zijn er KPN abbo's die Prime gewoon standaard krijgen (Wij hebben een redelijk zwaar abbo bij KPN)?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JWittenberg. Welkom op het KPN Forum. Je kunt niet via de ontvanger registreren. Je moet al een Amazon Prime abonnement hebben. Daarna kun je in inloggen bij de Prime Video-app via de tv-ontvanger. Prime is dan te vinden via het Menu (On Demand - Prime Video), kanaal 203 of Apps op TV. 

Vervolgens kun je de App openen op de ontvanger. Na het accepteren van de voorwaarden krijg je het koppelscherm te zien. Jouw tv-ontvanger en pc. laptop of mobiel moet verbonden zijn met jouw thuisnetwerk. Ga naar de website die daar genoemd wordt en log in met je Amazon Prime account. Vul op de webpagina de koppelcode in die op de tv wordt getoond. Hierna is de ontvanger gekoppeld en kun je gaan kijken.

Reputatie 2

dank @Vikash , Wat misschien niet helemaal duidelijk was: Ik heb al via kanaal 203 zitten kijken. Ik kan me niet herinneren dat ik dat registratieproces heb moeten doorlopen. Het kanaal ging via de rode knop meteen naar de gebruiksomgeving en ik heb lekker zitten kijken. Nu hebben we een 2de kpn box in huis en ik heb daar even gecheckt maar die moet nog wel geregistreerd worden. Blijkbaar is die eerste dus toch al geregistreerd. Ik kan het me niet herinneren dat ik die KPN box heb geregistreerd (en ik ben de enige in dit huis die dat zou doen, geen kinderen en alleen een vriendin die zich hier absoluut niet mee bezig houdt.)
Maar ik zal het in een vlaag van verstandsverklontering wel een keer gedaan hebben :) 

Reputatie 7
Badge +21

@JWittenberg Dat is inderdaad erg vreemd. De koppeling met jouw Amazon Prime abonnement wordt niet automatisch gemaakt, dus je zal het wel een keer hebben gekoppeld dan. In ieder goed om te lezen dat het wel werkt. :relaxed:

Reputatie 1
Badge

De geweldige app loopt voor de zoveelste keer vast.  Dit is niet meer te kijken via de app. Die het voortaan wel via chromecast. Ben niet van plan om iedere keer te resetten. Probeer dit aub op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +16

De geweldige app loopt voor de zoveelste keer vast.  Dit is niet meer te kijken via de app. Die het voortaan wel via chromecast. Ben niet van plan om iedere keer te resetten. Probeer dit aub op te lossen. 

@DaanJonker 
Heb je wat meer informatie zoals welke tv ontvanger en softwareversie? Dan kunnen ze er hier er eventueel een melding van maken. Heb je je tv ontvanger als een gereset via de stappen (vanaf stap 2) op de website?

Ik zie in Daans profiel de Arris 2952 v2. Ik vermoed dat hij nog softwareversie 7.7.89.3 heeft, @ChrisWissink .

Reputatie 1
Badge

@ChrisWissink ik blijf aan de gang om deze reset uit te voeren,  ik kijk voortaan wel via chromecast. Daar heb ik geen last er mee, toch vreemd of niet. 

“Vanaf 28 mei is de Prime Video app ook beschikbaar voor klanten met de nieuwste ontvanger die we vorig jaar gelanceerd hebben, de Arris VIP5202. Dit rollen we geleidelijk uit, dus het kan zijn dat je het op jouw ontvanger nog niet ziet.” 

 

Wanneer komt de update ??  :thinking:

Ik wil graag weer Prime video kijken. :grinning:

Klantnummer:*************

*admin: klantnummer verwijderd

Reputatie 1
Badge

Wanneer wordt het probleem nou eens opgelost op de arris 2952. Ik kijk nou al een hele tijd via chromecast.  Daar heb ik nergens last van,  alleen maar via de app van jullie 

Reputatie 7
Badge +16

Wanneer komt de update ??  :thinking:

 

Hallo @Pv dV,
In de komende weken zal je ergens in de nacht een update krijgen die Prime zal toevoegen op de ontvanger 5202. Even geduld nog, er is niet echt een datum voor. Maar het duurt niet meer heel lang. 

Wanneer wordt het probleem nou eens opgelost op de arris 2952. Ik kijk nou al een hele tijd via chromecast.  Daar heb ik nergens last van,  alleen maar via de app van jullie 

Na mijn weten is dit in onderzoek @DaanJonker. Echter is Amazon verantwoordelijk voor het ontwikkelen en onderhouden van de app. Deze bug moet dus door Amazon worden opgelost en middels een software update door KPN naar de ontvanger geladen worden. 

“Vanaf 28 mei is de Prime Video app ook beschikbaar voor klanten met de nieuwste ontvanger die we vorig jaar gelanceerd hebben, de Arris VIP5202. Dit rollen we geleidelijk uit, dus het kan zijn dat je het op jouw ontvanger nog niet ziet.” 

 

Wanneer komt de update ??  :thinking:

Ik wil graag weer Prime video kijken. :grinning:

Klantnummer:*************

*admin: klantnummer verwijderd

 

Gisteravond is de update gekomen. :grinning:

203 Prime video is er weer bij !

 

Reputatie 1
Badge

Zijn de problemen nou al opgelost, met geluid en beeld. Dat niet blijft stil staan,  na 1 afleveringen of tijdens films kijken

Beste,

Ik heb deze vraag al bij een chat medewerker gesteld en ook antwoord gekregen dat dit tot op heden niet kan.

Maar wellicht dat ik via dit forum op de hoogte kan blijven.

