Beantwoord

KPN terugkijken loopt constant vast

  • 21 January 2023
  • 34 reacties
  • 3439 keer bekeken

Wij worden echt al maanden helemaal knettergek van het terugkijken met KPN. Al maanden loopt constant alles vast als we een programma willen terugkijken. Gebeld, zouden een nieuwe tv ontvanger krijgen.

Nooit gekregen. Weer gebeld, was geen notitie van gemaakt, kregen het advies om de andere tv ontvanger van boven te gebruiken en te kijken of dat helpt. Helaas, probleem is nog steeds.

Na 1 minuut kijken loopt het al vast, dan wacht je 4 a 5 minuten, dan gaat hij verder. Na een paar minuten loopt ie weer vast, valt alle wifi weg, ook op de telefoons, en moet ik de tv ontvanger uitzetten. Maar dat lukt dan vervolgens niet meer met de afstandsbediening. Ik moet dan de kabel uit de ontvanger trekken, wachten en weer erin doen. Dan herstart alles weer, maar het probleem blijft. 

Vervolgens nieuwe software op de de ontvanger gezet, werkt ook niet. Modem diverse malen gereset, ook gereset door KPN op afstand, werkt ook niet. Op advies van KPN vervolgens het wifi kanaal veranderd, werkt ook niet. 

Modem is de nieuwste van KPN dus daar konden ze niets aan doen.  Kpn gaf aan dat het dan aan ons thuisnetwerk(??) zou liggen en ze daar niks aan kunnen doen. Er zou een monteur langs kunnen komen maar dat zou dan op onze eigen kosten zijn??!

We hebben helemaal niets veranderd aan het netwerk sinds we KPN hebben...er zit 1 tv, een pc en 3 telefoons op de wifi.

En gezien de vele forum topics mbt hetzelfde probleem lijkt me dit gewoon een probleem van KPN zelf. 

Opnames terugkijken lukt wel gewoon. Ook netflix en andere apps doen het gewoon, maar terugkijken, ho maar. Het is echt niet te doen.

​​​Iemand nog meer deze problemen en eventueel een oplossing? Wij betalen ruim 85 euro per maand, kunnen niets terugkijken en worden hier echt knettergek van. 

De tv ontvanger is trouwens gewoon bekabeld naar de modem.  

icon

Beste antwoord door Am86 31 May 2023, 23:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Hier idd zelfde probleem. Terugkijken, een opname kijken elke keer loopt alles vast. Blijf die tv ontvanger opnieuw opstarten. Iedere keer wordt netwerkprobleem aangegeven. Eerder geen problemen gehad is echt van de laatste tijd terwijl ikzelf niks veranderd heb. Dus wat heeft KPN veranderd waardoor dit probleem is ontstaan?

Hier idd zelfde probleem. Terugkijken, een opname kijken elke keer loopt alles vast. Blijf die tv ontvanger opnieuw opstarten. Iedere keer wordt netwerkprobleem aangegeven. Eerder geen problemen gehad is echt van de laatste tijd terwijl ikzelf niks veranderd heb. Dus wat heeft KPN veranderd waardoor dit probleem is ontstaan?

Hier inderdaad nooit problemen gehad, is echt van de laatste maanden. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb zelf ook geconstateerd dat het netwerk van KPN onstabiel is geworden. Ook hoor ik het van anderen mensen en vrienden en meerdere zijn overgestapt.

Lijkt wel of ze uitbreiding van het glasvezelnetwerk niet aankunnen.

Ik heb zelf ook geconstateerd dat het netwerk van KPN onstabiel is geworden. Ook hoor ik het van anderen mensen en vrienden en meerdere zijn overgestapt.

Lijkt wel of ze uitbreiding van het glasvezelnetwerk niet aankunnen.

Klopt, ik heb bijvoorbeeld ook nog extra wifi extenders van KPN maar ik heb geen wifi in de tuin, 3 meter van de extender af en 12 meter van de modem af. 

Wij zijn juist overgestapt van Ziggo naar KPN omdat bij Ziggo toentertijd de verbinding instabiel was. KPN was prima in t begin, maar nu, helaas. 

