News

KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

  • 3 December 2019
  • 190 reacties
  • 19587 keer bekeken
KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu
Reputatie 7
Badge +20
  • Oud Moderator
  • 12371 reacties

KPN voegt Amazon Prime Video toe aan zijn Interactieve TV menu. Hiermee wordt Interactieve TV van KPN de eerste televisiedienst in Nederland waarmee Amazon Prime Video direct vanuit het tv-menu bekeken kan worden. Onze iTV-klanten krijgen hiermee nog makkelijker toegang tot duizenden films en tv-series, zoals veelgeprezen Amazon Originals als Tom Clancy's Jack Ryan, Modern Love, The Boys en The Grand Tour.

 

Vanaf december 2019 hebben we de Amazon Prime Video app beschikbaar gemaakt op de tv-ontvangers Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952. Dit geldt ook voor Telfort en XS4ALL klanten met dezelfde type tv-ontvangers.

Vanaf 28 mei 2020 is de Prime Video app ook beschikbaar voor klanten met de nieuwste ontvanger die we vorig jaar gelanceerd hebben, de Arris VIP5202. Dit rollen we geleidelijk uit, dus het kan zijn dat je het op jouw ontvanger nog niet ziet. 

 

Over Prime Video van Amazon


Prime Video van Amazon is een premium streamingservice die Prime-leden een uitgebreide verzameling tv-shows en films biedt - allemaal met het gemak om op één plek te vinden wat ze graag bekijken.

  • Inbegrepen bij Prime: bekijk duizenden populaire films en tv-shows, waaronder veelgeprezen Amazon Originals en exclusieve producten zoals Good Omens, The Grand Tour, Tom Clancy's Jack Ryan, Homecoming en American Gods. Ook kunnen Amazon Prime-leden binnenkort uitkijken naar nieuwe shows zoals seizoen 3 van The Marvelous Mrs. Maisel en Star Trek: Picard. Allemaal onderdeel van Prime Video, dat nu beschikbaar is in meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd.
  • Directe toegang: bekijk waar en wanneer klanten willen met de Prime Video-app op tv's, mobiele apparaten, Amazon Fire TV, Fire TV Stick, Fire-tablets, gameconsoles, Apple TV en nu de KPN tv-ontvanger in Nederland.
  • Verbeterde ervaringen: haal het meeste uit elke weergave met content die compatibel is met High Dynamic Range (HDR). Ga achter de schermen van favoriete films en tv-programma's met exclusieve X-Ray-toegang, mogelijk gemaakt door IMDb. Overal kijken met mobiele downloads voor offline weergave. (Voor zover van toepassing in Nederland)
     

 

Hoe werkt Amazon Prime Video bij KPN?


Om Prime Video via KPN te bekijken, heb je Interactieve TV van KPN, de juiste tv-ontvanger (22602952, 5202) en een Amazon Prime-lidmaatschap nodig. Je kunt je registreren via de site van KPN. Daarna kun je inloggen bij de Prime Video-app via de tv-ontvanger. 

Prime is dan te vinden via het Menu (On Demand - Prime Video), kanaal 203 of Apps op TV

Vervolgens kun je de App openen op de ontvanger. Na het accepteren van de voorwaarden krijg je het koppelscherm te zien. Ga naar de website die daar genoemd wordt en log in met je Amazon Prime account. Vul op de webpagina de koppelcode in die op de tv wordt getoond. Hierna is de ontvanger gekoppeld en kun je gaan kijken.

 

In gebruik is de Prime App vergelijkbaar aan andere video-apps zoals Netflix of YouTube. Wat nuttige tips:

  • Als je tijdens het afspelen van een video informatie wilt over het programma of de acteurs of iets dergelijks, druk op de pijltoets naar beneden (zie bovenste afbeelding hieronder).
  • Op de Instellingenpagina die je benadert bovenin het hoofdscherm kun je de taal instellen van de menu's, dit wordt ook de standaardtaal voor ondertiteling.
  • Taalinstellingen voor het afspelen kun je, per serie of film, nog aanpassen op de detailpagina nadat je een hebt gekozen (zie onderste afbeelding hieronder).
  • De instellingen voor ouderlijk toezicht gelden alleen voor Prime en staan los van de onze die je in het Instellingenmenu van de ontvanger instelt.

