Beantwoord

KPN TV box + iTV app: verder kijken

  • 13 January 2022
  • 20 reacties
  • 502 keer bekeken

Gisteren op de iPad via de iTV app een TV programma teruggekeken. Dit was op een commerciele zender dus verder spoelen is dan niet mogelijk.

Halverwege gestopt.

Later verder willen kijken op de TV via de Arris en wat blijkt: Er wordt niet opgeslagen waar je was en dus kun je alleen van voor af aan beginnen. Dat is uiteraard zeer vervelend, want je kunt niet verderspoelen. Buiten dat is de ervaring natuurlijk fijner om overal verder te kunnen kijken.

Daarnaast:

Laatst op de BBC een programma opgenomen via de Arris, 10 minuten nadat het programma was gestart.
De KPN box heeft de opname minus de eerste 10 minuten, wat op zich natuurlijk niet vreemd is.
Echter heeft de iTV app de volledige aflevering van het programma beschikbaar in opgeslagen aflevering. Dit is uiteraard veel beter, maar waarom is dat niet in sync? Die ervaring zou toch hetzelfde moeten zijn op beide platformen?

Ik kan nu mobiel (en via casten) wel de hele aflevering terugkijken (gelukkig!) maar via de box  niet. Ik zou verwachten dat de gebruikerservaring via de box het beste zou moeten zijn.

En ik durf het bijna niet te vragen, maar waarom zijn er aparte glaskanalen? Voor mensen op glas zouden daat toch gewoon de kanalen 1-10 moeten zijn ipv 661-670? Want als je nu gaat opnemen op die kanalen kun je dat niet terugkijken in de app.

Er kan wel wat verbeterd worden aan de gebruikerservaring als je het mij vraagt. 

icon

Beste antwoord door Hanna_ 20 January 2022, 17:13

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @TB404, welkom

Wat lastig dat de TV ontvanger niet verder gaat waar je bent gebleven, ik weet zo niet uit mijn hoofd of dit (nog steeds) mogelijk is. Ik ga dat voor je uitzoeken. 

De andere feedback neem ik mee in het verbeter proces. 

Reputatie 7

De andere feedback neem ik mee in het verbeter proces. 

Yesss. :wink:

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @TB404

Ik heb het voor je nagezocht, het terug kijken is apparaat gebonden. Als je terug kijkt op de TV-ontvanger, dit pauzeert en weer verder kijkt op de TV ontvanger dan zou het programma weer verder moeten gaan waar je gebleven bent. Als je tussentijds van apparaat wisselt, bijvoorbeeld van iPad naar TV-ontvanger dan begint het programma inderdaad vanaf het begin. 

Bedankt voor het antwoord. 
Wel een slechte gebruikerservaring, zeker op de zenders waarbij verder spoelen is geblokkeerd. 
 

Reputatie 7

Bedankt voor het antwoord. 
Wel een slechte gebruikerservaring, zeker op de zenders waarbij verder spoelen is geblokkeerd. 

Toch is er iets voor te zeggen dat de app en de TV ontvangers gescheiden zijn t.a.v. het punt tot waar gekeken is. Wie zegt immers dat de persoon die op de TV ontvanger verder wil kijken ook de persoon is die via de app gekeken heeft.

Ik ben het echter wel met je eens, de kans is groter dat dit wel het geval is dan dat dit niet het geval is.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @TB404

Ik heb het voor je nagezocht, het terug kijken is apparaat gebonden. Als je terug kijkt op de TV-ontvanger, dit pauzeert en weer verder kijkt op de TV ontvanger dan zou het programma weer verder moeten gaan waar je gebleven bent. Als je tussentijds van apparaat wisselt, bijvoorbeeld van iPad naar TV-ontvanger dan begint het programma inderdaad vanaf het begin. 

@Hanna_ Ik ben heftig in de war nu, want mijn ervaring is helemaal anders. Hier is het juist niet apparaat-gebonden. Als ik een programma pauzeer op tv-ontvanger, in app of op tv.kpn.com dan kan ik dat programma op een van de andere 2 “manieren/plekken” gewoon verder kijken. Heb het zojuist nog getest.

Dit vind ik dan ook een heel groot pluspunt van het tv-platform van KPN.

@TB404 zou je eens op jouw ipad willen testen of het via de site (dus tv.kpn.com) wel lukt? 

Ik keek een programma op de iPad in de iTV app. Dat programma was halverwege. 
 

daarna wilde ik verder kijken op de tv en moest opnieuw beginnen

Reputatie 7
Badge +7

Ik keek een programma op de iPad in de iTV app. Dat programma was halverwege. 
 

daarna wilde ik verder kijken op de tv en moest opnieuw beginnen

Ja, dat is mij duidelijk. Wat ik bedoelde is of je het volgende eens wilt testen:

  • Ga op je ipad in de browser naar tv.kpn.com
  • Zoek een opgenomen programma op en speel dit af (in de browser).
  • Pauzeer de opname op gegeven moment.
  • Nadat je even gewacht hebt, probeer dan verder te kijken op de tv-ontvanger.
Reputatie 7

Ik denk dat we hier over verschillende dingen praten. @TB404 heeft het over terugkijken uit de gids terwijl @Katana321 het over het terugkijken van een opname heeft.