Zit nog niet eens op glasvezel en m'n huis is te klein om extra WiFi extender nodig te hebben 🤣 TV kastje is aangesloten met een kabel dus het probleem moet echt buiten ergens liggen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Am86, welkom hier. 

Wat een gebeuren allemaal. Ik lees 2 dingen. Het niet kunnen terugkijken en wegvallende wifi. Dit lijkt alsof er meer aan de hand is met de verbinding. Dat moeten wij uitsluiten. 

Valt de wifi ook wel eens weg zonder dat je iets terugkijkt? Krijg je dan ook een melding op de tv? Iets met kan geen verbinding met het modem maken? 

En is de ontvanger al eens gereset? Dat haal ik nog niet heel duidelijk uit je verhaal. 

Verder heb je 2 ontvangers? Heb je boven ook problemen met terugkijken? Zo niet, kun je ze omruilen van plek. Verhuist dan het probleem met de ontvanger mee? Dan is de ontvanger het probleem. Blijft het op dezelfde plek, dan zit het in de aansluiting. Dan kan je een andere poort op het modem proberen of helemaal zelfs een andere kabel. 

Verder ook geen andere apparatuur in het netwerk? Zoals bijvoorbeeld een switch of acces points? Zo ja is het belangrijk dat deze IGMP Snooping ondersteunen. Doen ze dat niet kunnen ze het tv signaal verstoren bij onder andere terugkijken. 

Hoi @Am86, welkom hier. 

Wat een gebeuren allemaal. Ik lees 2 dingen. Het niet kunnen terugkijken en wegvallende wifi. Dit lijkt alsof er meer aan de hand is met de verbinding. Dat moeten wij uitsluiten. 

Valt de wifi ook wel eens weg zonder dat je iets terugkijkt? Krijg je dan ook een melding op de tv? Iets met kan geen verbinding met het modem maken? 

En is de ontvanger al eens gereset? Dat haal ik nog niet heel duidelijk uit je verhaal. 

Verder heb je 2 ontvangers? Heb je boven ook problemen met terugkijken? Zo niet, kun je ze omruilen van plek. Verhuist dan het probleem met de ontvanger mee? Dan is de ontvanger het probleem. Blijft het op dezelfde plek, dan zit het in de aansluiting. Dan kan je een andere poort op het modem proberen of helemaal zelfs een andere kabel. 

Verder ook geen andere apparatuur in het netwerk? Zoals bijvoorbeeld een switch of acces points? Zo ja is het belangrijk dat deze IGMP Snooping ondersteunen. Doen ze dat niet kunnen ze het tv signaal verstoren bij onder andere terugkijken. 

Hoi bart. De helft van je vragen staat gewoon in de tekst. Ontvanger ook gereset en ja ook al omgewisseld en nee wifi valt verde nooit erg. Alleen bij terugkijken.  Geen andere apparaten in t netwerk. 

Okay.  Dus die ontvanger is met een kabel aangesloten.  Waarop? Rechtstreeks op jouw experiabox? Of op iets anders?

Okay.  Dus die ontvanger is met een kabel aangesloten.  Waarop? Rechtstreeks op jouw experiabox? Of op iets anders?

 

 

Naar de experiabox. Die staat 5 meter verderop en de kabel is rechtstreeks aangesloten op de ontvanger.  Wij hebben van KPN de superwifi ontvangers. Wij hebben nu 2 jaar kpn en nog nooit problemen gehsd. Tot vorig jaar oktober, sinds oktober speekt dit probleem al.

 

Ik heb slechts 1 keer een foutmelding op de tv gehad. Verder nooit , dan loopt gewoon het beeld vast.m. Ik heb er een foto van gemaakt, ik zal die straks eens opzoeken wat de foutmelding was.

 

Edit : dit is de foutmelding die ik ooit 1x kreeg toen ik een programma terugkeek. Dus gewoon via de gids en dan een programma terugkijken. Dus geen opname.  Verder krijg ik nooit foutmeldingen.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Am86 zou je alleen nog willen aangeven of het probleem ook voorkomt als je de SuperWifi niet hebt aangesloten? 