 

Afspeelscherm
Detailpagina van een serie

 

Keuzevrijheid en gemak bij KPN


Met de lancering van de Prime Video-app bieden we nog meer keuzevrijheid in entertainment voor klanten. Dit past in onze strategie om de beste tv-ervaring te bieden. Hiermee heb je toegang tot bekroonde films en tv-series, waaronder Amazon Originals, in HD of 4K.

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Kan ik Amazon Prime Video ook kijken in HD of 4K?

HD: de meeste series en films zijn beschikbaar in HD. Amazon Prime Video heeft ook een aantal oude series en films, waarvan de kwaliteit minder dan HD is.

4K: als je een Arris VIP5202 model tv ontvanger hebt, én een 4K tv, kun je de 4K content van Amazon Prime bekijken.
 

Op welke tv-ontvanger is Amazon Prime Video beschikbaar?

Amazon Prime Video is beschikbaar op de volgende tv-ontvangers:

  • Arcadyan HMB2260
  • Arris VIP2952
  • Arris VIP5202

Heb je een oudere tv-ontvanger, zoals de 1853, 1903 of de 1963? Dan kan je deze gratis omwisselen.

Als je de ZXV8001 4K ontvanger hebt, kan je deze niet omwisselen. 
 

Hoe kan ik zien welke tv-ontvanger ik heb?

Het nummer van je tv-ontvanger vind je op de voorkant én op de onderkant.
 

Kan ik Amazon Prime Video ook kiezen als entertainmentoptie in mijn Husselpakket?

Nee, op dit moment is Amazon Prime Video niet beschikbaar als entertainment optie. Dit omdat het nog niet mogelijk is om Amazon Prime te betalen via de KPN factuur.

We zijn hard bezig om deze functie te bouwen, zodat klanten ook gemakkelijk via KPN kunnen betalen.
 

Is Amazon Prime Video ook beschikbaar voor klanten van Telfort en/of XS4ALL?

Telfort: Amazon Prime Video is beschikbaar voor Telfort-klanten met tv-ontvanger 2260 en 2952.

XS4ALL: Amazon Prime Video is beschikbaar voor XS4ALL-klanten met tv-ontvangers 2260 en 2952.
 

Is er voor alle films en series Nederlandse ondertiteling beschikbaar?

De meeste films en series op Amazon Prime Video hebben Nederlandse ondertiteling. Amazon kijkt bij het maken van ondertiteling naar de populariteit van films en series. Oude films en series en films en series die minder populair zijn, hebben daarom nog niet altijd Nederlandse ondertiteling.
 

Hoe kan ik ondertiteling aanzetten?

Voordat je start met het bekijken van een film of serie, kun je de ondertiteling links boven aanzetten in de taal die jij wilt.
 

Hoe kan ik mijn Amazon Prime Video abonnement opzeggen?

Wil je Amazon Prime Video opzeggen? Dat kan via je instellingen op deze pagina.
 

Kan ik mijn tv-ontvanger ruilen voor een tv-ontvanger waarvoor Amazon Prime beschikbaar is?

Ja, dat kan. Hieraan zijn wel wat voorwaarden verbonden:

  • Alleen klanten met tv-ontvangers 1853, 1903 en 1963 kunnen hun tv-ontvanger ruilen.
  • Ruilen kan alleen via de servicetool apparatuurwissel. Die tool vind je hier.
  • Klanten met de tv-ontvanger ZXV8001 kunnen hun tv-ontvanger niet wisselen.

190 reacties

Reputatie 2

hallo

 

werkt het wel ??

ik heb een account aangemaakt met mijn kpn ID

daarna heb ik mijn kasje gekoppel met een code aan mijn account

tot zover geen probleem

 

maar wil ik een film kijken dan wordt er gevraagt wil je je 30 dagen activeren druk ik op ja moet ik een creditcard toevoegen 

druk ik op nee en log in met mijn mailadres en wachtwoord dan moet ik als nog 30 dagen activeren en dan kom ik weer terug op die creditcard

 

hoe moet ik verder

Reputatie 7

Je kunt je aanmelden via Amazon.de (die is op NL te zetten). Daar kun je zelfs met iDEAL (aut. afschrijving) betalen! :grinning:

Het is mogelijk om met iDEAL te betalen, @Gerardplop. Zie het bericht van @PeterG :)

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb het nu gelukkig op beide ontvangers werkend. Wat mij wel opvalt is dat de app vrij lang nodig heeft na het starten van een stream om te upscalen naar de beschikbare kwaliteit. Zijn er meer mensen die dat ervaren?