Juist. 
 

Ik heb 2 zaken genoemd

  1. als ik iets opneem op de tv box wat al begonnen was dan mis je het begin op de tv box. Maar de opname op de iTV app heeft wel de hele aflevering. Inconsistent en waarom dan niet altijd de hele aflevering hebben?
  2. terugkijken op tv slaat niet op waar je bent gebleven als je wisselt van apparaat. 
Reputatie 7

Het eerste punt is eerder (zo'n twee jaar terug) ook ter sprake gekomen en in principe mag er contractueel niet in het verleden opgenomen worden. Dat de app dat wel doet is een prettige bijkomstigheid maar wellicht is het beter om in dit kader slapende honden niet wakker te maken.

Reputatie 7
Badge +13

Hi @Katana321 en @TB404

Ik ga mij hier toch nog eens in verdiepen. De reden dat ik tot de conclusie kwam dat het niet zou werken is omdat ik en collega's het zelf hebben getest met onze eigen apparatuur. Het is natuurlijk heel bijzonder dat er tussen klanten verschil in zou zitten. 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Katana321 en @TB404

Ik ga mij hier toch nog eens in verdiepen. De reden dat ik tot de conclusie kwam dat het niet zou werken is omdat ik en collega's het zelf hebben getest met onze eigen apparatuur. Het is natuurlijk heel bijzonder dat er tussen klanten verschil in zou zitten. 

@Hanna_ Ik heb het kijken van opnames getest. Het bleek later dat @TB404 het had over “terugkijken".

De vraag is nu of jij, Hanna, het kijken van opnames hebt getest, of het “terugkijken” via de gids.

Reputatie 7
Badge +13

@Katana321

Ik heb het getest door vanuit de gids terug te kijken. Ik zal nog eens een paar tests doen en proberen te achterhalen wat precies wel en niet kan en zou moeten kunnen. 

Reputatie 1

Bij Telfort was het beter. Sinds KPN is de gebruikers ervaring alleen maar slechter geworden. Ben al soms wel aan het overwegen om de T-Mobile te gaan testen qua gebruikerservaring.

Telfort kon ik een (doorspoel geblokkeerder) altijd verder kijken en/of zelfs opnieuw starten en dan tot het punt waar je was doorspoelen ( dat kon alleen op dezelfde dag, volgende dag werkte dat niet meer ).

Bij KPN stoor ik me telkens aan het feit dat ik mobiel kijk, een netwerk verbinding verlies ( WiFi of 4G ) en dan verder wil kijken en dan niet verder kan waar ik was gebleven of ik moet alles weer opnieuw kijken. 
Vooral ook erg storend bij het nieuws of weer dat zijn toch programma’s waarbij ik het concept van niet mogen doorspoelen al helemaal niet snap.

Kortom: KPN heeft niet het doel om je gebruikerservaring te verbeteren. Ik vind dat KPN steeds duurder wordt maar steeds minder levert.

Telfort was goedkoop en nooit problemen en alles functioneerde zoals het moest zijn en daar kon ik begrip voor hebben.

Strontvervelend! Opnames op de KPN TV+ box moet je helemaal afkijken. Eenmaal gestopt, begint alles weer van voor af aan. Bij Ziggo kreeg ik dan de optie om verder te kijken. Kan KPN dat ook niet regelen?

Reputatie 7

Strontvervelend! Opnames op de KPN TV+ box moet je helemaal afkijken. Eenmaal gestopt, begint alles weer van voor af aan. Bij Ziggo kreeg ik dan de optie om verder te kijken. Kan KPN dat ook niet regelen?

Dat zou ook zo moeten zijn.

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Stel je pauzeert als b.v. naar bed gaat. Je wilt dan de volgende dag weer verder kijken. Bij Ziggo was de optie verder kijken. Bij KPN begint het afspelen weer Helemaal vooraan. Erg vervelend en onnodig!!!

 

Reputatie 7

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Stel je pauzeert als b.v. naar bed gaat. Je wilt dan de volgende dag weer verder kijken. Bij Ziggo was de optie verder kijken. Bij KPN begint het afspelen weer Helemaal vooraan. Erg vervelend en onnodig!!!

Wat pauzeer je dan, een opname of een "gewone" uitzending?

Ik pauseer bij een opname. 

 

Als ik zo kijk naar het commentaar, dan heeft KPN nog veel werk te doen!!!!!

Reageer