Laat hier het antwoord weten, samen met een ingevuld profiel. Dan kijk ik of er van onze kant in de systemen iets te vinden is. En of het nodig is de technische dienst aan te sturen of dat er een andere oplossing is. 🙂

@Am86 zou je alleen nog willen aangeven of het probleem ook voorkomt als je de SuperWifi niet hebt aangesloten? 

Laat hier het antwoord weten, samen met een ingevuld profiel. Dan kijk ik of er van onze kant in de systemen iets te vinden is. En of het nodig is de technische dienst aan te sturen of dat er een andere oplossing is. 🙂

Als ik de superwifi uitzet heb ik helemaal geen wifi meer.  Zodra ik de superwifi uitzet krijg ik meteen dit te zien:

 

Probleem speelt nog steeds en ik word er echt helemaal gestoord van. Ik kan niks terugkijken. 

Reputatie 7
Badge +20

Huh dat is gek, want als de ontvanger rechtstreeks op het modem is aangesloten zou de SuperWifi daar niets mee te maken moeten hebben. Wat nou als je eens andere poorten in het modem gebruikt en deze opnieuw opstart. 

Deze foutmelding betekent in ieder geval dat tussen server en tv-ontvanger tv pakketjes verloren gaan. Alleen de vraag is waar.  Geen switches ofzo in het netwerk?

Huh dat is gek, want als de ontvanger rechtstreeks op het modem is aangesloten zou de SuperWifi daar niets mee te maken moeten hebben. Wat nou als je eens andere poorten in het modem gebruikt en deze opnieuw opstart. 

Deze foutmelding betekent in ieder geval dat tussen server en tv-ontvanger tv pakketjes verloren gaan. Alleen de vraag is waar.  Geen switches ofzo in het netwerk?

Wat bedoel je met switches? Wij hebben verder niets aangesloten oid. 

Reputatie 7
Badge +20

Voorbeeld van een switch vind je hier. Maar die gebruik je dus niet. 

Als je nu eens alles loskoppelt, dus de superwifi en en de tv eraf. Dan het modem even opnieuw opstarten. Dan de tv aansluiten. Gaat het dan goed? Als dat goed werkt, dan pas weer de SuperWifi aansluiten. Hoe gaat het dan?

Voorbeeld van een switch vind je hier. Maar die gebruik je dus niet. 

Als je nu eens alles loskoppelt, dus de superwifi en en de tv eraf. Dan het modem even opnieuw opstarten. Dan de tv aansluiten. Gaat het dan goed? Als dat goed werkt, dan pas weer de SuperWifi aansluiten. Hoe gaat het dan?

Nog steeds hetzelfde probleem 

Reputatie 7
Badge +20

Direct al? Je had verder alles losgekoppeld behalve de tv ontvanger? En direct bleeft het terugkijken vastlopen?

Direct al? Je had verder alles losgekoppeld behalve de tv ontvanger? En direct bleeft het terugkijken vastlopen?

En alles gereset. Tv kastjes ook allemaal omgewisseld, gereset, nieuwe softwareupdates gedaan, je kan het zo gek niet bedenken.

Zodra ik ga terugkijken, binnen 5 min loopt alles vast. Ook als ik bijvoorbeeld via de tvgids een programma dat op dat moment al 10 min loopt wil terugkijken vanaf het begin, kan gewoon niet. Het loopt vast, dan is de tv ontvanger niet meer uit te krijgen met de afstandbediening(kan drukken wat je wil, gaat niet uit) moeten we de kabel eruit trekken, even wachten, er weer in doen etc. Slaat echt nergens op. 

Dit speelt al vanaf oktober en we krijgen, buiten een berichtje via dit forum, gewoon geen hulp of een monteur ter plaatse of iets dergelijks. Niks. Kwalijk voor 82 euro per maand (straks nog meer ivm prijsverhoging viaplay) Wij zitten er dan ook aan te denken om binnenkort over te stappen naar een andere aanbieder.  Wij zijn niet de enige met dit probleem, heel veel mensen hebben hier al maanden last van (te lezen op forum) en KPN lost het probleem gewoon niet op.

Voor oktober 2022 was er niks aan de hand. Er is toen vanuit jullie een update geweest en sindsdien werkt het niet meer.