Ervaar dit hier ook. Zie tevens mijn reactie hierboven. 
Ook is het tijdens het kijken van een serie nu voor de derde keer volledig vast gelopen waardoor ik de tv ontvanger handmatig moet uit zetten. Stekker eruit. Reageert nergens meer op. 

Reputatie 7
Badge +10

Allemagies, ik ben klaar met prime video via kanaal 203. Ook ff met de webcare van KPN op Twitter, beetje te bijdehand daar met het eeuwige reset, kabel, etc. verhaal. 
Het enige wat verschijnt sinds vandaag is het logo van primevideo en het start niet door. Kan resetten wat ik wil. En ja, ik weet prima hoe dat moet! 
Het hapert, schokt, loopt vast sinds de uitrol. Dit is niet te doen en ga ik geen geld aan besteden tot het soepel loopt. 
Via Chromecast, de app van Primevideo zelf werkt het prima.

Zo en toen….toen was er ☕️


 

Gister voor het eerst gebruik gemaakt van Amazone Prime via mijn KPN box, maar tjeuuuu.....liep tot 5x aan toe vast! Daarna via mijn PS4 de prime app gestart, dat werkte prima. Vanmorgen reeds opnieuw geprobeerd, het werkte nu wel, maar het beeldkwaliteit was alsof er een van de slechtste versie illegaal was gedownload…

 

Ben er nog niet te spreken over.

 

 

*(check) werkt nog steeds niet, zelfs niet na alle resets! Waardeloos dit, via de app van prime, op mijn telefoon werkt alles prima.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Anneke-Anna50. Ik kan mij voorstellen dat je niet steeds wil resetten of kabels wil controleren, dat ga ik je ook zeker niet vragen om te doen. In jouw forum profiel staat dat je een HMB2260 tv-ontvanger hebt, daarop zou het moeten werken. Zijn de andere diensten wel stabiel?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Anneke-Anna50. Ik kan mij voorstellen dat je niet steeds wil resetten of kabels wil controleren, dat ga ik je ook zeker niet vragen om te doen. In jouw forum profiel staat dat je een HMB2260 tv-ontvanger hebt, daarop zou het moeten werken. Zijn de andere diensten wel stabiel?

Hoi, bedankt voor je reactie.

Software-reset tig keer uitgevoerd sinds de uitrol van primevideo inderdaad. 
De andere diensten zijn wel stabiel. 
Zojuist liep een serie weer compleet vast. Geluid loopt door, ondertiteling blijft hangen, de afstandsbediening reageert niet op de ontvanger, deze werkt dus wel bij de andere diensten etc.

Het enige wat dan helpt is de tv ontvanger handmatig uitzetten. 
Zoals genoemd werkt de app beter via Chromecast. Maar ik kijk liever met surround sound via de tv ontvanger aangezien mijn home-cinema hierop aangesloten is. 

Reputatie 7
Badge +30

Heel erg vreemd! Omdat de rest stabiel is en je via je glasvezelverbinding eigenlijk geen problemen zou verwachten, weet ik niet zo goed wat we nog kunnen doen om het te verbeteren! Als jij inlogt via de browser, dus buiten je ontvanger om, merk je dan ook problemen of loop je dan nergens tegenaan? Je geeft hierboven aan dat het ‘beter’ werkt, maar is dat dan zoals je het zou mogen verwachten?

Hoi @Anneke-Anna50. Ik kan mij voorstellen dat je niet steeds wil resetten of kabels wil controleren, dat ga ik je ook zeker niet vragen om te doen. In jouw forum priel staat dat je een HMB2260 tv-ontvanger hebt, daarop zou het moeten werken. Zijn de andere diensten wel stabiel?

Hoi, bedankt voor je reactie.

Software-reset tig keer uitgevoerd sinds de uitrol van primevideo inderdaad. 
De andere diensten zijn wel stabiel. 
Zojuist liep een serie weer compleet vast. Geluid loopt door, ondertiteling blijft hangen, de afstandsbediening reageert niet op de ontvanger, deze werkt dus wel bij de andere diensten etc.

Het enige wat dan helpt is de tv ontvanger handmatig uitzetten. 
Zoals genoemd werkt de app beter via Chromecast. Maar ik kijk liever met surround sound via de tv ontvanger aangezien mijn home-cinema hierop aangesloten is. 


Ik heb precies dezelfde problemen met Amazon Prime - langzaam, duurt lang voor juiste resolutie in beeld is, regelmatige hangups. Resetten diverse malen gedaan, geen soelaas. Dan kijk ik maar verder op mijn oude Apple TV box (3e gen.), waar ook Amazon Prime op zit. Die werkt perfect.