De wens is er om van profiel te kunnen wisselen bij Amazon prime. (Zoals bij Netflix ook kan)

wellicht iets voor komende updates.

Reputatie 7
Badge +10

Beste,

Ik heb deze vraag al bij een chat medewerker gesteld en ook antwoord gekregen dat dit tot op heden niet kan.

Maar wellicht dat ik via dit forum op de hoogte kan blijven.

De wens is er om van profiel te kunnen wisselen bij Amazon prime. (Zoals bij Netflix ook kan)

wellicht iets voor komende updates.


Hoi. je kunt sinds kort tot 6 extra profielen aanmaken. 
 

  • toevoeging, dit kan via de website van Prime onder je  profiel en de app. 

KPN beheert dit niet, Amazon wel, waar Prime van is. 

Beste,

Ik heb deze vraag al bij een chat medewerker gesteld en ook antwoord gekregen dat dit tot op heden niet kan.

Maar wellicht dat ik via dit forum op de hoogte kan blijven.

De wens is er om van profiel te kunnen wisselen bij Amazon prime. (Zoals bij Netflix ook kan)

wellicht iets voor komende updates.


Hoi. je kunt sinds kort tot 6 extra profielen aanmaken. 
 

  • toevoeging, dit kan via de website van Prime onder je  profiel en de app. 

KPN beheert dit niet, Amazon wel, waar Prime van is. 


Dit klopt, alleen via kpn iTV kan je geen keuze maken via welk profiel je wilt kijken.(Pakt automatisch hoofdprofiel)

Dat is nu de vraag of deze optie in de toekomst nog komt.

Reputatie 7
Badge +10

Beste,

Ik heb deze vraag al bij een chat medewerker gesteld en ook antwoord gekregen dat dit tot op heden niet kan.

Maar wellicht dat ik via dit forum op de hoogte kan blijven.

De wens is er om van profiel te kunnen wisselen bij Amazon prime. (Zoals bij Netflix ook kan)

wellicht iets voor komende updates.


Hoi. je kunt sinds kort tot 6 extra profielen aanmaken. 
 

  • toevoeging, dit kan via de website van Prime onder je  profiel en de app. 

KPN beheert dit niet, Amazon wel, waar Prime van is. 


Dit klopt, alleen via kpn iTV kan je geen keuze maken via welk profiel je wilt kijken.(Pakt automatisch hoofdprofiel)

Dat is nu de vraag of deze optie in de toekomst nog komt.

 

Je hebt gelijk. 
 

 Ik heb zojuist even gekeken via de kpn decoder en het staat er inderdaad niet bij.
Ik kijk zelf of via de app (ism chromecast) of via mijn TV die de app heeft en daar kun je wel wisselen tussen profielen. 

Beste,

Ik heb deze vraag al bij een chat medewerker gesteld en ook antwoord gekregen dat dit tot op heden niet kan.

Maar wellicht dat ik via dit forum op de hoogte kan blijven.

De wens is er om van profiel te kunnen wisselen bij Amazon prime. (Zoals bij Netflix ook kan)

wellicht iets voor komende updates.


Hoi. je kunt sinds kort tot 6 extra profielen aanmaken. 
 

  • toevoeging, dit kan via de website van Prime onder je  profiel en de app. 

KPN beheert dit niet, Amazon wel, waar Prime van is. 


Dit klopt, alleen via kpn iTV kan je geen keuze maken via welk profiel je wilt kijken.(Pakt automatisch hoofdprofiel)

Dat is nu de vraag of deze optie in de toekomst nog komt.

 

Je hebt gelijk. 
 

 Ik heb zojuist even gekeken via de kpn decoder en het staat er inderdaad niet bij.
Ik kijk zelf of via de app (ism chromecast) of via mijn TV die de app heeft en daar kun je wel wisselen tussen profielen. 

Dit zou inderdaad ook kunnen, maar zoveel mogelijk via iTV centraal laten lopen vind ik persoonlijk de mooiste optie.

Reputatie 1
Badge

zijn de problemen nou al een keer opgelost, met het geluid en beeld.  Bijvoorbeeld: beeld blijft stilstaan, geluid loopt door

Reputatie 7
Badge +10

zijn de problemen nou al een keer opgelost, met het geluid en beeld.  Bijvoorbeeld: beeld blijft stilstaan, geluid loopt door


Het enige ‘werkende’ advies momenteel is toch een reset, menu-instellingen-systeem-frisse start.

Of via Chromecast en als je een nieuwere smart tv hebt, via de TV app kijken. 

Kan iemand mij vertellen of ik via deze app ook Dolby Atmos moet kunnen afspelen? Via de netflix app lukt het wel maar Amazon video niet. Ik heb de VIP5202. 

Reputatie 7
Badge +25

Kan iemand mij vertellen of ik via deze app ook Dolby Atmos moet kunnen afspelen? Via de netflix app lukt het wel maar Amazon video niet. Ik heb de VIP5202. 

Goede vraag. Voor zover ik weet is dit helaas (nog) niet mogelijk bij de Prime app. 

Reputatie 7
Badge +10

Voor de mensen die graag Prime Video via iDeal willen betalen, het kan nu!

Te vinden onder je account-prime lidmaatschap—>

Amazon.nl

 

 

Hoe kun je zoeken met je AB in de Prime app van KPN?

Reputatie 7
Badge +10

Hoe kun je zoeken met je AB in de Prime app van KPN?

@vincentp73 Uit mijn hoofd, bovenaan in het menu overzicht van Prime zelf. (Ik gebruik de app van de tv.)

Reageer