Ben er nu wel klaar mee om al 7 maanden lang allerlei procedures zelf te moeten gaan uitvoeren met instructies van KPN terwijl ik elke maand dik geld betaal voor een beetje tv kijken. Dat is gewoon het werk van een monteur. In die 7 maanden dat ik al zit te wachten op een oplossing had ik beter zelf een "opleiding tot kpn internet en tv monteur" kunnen volgen. 

Reputatie 7
Badge +7

Direct al? Je had verder alles losgekoppeld behalve de tv ontvanger? En direct bleeft het terugkijken vastlopen?

En alles gereset. Tv kastjes ook allemaal omgewisseld, gereset, nieuwe softwareupdates gedaan, je kan het zo gek niet bedenken.

Zodra ik ga terugkijken, binnen 5 min loopt alles vast. Ook als ik bijvoorbeeld via de tvgids een programma dat op dat moment al 10 min loopt wil terugkijken vanaf het begin, kan gewoon niet. Het loopt vast, dan is de tv ontvanger niet meer uit te krijgen met de afstandbediening(kan drukken wat je wil, gaat niet uit) moeten we de kabel eruit trekken, even wachten, er weer in doen etc. Slaat echt nergens op. 

Dit speelt al vanaf oktober en we krijgen, buiten een berichtje via dit forum, gewoon geen hulp of een monteur ter plaatse of iets dergelijks. Niks. Kwalijk voor 82 euro per maand (straks nog meer ivm prijsverhoging viaplay) Wij zitten er dan ook aan te denken om binnenkort over te stappen naar een andere aanbieder.  Wij zijn niet de enige met dit probleem, heel veel mensen hebben hier al maanden last van (te lezen op forum) en KPN lost het probleem gewoon niet op.

Voor oktober 2022 was er niks aan de hand. Er is toen vanuit jullie een update geweest en sindsdien werkt het niet meer.

Ben er nu wel klaar mee om al 7 maanden lang allerlei procedures zelf te moeten gaan uitvoeren met instructies van KPN terwijl ik elke maand dik geld betaal voor een beetje tv kijken. Dat is gewoon het werk van een monteur. In die 7 maanden dat ik al zit te wachten op een oplossing had ik beter zelf een "opleiding tot kpn internet en tv monteur" kunnen volgen. 

Ik ken de voorgeschiedenis verder niet maar dat dit 7 mnd al bezig is vind ik te absurd voor worden.

Ik wil wel even even meedenken.

Staat de stb op unicast of multicast.

Ik denk het laatste hij zou dan eens op unicast moeten om te kijken of het dan beter gaat.

En tot slot gebruik je voor de verbinding nu wel of niet wifi?

Update ik heb ea even terug gelezen je gebruikt dus wifi en als de storing optreed valt je wifi uit incl je tel.

Dan zou ik op de eerste plaats eens kijken naar he wift instelling modem -accespoint.

Zet deze eens op een ander kanaal.

Mvg

Direct al? Je had verder alles losgekoppeld behalve de tv ontvanger? En direct bleeft het terugkijken vastlopen?

En alles gereset. Tv kastjes ook allemaal omgewisseld, gereset, nieuwe softwareupdates gedaan, je kan het zo gek niet bedenken.

Zodra ik ga terugkijken, binnen 5 min loopt alles vast. Ook als ik bijvoorbeeld via de tvgids een programma dat op dat moment al 10 min loopt wil terugkijken vanaf het begin, kan gewoon niet. Het loopt vast, dan is de tv ontvanger niet meer uit te krijgen met de afstandbediening(kan drukken wat je wil, gaat niet uit) moeten we de kabel eruit trekken, even wachten, er weer in doen etc. Slaat echt nergens op. 

Dit speelt al vanaf oktober en we krijgen, buiten een berichtje via dit forum, gewoon geen hulp of een monteur ter plaatse of iets dergelijks. Niks. Kwalijk voor 82 euro per maand (straks nog meer ivm prijsverhoging viaplay) Wij zitten er dan ook aan te denken om binnenkort over te stappen naar een andere aanbieder.  Wij zijn niet de enige met dit probleem, heel veel mensen hebben hier al maanden last van (te lezen op forum) en KPN lost het probleem gewoon niet op.