Reputatie 7
Badge +10

Heel erg vreemd! Omdat de rest stabiel is en je via je glasvezelverbinding eigenlijk geen problemen zou verwachten, weet ik niet zo goed wat we nog kunnen doen om het te verbeteren! Als jij inlogt via de browser, dus buiten je ontvanger om, merk je dan ook problemen of loop je dan nergens tegenaan? Je geeft hierboven aan dat het ‘beter’ werkt, maar is dat dan zoals je het zou mogen verwachten/

Ik weet niet welke browser jij bedoeld, wellicht chrome van google? Ik gebruik Chromecast, van google, de mediaspeler op mijn iPhone 8.
Of begrijp ik je verkeerd? 
Ik weet niet hoe vreemd het is, ik vermoed dat ik de enige niet ben aangezien het en net is uitgerold en ik denk dat niet iedereen de nieuwste smartTV heeft en dit dus via KPN kijkt. Waar ik in ieder geval blij mee ben, mits het ook goed werkt. 

Wel ervaar ik soms wanneer Netflix streamt via kanaal 200 de ontvanger spontaan uit zichzelf herstart, dat euvel heb ik regelmatig ook voorbij zien komen bij andere gebruikers. 

Heel erg vreemd! Omdat de rest stabiel is en je via je glasvezelverbinding eigenlijk geen problemen zou verwachten, weet ik niet zo goed wat we nog kunnen doen om het te verbeteren! Als jij inlogt via de browser, dus buiten je ontvanger om, merk je dan ook problemen of loop je dan nergens tegenaan? Je geeft hierboven aan dat het ‘beter’ werkt, maar is dat dan zoals je het zou mogen verwachten/

Maria...wij hebben gewoon glasvezel, maar de prime app functie werkt gewoon niet via de TV ontvanger…

Loopt continu vast, de ontvanger word supertraag, ik heb op mijn playstation 4 ook de Primevideo, deze werkt perfect. 

Reputatie 7
Badge +25

We zullen natuurlijk alle bevindingen doorgeven aan de collega's die hierover gaan want dit klinkt niet best. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd voor degene die dat nog niet heeft gedaan? Dan kunnen we concrete voorbeelden aanleveren namelijk.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Paul_ dat langzaam opschalen naar de juiste resolutie is absoluut wel een dingetje, lijkt wel of we jaren terug gaan in de tijd. Een Netflix op dezelfde ITV decoder heeft dat absoluut niet. En helaas heb ook ik inmiddels een keer meegemaakt dat ik een foutmelding kreeg bij opstarten en de decoder uit en weer aan moest zetten. Mij lukt dat wel, maar mijn vrouw (door artrose en slechte fijne motoriek door herseninfarcten) krijgt dat niet voor elkaar. En zij is de grootverbruikster van Amazon Prime met het terugkijken van alle seizoenen Monk :-)

Reputatie 7
Badge +30

Goed dat je het aankaart, dan nemen we jouw gegevens ook mee!

Geprobeerd prime te kijken via de KPN box. Moet zeggen gaat prima alleen ik krijg er geen geluid bij. De ontvanger staat op HDMI en stereo de tv is een LG met een optische uitgang naar een stereo versterker. Het werkt bij alle kanalen voortreffelijk alleen bij Prime TV heb ik dus geen geluid. Bij streamen via chrome hebben we wel geluid maar dit is best omslachtig. 

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @jopieslim, leuk dat je ook met Prime via de ontvanger aan de slag bent gegaan! Vreemd om te lezen dat je er geen geluid bij krijgt. Volgens mij heeft Prime geen extra opties qua geluid. Als je de versterker er tussenuit laat, krijg je dan wel geluid? 

En optisch direct v.u. de kpn ontvanger, @jopieslim ?
Dus van ontvanger direct naar versterker.

Dank voor jullie reactie. Tv bleek het zonder versterker wel te doen. Bij instellingen in de (LG) tv bleek ik voor verchillende optische uitgangssignalen te kunnen kiezen. Deze blijkt het op PCM goed te doen. 

 

Kan dus slotje op.

Reputatie 1

Applicatie op KPN Settop box (Arris 2952 v2) werkt bijna niet….

Aanmelden werkt netjes,maar zodra je de eerste video wilt gaan bekijken… en vergeet ondertitels in te stellen……

Traag, hangen blijven en dan weer vooruit springen….

