Beantwoord

KPN Smart TV app loopt regelmatig vast op nieuwe Samsung met Android TV

  • 7 May 2022
  • 21 reacties
  • 657 keer bekeken

Ook bij mijn recent gekochte Samsung android tv loopt de app regelmatig vast of start helemaal niet op. 

Er komt dus weinig verbetering in de bèta versie.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 8 June 2022, 19:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Het is zo zonde om op een nieuwe tv te kijken via de app. De beeldkwaliteit is zoveel minder. Leuk voor de tv op zolder maar dat is zelfs nog te betwijfelen. 

Het is zo zonde om op een nieuwe tv te kijken via de app. De beeldkwaliteit is zoveel minder. Leuk voor de tv op zolder maar dat is zelfs nog te betwijfelen. 

Klopt. TV wordt incidenteel gebruikt op zolder. Maar dan wil je wel dat ie het doet op dat moment. Om dan €60 per jaar te betalen voor een extra ontvanger, vind ik weer overdreven.

Badge +19

Heb je al 2 ontvangers? Als je nu 1 ontvanger hebt met het opnemenpakket dan verandert er niets in de kisten.

Heb je al 2 ontvangers? Als je nu 1 ontvanger hebt met het opnemenpakket dan verandert er niets in de kisten.

Ja, ik heb al 2 ontvangers.

Daarbij, daar gaat het niet om. KPN biedt deze app aan als een soort van alternatief. Dan mag je wel verwachten dat ze hier wat tijd en moeite in steken om het werkend te houden.

Zo niet, trek er dan de stekker uit.

Reputatie 7
Badge +24

Samsung heeft toch Tizen als besturingssysteem? Of is dat tegenwoordig ook Android? 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @ChrisS, goed om te zien dat je hier al op weg geholpen bent! Een tv-ontvanger geeft altijd de beste beleving, zoals Joep ook aangeeft. Maar ik begrijp dat je de tv zo nu en dan gebruikt, en daarom de Smart TV app gebruikt.

De Smart TV app is inderdaad een bèta versie en is volop in ontwikkeling. Als de app niet of niet lekker werkt, kan het helpen om de app te verwijderen en opnieuw op je tv te installeren. Controleer ook goed de internetverbinding van je tv en sluit 'm indien mogelijk met een internetkabel aan op je modem. Dat zorgt voor de beste verbinding.

Hoi @ChrisS, goed om te zien dat je hier al op weg geholpen bent! Een tv-ontvanger geeft altijd de beste beleving, zoals Joep ook aangeeft. Maar ik begrijp dat je de tv zo nu en dan gebruikt, en daarom de Smart TV app gebruikt.

De Smart TV app is inderdaad een bèta versie en is volop in ontwikkeling. Als de app niet of niet lekker werkt, kan het helpen om de app te verwijderen en opnieuw op je tv te installeren. Controleer ook goed de internetverbinding van je tv en sluit 'm indien mogelijk met een internetkabel aan op je modem. Dat zorgt voor de beste verbinding.

 

Dank je. De tv is gewoon bedraad, direct op de modem.

Als de Tv uitgezet wordt (standby), denk ik dat de app nog op de achtergrond draait. Ik vermoed dat na verloop van tijd dit problemen geeft. Tv helemaal spanning halen en/of de app opnieuw opstarten verhelpt het dan tijdelijk. Na enkele dagen is daarna het probleem weer terug. De app start dan niet meer op.

Reputatie 7
Badge +20

In verband met ziekte neem ik het even van @Alexandra over @ChrisS, excuus voor de late reactie!

Je geeft aan dat je het idee hebt dat de app op de achtergrond blijft draaien, waardoor krijg je dat idee?

In verband met ziekte neem ik het even van @Alexandra over @ChrisS, excuus voor de late reactie!

Je geeft aan dat je het idee hebt dat de app op de achtergrond blijft draaien, waardoor krijg je dat idee?

Ik heb dit idee, omdat als ik de TV uit standby haal, de app weer direct verder speelt.

Reputatie 7
Badge +20

Aah, dan lijkt dat er inderdaad sterk op @ChrisS 🤔

Ik zal jouw situatie even voorleggen aan de beheerders van de app, verwacht begin volgende week een reactie van ze!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ChrisS, zou je mij nog kunnen vertellen wat het modelnummer van je Samsung is en op welke software versie je TV app draait op het moment?

Hallo @Maja_  

De TV is een Samsung QE32Q50AAUXXN.

Ik draai KPN app versie 2.9.63

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, zou je eens kunnen kijken of je app versie 2.10.22 kunt installeren? Kan zijn dat het daar beter mee gaat!

Ik zal dat eens proberen.

Reputatie 7
Badge +20

Top, ik hoor graag je bevindingen!

@Maja_  Dat kan dus niet. In de Samsung app store is alleen versie 2.9.41 te vinden. Zie foto. Maar na installatie staat bij instellingen dat het versie 2.9.63 is. Blijkbaar is er al sinds oktober geen update meer geweest naar de app store van Samsung?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Maja_  Dat kan dus niet. In de Samsung app store is alleen versie 2.9.41 te vinden. Zie foto. Maar na installatie staat bij instellingen dat het versie 2.9.63 is. Blijkbaar is er al sinds oktober geen update meer geweest naar de app store van Samsung?

🤔 bijzonder dit. Ga ik even achteraan!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ChrisS, ik heb een terugkoppeling ontvangen vanuit de ontwikkelaars van de app 🙂

Als wij een grote update doen, die ook door Samsung goedgekeurd moet worden, dan zal Samsung het versienummer ook updaten in de store. Bij de wat kleinere updates krijgt de app vanuit ons wel een nieuw versienummer, maar neemt Samsung dat niet over.

Inmiddels is voor Samsung tv's versie 2.9.65 actief (en dus niet versie 2.10.22, sorry), zou je eens kunnen kijken of je die nu binnen kunt halen?

Reputatie 7
Badge +20

Heb je inmiddels versie 2.9.65 @ChrisS? En zo ja, hoe gaat het daarmee?

Heb je inmiddels versie 2.9.65 @ChrisS? En zo ja, hoe gaat het daarmee?

Ja, ik heb inmiddels versie 2,9,65. Alles werkt hiermee nog goed. Het lijkt inderdaad stabieler nu.

Reputatie 7
Badge +20

Ja, ik heb inmiddels versie 2,9,65. Alles werkt hiermee nog goed. Het lijkt inderdaad stabieler nu.

Dat is wel goed nieuws @ChrisS 😃