Voor oktober 2022 was er niks aan de hand. Er is toen vanuit jullie een update geweest en sindsdien werkt het niet meer.

Ben er nu wel klaar mee om al 7 maanden lang allerlei procedures zelf te moeten gaan uitvoeren met instructies van KPN terwijl ik elke maand dik geld betaal voor een beetje tv kijken. Dat is gewoon het werk van een monteur. In die 7 maanden dat ik al zit te wachten op een oplossing had ik beter zelf een "opleiding tot kpn internet en tv monteur" kunnen volgen. 

Ik ken de voorgeschiedenis verder niet maar dat dit 7 mnd al bezig is vind ik te absurd voor worden.

Ik wil wel even even meedenken.

Staat de stb op unicast of multicast.

Ik denk het laatste hij zou dan eens op unicast moeten om te kijken of het dan beter gaat.

En tot slot gebruik je voor de verbinding nu wel of niet wifi?

Update ik heb ea even terug gelezen je gebruikt dus wifi en als de storing optreed valt je wifi uit incl je tel.

Dan zou ik op de eerste plaats eens kijken naar he wift instelling modem -accespoint.

Zet deze eens op een ander kanaal.

Mvg

Superlief dat je wil meedenken, maar die kanalen zijn allemaal al geprobeerd. Dat is 1 van de eerste dingen die zijn geprobeerd. 

Dat stb etc geen idee wat je bedoeld. 

De tv ontvanger zit met een kabel verbonden aan de modem. Daarnaast heb ik nog van die SuperWifi punten. 

Ik ben t gewoon zat dat kpn t gewoon geen reet boeit. Komen niet met oplossingen of wat dan ook maar wel elke maand incasseren. 

Reputatie 7
Badge +7

Direct al? Je had verder alles losgekoppeld behalve de tv ontvanger? En direct bleeft het terugkijken vastlopen?

En alles gereset. Tv kastjes ook allemaal omgewisseld, gereset, nieuwe softwareupdates gedaan, je kan het zo gek niet bedenken.

Zodra ik ga terugkijken, binnen 5 min loopt alles vast. Ook als ik bijvoorbeeld via de tvgids een programma dat op dat moment al 10 min loopt wil terugkijken vanaf het begin, kan gewoon niet. Het loopt vast, dan is de tv ontvanger niet meer uit te krijgen met de afstandbediening(kan drukken wat je wil, gaat niet uit) moeten we de kabel eruit trekken, even wachten, er weer in doen etc. Slaat echt nergens op. 

Dit speelt al vanaf oktober en we krijgen, buiten een berichtje via dit forum, gewoon geen hulp of een monteur ter plaatse of iets dergelijks. Niks. Kwalijk voor 82 euro per maand (straks nog meer ivm prijsverhoging viaplay) Wij zitten er dan ook aan te denken om binnenkort over te stappen naar een andere aanbieder.  Wij zijn niet de enige met dit probleem, heel veel mensen hebben hier al maanden last van (te lezen op forum) en KPN lost het probleem gewoon niet op.

Voor oktober 2022 was er niks aan de hand. Er is toen vanuit jullie een update geweest en sindsdien werkt het niet meer.

Ben er nu wel klaar mee om al 7 maanden lang allerlei procedures zelf te moeten gaan uitvoeren met instructies van KPN terwijl ik elke maand dik geld betaal voor een beetje tv kijken. Dat is gewoon het werk van een monteur. In die 7 maanden dat ik al zit te wachten op een oplossing had ik beter zelf een "opleiding tot kpn internet en tv monteur" kunnen volgen. 

Ik ken de voorgeschiedenis verder niet maar dat dit 7 mnd al bezig is vind ik te absurd voor worden.

Ik wil wel even even meedenken.

Staat de stb op unicast of multicast.

Ik denk het laatste hij zou dan eens op unicast moeten om te kijken of het dan beter gaat.

En tot slot gebruik je voor de verbinding nu wel of niet wifi?