Nee, hier is nog heel wat werk te verrichten voordat Amazon Prime op Netflix niveau zit…

De verbinding ligt het in elk geval niet aan (Glasvezel 100/100 en op een ShieldTV werkt hij wel….  

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb dus een abonnement op prime video, daar betaal ik voor en het moment dat KPN een nieuwe ontvanger stuurt, deze een 4K ontvanger is, de Arris 5202, terwijl er specifiek om een HD is gevraagd ivm bepaalde specs zoals geen optisch op de Home Cinema en geen prime video op de 4K, dan is het niet handig vanuit KPN dat toch de 4K wordt opgestuurd.
 

Ik kan dus geen gebruik maken van de 4K zoals ik zou willen.  

Worden er überhaupt nog HD ontvangers verstuurd? 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Anneke-Anna, goede vraag! We leveren inderdaad nu alleen nog de Arris 5202 uit. Ik zie dat je ook nog een Arcadyan hebt staan, klopt dat? Dan kan je die misschien het beste als ‘hoofd’ ontvanger gebruiken. Daar kan je dan Prime op kijken 🙂.

 

Admin toevoeging ter verduidelijking: we leveren nieuw de Arris 5202 uit. Bestaande klanten die hun ontvangers ruilen vanuit service krijgen een vergelijkbare soort terug. Dat wil zeggen dat als je nu een Arcadyan HMB2260 of Arris 2952 hebt, je er ook zo een terugkrijgt. Heb je nu een ZTE 8001 4K ontvanger of al een Arris 5202 dan krijg je een 5202. De servicetool voor Netflix/Prime kijkt specifiek naar wat je hebt aan ontvangers. Als daar geen bij zit waarmee je Netflix/Prime kunt kijken, dan krijg je een 2260 of 2952 in ruil.

Reputatie 7
Badge +10

Ha @Anneke-Anna, goede vraag! We leveren inderdaad nu alleen nog de Arris 5202 uit. Ik zie dat je ook nog een Arcadyan hebt staan, klopt dat? Dan kan je die misschien het beste als ‘hoofd’ ontvanger gebruiken. Daar kan je dan Prime op kijken 🙂.


Dus wanneer een klant de oude itv ontvanger gratis kan omruilen, krijgen ze de 4K er voor terug? Om dan vervolgens nog geen gebruik te kunnen maken van Prime Video?


Momenteel betaal ik voor 2 ontvangers, lijkt mij dat ik dan toch ook volledig gebruik moet kunnen maken van 2 ontvangers en niet moeilijk hoef te doen mbt een ‘hoofd’ ontvanger?  
 

Ik zou de 2952 krijgen, maar kreeg de 4K. 

Reputatie 1

Beetje jammer dat je als bestaande klant niet direct de arris vip5202 kan krijgen maar eerst je oude moet laten kapotgaan slechte service wil hem juist graag hebben vind die arris vip2952V2 maar een traag kastje ook met youtube enzo moet meerdere keren drukken om ergens te komen terwijl het op vele andere devices wel snel gaat maar het zo handig is via de kpn te doen is rechtstreeks maar werkt zo niet als dit zo traag is

Reputatie 7
Badge +10

Beetje jammer dat je als bestaande klant niet direct de arris vip5202 kan krijgen maar eerst je oude moet laten kapotgaan slechte service wil hem juist graag hebben vind die arris vip2952V2 maar een traag kastje ook met youtube enzo moet meerdere keren drukken om ergens te komen terwijl het op vele andere devices wel snel gaat maar het zo handig is via de kpn te doen is rechtstreeks maar werkt zo niet als dit zo traag is


Ik heb hier de Arris vip5202, voor een 4K vind ik ‘m erg tegenvallen, wel of geen 4K abonnement maakt volgens mij niet uit, het stuitert door het beeld. Absoluut niet stabiel met zappen etc.

Geen verbetering t.o.v. oudere ontvangers m.i.i.

Kan een software probleem zijn. 

Reputatie 7

Ik heb hier de Arris vip5202, voor een 4K vind ik ‘m erg tegenvallen, wel of geen 4K abonnement maakt volgens mij niet uit, het stuitert door het beeld. Absoluut niet stabiel met zappen etc.

Dat is geen leuke conclusie maar helaas ben je niet de enige die dergelijke geluiden laat horen. Ik hoop dat KPN dergelijke signalen zeer serieus neemt en zorgt dat er spoedig verbetering zal komen.

Reageer