Update ik heb ea even terug gelezen je gebruikt dus wifi en als de storing optreed valt je wifi uit incl je tel.

Dan zou ik op de eerste plaats eens kijken naar he wift instelling modem -accespoint.

Zet deze eens op een ander kanaal.

Mvg

Superlief dat je wil meedenken, maar die kanalen zijn allemaal al geprobeerd. Dat is 1 van de eerste dingen die zijn geprobeerd. 

Dat stb etc geen idee wat je bedoeld. 

De tv ontvanger zit met een kabel verbonden aan de modem. Daarnaast heb ik nog van die SuperWifi punten. 

Ik ben t gewoon zat dat kpn t gewoon geen reet boeit. Komen niet met oplossingen of wat dan ook maar wel elke maand incasseren. 

Ja ik begrijp je frustratie het is ook belachelijk.

Ok maar even of wellicht iets verder kom.

Op de eerste met stb bedoel set top box.

Sorry voor het jargon maar zo heet het.

Wat betreft de wifi je zegt ander kanaal al geprobeerd maar daarnaast zeg je ook dat je super wifi punten heb mijn inziens zit daar een issue.

Ik had ook gevraagd om de stb op unicast te zetten heb je dat nog geprobeerd?

Wat ik ook graag wil weten heb je kennis van het configureren?

Want daar zou iets anders ingesteld moeten worden denk ik even voor uit lopend.

Wat ik ook wil weten heb je problemen als je internet dus dat het je ziet verbinding verbroken of iets niet kunmen oproepen?

Even tot zover kleine stapjes

Mvg

 

Direct al? Je had verder alles losgekoppeld behalve de tv ontvanger? En direct bleeft het terugkijken vastlopen?

En alles gereset. Tv kastjes ook allemaal omgewisseld, gereset, nieuwe softwareupdates gedaan, je kan het zo gek niet bedenken.

Zodra ik ga terugkijken, binnen 5 min loopt alles vast. Ook als ik bijvoorbeeld via de tvgids een programma dat op dat moment al 10 min loopt wil terugkijken vanaf het begin, kan gewoon niet. Het loopt vast, dan is de tv ontvanger niet meer uit te krijgen met de afstandbediening(kan drukken wat je wil, gaat niet uit) moeten we de kabel eruit trekken, even wachten, er weer in doen etc. Slaat echt nergens op. 

Dit speelt al vanaf oktober en we krijgen, buiten een berichtje via dit forum, gewoon geen hulp of een monteur ter plaatse of iets dergelijks. Niks. Kwalijk voor 82 euro per maand (straks nog meer ivm prijsverhoging viaplay) Wij zitten er dan ook aan te denken om binnenkort over te stappen naar een andere aanbieder.  Wij zijn niet de enige met dit probleem, heel veel mensen hebben hier al maanden last van (te lezen op forum) en KPN lost het probleem gewoon niet op.

Voor oktober 2022 was er niks aan de hand. Er is toen vanuit jullie een update geweest en sindsdien werkt het niet meer.

Ben er nu wel klaar mee om al 7 maanden lang allerlei procedures zelf te moeten gaan uitvoeren met instructies van KPN terwijl ik elke maand dik geld betaal voor een beetje tv kijken. Dat is gewoon het werk van een monteur. In die 7 maanden dat ik al zit te wachten op een oplossing had ik beter zelf een "opleiding tot kpn internet en tv monteur" kunnen volgen. 

Ik ken de voorgeschiedenis verder niet maar dat dit 7 mnd al bezig is vind ik te absurd voor worden.

Ik wil wel even even meedenken.

Staat de stb op unicast of multicast.

Ik denk het laatste hij zou dan eens op unicast moeten om te kijken of het dan beter gaat.

En tot slot gebruik je voor de verbinding nu wel of niet wifi?

Update ik heb ea even terug gelezen je gebruikt dus wifi en als de storing optreed valt je wifi uit incl je tel.

Dan zou ik op de eerste plaats eens kijken naar he wift instelling modem -accespoint.

Zet deze eens op een ander kanaal.

Mvg

Superlief dat je wil meedenken, maar die kanalen zijn allemaal al geprobeerd. Dat is 1 van de eerste dingen die zijn geprobeerd. 

Dat stb etc geen idee wat je bedoeld. 

De tv ontvanger zit met een kabel verbonden aan de modem. Daarnaast heb ik nog van die SuperWifi punten. 

Ik ben t gewoon zat dat kpn t gewoon geen reet boeit. Komen niet met oplossingen of wat dan ook maar wel elke maand incasseren. 

Ja ik begrijp je frustratie het is ook belachelijk.

Ok maar even of wellicht iets verder kom.

Op de eerste met stb bedoel set top box.

Sorry voor het jargon maar zo heet het.

Wat betreft de wifi je zegt ander kanaal al geprobeerd maar daarnaast zeg je ook dat je super wifi punten heb mijn inziens zit daar een issue.

Ik had ook gevraagd om de stb op unicast te zetten heb je dat nog geprobeerd?

Wat ik ook graag wil weten heb je kennis van het configureren?

Want daar zou iets anders ingesteld moeten worden denk ik even voor uit lopend.

Wat ik ook wil weten heb je problemen als je internet dus dat het je ziet verbinding verbroken of iets niet kunmen oproepen?

Even tot zover kleine stapjes

Mvg

 

Ik heb idd alle kanalen al geprobeerd. Maakt geen verschil. Configureren geen idee, ligt eraan wat. Ik ben geen kpn monteur. 

Hoe moet ik dat stb op unicast zetten?  En zodra alles afloopt flikkert alles eruit. Alle internet, tv, alle wifi. Maar binnen 1 minuut werkt internet weer, alleen de tv niet.

Dit gezeik is gekomen nadat in september 2022 al die mesh netwerken zijn geupgrade en de experiabox 12 box is geüpdate. Vanaf toen is het drama, daarvoor 1.5 jaar lang nergens last van gehad.  Wij hebben niks in t netwerk aangepast, de wifipunten nooit iets aan veranderd. Vanag juli 2021 hebben we kpn en tussen juli 2021 en september 2022 was alles perfect. En toen ineens dit. Net als veeeel meer mensen met exact dit probleem. 

En superlief dat je wil helpen trouwens, maar eigenlijk is dit natuurlijk te achterlijk voor woorden dat jij mij instructies moet gaan geven. Kpn moet gewoon een monteur langssturen die hier alles in orde maakt. Klaar. 

Reputatie 7
Badge +7

@Am86 Hoi ja dat KPN hier steken laat vallen ben ik met je eens en dat er een monteur moet ook.

Maar waarom sturen ze deze niet?

Wat betreft unicast en multicast ik ga er even vanuit dat je de laatste stb heb dus de vip7022.

Om deze op unicast te zetten open je het menu dus radar-vervolgens scrol je door naar Infomartie daar klik je op.vervolgens scrol je naar beneden naar live streaming-daar kan je keus maken automatische beste kwalitei-gebruik multicast en vervolgens de optie gebruik unicast.

Mijn idee probeer de laatste eens unicast.

Over de werking van multicast en unicast heb ik een topic geplaatst als je dat nog eens intressant vind kan je dat vinden in mijn topics maar voor nu probeer dit even.

Suc6

Reputatie 7
Badge +20

@Thijs1963 

Aan de foto's te zien, heeft hij @Am86 , niet de DIW7022

Op de DIW7022 heb je geen blauwe foutmeldingschermen.

 

TIP:

Als je op Qoute klikt, haal dan zoveel mogelijk tekst weg.

Nu is het echt een brij geworden en erg moeilijk doorheen te komen.

Reputatie 7
Badge +7

@joop2011 Je hoeft mij geen tips te geven Joop. Zit ik niet echt op te wachten.

Ik heb liever dat deze klant geholpen wordt ik ipv een opmerking waar niemand wat mee kan.

 

 

@Thijs1963

Aan de foto's te zien, heeft hij @Am86 , niet de DIW7022

Op de DIW7022 heb je geen blauwe foutmeldingschermen.

 

TIP:

Als je op Qoute klikt, haal dan zoveel mogelijk tekst weg.

Nu is het echt een brij geworden en erg moeilijk doorheen te komen.

Ik heb de vip5202